מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לאיתי זיורמי27/06/2011
מתאמן מתקדם שבא פעמיים בשבוע בגלל שאין לו זמן
יכול לפצל את התוכנית ל a b כל שריר פעם בשבוע
או צריך לעבוד על כל הגוף פול בודי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרמי
ד''ר איתי זיו27/06/2011הערותי...
1. אימון של פעמיים בשבוע מצריך אימון של כל קבוצות השרירים בגוף. אימון מפוצל לא מתאים במקרה זה מכיוון שמדובר על מנוחה של שבוע (!!!) בין אימון לאימון על אותה קבוצת שרירים.
2. ניתן באמצעות אימונים עצימים ותזונה מתאימה להשיג תוצאות לא רעות אך חשובה תשומת הלב לאורח חים ספורטיבי ומתאים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי זיו
רמי28/06/2011אבל אני תמיד היתאמנתי כל שריר פעם בשבוע גם כשהייתי בא 6 פעמים בשבוע פשוט עם אני עושה פעם בשבוע יכול לעשות אימון בעצימות יותר גבוה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה
ד''ר איתי זיו28/06/20111. אימון משקולות אמור להימשך לא יותר מ- 60-50 דקות בכל פעם. אילולא כן יופרשו הורמונים קטבוליים ואפקטיביות האימון תפחת. אם פעם בשבוע יופעלו מחצית מקבוצות השרירים הרי מדובר בעשרות סטים בכל אימון ואימון ממושך של למעלה משעה וחצי לפי החישוב ולכן לא אפקטיבי דיו.
2. הגעה של פעם בשבוע לאימון משקולות מצריכה זהירות האימון מכיוון שעומס גבוה מדי עלול לגרום לפציעות מכיוון שמדובר בתדירות נמוכה . אימון של פעמיים בשבוע לאותה קבוצת שרירים הנו המינמום הנדרש.
3. במידה ומתאמנים 6 פעמים בשבוע כמובן שסביר והגיוני לבצע אימונים על בסיס יומי וכמובן קבוצת שרירים מדי יום.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאיתי זיו
רמי29/06/2011לא הבנתי אתה אומר שאי אפשר כי מפעילים הרבה קבוצות שרירים אם אני עושה את כל הגוף באימון אני מפעיל עוד יותר קבוצות שרירי
וידוע לי לא לעבור את השעה שעה ורבע אבל עדיין אם אני עושה חצי מהשרירים אני יכול לעשות אימון יותר עצים מאשר אני עושה את כל הגוף באותו יום
לדוגמא 9 סטים לחזה 9 סטים רגליים ו 6 יד אחורית סך הכל 24 סטים בעצימות גבוה פעם בשבוע
אם אני עושה את כל הגוף אני יכול לתת אימון פחות חזק כי ישאר לי גם גב כתפיים ויד קדמית ואז זה יהיה לכל דבר 4 סטים גג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה לרמי
ד''ר איתי זיו30/06/20111. ביצוע של אימון פעם בשבוע מצריך ביצוע של כ- 15-20 סטים בממוצע ולעיתים יותר וזאת גם בשל המנוחה שיש אחרי אימון שכזה - שבוע. לא יחול אפקט אימון במידה ומבצעים 9 סטים בלבד ולמעשה האימון הבא הנו רק בעוד שבוע. במידה והדבר כך והנך צופה בהתקדמות למרות הפעלה של חצי מקבוצות השרירים באימון מפוצל הדבר די נדיר וככל הנראה עצימות האימון הנה מאוד גבוהה ועדיין חל שיפור מאימון לאימון.
לפיכך אם הנך מתאמן באופן זה וחלה התקדמות, אין פציעות, התחושה טובה, הנך משיג את מטרת האימון, מצליח לשמור על אורח חיים ספורטיבי וכדומה - המשך כך.
בהצלחה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה
רמי30/06/2011אוקיי הבנתי אז פעם בשבוע לשריר זה רק שעושים עד שתי חלקים באימון ?
ומה בנוגע ל ab שלוש פעמים בשבוע
גם יוצא מנוחות ארוכות בין אימון לאימון ו לא מגיעים ל 15 סטים לשריר זה בסדר או שעדיף גם במקרה כזה אימון על כל הגוף?
אז abc 3 פעמים בשבוע יכול להיות לבנאדם שמתחייב להגיע לחדר כושר 3 פעמים לפחות ואם הוא מגיע לפעמים פחות אז הכי טוב לו אימון על כל הגוף לפי מה שהבנתי לא משנה אם הוא מתקדם או לא נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה לרמי
ד''ר איתי זיו30/06/20111. במידה ומבצעים 3 אימונים בשבוע בהחלט ניתן ליישם תוכנית מפוצלת של AB. הדבר מצריך עצימות אימון גבוהה על מנת שלא תחול ירידה באפקט האימון. מנוחה ארוכה מדי לא מאפשרת בטווח הקצר והארוך להתקדם. אגב, מספר הסטים לקבוצת שרירים גדולה עד 10 סטים וקבוצת שרירים קטנה 7-5 לכל היותר.
2. חשוב מאוד לרשום המשקלים המורמים ולראות שיש התקדמות. כמו כן לבדוק אחוזי שומן והיקפים ומשקל גוף כמובן רצוי.
3. חשוב להקפיד על גיוון באימונים. מדי חודש להחליף תוכנית אימונים ולעבוד בטוח חזרות מתאים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
רמי01/07/2011מה בנוגע ל abc
לדוגמא חזה טרייספס
גב בייספס
רגליים וכתפיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









