שעמום בחדר הכושר...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שעמום בחדר הכושר...
    אורית
    23/09/2012

    שלום לכולם,

    לצערי זה קרה, התחלתי להשתעמם מהפעילות בחדר הכושר. הכוונה לפעילות האירובית שאני עושה - שעה על אליפטיקל בהתנגדויות שונות, שבמהלכה אני שורפת כ-850 קלוריות (ברור לי שזה נתון משוער ושריפה אמיתית מודדים לפי דופק).
    במכשירים אחרים (קרוסטריינר, סטפר, מסילה, אופני כושר) אני שורפת הרבה פחות קלוריות בזמן הזה, לכן אני תמיד חוזרת לפעילות על האליפטיקל הטוב והמוכר :)
    מה גם שבאליפטיקל רוב שרירי הגוף מופעלים, בניגוד לאחרים שם יש עבודה בעיקר בפלג הגוף התחתון.
    כמו כן, איך יכול להיות שבמכשירים האחרים קשה לי יותר ועדיין אני שורפת פחות קלוריות באותו הזמן?

    תוכלו לעזור לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שעמום בחדר הכושר...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאיתי

    ד''ר איתי זיו
    24/09/2012

    הערותי.....
    1. למה לבצע אימון אירובי של שעה? מה מטרת האימון? ניתן להסתפק בפחות.
    2. במידה ומיומנות הביצוע במכשיר אירובי מסוים טובה ההוצאה הקלורית = תפחת.דרגת הקושי הנה סוביקטיבית ומשתנה ממכשיר למכשיר, חוזקם של השרירים הפועלים וכדומה.
    3. מה עם אימוני כוח? חשוב מאוד להעלאת חילוף החומרים והרזיה! אימוני כוח חשובים בכל גיל.
    4. לתזונה השפעה רבה על התוצאות. אי אכילה בזמן משפיעה על דברים רבים כמו חולשה באימון, כאבי שרירים ועוד.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתי

    אורית
    25/09/2012

    שלום איתי,

    תודה רבה על ההערות, ואלה הערותיי:

    1. המטרה היא לנסות לרדת במשקל או לפחות לשמור על הקיים (אין לי עודף משקל אבל תמיד אשמח להיפטר מקילו-שניים). אני מרגישה טוב אחרי השעה הזאת, נראה לי שאם ארד ל-40 דקות למשל ארגיש שזה לא מספיק, אבל ברור שזה פסיכולוגי. אולי בשביל הגיוון אחלק את השעה ל-40 דקות באליפטיקל ו-20 דקות בסטפר למשל, זה בסדר? פעם מדריך אמר לי שצריך לעבוד על מכשיר אירובי לפחות 30-25 דקות כדי שהאימון יהיה אפקטיבי.
    2. לא קל לי על האליפטיקל, אני מגיעה בהדרגה להתנגדות הכי גבוהה במכשיר (20) ואז הדופק שלי בשיאו. אבל כשאני על מכשירים אחרים הדופק עולה מהר מאוד אז אני נאלצת לעבוד בהתנגדויות נמוכות יותר, מה שמשפיע כמובן על שריפת הקלוריות ומאריך לי את זמן האימון.
    3. אימוני כוח נורא משעממים אותי. אני יודעת שהם חשובים מאוד, אבל אני פשוט לא מצליחה להגיע למינימום של 3 פעמים בשבוע אז אני כבר מוותרת. במקומם אני מתאמנת בחוגי עיצוב וחיטוב גוף 4 פעמים בשבוע, כל פעם שעה וחצי. עדיף מלא לעשות כלום. אפשר להחשיב אותם לאימוני כוח או שהם קלילים יותר?
    4. לפני כל אימון אני אוכלת פרוסת לחם עם ריבה. אני חושבת שכאן הבעיה, כי את רוב האימונים אני עושה בבוקר, כשהגוף עדיין לא בשיא העירנות וגם האוכל לא מספיק. כשיוצא לי לפעמים להגיע בערב האימון הרבה יותר טוב, ובאמת אין חולשה או כאבי שרירים אז יש יותר מוטיבציה :) אבל לרוב זה לא מתאפשר לי... אגב, אני יודעת שהדעות חלוקות לגבי עדיפות לאימון בוקר או ערב ושזה אינדיבידואלי לכל אחד, אבל שמעתי שחילוף החומרים טוב יותר אחרי אימון בוקר, זה נכון?

    מצפה לתשובות, ובינתיים צום קל ומועיל וגמר חתימה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תגובה לאורית

    ד''ר איתי זיו
    28/09/2012

    עכשיו כבר יותר ברור....
    1. מבחינה אסתטית המשקל בעת שמתאמנים ממש לא רלבנטי וחשוב במיוחד שתבדקי אחוז השומן התת עורי בגופך ואז באמת יהיה אומדן למצב בו את נמצאת ביחס של מסת השומן לעומת נסת השריר.
    2. ניתן במידה ויש בסטודיו אצליכם אימון על מחזורי כזה המשלב בשעה גם אימון אירובי וגם אימון אנאירובי- כלומר התנגדות.
    3.חשוב לגוון באימונים על בסיס קבוע אחרת באמת ניתן להשתעמם. נסי לעשות אימונים אירויבים כאלה: עם שיטות אימונים שונות כמו: פרטלק, הפוגות וכדומה. או אז האימונים יהיו קצרים יותר, עצימים וההוצאה הקלורית תהיה גבוהה. כמו כן מציע לבדוק אימון קרוס פיט. מדובר באימונים קצרים ועצימים ובעלי הוצאה קלורית רבה מאוד!!!. יש בתל אביב ובהרצלייה ובהחלט האימון מאוד מאוד שונה אך גם מאוד עצים.
    4. אימוני כוח באמת חשובים לכם חשוב למצוא את הדרך המתאימה לך. אימונים שונים בסטודיו ייתכן ומתאימים הכול תלוי בסוג התרגילים המבוצע ובעצימות. במידה והנך מבתעת 25-15 חזרות במוצע לחא ממש תורמים לחיזוק השריר אלא בעיקר לשיפםור סבולת שרירית. לא גרוע אך יש אימונים אפקטיביים הרבה יותר להעלאת חילוף החומרים הבסיסי, טונוס שרירי ועוד. לכן באימון בחדר הכושר ניתן להשיג זאת. אגב, במידה ומדובר במדריכי סטודיו גם עם הכשרה של חדר כושר ההשכלה רחבה יותר וייתכן שהאימונים יהיו אפקטיביים דיים.
    . 5. מציע לשלב אימונים מיוחדים מפעם לפעם: אימוני מדרגות, אימוי עליות. בהליכה או בריצה על בסיס קבוע. 2-1 פעמים בשבוע. העיקר לצאת משגרת האימונים שהנך מבצעת עכש/יו. חשובה מאוד ההדרגתיות והיתרון שבאימונים קשים כאלו גם 2-1 אימונים בשבוע יספיקו!.
    6. האם יש הקפדב על תזונה? אכילה אחרי אימונים הנה חשובה מאוד והכרחית להשגת תוצאות! כמו כן אופי האכילה בכל היום גם הוא חשוב מאוד ומשפיע על התוצאות.
    6. יש לשים לב לחטאים קטנים בנושא התזונה. בלי לשים לב ניתן להעלות מספר קילוגרמים בשנה על אכילה של דברים ממש קטנים.... למשל: שתיה של קפה הפוך עם חלב 3% ושתי כפיות סוכר, חטיף אנרגה שאין בו ממש צורך והנו במרבית המקרים ממתק מחופש, פירות. הגם שהם נחשבים 'בריאים' הם עתירי קלוריות וחשוב לאכול אותם בהסתייגות או לא לאכול בכלל ולהעדיף ירקות למכביר.

    לסיכום, נראה שאת צריכה לבנות תוכנית אימוניםמסודרת ומקיפה על מת שלא תשתעממי!!! החשש הנו שאת עלולה להפסיק את הפעילות בשל כך. מציע להתייעץ עם איש מקצוע בענייין שגם יבנה תוכנית האימןונים וגם התזונה בצורה המתאימה לך ביותר. וכמובן ימדוד אחוזי שומן והיקפים!!!!. מעולים שבתחום הנם: גיא שלמון (אזור הצפון), שון פורטל, יעל דרור, יאיר להב, צחי כנען, פז שוסטר.
    בהצלחה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה, איזו תשובה מפורטת!

    אורית
    01/10/2012

    מבטיחה ליישם את הדברים, עזרת לי מאוד!!!
    חג שמח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאורית

    ד''ר איתי זיו
    02/10/2012

    רק עכשיו שמתי לב בתגובה שלי לכמה שגיאות הדפסה.... שיהיה בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו