לד"ר זיו מאלן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לד"ר זיו מאלן
    אלן
    06/06/2011

    שלום,

    אני מתאמן מזה שנים על בסיס יומי.
    האימון כולל הליכה מהירה 15 דק, כפיפות 15 דק, ריצה 15 דק
    אני בן 46, שוקל 71 ק"ג, גובה 175 ס"מ, בבדיקות השנתיות אני מוגדר כבעל כושר מעולה
    לאחרונה קניתי שעון דופק שקבע דופק מטרה של 148
    להפתעתי גיליתי שאני מגיע מהר מאוד וללא הרגשת התאמצות לדופק המטרה, ובאימון הגעתי לדופק 173
    כיצד עלי לנהוג?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לד"ר זיו מאלן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאלן - תגובה

    ד''ר איתי זיו
    10/06/2011

    הערותי...
    1. מעניין באיזו סוג בדיקה בדקו את כושרך הגופני על כל פנים מציע להתאמן בדופק מטרה הנקבע על פי נוסחת קרבונן. מחושב לפי: 220 פחות הגיל, פחות דופק מנוחה, כפול אחוזי המאמץ המתוכננים באימון האירובי (למשל, 80-60 אחוז בממוצע) ואז ןהוסיף את דופק המנוחה חזרה. ראה מה התוצאה ואז עצימות האימון תקבע.
    2. אם גם במקרה זה מסתבר שהנך מסוגל לבצע פעילות אירובית בדופק של 80-85% ללא קושי רב אזי מומלץ בדיקת VO2MAX בה בודקים את יכולתך האירובית ואז ניתן לקבוע תוכנית אירובית מסודרת מתאימה. עם זאת ההיקפים המצוינים הנם נמוכים והעצימות על פניו גם היא נמוכה (כי מדובר בהליכה). אם כך ראה לחשב דופק מטרה כפי שמצוין ואז להתקדם. אשמח להתעדכן.
    3. חשוב להוסיף אימוני כוח וגמישות על בסיס קבוע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו