פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תחרות בין אחים-מי ראשון?
    ריקי
    08/11/2016

    יש לי שתי בנות: הגדולה בת 6 והקטנה כמעט בת שנתיים וחצי. יש לפעמים תחרות וקנאה בעיקר של הגדולה כלפי הקטנה, למשל בבוקר כשאני מכינה להן לשתות /בקבוק, הגדולה רוצה שיקבלו יחד או להיות הראשונהנ שתקבל . או במקלחת, היא רוצה לצאת ראשונה .וכאשר זה לא קורה היא בוכה ממש.
    השאלה איך עלי להגיב להתנהגות /דרישה זו , לפעול ולהגיד לה? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחרות בין אחים-מי ראשון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ריקי

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    08/11/2016

    תופעת תחרותיות בין אחים מוכרת מאוד ונמצאת בכל בית. אם את מרגישה מצוקה סביב הדבר, פני להדרכת הורים פרטנית.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות משמעת אצל ילדה בת ארבע
    יעל
    08/11/2016

    שלום,
    הבת שלי בת ארבע וחצי
    היא מחבקת כל מי שהיא מכירה,וזה מאוד מפריע לי דיברתי איתה וזה ממשיך,הגננת מהצהרונית סיפרה שכל הורה שנכנס היא מחבקת,וגם עובדת בקופת חולים,מה עושים,אין לה חסך בחום מצד המשפחה,להפך היא מקבלת המון אהבה(ילדה יחידה) מה לעשות?ובגדול היא לא מקשיבה לי וזה מפריע,מחכה לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום יעל

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    08/11/2016

    קשה להבין מהודעתך מה המקור לבעיה. אין ספק כי ישנו קושי בגבולות והבנה כיצד ליזום קשר ומערכת יחסים.
    כדאי להזהיר אותה ולהסביר לה באופן מפורש שלא מחבקים אנשים זרים. וגם להסביר לה את מי כן מחבקים ומתי, ואיך מבררים את זה מתאים.
    אם יתר הכישורים התקשורתיים שלה תקינים, זה אמור להספיק. אם ישנו קושי בתפקודים תקשותיים כדאי לפנות לייעוץ מקצועי פרטני.
    בהצלחה
    מיכל חסון רוזנשטיין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 7.3 רגשנית
    גיל
    07/11/2016

    הילדה בת 7.3 בכיתה א' (נארה שנה נוספת בגן כי לא היתה מספיק בשלה רגשית.

    מלכתחילה ראיתי שהי מתקשה בלימודים והמהלך החושה ישבתי איתה עם הבה סבלנות ונראה שיש שיפור.

    בשבוע האחרות כבר 3 פעמים שהיא בוכה בכיתה וכשאני מברר מולה אז אלה הסיבות שהיא אומרת:

    1. קשה לה בלימודים (היא אמנם לא שולטת ממש אך סביר. נכון שיש אותיות שהיא לא זוכרת -גם המואה אואה שיפור).

    2. לא שומעת כי יש ל נוזלים באוזניים וכששואלת את הילדה שלידה היא לא עונה לה.

    3. היא רוצה לשבת לבד ולא בקבוצה כי בסביבתה מפריעים לה (המורה לא מאפשרת ובצדק אך היא הזיזה ילד שהיה מפריע לה להתרכז - החליפה בילדה שביתי רצתה שתשב לידה).

    4. היום חלק מהתלמידים קיבלו שיעורים והיא לא ושוב בכתה (לפי המורה היא יושבת איתם בקבוצות ועדיין לא הגיעה לקבוצה שלה).

    בקיצור כל פעם סיבה אחרת.

    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 7.3 רגשנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בכתה א

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    07/11/2016

    קושי יכול להגרם ממספר סיבות, ואכן נראה שישנם גורמים המפריעים כגון לקות השמיעה.
    חשוב להיות בקשר צמוד עם הגורמים המטפלים בבית הספר. המורה, יועצת, פסיכולוגית. לראות כיצד לכוון אותה. נראה שאולי כדאי יהיה גם לעשות אבחון פסיכודידקטי או התפתחותי.
    שיהיה המון בהצלחה בתהליך.
    מיכל חסון רוזנשטיין פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים, נוער ומבוגרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה מחיסונים אצל בני
    נועה
    01/11/2016

    שלום רב,
    בני בן ה-7 מסרב להתחסן. הפחד מהמחט משתק אותו והוא מפחד אפילו להתקרב אל האחות. בעבר גם נרתע מחיסונים אך לבסוף הסכים אך כיום יש לו בחילות, כאבי בטן וחולשה בכל פעם שהמחט מתקרבת אליו. ניסיתי כל מיני טכניקות הרגעה, גם גישה אסרטיבית, הצעתי לו לשכב בזמן החיסון- אך אף אחד מאלה לא הועיל. אחת האחיות הציעה לי לחסן אותו בכוח, אך קראתי שחוייה שלילית עלולה להעצים את החרדה ולגרום ליותר נזק. אשמח לשמוע את דעתך, תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה מחיסונים אצל בני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסונים

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    05/11/2016

    הרבה אנשים חווים חרדה ממחטים. הרעיון של משהו שחודר לגוף מחריד אותם. גם פחד מכאב, וכעס על המכאיב.
    אני חושבת שכדאי לעודד אותו לנשום עמוק, לא להסתכל על המחט, להסביר שזה לטובתו, להגיד שיכאב ואז יעבור מהר, להחזיק אותו עליך, ולחסן. לחסן בכוח זו שאלה. מצד אחד יש חוויה קשה, מצד שני, החיסון הופך למשהו שאפשר לעבור אותו. לפעמים הילד כל כך עסוק במאבק, עד שלא מרגיש בכלל את החיסון...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להקל על פרידת בוקר בגן
    ליאת
    31/10/2016

    שלום
    בני בן ה 4 מתקשה מאוד בפרידת הבוקר בגן. מעבר לכך נושא ההליכה לגן מטריד אותו כבר ערב קודם- הוא כל הזמן לא רוצה ללכת.
    ניסינו לברר אם קרה משהו בגן ובכלל איך הוא אחרי הפרידה והגנמת טוענת שאחרי 10 דק לערך הוא נרגע.
    אותנו זה מאוד מטריד. ניסינו לעשות פרידות קצרות, לא לעשות ענייי מאופן הפרידה, טבלת מדבקות וכו- כלום לא עוזר.
    מה אתן מציעות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרדה בגן

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    05/11/2016

    התופעה מוכרת מאוד. חשוב לדבר איתו ולברר מה מפריע לו בגן.
    מופע בוקר בשם "אמא, אל תלכי", שכיח ונמצא באופן יומיומי בכל גן. יותר מטריסה שאלת הערב. למה לא רוצה ללכת. האם בגלל שיותר כיף בבית? אפשר לתקף ולהגיד שכולנו נהנים מחופש בבית, אבל צריך ללכת לעבודה, גן וכדומה בשגרה.
    אם הדבר גורם למצוקה משמעותית, בקשו התייעצות עם פסיכולוגית הגן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3.10 התנהגות מוזרה
    יעל
    30/10/2016

    שלום,

    בני בן 3.10, גמול כשנה. התחיל השנה גן חדש, אבל נראה שמסתגל מאוד יפה. לאחרונה היו לו כמה פספוסים של פיפי ופעם אחת גם של קקי בגן. היום כשהיה עם בעלי בגן משחקים נעמד באמצע הגינה, הוריד מכנסיים ועשה פיפי וקקי, ממש בעמידה. לא פעם ראשונה שזה קורה, אבל עד עכשיו זה קרה רק עם פיפי. כמובן שאנחנו מסבירים לו שעושים צרכים רק באסלה ואם נמצאים בגינה אפשר ללכת הצידה להשקות עץ. ההתנהגות נראית לי קצת מוזרה, האם זה נורמלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3.10 התנהגות מוזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    מיכל ארנרייך
    30/10/2016

    בעיני צריך יהיה לעקוב האם מדובר בארוע חד פעמי ומה הסיבה. האם מדובר בחוסר הבנה שלו? אולי התקשה להתאפק? אחרי הסבר שלכם לפני הליכה לגינה בצורה ברורה מה הציפיה, היכן עושים, למי אומרים אם צריך דחוף לשרותים וכד' תעקבו ותראו אם זה קורה שוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה לספרים בנושא התמודדות ילדים להורים שהתגרשו
    טלי
    29/10/2016

    האם יש המלצה שלכן, לספרים בנושא התמודדות של ילדים ב גירושין של הורים, (אולי גם אם יש הורה מסית) לילדים בגילאי 8 לערך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    מיכל ארנרייך
    30/10/2016

    שלום, יש ספרים שונים העוסקים בגרושין, אין לי המלצה מיוחדת אך חיפוש פשוט באינטרנט מניב שמות רבים. לגבי הסתה- זה כבר עניין ליעוץ מקצועי, אני לא מכירה ספר שעוסק בכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד מכינים ילד בן שנתיים לטיסה וטיול
    דורון
    26/10/2016

    שלום
    אני ואשתי לוקחים את ביתנו בת השנתיים לטיול. כיצד מכינים ילד לטיול בן שבועיים ולטיסה?
    השאלה שלי היא פחות כיצד "מעבירים את הזמן" אלא כיצד הופכים את החוויה הלא מוכרת למשהו שלא יוצר חרדה.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיסה בגיל שנתיים

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    27/10/2016

    שלום דורון,
    בגיל שנתיים (והאמת היא שגם בגילאים אחרים...) ילדים מושפעים מאוד ממצב רוחם של הוריהם. אם אתם רגועים בטיסה, אין סיבה שתהיינה חרדות בגיל הזה. יכולה להיות בהלה בשל כמות האנשים או אי הנוחות. לכן, כדאי יום-יומיים לפני כן להתחיל לדבר על מטוסים, להראות תמונות של מטוס מבפנים ומבחוץ. לספר מה הולך לקרות עוד מעט. בשלב הנסיעה לשדה התעופה והעליה למטוס, לספר בכל פעם מה עומד להתרחש. למשל: "עוד מעט נעמוד בתור עם הרבה אנשים ואתה תשב בעגלה", או "עוד מעט נניח את העגלה בצד, ואתה תשב ליד אמא על כסא במטוס".
    שתהיה טיסה נעימה.
    מיכל חסון רוזנשטיין - פסיכולוגית קלינית מומחית, ילדים, נוער ומבוגרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בחרדות ילד בן 10
    א. א.
    25/10/2016

    ילד בן 10 לא נרדם לבד בחדר. הוא אומר שהוא מפחד ויש לו מחשבות לא טובות. זה נמשך כבר יותר משנה. לפעמים יש לו התקפי זעם. המחשבות הלא טובות הם סביב פחד שמשהו יקרה להורים שלו. לא היה איזה אירוע טראומתי שקשור לזה. אני רוצה להתייעץ איזה טיפול יתאים לו.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בחרדות ילד בן 10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות לא טובות

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    25/10/2016

    שלום לך, את מתארת דפוס חרדתי שמציק זמן רב ובהחלט מצריך טיפול. זוהי תופעה מוכרת וישנו מגוון טיפולים שיכולים לסייע. התאמת הטיפול תלויה הן באופי הבעיה והן באישיות של המטופל, גילו, מידת המוטיבציה ועוד. במקרה זה אין העדפה ברורה לטיפול מסוג מסויים וכדאי לפנות להתייעצות אישית כדי לקבל יותר מידע ולבחור שיטת טיפול מתאימה.
    ישנו ערוץ טיפול ציבורי חינמי דרך קופות החולים וערוץ פרטי. פני למטפל בעל רשיון ממשרד הבריאות באיזור מגוריך.
    בחירת מטפל מקצועי, שתהייה לכם כימיה איתו וזמינות. רצוי מישהו שמכיר מגוון גישות טיפוליות כדי להתאים תוכנית מתאימה.
    בהצלחה
    מיכל חסון רוזנשטיין פסיכולוגית קלינית מומחית, ילדים, נוער ומבוגרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוביה מבלונים והשפעה על היום יום
    מיכל
    25/10/2016

    שלום רב,
    בתי בת החמש סובלת מגיל קטן מאוד מפוביה לבלונים. כנראה כשהייתה קטנה נבהלה מבלון שהתפוצץ ומאז היא בלחץ מבלונים ולא מוכנה להתקרב. היא גם תמיד סבלה מרגישות יתר לרעשים כגון מקדחה וכו' (על אלה התגברנו).
    שמתי לב שבשנה האחרונה היא התחילה לכסוס ציפורניים וכל הזמן מתעסק עם תלישה של העור סביב הציפורן.
    בגדול היא ילדה מאוד שמחה ומאושרת.
    לאחרונה היא לא רוצה שארשום אותה לחוגים (למרות ששנה שעברה מאוד נהנתה). היום נפל לי האסימון והבנתי שהחוסר רצון נובע מהפחד שמא יהיו שם בלונים (קרה בעבר שבאנו לחוג ובחצר היה בלון).
    למסיבות ימי הולדת אנחנו הולכות כי אני עובדת איתה על התגברות על הפחד. אני לא מוותרת ובסוף היא אפילו מצליחה להינות.
    אני לא רוצה שבלונים יגרמו לה לכזה לחץ שיגרום לה להימנע מעשיית דברים. והשאלה היא אם יש דרך לטפל בזה מעבר למה שאני עושה.
    תודה מראש,

    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוביה מבלונים

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    25/10/2016

    הי מיכל,
    בהחלט יכולה להיות טראומה ופחד מבלונים. מאחר והפחד גורם להמנעות מפעילויות חשובות, כדאי לטפל בו.
    מומלץ טיפול קוגניטיבי התנהגותי או EMDR אצל מומחה לילדים. מדובר בטיפול קצר מועד.
    פני למטפל מורשה באיזור מגוריך.
    מאיזה איזור את?
    בהצלחה
    מיכל חסון רוזנשטיין פסיכולוגית קלינית מומחית - ילדים, נוער ומבוגרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוביה מבלונים

    מיכל
    25/10/2016

    אני מתל אביב. האם את מטפלת בנושאים כאלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוגית תל אביב

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    25/10/2016

    אני מיקנעם. אבל פז ומיכל, מ
    המנהלות האחרות בפורום, מאיזור המרכז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על המהירות והמקצועיות

    מיכל
    25/10/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 מחקה כל הזמן
    אליה
    24/10/2016

    שלום רב,
    אני אמא ל2 מתוקים. ילד בן 3 וארבעה חודשים וקטנה בת שנה.
    רוצה לשתף ולקבל הארה.
    כשאני נפגשת עם אחותי ויש לה בן שהו בן 5 ובני בן 3+.
    יובל בן ה3 כל הזמן נצמד ליונתן בן ה5. ממש מחקה אותו וכל דבר עושה.
    אני קוראת לו יובל בוא לאמא לפה ,אמא לא מרשה. הוא לא מקשיב לי ורץ אחרי יונתן ועושה מה שהוא עושה.
    אני מבינה שאולי זה שלב החיקויים ומיומנויות החברתיוית. אבל זה מעצבן אותי אפילו . אני מרגישה שהילד שלי מובל ולא מוביל ומעצבן אותי שכל דבר הוא עושה אחריו גם אם זה טוב, ואני נעלמת באויר. אני לא שם בעיניו בכלל.
    פשוט כל דבר שיונתן עושה יובל עושה אחריו.
    זה קרה גם עם חבר נוסף שהיינו בלונה פארק- אותו חבר בן 3+ מתלהב מהמתקנים....ובני חשוב לו לומר "דן תראה את המתקנים, בוא בוא" כאילו מאד חשוב לו שאותו ילד יתלהב ואז הוא ילך איתו יחד.
    בני ילד מקסים, חכם עם רגישות עצומה ורגיש מאד. אם קיבל מכה ליד אנשים הוא יבכה ואומר לו מה קרה? הוא יגיד לי לא פה בצד. כאילו לא נעים לו מהסביבה.
    אני כאמא מאד מחזקה תמיד את הצדדים החיוביים וגם כאשת חינוך. ומוצאת את עצמי שואלת אולי לילד שלי חסר ביטחון עצמי ?אולי אני ובעלי טועים איפשהו ?

    דבר נוסף, אחותי כשהיא פונה ליובל ויונתן אם היא רוצה להעיר לבנה יובל היא אומרת לשניהם "בואו לפה אני לא מרשה" וזה מכעיס אותי כי אני מוצאת את הילד שלי מקשיב לה, נענה לה, כי היא אמא של יובל ואני נעלמת בקרע כאמא . ביקשתי ממנ השאם היא פונה היא פונה רק לילדה שלה יובל פה לפה אור. כאילו בני צריך לדעת שאני פה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3 מחקה כל הזמן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אליה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    25/10/2016

    את מתארת תופעה אופיינית מאוד לילדים. הם נוהגים לחקות. ככה לומדים ומתחברים. ילדים גם בודקים כל הזמן את גבולות ההורים שלהם, ופחות בודקים את הגבול של הדודה למשל...
    מה שאת מתארת הוא לחלוטין נורמטיבי. אם את חשה מצוקה או חוסר ביטחון באופן כללי, כדאי לפנות לייעוץ פרטני באיזור מגוריך.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתים ותשעה חודשים שמגמגם לסיורגין
    בתאל
    21/10/2016

    שלום הבן שלי בן שנתיים ו9 חודשים יש לו אוצר מילים מאוד מאוד עשיר בזמן האחרון שהוא רוצה להגיד משהו המילה נמשכת כמו לדוגמא מה נשמע אז מה מה מה מה נשמע זה קורה לסירוגין לא בכל משפט ולא תמיד שהוא כועס או משהו... אשמח לעזרתכם מה לעשות תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתים ותשעה חודשים שמגמגם לסיורגין

    בתאל
    21/10/2016

    בהמשך לפניה לפני חשוב לי לציין שזה היה בעבר אבל בעבר זה היה נדיר מאוד מאוד מאוד וחשבנו דזה פשוט כי הוא למד לדבר
    כרגע הוא יודע לדבר מצוין ולהתבטא ושוב יש לו אוצר מילים מאוד רחב אך הוא התחיל לגמגמם וזה קורה לסירוגין אבל בתדירות יחסים גבוה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    מיכל ארנרייך
    22/10/2016

    ממליצה לפנות קודם כל לרופא ילדים על מנת להתיעץ אם יש צורך בהפניה לקלינאית תקשורת דרך התפתחות הילד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משנה למלך הגן, מהם המאפיינים המובילים ילד להיות לצד הילד המקובל חברתית בגן?
    אמה
    21/10/2016

    הבן שלי כרגע בגן חובה
    בשנה שעברה היה כרוך אחרי מלך הגן, שעזב בסוף השנה.
    השנה בגן חובה, הפך משנה למלך הגן החדש שהוא ילד חדש בגן.
    אשמח למאמרים בנושא מלך הגן , אם יש כאלה
    אולי המושג המקצועי נוגע למקובלות חברתית?
    מה גורם לילד להיות משנה למלך?
    הבן שלי אהוד ואהוב בגן והוא בטוח בעצמו ומלא שמחה ואנרגיות, הגננות תמיד משבחות אותו ומדברות על ילד שטוב לו בגן.
    עם זאת לתחושתי מעט קורבני. הוא ילד פגיע ורגיש ומבוהל מאלימות פיזית ומילולית, כך שהוא בעמדת חולשה מול המעזים להתנהג כך אך שומר עצמו לא להחזיר למרות שבבית אין לו בעיה להחטיף לאח.

    ברקע: הבן שלי אח תאום לילד על הספקטרום בתפקוד גבוה.
    ברור שזה מצריך ממנו התאמות סביבתיות מיוחדות. אולי יש קשר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    מיכל ארנרייך
    22/10/2016

    לא ברור לי היכן הבעיה , האם יש קושי לילד, את מתארת ילד שמקובל ואהוב אך נרתע מאלימות מסיבות שונות אולי שקשורות לבית ואולי לא. בסה"כ נשמע שהוא מסתגל יפה לדינמיקה החברתית בגן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהוי התנהגויות ילד בן 3
    אוריה
    19/10/2016

    שלום,
    בני בן 3+ בתקופה האחרונה הוא כל הזמן אומר לא בא לי ולא בא לי כמעט על כל דבר. יש לו ימים שהוא קם ובוכה בלילה לפחות חצי שעה עד שנרגע.
    חשוב לי לציין כי הוא גמול ממוצץ כמעט חודש וחצי. ומעבר לכך אני ואביו לא ביחסים כל כל טובים, כל אחד בפינה שלו. יכולים ללכת יחד לאיזשהו מקום אך לא רואה חום וחיבוקים ....כמה זה משפיע ומהי עצתך אליי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיהוי התנהגויות ילד בן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3+

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    19/10/2016

    שלום אוריה,
    את מתארת מצב בו נראה כי בנך באיזושהי מצוקה רגשית. קשה להבין את טיבה מתיאורך הקצר. נראה כי ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע. מומלץ להתייעץ עם הגננת ופסיכולוגית הגן כדי להעריך טוב יותר את המצב.
    בהצלחה
    מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית - ילדים, נוער ומבוגרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה לבת 3 מחיתול בלילה
    אפרת
    15/10/2016

    שלום,
    ביתי בת שלוש. היא נגמלה מחיתול ביום לפני כחצי שנה. הגמילה הייתה קלה ומהירה.

    לפני חודשיים וחצי החלטנו ביחד איתה להוריד את החיתול במהלך הלילה. היא הייתה בחופש הגדול. היו לילות שפיספסה פעם אחת ולילות בהם הצליחה לא לפספס- כשהיא קמה ומבקשת להגיע לשירותים.

    עם החזרה לגן בספטמבר הפספוסים גברו. כמעט ואין לילה יבש לחלוטין, ויש לילות שמרטיבה יותר מפעם אחת.

    אנחנו רואים שלפעמים באמצע הפיפי היא מתעוררות ועוצרת את עצמה. מעולם לא הערנו אותה על דעת עצמנו כדי שתעשה פיפי. אבל כשהיא מרגישה רטובה היא בד"כ מתעוררת ורוצה שנעזור.

    אגב- היא ישנה צהריים ללא חיתול, ופספוס בצהריים נדיר.
    אנחנו רואים שהיא שמחה בגן, הסתגלה אליו היטב, וגם בבית היא ילדה שמחה ונוחה.

    אנחנו מתלבטים- האם להמשיך כך? או להחזיר חיתול בלילה לתקופה?

    תודה רבה,
    אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה לבת 3 מחיתול בלילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    מיכל ארנרייך
    15/10/2016

    שלום, יתכן שיש השפעה לתקופת ההסתגלות הראשונית בגן. כדאי לחכות עוד זמן מה ולראות אם ישנו שיפור. כדאי גם להמעיט מאד בשתיה לפני שהולכת לישון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום