נכנס לכושר, הורדת משקל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נכנס לכושר, הורדת משקל
    אלעזר
    05/07/2011

    שלום,

    אני מעוניין להיכנס לכושר גופני בשביל שיפור בריאותי ובעיקר בשביל הורדת משקל. נרשמתי לחדר כושר ויש לי מספר שאלות, אשמח לתשובות:

    1. בפעם הראשונה שהייתי במכון, הלכתי בקצב 6.5 (ממוצע) למשך 50 דקות ולא התייעפתי כמעט. יכולתי להמשיך עוד אבל אז עברתי ל20 דקות של אופניים. הפעילות הכללית לא עייפה אותי יותר מדי. בפעם השנייה שהלכתי, זה פתאום נהיה הרבה הרבה יותר קשה, ובעיקר הטרידו אותי כאבים עזים בקידמת החלק התחתון של הרגל, ממש על העצם (עצם השוקית אם אינני טועה). הכאבים לא איפשרו לי להמשיך.

    רציתי לדעת למה היה הבדל גדול כ"כ בין שתי הפעמים, ומה משמעות הכאב (כאן חשוב לי להדגיש שהכושר הגופני שלי מאוד ירוד). איך מעבירים אותו בלי לפגוע בשרירים ובעצמות?

    2. כיצד אתם ממליצים להיכנס לכושר אירובי לשריפת שומנים וקלוריות: אופניים, הליכה (במטרה להגיע לקצב ריצה) או שחייה? אולי שילוב של שלושתם?
    בנוסף גם אשמח לדעת האם יש איזשהם תכניות אימונים בסיסיות למתחילים. תדירות אימונים, קצב, משך אימון וכו'.

    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נכנס לכושר, הורדת משקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין

    אלעזר
    05/07/2011

    שכחתי לציין:
    אני בן 25
    גובה 175 ס"מ
    משקל 95.5 ק"ג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאמג - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    05/07/2011

    הערותי....
    1. הליכה באימונים הראשונים 50 דקות בהחלט לא מומלצת ומעלה הסיכון לפציעה במערכות שלד-שריר. לפיכך מומלץ ללכת או לבצע פעילות אחרת לא יותר מ- 10 -15 דקות באימונים הראשונים ומדי 4 אימונים בממוצע להעלות הזמן המוקדש לפעילות האירובית ב- 5 דקות. תוך מספר חודשים עם ההגעה לזמן פעילות אירובית של 50-45 דקות ניתן להעלות העצימות וכך בעצם בונים בסיס אירובי. ישנן עוד אפשרויות לעשות זאת.
    2. במידה וישנה רגישות או כאבים באזור השוק או במפרקים אחרים מומלץ במיוחד לגוון בפעילות האירובית ולבצע 3 -2 מכשירים בכל פעם. למשל, הליכה של 15 דקות וקרוס טריינר 15 דקות. כך ניתן להפחית באופן ממשי הכאבים הצפויים.
    3. אגב, הכאבים עלולים להיות קרעים מיקרוספיים בשרירים שפעלו וזאת בשל מוכנות לא מספיק טובה למאמץ כה ממושך.
    4. חשובה מאוד ההדרגתיות באימון. כמו כן חשוב להקפיד על דופק מטרה באימון. ללכת או לבצע פעילות אירובית אחרת בדופק של 60-65 אחוז בממוצע.
    5. הפחתה במשקל חייבת להיות מלווה בתפריט המוגבל קלורית. אילולא כן יחול קושי להפחית במשקל ובאחוזי השומן.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו