לד"ר איתי זיו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר איתי זיו
    מרדכי
    15/09/2011

    שלום איתי,

    שיפור במשקלים בחדר הכושר ניתן להשיג בחודשי האימון הראשונים גם ללא מאזן קלורי חיובי (כי מתרחשת עליה בטונוס ובקואורדינציה השרירית), אולם באיזשהו שלב - אם לא נהיה במאזן קלורי חיובי ונעלה במסה - לא יחול שום שיפור במשקלים. לכל היותר שימור.

    א. האם אכן כך הדבר?

    ב. אם כך, האם כאשר אומרים מומחים לכושר גופני שיש לחתור לשיפור מתמיד בכוח השרירי, הם בעצם אומרים שיש לשאוף להעלות במסת השריר באופן תמידי?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר איתי זיו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאיתי - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    15/09/2011

    הערותי....
    1. עלייה במסת השריר מצריכה מאזן קלורי חיובי . בהחלט. אך שיפור בכוח לא בהכרח מצריך מאזן קלוריות חיובי. ראה מרימי משקולות שנארים שנים בדרגת משקל גוף מסוייימת אך משפרים את הכוח באופן ממשי על בסיס קבוע. כשמדובר במתאמני היפרטרופיה הסיפור אחר ויש צורך בתפריט מיוחד עשיר בקלוריות איכותיות על מנת להעלות במסת השריר.
    2. בתקופה הראושנה אכן הקוארדינציה התוך שרירית והבין שרירית יגרמו לעלייה בכוח אצל כול המתאמנים ובהמשך הכוח והמסה שהושגו. גם במקרה זה אפשרי לפתח מסת שריר במידה מסויימת וגם כוח ללא העלאת מספר הקלוריות באופן ממשי. כמובן שהדבר תלוי רבות בסוג האימון, אופו התפריט (הגם שלא נמצאים במאזן קלורי חיובי ) ועוד.
    3. עלייה במשקלים באמצעות שיפור טכניקה למשל ניתן לשפר באופן ממשי.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו