שאלה ספציפית לאיתי זיו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה ספציפית לאיתי זיו
    רמי
    10/03/2013

    לאיתי
    מתאמן למשל המבצע אימון ab 3 פעמים בשבוע עושה נניח 8 סטים לשריר גדול באימון פעם ב 5 ימים
    מתאמן שיעשה abc יעשה 12 סטים לאימון פעם ב 7 ימים

    כך שיוצא בסופו של דבר בשניהם נפח אימונים שבועי אותו דבר של 12 סטים לשריר אז למה מלא מאמנים אומרים ש abc זה פחות טוב ועדיף ab ל 3 פעמים בשבוע

    הרי מה שקובע בסוף זה נפח האימונים השבועי ועצימות לא?

    אם אני טועה הייתי רוצה הסבר כי פשוט תמיד הרבה אומרים לא עושים abc 3 בשבוע אבל בלי הסבר טוב?

    ובתור מאמן אני לא יכול לבוא לאנשים ולהגיד להם לא עושים ככה אם הם מגיעים לתוצאות ומתקדמים לא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה ספציפית לאיתי זיו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה ספציפית לאיתי זיו - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    12/03/2013

    הערותי....
    1. אימון ABC בממוצע שרירים גדולים (רגליים, גב, חזה), ניתן יהיה 15 סטים ו10-12 סטים לקבוצת שרירים קטנים.
    2. ABC מקובל לבצע 6-4 פעמים בשבוע. ככל שהאימון מתפרס על פחות ימים כך לעצימות האימון משקל רב יותר!
    3. ABC לפי 3 פעמים בשבוע יתאים למקצת המתאמנים מכיוון שמדובר על אימון של פעם בשבוע לקבוצת שרירים. אזי עצימות האימון אמורה להיות גבוהה מאוד ומעטים המתאמנים שמבצעים אימון ברמה של RM בחדר הכושר. למרות זאת במידה ויש אפקט אימון גם באימון מסוג זה הנערך 3 פעמים בשבוע מחולק ל- 3 ניתן להמשיך כך. הנקודה הנה פיצוי היסף בין אימון לאימון. בעת שהמנוחה ארוכה מדי תהליכי פיצוי היסף (הבנייה מחדש) משמעותים בימים הקרובים לאימון אך לאחר מעבר של מספר ימים רב מדי ללא גירוי האפק יורד כמובן וקשה עד מאוד להשתפר עוד ועוד. אגב, עיתוי ביצוע אימון הכוח, לאחר 3 ימים, 4 ימים וכדומה לאותה קבוצת שרירים מאוד מאוד אישית ותלויה בעשרות (!!!) משתנים ולכן אין אימון אחד שמתאים לכולם ויש ממש לתפור חליפה אישית.
    4. חשוב לזכור שלשמירה על אורח חיים ספורטיבי השפעה מכרעת. לפיכך ייתכן שיש מתאמן הפוקד את חדר הכושר 5 פעמים בשבוע אך לא ממש מקפיד על כל הכללים ואילו אחר הפוקד את חדר הכושר 3 פעמים בשבוע ומקפיד על כל הכללים מתקדם הרבה יותר!
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתי זיו

    רמי
    16/03/2013

    הבנתי אז אתה אומר ש 3 אימונים יש עדיפות ל ab?

    כי למשל מתאמן העושה עבודה של abc עובד יותר עבודה ספציפית על כל שריר ונותן לו יותר סטים

    אממ לפי המחקרים יש עדיפות ל ab ל3 ו abc חייב 4?

    שזה אומר שברוב המקרים מי שרוצה להתאמן כל שריר פעם בשבוע חייב 4 אימונים כן?

    לדוגמא יש לי מתאמנים שעובדים 3 פעמים בשבוע abc להסביר להם או שיעברו ל 4 או שעדיף להם ab להתפתחות מקסימלית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה לבירור

    רמי
    16/03/2013

    לדוגמא אדם כמוני המתאמן בעצימויות גבוהות למשל

    ונגיד אם אני מתאמן 3 פעמים בשבוע יכול להיות ש abc יותר יתאים לי ספציפית

    אם אני מרים משקלים גבוהים כמו 200 קילו דדליפט ו 130 קילו לחיצות חזה במוט

    או שאין קשר ולכל המתאמנים עדיף ל 3 פעמים ab?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה לבירור - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    19/03/2013

    לדעתי ab על פני 3 פעמים בשבוע עדיף. נכון שהמשקלים גבוהים ובהחלט מעידים על היותך מאומן אך ב3 פעמים בשבוע בפיצול לשניים מדובר על אימון אחת ל5 ימים לאותו חלק וזה סביר. במידה והמנוחה לא מספקת... יש לשנות מידת הפיצול כמובן. בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתי

    רמי
    19/03/2013

    אבל דיברתי עם מאמן של בודי בילדינג והוא הסביר לי שמי שמתאמן חזק פעמיים בשבוע לשריר יכול להיות יותר מידיי ובדרך כלל מבודדים את השרירים כמה שיותר ונותנים כל שריר חזק פעם בשבוע ושבאימון עצים זה יותר טוב
    הוא כרגע עובד באמריקה בחדר כושר ומאמן שם אנשים הוא אומר שכולם עובדים שם בשיטה הזו ויש תוצאות

    בסופו של דבר זה כל אחד והדרך שלו ומה שמתאים לןו יש הרבה דרכים להגיע למטרה כן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתה בודי בילדינג?

    בני
    20/03/2013

    אתה משתמש בחומרים כמו בודי בילדינג?
    אתה אוכל כמו בודי בילדינג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לבני

    רמי
    20/03/2013

    כן בלי חומרים

    אבל מתאמן חזק אוכל כל יום 2 גרם חלבון על כל קילו והרבה פחמימות

    מתאמן כ 5 שנים

    ומה הקשר לחומרים אני מכיר כאלה על חומרים גם שפחות מפותחים ממני לא הבנתי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כי אימון של מתאמן שלוקח חומרים

    בני
    21/03/2013

    הוא שונה מאימון של מתאמן טיבעי, כזה שלא לוקח חומרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתי - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    20/03/2013

    נציין ונסייג, תחום האימון בחלקו אינו מדע מדויק ולא מה שמתאים לאחד מתאים לאחר. ההתקדמות שונה, מבנה הסיבים שונה, התזונה אינה זהה ושמירה על אורח חיים ספורטיבי וכמובן שימוש בתוספים שמזרזים ומעלים יכולת גופנית, לרבות סמים אנבוליים.
    לכן, על מנת לאמץ תוכנית זו אואחרת יש לעשות בדיקה היטב למי היא מתאימה ובכלל אם אינה מעלה דווקא הסיכוי להיפצע וכדומה. אין צורך לאמץ תוכניות מהאנטרנט של מתאמנים מתקדמים מכיוון שחסרים הרבה מאוד פרטים על מנת להשלים התמונה כולה.
    לסיכם, המשך בתוכנית הקיימת כל עוד הנך מתקדם. החלף התוכנית עם איש מקצוע רציני וכך ניתן להשתפר בצורה מושכלת. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך = מאיתי

    ד''ר איתי זיו
    21/03/2013

    מציע:
    1. לנסות מספר דרכים של אימון וכך חמצוא הדרך המקדמת ביותר. בפועל יש מספר דרכים להתקדמות הגם שהן עשויות להיות שונות אחת מהשנייה מאוד.
    2. לא להסתמך תמיד על דיעות של מאמנים, חומרים המפורסמים באינטרנט ולא אחת ללא כיסוי מספק, ועוד. חשוב להתבסס על חומרים של אנשי מקצוע מובילים בארץ ובעולם ולעשות במידת הצורך סנכרון עם מה שמקובל בתחום האימון. יש הבדלים, לעיתים בין הידוע בספרות לבין הפרקטיקה בתחומים שונים.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיתי

    רמי
    21/03/2013

    כן אבל דיברתי עם אנשים שמאמנים שנים חבר שלי בן 50 מאמן בארצות הברית כ 15 שנה

    וגם בארץ אומרים שיש אפשרות של פעם בשבוע עבודה על כל שריר פשוט פה אומרים שצריך לבוא כל יום כדי לקרוע אותו מספיק

    לפי ההגיון זה נשמה לי בסדר פשוט תמיד משהו יבוא על חשבון משהו ככל שעושים פחות שרירים באימון יש יותר נפח עבודה על אותו שריר אבל התדירות יותר גבוה אבל בתור מאמן כושר אני לא יכול להגיד לאנשים שמתאמנים ככה שהם לא מתאמנים טוב אם הם מתקדמים ולהפך אני אימנתי אנשים בשיטה זו והיתקדמו

    אני חושב שכמו שאמרת זה לא מדע מדוייק ולא סתם מאמנים בכל העולם אומרים שאפשר גם ל 3 אימונים abc פשוט כמו שאמרת זה לא מתאים לרוב האוכלוסיה רק למי שמתאמן ממש בעומסים גבוהים שיכול להתקדם עדיין מאימון כזה

    פשוט תחשוב אם נגיד אתה עושה ב ab 9 סטים לשריר ב abc אפשר 15 ו 15 סטים חזקים יכולים להספיק לשבוע לא?

    ואם עושים 9 סטים אז ברור שצריך עוד אימון כמו ב ab אז עושים aba שבוע אחרי זה bab

    שלא תבין לא נכון אני אומר גם בעצמי ש ab תוכנית מצויינת אבל אני חושב שאפשרי גם abc ל3 ויש אנשים שזה יהיה להם יותר מתאים ויש אנשים שם ab יותר תלוי באופי המתאמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו