מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לרוץ או לאתמיר22/11/2011
אני בן 18, בתקופה שבין התיכון לצבא, והחלטתי שהגיע הזמן להיכנס לקצת כושר
כבר הרבה מאוד זמן רציתי להתחיל לרוץ, כי זה משהו שתמיד היה לי קשה איתו והייתי גומר ריצות תמיד בלי נשימה ואדום כולי. לא עשיתי ספורט כבר המון זמן, ככה שהכושר שלי כרגע גרוע מאוד, אבל יש לי הרבה מוטיבציה לעבוד על זה עכשיו.
הבעיה היא שלפני כמה זמן נקעתי חזק את רגל שמאל, קרע חלקי של הרצועה. עברו בערך חודשיים מהנקיעה, בהתחלה לא יכולתי בכלל לדרוך על הרגל מכאבים, היום אני הולך רגיל לגמרי. עוד טיפה כואב לי בחלק מהתנועות של הרגל, ועוד יש טיפה נפיחות, והאורטופד שהלכתי אליו אמר לי שהשאריות האלה יכולות להישאר אפילו לעוד שנתיים, ושאני צריך לחזור לעשות הכל כרגיל.
רצתי היום 10 דקות בתור התחלה, ולא ממש כאבה לי הרגל באזור של הנקע. אבל עדיין אני לא בטוח אם כדאי להמשיך לרוץ כי אולי זה רק יחמיר את המצב של הרגל.
כדאי להמשיך או לעזוב את זה מהר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לרוץ.....אבל.....
שי אלנקרי23/11/2011שלום תמיר,
יש לי אלייך כמה המלצות חשובות:
1. לחזור להתאמן אך ורק בהמלצת רופא- בהנחה שהרופא אישר לך לחזור להתאמן, דאג לעשות זאת בהדרגתיות ובהקשבה מלאה לגוף.
2. דאג לחזק את השרירים- חיזוק השרירים סביב האזור שנפגע רק יתרום לייצוב המפרק ויסייעו בהחזקתו במהלך הפעילות.
3. הקפד על פעילות הדרגתית - צעד אחר צעד, קילומטר אחר קילומטר. דאג לעשות זאת בצורה הדרגתית ללא כל עומס מיותר. המקרה שתיארת בהתחלה בו היית מסיים ריצה ללא נשימה ואודם מוחלט הוא מקרה לא טוב שאינו מתאים למתאמן הממוצע והלא תחרותי. דאג לסיים את הריצה עם חיוך ובהרגשה כללית נפלאה ולא של אפיסת כוחות.
4. תתייעץ עם מאמן כושר / ריצה ודאג לבנות תכנית אימונים מתאימה ומדורגת בהתאם למצבך. אל תסתמך רק על מה שאת כבר יודע.
5. סבלנות, אמונה, הקשבה(לגוף) והרבה התמדה - זו הדרך לחזרה לאימונים ולהתמדה ללא פציעות מיותרות.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




