מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חישוב דופקעדן20/09/2011
שלום , אני מתאמן לקראת הצבא ומבצע אימוני "הפוגות" רץ 200 מטר לערך , ואז מודד 15 שניות דופק מכפיל ב- 4 ומחכה שהדופק יהיה בין 31/32 כדי לצאת לספרינט הנוסף.
אמרו לי שזוהי שיטה איננה טובה לבצע את האימון ושיש לחשב דופק מטרה ולפיו לעבוד , קראתי באינטרנט על זה והתייעצתי עם אדם שמבין והוא אמר לי להשתמש בנוסחת "קרבונן" , אנני יודע איך להשתמש בנוסחה זאת ואשמח אם תעזרו לי למצוא את הדופק הרצוי להתאמן לפיו.
נתונים עליי:
גיל - 18 ,
דופק מנוחה - 60
דופק מרבי 220-18 = 202
ואני מעוניין לעבוד לפי העצימות הבא:
"75% - 85% מהדופק המירבי: עצימות גבוהה, טווח זה מיועד לבעלי כושר גופני טוב המעוניינים לשפר את כושרם הגופני. "
אשמח אם תעזרו לי להבין איך להתאמן נכון ובאיזה דופק לצאת לספרינט הבא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חישוב דופק - תגובה
עופר קיס20/09/2011למה הפוגות של 200 מטר?
נסה ריצה של 2-5 דקות בקצב שיביא אותך לדופק של כ 85% ממקסימום 220-גיל
או קרבונן 202-60 = 142 כפול 78% = 110 + 60 = 170 פעימות לדקה
חצי מהזמן של משך העבודה לבצע התאוששות (O ריצה קלה עד שהדופק ירד ל 130 צ- 120.
בצע זאת כ3-6 פעמים כאשר אתה מוסיף אינטרוולים באופן הדרגתי. לא לשכוח חימום 10-15 דקות ריצה קלה ובסיום ההפוגות 7-10 דקות ריצה קלה ובסוף מתיחות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לעופר
עדן21/09/2011עופר , קודם כל תודה על התגובה.
קצת ביבלת אותי עם כל החישובים האלו , בעיקרון אני רוצה להתאמן עפ"י קרבונן.
המטרה שלי היא להגיע ליום סיירות וגיבושים בצה"ל המטרה שלי שהתאוששות שלי תהייה מאוד מהירה.
אתה יכול להגיד לי בבקשה איך לעשות זאת בלי כל החישובים כי זה דיי מבלבל אותי ? פשוט מה האימון הטוב ביותר האם זה הפוגות ? ואם כן עד לאיזה דופק יש עליי להגיע ומתי לצאת לריצה שוב אחרי שהדופק מגיע לאיזה מספר ? סדר בכל הדברים יעזור לי מאוד (:
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לעופר - תגובה
עופר קיס23/09/2011למה,
ביקשת קרבונן, נתתי לך את הדפקים לעבודה
170 במשך 2-5 דקות ולחזור לדופק 120-130 במשך המנוחה שהיא חצי מזמן העבודה כלומר אם ריצה 2 דקות מנוחה 1 דקה וכן הלאה
מקווה שברור
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









