שאלה דחופה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה דחופה
    רמי
    12/11/2012

    אני עובד בשיטת abc

    השרירים שלי עדיין תפוסים אחרי 72 שעות לדוגמא עושה רגליים אחרי 72 שעות עדיין לא התאוששו לגמרי מה לעשות?

    אולי בגלל שאני מתאמן שנים ומרים משקלים כבדים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה דחופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה - תגובה

    איתן קטן
    12/11/2012

    האם התזונה שלך מתאימה לאימונים אותם אתה מבצע? ומה בנוגע לשינה? אתה דואג לשינה מספקת של 7-8 שעות ביממה? לשני פרמטרים אלו יש את עיקר החשיבות עבור התאוששות מהאימון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן

    דודי
    13/11/2012

    אממ כן אני חי פיתוח גוף שוקל 100 קילו על 16 אחוז שומן הייתי מתאמן כ 6 שנים

    הייתי מתאמן עד לא מזמן abcde כל יום שריר אחד וידיים ביחד עקב העבודה וחוסר זמן יצא לי לפספס אימונים אז עברתי לabc המטרה לבוא 6 אבל יוצא לי לפי הזמן שיש לי לבוא בדרך כלל 4-5 לפעמים 6 לפעמים 3 הבעיתיות שלדוגמא אם אני עושה דדלפיט כבד למשל 200 קילו אז לאחר 72 שעות הגב תחתון לא מתאושש לגמרי מבין?

    מצד שני אם אני עושה abcde ולא מגיע תמיד כל יום אז טווחי ההפסקה ארוכים מידיי

    מה אתה ממליץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן - תגובה

    איתן קטן
    13/11/2012

    100 קילו על 16% זה מכובד מאוד, כנ"ל גם משקלי העבודה שלך בדדליפט. יפה מאוד!
    דעתי היא שנכון יותר היה לעבור לתוכנית ABC, כיוון שהזנחת 1-2 אימונים במהלך תוכנית ABCDE פוגעת בעקרון של התוכנית כולה.
    אני חושב שאם אתה מרגיש DOMS (כאבי שריר) גם לאחר 72 שעות אימון, כדאי לבדוק את תפריט התזונה שלך שוב, שעות השינה ובמידה והם מספקים, הייתי מפחית את נפח עצימות האימון או לפחות את הסבב השני שלו, כלומר ABC כרגיל והסבב השני פחות עצים (משקל נמוך יותר על טווח חזרות גבוה יותר/ מספר חזרות זהה, פחות סטים).

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן

    דודי
    19/11/2012

    אה אוקיי הבנתי אני יעשה אימון ראשון כבד תרגילים מורכבים אימון שני בשבוע יותר תרגילים פשוטים ויותר חזרות
    עכשיו עוד שאלה בתור בוגר וינגייט ומאמן כושר בעצמי הייתי רוצה להבין למי מתאימה עבודה של פעם בשבוע לשריר ולמי פעמיים?

    כאילו מי שמעוניים בפיתוח גוף פעם 1 בשבוע

    ומי שכושר כללי כאילו פעמיים?

    איך זה עובד בדיוק?

    נגיד בא לי מתאמן חדש אני מתחיל איתו תמיד חודש בפול בודי אחרי זה עוד חודש וחצי ab ואחרי זה מעביר לaנב אם הוא מעוניין בפיתוח גוף או איך זה עובד?

    כאילו לדוגמא אם בנאדם בא 4 פעמים בשבוע איך אני יודע מה יותר מתאים לו abcd או abc או ab

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן - תגובה

    איתן קטן
    19/11/2012

    בהתייחס לשאלותיך:
    א) אין תכנית אחת כוללת שמתאימה לכולם. הרכב הגוף שלנו שונה וכך גם התגובות שלו לשיטות אימונים שונות ותרגילים שונים.
    ב) תוכנית ABCDE הינה תכנית שמתאימה יותר לעוסקים בפיתוח גוף מקצועי/ תחרותי. אם אתה לא עוסק בפיתח גוף באופן מקצועי אני דיי סולד מגירוי חד פעמי בשבוע עבור כל קבוצת שריר.
    ג) אכן מומלץ לבנות תוכנית פול בודי וורקאוט/ תכנית A (עבודה על כל שרירי הגוף ביום אחד) או תכנית SS בהתאם לרמת הכושר של המתאמן. הסיבה לכך היא לימוד טכניקת התרגילים תוך כדי התקדמות במשקלי העבודה באופן מתון כדי למנוע פציעות ספורט בעתיד. לאחר מכן, שינוי נפח ועצימות האימון יהיו תלויים במטרות המתאמן.- עלייה במסת השריר/ פיתוח כוח.
    ד) אם מתאמן מעוניין לעבוד כ-4 פעמים בשבוע והמטרה שלו היא לעלות במסת השריר, אני ממליץ על תוכנית AB, כאשר בין תוכנית לתוכנית (נניח בין A ל-A) יהיו כ-72 שעות מנוחה.
    ה) שיטות האימונים הנפוצות ביותר לעלייה במסת השרירים הן AB ו-ABC, אך אין זה אומר שהן מתאימות לכל מי שעובד לפיהן. גם תוכנית אימון בסיסית (FBW) יכולה להיות עצימה ואפקטיבית עבור רוב המתאמנים. בסופו של דבר האימונים בחדר הכושר הם סוג של "טריגר" להשגת מטרה מסוימת, אבל לתזונה יש חשיבות גדולה יותר.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקיי איתן

    דודי
    20/11/2012

    אני לדוגמא לא לוקח סטרואידים ואת ההיתקדמות הכי גדולה שלי עשיתי בתכונית שאימנתי כל שריר פעם בשבוע בגדול אני חושב שמתאמנים חדשים לתת תוכנית בסיסית לכל הגוף ולכאלה שרוצים לרדת במשקל ובחורות ומי שמעוניין בפיתוח שרירים אז פעם בשבוע כל שריר החשיבה שלי בסדר או מוטעת פשוט עליי בעצמי זה עבד הכי טוב ויש לי גם הרבי חברים שעוסקים בפיתוח גוף ומתאמנים ככה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקיי איתן - תגובה

    איתן קטן
    20/11/2012

    כפי שאמרתי קודם לכן, כל אחד יגיב אחרת לתוכנית כזו או אחרת. אם ההתקדמות שלך גדולה יותר בתוכנית ABCDE, מצוין ותמשיך ככה. עם השנים מגיע גם הנסיון ורק אתה יודע למה הגוף שלך מגיב טוב יותר. אישית, שיא ההתקדמות של רוב לקוחותיי הינה בתוכניות פחות ספצפיות (SS/ AB/ ABC/ A). דבר נוסף וחשוב - תוכנית האימון תלויה במטרת המתאמן וכך גם אופן ההתקדמות שלו. לדוגמה- סביר להניח שמתאמן המעוניין בפיתוח כוח יהנה מתוצאות יפות גם מתוכניות מפוצלות, אך יתקדם טוב יותר באמצעות תוכנית המיועדות לכך.
    בנוגע לשאלתך- תלוי ברמת הכושר והמטרות המתאמן/ת וכמובן במידת התדירות של האימונים. לדוגמה- מתאמן שמעוניין בתוכנית אנאירובית ויכול להגיע לחדר הכושר 3 פעמים בשבוע, תוכנית ABC ו-ABCDE לא יהיו רלוונטיות, אבל תוכניות A / AB/ SS - עדיפות יותר.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן

    דודי
    20/11/2012

    הבנתי אתה אומר שפיצולים זה ליותר מתקדמים

    למרות שראיתי באתר בודיבילדינג וגם אני יודע על אנשים שלומדים מאמני כושר באמריקה יש שיטה כזו של פיצול abc ל3 פעמים

    אבל בגדול הבנתי זה לא שחור על גבי לבן יש כל מיני שיטות המינימום מנוחה 48 שעות המקסימום מנוחה שבוע כל אחד צריך למצוא למה הגוף שלו מגיב הכי טוב ולעבוד לפי זה כן?

    שבדרך כלל מתחילים צריכים להפעיל יותר את השרירים ופחות ימי מנוחה ומתקדמים הפוך כן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן - תגובה

    איתן קטן
    20/11/2012

    בדיוק כך. תוכנית אימונים מפוצלת מיועדת למתאמנים מתקדמים וכמו כן יש גם תכניות אימון FBW (כמו HST) שמתאימות גם למתקדמים. כמובן שאפשר להתאמן בתוכנית ABC כ-3 פעמים בשבוע, אך רצוי שבכל אחד מהאימונים כל התרגילים או חלקם יהיו עבור אותם שרירים. כלומר, זה עדיין FBW, אבל התרגילים אינם זהים. אפשר גם לעבוד בתוכנית ABC עבור שרירים שונים מאימון לאימון, אבל אני לא חושב שיש סיבה לעשות זאת בהשוואה לתכניתת FBW/ SS וכדומה.
    בנוגע למנוחה, בתוכנית FBW מומלץ על מינימום כ-48 שעות מנוחה בין אימון לאימון. בתוכניות מפוצלות ההמלצה היא 72 שעות ואפילו יותר, בין אימון לאימון של אותה קבוצת שרירים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן

    דודי
    21/11/2012

    המינימום מנוחה 48 אבל מה המקסימום

    אני מכיר אנשים ממש מקצועיים שעושים כל שריר 1 לשבוע זה המקסימום כאילו שבוע מקסימום מנוחה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתן - תגובה

    איתן קטן
    21/11/2012

    בתכנית מפוצלת ABCDEF (אימון אחד לקבוצת שרירים בשבוע) זמן ההתאוששות הינו כשבוע. התוכנית הנ"ל מתאימה (כפי שציינת) למתאמנים מקצועיים/ תחרותיים.
    בנושא זמני ההתאוששות באופן כללי- זה תלוי בהרכב האימון- תדירות, נפח ועצימות, ובנוסף גם לתזונה ושעות השינה של אותו המתאמן.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו