מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פריצת דיסקגלית זריהן29/07/2011
בס"ד
שלום רב
אני התחלתי רק לפני חודש באימון אירובי שכולל אינטרוול וריקוד' זומבה לשריפת קלוריות כמובן שאני משלבת את הפילאטיס . אך לצערי הרב עוד לפני חצי שנה התחילו לי כאבים באזור הרגליים השוקיים כלפי מטה ומסתבר שיש לי פריצת דיסק קלה. הרופא מנע ממני כל פעילות גופנית חוץ משחייה. אני לא אוהבת שחייה ולא מעוניינת בפעילות זו, אך מאחר ואני חייבת לשרוף קלוריות אני חסרת אונים לא יודעת מה כן יכול להתאים לי .לדברי הרופא גם לא הליכה מואצת. החלטתי להיות קשובה לגוף (ללא כדורים הייתי שותה קטפלאם והייתי מתאמנת בכייף ללא שום כאבים) אך זה לא פתרון והחלטתי להפסיק את הכדורים ולנסות להתאמן ולהיות קשובה לגופי. האם יש פתרון אחר והאם אני עושה נזק לגוף בזה שאני ממשיכה עם הזומבה. אני מאוד מוטרדת בנושא כי רק כך התחלתי לרדת במשקל והאמת מאוד כייף לי בפעילות הזו. תודה - גלית אגב אין לי כאבים בגב כמו ברגליים התחתונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריצת דיסק - תגובה
ד''ר איתי זיו29/07/2011הערותי....
1. חשוב לחזק במקרה המצוין את השרירים באזור עמוד השדרה. תרגילי בטן וזוקפי גב וכן תרגילים לחיזוק שרירי השלד בכלל. תרגילים כמו גשר קדמי, גשר צידי, הרמת רגל ויד נגדיות בעמידת 6 ועוד ועוד יהיו מצוינים ומומלץ לבצעם על בסיס קבוע. לגבי פעילות אירובית ניתן ללכת הליכה מהירה. אם בעת הריקוד חשים בכאבים הרי שזו בעיה. מומלץ לבצע את הפעילות כל עוד אין כאב.
2. שחייה במקרים מסוימים דווקא עלולה להעלות עומס על עמוד השדרה. תלוי איך שוחים והתמודדות עם המשקל הנה לא פשוטה כלל ועיקר מכיוון שיש תחושת רעב. מומלצת פעילות נוספת/אחרת ולא התמקדות בשחייה.
3. ירידה במשקל בהחלט תשפיע על העומס המופעל על עמוד השדרה הוא יפחת.
שולח לך לינק ללמאמר שלי ושל גדי טנא שהנו פיזיותרפיסט בנושא תרגילים למניעת עומסים וכאבים המופעלים על עמוד השדרה.
ממליץ להתייעץ במיידי עם פיזיותרפיסט ספורט. אם תרצי אמליץ לך על 3-2 מעולים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפריצת דיסק
גלית זריהן29/07/2011תודה רבה עזרת לי הרבה.
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




