לד"ר איתי זיו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר איתי זיו
    אלי גרטל
    20/07/2012

    שלום לך,

    אני מבצע אימוני כוח באופן תדיר שמטרתם שמירה על הכוח.
    האם יש הבדל פיזיולוגי-בריאותי בין לעשות כך לבין לנוח מספר חודשים בלי להתאמן בכלל ואז להתאמץ מספר שבועות כדי לחזר לאותה רמה?

    פשוט היה אצלנו מישהו שהפסיק חודשיים עקב מחלה ממושכת, וכשחזר להתאמן הוא די מהר חזר למצב הכוח ההתחלתי שלפני המחלה.

    אז מה זה בעצם משנה? מדוע חשוב כל כך להתאמן תדיר אם אפשר לחזור די מהר לאותו מצב לאחר הפסקה ממושכת?

    תודה,

    אלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר איתי זיו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאלי

    ד''ר איתי זיו
    22/07/2012

    הערותי...
    1. ראשית סוגייה מעניינת.
    2. במידה ומפסיקים אימון הכוח הירידה הנה איטית יחסית. כשמדובר ביכולת אירובית הירידה מהירה. כבר לאחר 4 ימים ללא ימון חלה נסיגה ביכולת שהושגה!!1
    3. לא מומלץ לקיים הפסקות כלל מכיוון שלמרות החזרה לפעילות ישנה ירידה ברמת הכושר הגופני, בחילוף החומרים הבסיסי ועוד. כמו כן, גוף האדם שואף לאיזון ולא לשינויים דרמטיים כאלה ואחרים והפסקת אימונים הנה אחת מהן. לפיכך, גם מבחינת חילוף חומרים בסיסי וגם מבחינת האיזון ושמירה על גופינו לא מומלץ כלל לקיים הפסקות אלא אם אין ברירה.
    4. נקודה נוספת הנה הפציעות. הפסקה וחזרה שוב לאחר פעילות לא מומלצת גם בשל החשש לפציעות.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו