לפרופ' איתי זיו

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לפרופ' איתי זיו
    מנשה
    21/06/2011

    שלום איתי,

    אחד הדברים היותר מעורפלים בחדר-הכושר הוא העיתוי של העלאת דרגת הקושי.
    מתי לדעתך צריך להתקדם במשקלים? באופן יזום? ואולי רק אחרי שמרגישים שיפור משמעותי? ואולי בכלל אין צורך להעלות משקלים, אלא פשוט להעלות חזרה או שתיים מדי כמה אימונים?

    תודה,

    מנשה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לפרופ' איתי זיו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למנשה

    ד''ר איתי זיו
    23/06/2011

    הערותי....
    1. חשוב במיוחד הנו מטרת האימון. לפי זה מחליטים אם להעלות את דרגת הקושי בתרגיל. העלאת דרגת הקושי לא חייבת להיות באמצעות העלאת משקל אלא בהרבה אופנים אחרים כמו קיצור זמני מנוחה, האטת קצב העבודה באימון ועוד ועוד.
    2. אם מטרת האימון הנה היפרטרופיה כמובן יש להעלות דרגת הקושי באימון על בסיס קבוע אחרת לא נמקסם התוצאות. גם במקרה זה במידה ואין צורך במרבית המקרים להגיע למצב של כישלון חיובי בכל סט. מכונה RM. במידה והמטרה הנה הרזיה, האצת חילוף החומרים וכדומה יש צורות אימון רבות לכך ואין הכרח דווקא להעלות משקלים על בסיס קבוע.
    3. מבחינת ביצוע יותר חזרות, הרי כך ניתן להעלות העומס אך יש לשים לב שמספר החזרות המבוצע הנו בקורלציה למטרת האימון. הרי ביצוע 15 חזרות כלל לא דומה במידת ההשפעה הפיזיולוגית לביצוע 6 חזרות בעומס מתאים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו