מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה ספציפית לאיתי זיורמי10/03/2013
לאיתי
מתאמן למשל המבצע אימון ab 3 פעמים בשבוע עושה נניח 8 סטים לשריר גדול באימון פעם ב 5 ימים
מתאמן שיעשה abc יעשה 12 סטים לאימון פעם ב 7 ימים
כך שיוצא בסופו של דבר בשניהם נפח אימונים שבועי אותו דבר של 12 סטים לשריר אז למה מלא מאמנים אומרים ש abc זה פחות טוב ועדיף ab ל 3 פעמים בשבוע
הרי מה שקובע בסוף זה נפח האימונים השבועי ועצימות לא?
אם אני טועה הייתי רוצה הסבר כי פשוט תמיד הרבה אומרים לא עושים abc 3 בשבוע אבל בלי הסבר טוב?
ובתור מאמן אני לא יכול לבוא לאנשים ולהגיד להם לא עושים ככה אם הם מגיעים לתוצאות ומתקדמים לא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה ספציפית לאיתי זיו - תגובה
ד''ר איתי זיו12/03/2013הערותי....
1. אימון ABC בממוצע שרירים גדולים (רגליים, גב, חזה), ניתן יהיה 15 סטים ו10-12 סטים לקבוצת שרירים קטנים.
2. ABC מקובל לבצע 6-4 פעמים בשבוע. ככל שהאימון מתפרס על פחות ימים כך לעצימות האימון משקל רב יותר!
3. ABC לפי 3 פעמים בשבוע יתאים למקצת המתאמנים מכיוון שמדובר על אימון של פעם בשבוע לקבוצת שרירים. אזי עצימות האימון אמורה להיות גבוהה מאוד ומעטים המתאמנים שמבצעים אימון ברמה של RM בחדר הכושר. למרות זאת במידה ויש אפקט אימון גם באימון מסוג זה הנערך 3 פעמים בשבוע מחולק ל- 3 ניתן להמשיך כך. הנקודה הנה פיצוי היסף בין אימון לאימון. בעת שהמנוחה ארוכה מדי תהליכי פיצוי היסף (הבנייה מחדש) משמעותים בימים הקרובים לאימון אך לאחר מעבר של מספר ימים רב מדי ללא גירוי האפק יורד כמובן וקשה עד מאוד להשתפר עוד ועוד. אגב, עיתוי ביצוע אימון הכוח, לאחר 3 ימים, 4 ימים וכדומה לאותה קבוצת שרירים מאוד מאוד אישית ותלויה בעשרות (!!!) משתנים ולכן אין אימון אחד שמתאים לכולם ויש ממש לתפור חליפה אישית.
4. חשוב לזכור שלשמירה על אורח חיים ספורטיבי השפעה מכרעת. לפיכך ייתכן שיש מתאמן הפוקד את חדר הכושר 5 פעמים בשבוע אך לא ממש מקפיד על כל הכללים ואילו אחר הפוקד את חדר הכושר 3 פעמים בשבוע ומקפיד על כל הכללים מתקדם הרבה יותר!
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי זיו
רמי16/03/2013הבנתי אז אתה אומר ש 3 אימונים יש עדיפות ל ab?
כי למשל מתאמן העושה עבודה של abc עובד יותר עבודה ספציפית על כל שריר ונותן לו יותר סטים
אממ לפי המחקרים יש עדיפות ל ab ל3 ו abc חייב 4?
שזה אומר שברוב המקרים מי שרוצה להתאמן כל שריר פעם בשבוע חייב 4 אימונים כן?
לדוגמא יש לי מתאמנים שעובדים 3 פעמים בשבוע abc להסביר להם או שיעברו ל 4 או שעדיף להם ab להתפתחות מקסימלית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה לבירור
רמי16/03/2013לדוגמא אדם כמוני המתאמן בעצימויות גבוהות למשל
ונגיד אם אני מתאמן 3 פעמים בשבוע יכול להיות ש abc יותר יתאים לי ספציפית
אם אני מרים משקלים גבוהים כמו 200 קילו דדליפט ו 130 קילו לחיצות חזה במוט
או שאין קשר ולכל המתאמנים עדיף ל 3 פעמים ab?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה לבירור - תגובה
ד''ר איתי זיו19/03/2013לדעתי ab על פני 3 פעמים בשבוע עדיף. נכון שהמשקלים גבוהים ובהחלט מעידים על היותך מאומן אך ב3 פעמים בשבוע בפיצול לשניים מדובר על אימון אחת ל5 ימים לאותו חלק וזה סביר. במידה והמנוחה לא מספקת... יש לשנות מידת הפיצול כמובן. בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי
רמי19/03/2013אבל דיברתי עם מאמן של בודי בילדינג והוא הסביר לי שמי שמתאמן חזק פעמיים בשבוע לשריר יכול להיות יותר מידיי ובדרך כלל מבודדים את השרירים כמה שיותר ונותנים כל שריר חזק פעם בשבוע ושבאימון עצים זה יותר טוב
הוא כרגע עובד באמריקה בחדר כושר ומאמן שם אנשים הוא אומר שכולם עובדים שם בשיטה הזו ויש תוצאות
בסופו של דבר זה כל אחד והדרך שלו ומה שמתאים לןו יש הרבה דרכים להגיע למטרה כן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה בודי בילדינג?
בני20/03/2013אתה משתמש בחומרים כמו בודי בילדינג?
אתה אוכל כמו בודי בילדינג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לבני
רמי20/03/2013כן בלי חומרים
אבל מתאמן חזק אוכל כל יום 2 גרם חלבון על כל קילו והרבה פחמימות
מתאמן כ 5 שנים
ומה הקשר לחומרים אני מכיר כאלה על חומרים גם שפחות מפותחים ממני לא הבנתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכי אימון של מתאמן שלוקח חומרים
בני21/03/2013הוא שונה מאימון של מתאמן טיבעי, כזה שלא לוקח חומרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי - תגובה
ד''ר איתי זיו20/03/2013נציין ונסייג, תחום האימון בחלקו אינו מדע מדויק ולא מה שמתאים לאחד מתאים לאחר. ההתקדמות שונה, מבנה הסיבים שונה, התזונה אינה זהה ושמירה על אורח חיים ספורטיבי וכמובן שימוש בתוספים שמזרזים ומעלים יכולת גופנית, לרבות סמים אנבוליים.
לכן, על מנת לאמץ תוכנית זו אואחרת יש לעשות בדיקה היטב למי היא מתאימה ובכלל אם אינה מעלה דווקא הסיכוי להיפצע וכדומה. אין צורך לאמץ תוכניות מהאנטרנט של מתאמנים מתקדמים מכיוון שחסרים הרבה מאוד פרטים על מנת להשלים התמונה כולה.
לסיכם, המשך בתוכנית הקיימת כל עוד הנך מתקדם. החלף התוכנית עם איש מקצוע רציני וכך ניתן להשתפר בצורה מושכלת. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך = מאיתי
ד''ר איתי זיו21/03/2013מציע:
1. לנסות מספר דרכים של אימון וכך חמצוא הדרך המקדמת ביותר. בפועל יש מספר דרכים להתקדמות הגם שהן עשויות להיות שונות אחת מהשנייה מאוד.
2. לא להסתמך תמיד על דיעות של מאמנים, חומרים המפורסמים באינטרנט ולא אחת ללא כיסוי מספק, ועוד. חשוב להתבסס על חומרים של אנשי מקצוע מובילים בארץ ובעולם ולעשות במידת הצורך סנכרון עם מה שמקובל בתחום האימון. יש הבדלים, לעיתים בין הידוע בספרות לבין הפרקטיקה בתחומים שונים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי
רמי21/03/2013כן אבל דיברתי עם אנשים שמאמנים שנים חבר שלי בן 50 מאמן בארצות הברית כ 15 שנה
וגם בארץ אומרים שיש אפשרות של פעם בשבוע עבודה על כל שריר פשוט פה אומרים שצריך לבוא כל יום כדי לקרוע אותו מספיק
לפי ההגיון זה נשמה לי בסדר פשוט תמיד משהו יבוא על חשבון משהו ככל שעושים פחות שרירים באימון יש יותר נפח עבודה על אותו שריר אבל התדירות יותר גבוה אבל בתור מאמן כושר אני לא יכול להגיד לאנשים שמתאמנים ככה שהם לא מתאמנים טוב אם הם מתקדמים ולהפך אני אימנתי אנשים בשיטה זו והיתקדמו
אני חושב שכמו שאמרת זה לא מדע מדוייק ולא סתם מאמנים בכל העולם אומרים שאפשר גם ל 3 אימונים abc פשוט כמו שאמרת זה לא מתאים לרוב האוכלוסיה רק למי שמתאמן ממש בעומסים גבוהים שיכול להתקדם עדיין מאימון כזה
פשוט תחשוב אם נגיד אתה עושה ב ab 9 סטים לשריר ב abc אפשר 15 ו 15 סטים חזקים יכולים להספיק לשבוע לא?
ואם עושים 9 סטים אז ברור שצריך עוד אימון כמו ב ab אז עושים aba שבוע אחרי זה bab
שלא תבין לא נכון אני אומר גם בעצמי ש ab תוכנית מצויינת אבל אני חושב שאפשרי גם abc ל3 ויש אנשים שזה יהיה להם יותר מתאים ויש אנשים שם ab יותר תלוי באופי המתאמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









