חישוב דופק

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חישוב דופק
    עדן
    20/09/2011

    שלום , אני מתאמן לקראת הצבא ומבצע אימוני "הפוגות" רץ 200 מטר לערך , ואז מודד 15 שניות דופק מכפיל ב- 4 ומחכה שהדופק יהיה בין 31/32 כדי לצאת לספרינט הנוסף.

    אמרו לי שזוהי שיטה איננה טובה לבצע את האימון ושיש לחשב דופק מטרה ולפיו לעבוד , קראתי באינטרנט על זה והתייעצתי עם אדם שמבין והוא אמר לי להשתמש בנוסחת "קרבונן" , אנני יודע איך להשתמש בנוסחה זאת ואשמח אם תעזרו לי למצוא את הדופק הרצוי להתאמן לפיו.


    נתונים עליי:

    גיל - 18 ,
    דופק מנוחה - 60
    דופק מרבי 220-18 = 202

    ואני מעוניין לעבוד לפי העצימות הבא:
    "75% - 85% מהדופק המירבי: עצימות גבוהה, טווח זה מיועד לבעלי כושר גופני טוב המעוניינים לשפר את כושרם הגופני. "

    אשמח אם תעזרו לי להבין איך להתאמן נכון ובאיזה דופק לצאת לספרינט הבא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חישוב דופק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חישוב דופק - תגובה

    עופר קיס
    20/09/2011

    למה הפוגות של 200 מטר?
    נסה ריצה של 2-5 דקות בקצב שיביא אותך לדופק של כ 85% ממקסימום 220-גיל
    או קרבונן 202-60 = 142 כפול 78% = 110 + 60 = 170 פעימות לדקה
    חצי מהזמן של משך העבודה לבצע התאוששות (O ריצה קלה עד שהדופק ירד ל 130 צ- 120.
    בצע זאת כ3-6 פעמים כאשר אתה מוסיף אינטרוולים באופן הדרגתי. לא לשכוח חימום 10-15 דקות ריצה קלה ובסיום ההפוגות 7-10 דקות ריצה קלה ובסוף מתיחות
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעופר

    עדן
    21/09/2011

    עופר , קודם כל תודה על התגובה.
    קצת ביבלת אותי עם כל החישובים האלו , בעיקרון אני רוצה להתאמן עפ"י קרבונן.
    המטרה שלי היא להגיע ליום סיירות וגיבושים בצה"ל המטרה שלי שהתאוששות שלי תהייה מאוד מהירה.

    אתה יכול להגיד לי בבקשה איך לעשות זאת בלי כל החישובים כי זה דיי מבלבל אותי ? פשוט מה האימון הטוב ביותר האם זה הפוגות ? ואם כן עד לאיזה דופק יש עליי להגיע ומתי לצאת לריצה שוב אחרי שהדופק מגיע לאיזה מספר ? סדר בכל הדברים יעזור לי מאוד (:

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לעופר - תגובה

    עופר קיס
    23/09/2011

    למה,
    ביקשת קרבונן, נתתי לך את הדפקים לעבודה
    170 במשך 2-5 דקות ולחזור לדופק 120-130 במשך המנוחה שהיא חצי מזמן העבודה כלומר אם ריצה 2 דקות מנוחה 1 דקה וכן הלאה
    מקווה שברור
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו