מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בגדים הדוקים ולוחצים מזיקים להריון?סופי16/05/2017
אני בשבוע 22
הבטן כבר די בחוץ.
אני עדיין לובשת את הבגדים הרגילים שלי.
המכנסיים לוחצים עד שמרגישה צורך לעיתים קרובות לפתוח כפתור על מנת להקל על הלחץ.
חוסר הנוחות הוא דבר אחד.
אותי מעניין... האם זה מזיק להריון או לעובר???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בגדים הדוקים
ד``ר אריה לידור21/05/2017שלום לך
ככלל לבשי את הבגדים היותר נוחים לך. אין סכנה להריון או לעובר
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיגור של שבועיים בגדילת העוברענת15/05/2017
שלום, בסקירת מערכות מאוחרת הובחן שעובר קטן ב6 ימים מגיל ההריון. היום בשבוע 28 עשיתי אולטרסאונד מעקב גדילה ועובר קטן בשבועיים, בדיקת דופלר שילייה תקין כך גם כמות מי שפיר. מדובר בהריון שני, תינוקת ראשונה נולדה בשבוע 37+6 במשקל 2635 אבל בהריון איתה לא היה פיגור בגדילה.
האם אני צריכה לדאוג? עד כמה זה מסוכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 28
ד``ר אריה לידור21/05/2017שלום לך
אין כל סיבה לדאגה אך חזרי על אולטרהסאונד זה בעוד כשבועיים לערך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתרשות או תופעת לוואי פוסטינור?מור15/05/2017
שלום,
בת 34. ברקע 4 הריונות ו 2 לידות. בספטמבר האחרון נכנסתי להריון לא מתוכנן שהסתיים בחשש לחוץ רחמי וזריקת מטוטרקסט עם תופעת לוואי של דלקת מעיים ואשפוז בפנימית...לפני כ 5 ימים קיימתי יחסי מין לא מוגנים (גמר בחוץ) ולהפתעתי גיליתי שאני ביום הביוץ עם סיכוי גבוה להריון. למחרת בבוקר,12 שעות אחרי, לקחתי פוסטינור. מאותו בוקר יש לי המון שתן, רצה כל כמה דקות לשירותים, מעט כאב גב תחתון ותחושה עמומה בבטן.הבנתי שהתופעות הללו נורמליות לאחר לקיחת פוסטינור. אתמול הייתי אצל רופאת הנשים שביצעה פאפס ואולטרסאונד וראתה זקיק 17 מ"מ. היום בבוקר התעוררתי להפרשות חומות מהנרתיק שמאוד מאוד דומות לדימום השתרשות שהיה לי בהריונות קודמים. כיצד אוכל להבחין אם מדובר בדימום מהפוסטינור או מהשתרשות ? מתי ניתן לבצע בדיקת הריון במידה וזה השתרשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוסטינור
ד``ר אריה לידור21/05/2017שלום לך
תגובה לפוסטינור. ליתר בטחון בצעי בדיקת הריון בעוד כשבוע
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורות וקשיי נשימה בשבוע 33גל14/05/2017
היי, אני סובלת מסחרחורות בימים האחרונים. מלבד זאת יש קשיי נשימה בשינה, לא מרגישה סימפטומים מוזרים אחרים. עשיתי כמה בדיקות ואלו החשובות:
לחץ דם תקין, המוגלובין קצת נמוך 11.4 (לוקחת ברזל), אחוז כדוריות אדומות נמוך 33%, HYPER% גבוה 3.3 ו-hdw גבוה 3.6 (מה זה hdw?)
האם התוצאות הללו במסגרת הנורמה? יש לי מעקב אצל רופאת נשים רק בשבוע הבא, האם ניתן לחכות עד אז או שעליי לגשת לייעוץ עכשיו?
תודה לכם מראש,
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורת
ד``ר אריה לידור14/05/2017שלום לך
פני לבדיקת רופא נשים או רופא משפחה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיכנון הריון עם אפילפסיהרמונה13/05/2017
אני לוקחת כדורים נגד אפילפסיה הפסקתי לפני כחודשיים האם כשאכנס להריון אני צריכה לחשוש מימומיים אצל העובר כתוצאה מהכדורים לאפילפסיה שלקחי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפילפסיה
ד``ר אריה לידור14/05/2017שלום לך
ככלל רצוי להמתין 3 חודשים מרגע הפסקת כדורים אלו
כמו כן רצוי להתיעץ עם מכון טרטולוגי היות ואיני יודע את סוג הכדורים שנטלת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכוי להריון למרות פוסטינור?מור13/05/2017
שלום,
בת 34. ברקע 4 הריונות ו 2 לידות. בספטמבר האחרון נכנסתי להריון לא מתוכנן שהסתיים בחשש לחוץ רחמי וזריקת מטותרקסט עם תופעת לוואי של דלקת מעיים ואשפוז בפנימית...לפני כ 3 ימים קיימתי יחסי מין לא מוגנים (גמר בחוץ) ולהפתעתי גיליתי שאני ביום הביוץ עם סיכוי גבוה להריון. למחרת בבוקר,12 שעות אחרי, לקחתי פוסטינור. מאותו בוקר יש לי המון שתן, רצה כל כמה דקות לשירותים, מעט כאב גב תחתון ותחושה עמומה בבטן.האם הגיוני שאני מרגישה תופעות הריון כל כך מהר?? מה הסיכוי שנכנסתי להריון? האם יש דרך נוספת למנוע הריון? אולי התקן ? אני ממש בחרדת הריון לאור ההיסטוריה..תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוסטינור
ד``ר איילון לחמן13/05/2017שלום.
לקחת הפוסטינור כמובן בזמן הנכון.התופעות שאת מתארת, עדין מוקדמות,לאפשרות שנגרמו בגלל הריון,ע"פ מספר הימים.שווה להיבדק אצל רופא ומובן לבצע בדיקת שתן לכללית ותרבית,אולי דלקת תסביר כל מה שאת מתארת. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת גלוקוז בתחילת ההריוןאליאנה11/05/2017
בתחילת שבוע 8 עשיתי בדיקות שיגרתיות שאליהן הפנה אותי הרופא ויצא שבבדיקת דם רגילה יצא לי גלוקוז 100,מאוד חששתי כשראיתי את התוצאות אך הרופא לא יחס לזה בכלל חשיבות ואמר לחכות להעמסת סוכר.. השאלה שלי האם 100 גלוקוז זה גבוה? ולמה לא להתחיל אולי בדיאטה להורדת הסוכר וסתם לחכות להעמסת סוכר?? מה דעתך בנושא מבולבלת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת גלוקוז.
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום.
לא ציינת באם הבדיקה שבצעת,היתה בצום. גם אם לא הינה גבולית.להוריד את כמות הסוכר באוכל תמיד מומלץ.התיעצי שוב עם רופאך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת תזונה בהריון והשלכותיודנה11/05/2017
שלום- אני בשבוע 9 להריון סובלת מבחילות קשות ללא הקאות מזה שבוע 5.
אינני מסוגלת לאכול כמעט כלום פרק ללחם לבן, פיתות עם ריבה ומשתדלת לשתות סביב 4 כוסות מים
עשיתי בדיקות דם והתקבלו חריגות רבות שמעולם לא היו לי כגון uric acid , creatinine b, urea b נמוכים מאד( מתחת לטווח) המוגלובין נמוך אף הוא
אני יודעת שתת התזונה גורם לירידה בתפקודי הכליות וסביר שזו הסיבה לתוצאות אלו
השאלה עד כמה זה מסוכן לעובר היות ובשבועות אלו נבנים כל איבריו החיוניים ומתפתח המח. חוששת מאד להתפחותו מצד שני אינני מסוגלת באמת לאכול בצורה סדירה כמו שאני רגילה ואני כבר בשבוע 9 ( האם כשתעבורנה הבחילןת ואחזור לאכול בצורה מאוזנת ובריאה יהיה מאוחר מידי ויתכנו נזקים בלי הפיכים בעובר?)
אודה לעזרתכם
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תת תזונה.
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום.
קושי בתזונה שליש הראשון להריון אינו דבר נדיר.בדיקות הדם שציינת אם נמוכות זה דוקא מראה על תפקוד כיליתי תקין.אנא התיעצי גם עם רופאך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cmv חיובי הריון שבוע 12ח11/05/2017
אודה לך אם תעלי בשמי שאלה אנונימית
אני בשבוע 12 וגיליתי שנדבקתי ב cmv:
igg שלילי
igm חיובי
להיטות 65
יש לי תור לשקיפות עורפית שבוע הבא, ולרופאת נשים רק עוד שבועיים. מה אני צריכה לעשות כרגע? יש תורים שכבר צריך לקבוע? מה זה אומר לגבי המשך ההריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CMV
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום.
אכן התוצאה מדאיגה.עליך לפנות ליעוץ ובירור בדחיפות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם היה היריון או לאברוני11/05/2017
שלום רב,
בת 39 מנסה להיכנס להיריון. מחזור ופרופיל הורמונלי תקין.
המחזור האחרון איחר בשישה ימים לאחר קיום יחסים עם בן זוגי. הרגשתי כאבי מחזור והתכווצויות באזור בטן תחתונה ובצידי הבטן כמה ימים לאחר קיום יחסים כולל דימום קל כמה ימים אחרי.
אחרי שבוע קיבלתי מחזור שהפרשות שלו היו גושיות.
ביצעתי 2 בדיקות ביתיות ובדיקת דם שיצאו שליליות. בטא קטן מ- 5.
שאלתי, האם יתכן שהיה היריון שלא התפתח או שזה רק איחור במחזור.
מוטרדת ממה שהיה וזקוקה לתשובה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון או לא.
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום.
אם כל הבדיקות שליליות,איך נדע שהיה הריון?.בדיקות הדם להריון נשארות בד"כ חיוביות במגמת ירידה עד שבועיים לאחר הפלה.כנראה היה עיכוב במחזור. חשוב אבל שתגשי לרופאך להיבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנודות בכמות מי שפיריפעת10/05/2017
שלום רב לרופאים. אולי מישהו יוכל לתת לי תשובה כי אין לי כבר כוח. בת 26 שבוע 24 היום בדיוק. הריון ראשון ותקין. בשבוע האחרון עקב לחצים אדירים בבטן פניתי לשני רופאים ומיון יולדות. בכל את מהפעמים נמדדה כנות מי שפיר אחרת. תחילה 11.7 אחרי זה 12.2 ולאחר מכן 10.1 afi. כל רופא אמר לי שזה תקין. העובר נראה תקין וכו. וכן כי לא מדובר במיעוט קיצוני שיש בו לסכן את ההריון. השאלות שלי: 1. למה זה קורה ולמה יש תנודות בהפרש כל כך קצר ? 2. בשבועיים האחרונים לסירוגין יש לי פטרייה שאני מטפלת בה אבל לא ממשי עוברת וכן בריחת שתן קלה שגם אז נדבקתי והיה בסדר. האם זה קשור לתנודות במי השפיר? 3. מה עלי לעשות כרגע ? כל הבדיקות עד כה כולל בדיקות חודשיות של שתן ודם היו תקינות. שתן, cmv וכו. האם יש סיכוי שתיוולד לי בת בריאה? תודה רבה. יפעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי השפיר.
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום. ההבדל בכמויות מי השפיר שאת מתארת כלל אינן משמעותיות.ניתן להיות רגועים.הכמויות בגדר הנורמה.כמובן שתפי גם את רופאך בדאגתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משטח gbs שלילי לאחר בהיריון הקודם היה חיוביל09/05/2017
שלום רב,
בהיריון הקודם מלפני 4 שנים המשטח של gbsיצא חיובי, כעת בשבוע 38 ביצעתי משטח והפעם יצא שלילי, אציין כי בניגוד לפעם הקודמת הפעם ביצעתי לבדי ולכן יכול להיות שלא ביצעתי כפי שצריך. מה עושים כעת? האם מומלץ לבקש לחזור על הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משטח GBS
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום.
תמיד ניתן לחזור על הבדיקה,אם את לא שקטה מתוצאה.כך תוכלי לבקש מרופאך לקחת הבדיקה כפי שהיה בהריון הקודם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד שעלת בהריוןאלה09/05/2017
שלום,
בביקור האחרון אצל האחיות נאמר לי שנדרש לבצע חיסון נגד שעלת בהריון.
מאז ניסיתי לבדוק בנוגע לבטיחות החיסון לעובר, והבנתי כי קיימים חילוקי דעות בנושא.
רציתי לדעת האם החיסון בטוח לעובר ואינו יכול לפגוע בו בשום צורה? האם הדבר וודאי או שלא ידוע?
תודה, אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון נגד שעלת.
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום.
החיסון נגד שעלת הינו בהוראת משרד הבריאות ומיועד לחסן התינוק.הסיבה שבשנתיים האחרונות נפטרו לצערנו מספר תינוקות מתחת לגיל חצי שנה משעלת.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת ברזל ופרנטאל בהריוןשירן09/05/2017
שלום ד"ר. הריון שני שבוע 26. בבדיקת דם האחרונה המוגלובין 10.7. רופא נשים המליץ על תוסף ברזל של אלטמן פעמיים ביום בנוסף לפרנטאל שאני נוטלת מתחילת ההריון. אשמח לדעת האם להפסיק את הפרנטאל? האם לקחת רק כדור ברזל אחד בנוסף? הכמויות לא גבוהות מידי? תודה על המענה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת ברזל
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום.
ההוראה נשמעת נכונה. אגב אין לקחת הכדורים ביחד.ההמלצה שלי, כדור ברזל אחד בבוקר ואחד בערב והפרנאטאל בצהרים.בליעה של הכדורים ביחד מורידה את אחוז הספיגה במעי.בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רירית - שבוע 14אחת08/05/2017
הי,
מזה כיומיים שינוי ביציאות.
בתחילה לקחתי פוריק ולפני כשבוע החלפתי לפריפול. מאז ההחלפה הצואה רכה יותר.
לפני יומיים, היתה צואה רכה מאוד, ומאז הפרשה רירית, או צורה שעליה הפרשה רירית.
מציינת שלפני שבוע סיימתי ליטול אנטיביוקטיקה - צפורל - 2000 מג למשך חמשיה ימים.
האם לדאוג?
יש ריר/שקוף לבן צהוב.
זה יכול להעיד על קיומו של אחד מהחיידקים שפוגעים בעובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה רירית.
ד``ר איילון לחמן12/05/2017שלום.
כדאי להתיעץ גם עם רופא המשפחה,ולקול ביצוע תרבית צואה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
