מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תחרות בין אחים-מי ראשון?ריקי08/11/2016
יש לי שתי בנות: הגדולה בת 6 והקטנה כמעט בת שנתיים וחצי. יש לפעמים תחרות וקנאה בעיקר של הגדולה כלפי הקטנה, למשל בבוקר כשאני מכינה להן לשתות /בקבוק, הגדולה רוצה שיקבלו יחד או להיות הראשונהנ שתקבל . או במקלחת, היא רוצה לצאת ראשונה .וכאשר זה לא קורה היא בוכה ממש.
השאלה איך עלי להגיב להתנהגות /דרישה זו , לפעול ולהגיד לה? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ריקי
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין08/11/2016תופעת תחרותיות בין אחים מוכרת מאוד ונמצאת בכל בית. אם את מרגישה מצוקה סביב הדבר, פני להדרכת הורים פרטנית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות משמעת אצל ילדה בת ארבעיעל08/11/2016
שלום,
הבת שלי בת ארבע וחצי
היא מחבקת כל מי שהיא מכירה,וזה מאוד מפריע לי דיברתי איתה וזה ממשיך,הגננת מהצהרונית סיפרה שכל הורה שנכנס היא מחבקת,וגם עובדת בקופת חולים,מה עושים,אין לה חסך בחום מצד המשפחה,להפך היא מקבלת המון אהבה(ילדה יחידה) מה לעשות?ובגדול היא לא מקשיבה לי וזה מפריע,מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום יעל
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין08/11/2016קשה להבין מהודעתך מה המקור לבעיה. אין ספק כי ישנו קושי בגבולות והבנה כיצד ליזום קשר ומערכת יחסים.
כדאי להזהיר אותה ולהסביר לה באופן מפורש שלא מחבקים אנשים זרים. וגם להסביר לה את מי כן מחבקים ומתי, ואיך מבררים את זה מתאים.
אם יתר הכישורים התקשורתיים שלה תקינים, זה אמור להספיק. אם ישנו קושי בתפקודים תקשותיים כדאי לפנות לייעוץ מקצועי פרטני.
בהצלחה
מיכל חסון רוזנשטיין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 7.3 רגשניתגיל07/11/2016
הילדה בת 7.3 בכיתה א' (נארה שנה נוספת בגן כי לא היתה מספיק בשלה רגשית.
מלכתחילה ראיתי שהי מתקשה בלימודים והמהלך החושה ישבתי איתה עם הבה סבלנות ונראה שיש שיפור.
בשבוע האחרות כבר 3 פעמים שהיא בוכה בכיתה וכשאני מברר מולה אז אלה הסיבות שהיא אומרת:
1. קשה לה בלימודים (היא אמנם לא שולטת ממש אך סביר. נכון שיש אותיות שהיא לא זוכרת -גם המואה אואה שיפור).
2. לא שומעת כי יש ל נוזלים באוזניים וכששואלת את הילדה שלידה היא לא עונה לה.
3. היא רוצה לשבת לבד ולא בקבוצה כי בסביבתה מפריעים לה (המורה לא מאפשרת ובצדק אך היא הזיזה ילד שהיה מפריע לה להתרכז - החליפה בילדה שביתי רצתה שתשב לידה).
4. היום חלק מהתלמידים קיבלו שיעורים והיא לא ושוב בכתה (לפי המורה היא יושבת איתם בקבוצות ועדיין לא הגיעה לקבוצה שלה).
בקיצור כל פעם סיבה אחרת.
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בכתה א
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין07/11/2016קושי יכול להגרם ממספר סיבות, ואכן נראה שישנם גורמים המפריעים כגון לקות השמיעה.
חשוב להיות בקשר צמוד עם הגורמים המטפלים בבית הספר. המורה, יועצת, פסיכולוגית. לראות כיצד לכוון אותה. נראה שאולי כדאי יהיה גם לעשות אבחון פסיכודידקטי או התפתחותי.
שיהיה המון בהצלחה בתהליך.
מיכל חסון רוזנשטיין פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים, נוער ומבוגרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה מחיסונים אצל בנינועה01/11/2016
שלום רב,
בני בן ה-7 מסרב להתחסן. הפחד מהמחט משתק אותו והוא מפחד אפילו להתקרב אל האחות. בעבר גם נרתע מחיסונים אך לבסוף הסכים אך כיום יש לו בחילות, כאבי בטן וחולשה בכל פעם שהמחט מתקרבת אליו. ניסיתי כל מיני טכניקות הרגעה, גם גישה אסרטיבית, הצעתי לו לשכב בזמן החיסון- אך אף אחד מאלה לא הועיל. אחת האחיות הציעה לי לחסן אותו בכוח, אך קראתי שחוייה שלילית עלולה להעצים את החרדה ולגרום ליותר נזק. אשמח לשמוע את דעתך, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסונים
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין05/11/2016הרבה אנשים חווים חרדה ממחטים. הרעיון של משהו שחודר לגוף מחריד אותם. גם פחד מכאב, וכעס על המכאיב.
אני חושבת שכדאי לעודד אותו לנשום עמוק, לא להסתכל על המחט, להסביר שזה לטובתו, להגיד שיכאב ואז יעבור מהר, להחזיק אותו עליך, ולחסן. לחסן בכוח זו שאלה. מצד אחד יש חוויה קשה, מצד שני, החיסון הופך למשהו שאפשר לעבור אותו. לפעמים הילד כל כך עסוק במאבק, עד שלא מרגיש בכלל את החיסון...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להקל על פרידת בוקר בגןליאת31/10/2016
שלום
בני בן ה 4 מתקשה מאוד בפרידת הבוקר בגן. מעבר לכך נושא ההליכה לגן מטריד אותו כבר ערב קודם- הוא כל הזמן לא רוצה ללכת.
ניסינו לברר אם קרה משהו בגן ובכלל איך הוא אחרי הפרידה והגנמת טוענת שאחרי 10 דק לערך הוא נרגע.
אותנו זה מאוד מטריד. ניסינו לעשות פרידות קצרות, לא לעשות ענייי מאופן הפרידה, טבלת מדבקות וכו- כלום לא עוזר.
מה אתן מציעות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרדה בגן
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין05/11/2016התופעה מוכרת מאוד. חשוב לדבר איתו ולברר מה מפריע לו בגן.
מופע בוקר בשם "אמא, אל תלכי", שכיח ונמצא באופן יומיומי בכל גן. יותר מטריסה שאלת הערב. למה לא רוצה ללכת. האם בגלל שיותר כיף בבית? אפשר לתקף ולהגיד שכולנו נהנים מחופש בבית, אבל צריך ללכת לעבודה, גן וכדומה בשגרה.
אם הדבר גורם למצוקה משמעותית, בקשו התייעצות עם פסיכולוגית הגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3.10 התנהגות מוזרהיעל30/10/2016
שלום,
בני בן 3.10, גמול כשנה. התחיל השנה גן חדש, אבל נראה שמסתגל מאוד יפה. לאחרונה היו לו כמה פספוסים של פיפי ופעם אחת גם של קקי בגן. היום כשהיה עם בעלי בגן משחקים נעמד באמצע הגינה, הוריד מכנסיים ועשה פיפי וקקי, ממש בעמידה. לא פעם ראשונה שזה קורה, אבל עד עכשיו זה קרה רק עם פיפי. כמובן שאנחנו מסבירים לו שעושים צרכים רק באסלה ואם נמצאים בגינה אפשר ללכת הצידה להשקות עץ. ההתנהגות נראית לי קצת מוזרה, האם זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
מיכל ארנרייך30/10/2016בעיני צריך יהיה לעקוב האם מדובר בארוע חד פעמי ומה הסיבה. האם מדובר בחוסר הבנה שלו? אולי התקשה להתאפק? אחרי הסבר שלכם לפני הליכה לגינה בצורה ברורה מה הציפיה, היכן עושים, למי אומרים אם צריך דחוף לשרותים וכד' תעקבו ותראו אם זה קורה שוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה לספרים בנושא התמודדות ילדים להורים שהתגרשוטלי29/10/2016
האם יש המלצה שלכן, לספרים בנושא התמודדות של ילדים ב גירושין של הורים, (אולי גם אם יש הורה מסית) לילדים בגילאי 8 לערך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
מיכל ארנרייך30/10/2016שלום, יש ספרים שונים העוסקים בגרושין, אין לי המלצה מיוחדת אך חיפוש פשוט באינטרנט מניב שמות רבים. לגבי הסתה- זה כבר עניין ליעוץ מקצועי, אני לא מכירה ספר שעוסק בכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד מכינים ילד בן שנתיים לטיסה וטיולדורון26/10/2016
שלום
אני ואשתי לוקחים את ביתנו בת השנתיים לטיול. כיצד מכינים ילד לטיול בן שבועיים ולטיסה?
השאלה שלי היא פחות כיצד "מעבירים את הזמן" אלא כיצד הופכים את החוויה הלא מוכרת למשהו שלא יוצר חרדה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה בגיל שנתיים
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין27/10/2016שלום דורון,
בגיל שנתיים (והאמת היא שגם בגילאים אחרים...) ילדים מושפעים מאוד ממצב רוחם של הוריהם. אם אתם רגועים בטיסה, אין סיבה שתהיינה חרדות בגיל הזה. יכולה להיות בהלה בשל כמות האנשים או אי הנוחות. לכן, כדאי יום-יומיים לפני כן להתחיל לדבר על מטוסים, להראות תמונות של מטוס מבפנים ומבחוץ. לספר מה הולך לקרות עוד מעט. בשלב הנסיעה לשדה התעופה והעליה למטוס, לספר בכל פעם מה עומד להתרחש. למשל: "עוד מעט נעמוד בתור עם הרבה אנשים ואתה תשב בעגלה", או "עוד מעט נניח את העגלה בצד, ואתה תשב ליד אמא על כסא במטוס".
שתהיה טיסה נעימה.
מיכל חסון רוזנשטיין - פסיכולוגית קלינית מומחית, ילדים, נוער ומבוגרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בחרדות ילד בן 10א. א.25/10/2016
ילד בן 10 לא נרדם לבד בחדר. הוא אומר שהוא מפחד ויש לו מחשבות לא טובות. זה נמשך כבר יותר משנה. לפעמים יש לו התקפי זעם. המחשבות הלא טובות הם סביב פחד שמשהו יקרה להורים שלו. לא היה איזה אירוע טראומתי שקשור לזה. אני רוצה להתייעץ איזה טיפול יתאים לו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחשבות לא טובות
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין25/10/2016שלום לך, את מתארת דפוס חרדתי שמציק זמן רב ובהחלט מצריך טיפול. זוהי תופעה מוכרת וישנו מגוון טיפולים שיכולים לסייע. התאמת הטיפול תלויה הן באופי הבעיה והן באישיות של המטופל, גילו, מידת המוטיבציה ועוד. במקרה זה אין העדפה ברורה לטיפול מסוג מסויים וכדאי לפנות להתייעצות אישית כדי לקבל יותר מידע ולבחור שיטת טיפול מתאימה.
ישנו ערוץ טיפול ציבורי חינמי דרך קופות החולים וערוץ פרטי. פני למטפל בעל רשיון ממשרד הבריאות באיזור מגוריך.
בחירת מטפל מקצועי, שתהייה לכם כימיה איתו וזמינות. רצוי מישהו שמכיר מגוון גישות טיפוליות כדי להתאים תוכנית מתאימה.
בהצלחה
מיכל חסון רוזנשטיין פסיכולוגית קלינית מומחית, ילדים, נוער ומבוגרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוביה מבלונים והשפעה על היום יוםמיכל25/10/2016
שלום רב,
בתי בת החמש סובלת מגיל קטן מאוד מפוביה לבלונים. כנראה כשהייתה קטנה נבהלה מבלון שהתפוצץ ומאז היא בלחץ מבלונים ולא מוכנה להתקרב. היא גם תמיד סבלה מרגישות יתר לרעשים כגון מקדחה וכו' (על אלה התגברנו).
שמתי לב שבשנה האחרונה היא התחילה לכסוס ציפורניים וכל הזמן מתעסק עם תלישה של העור סביב הציפורן.
בגדול היא ילדה מאוד שמחה ומאושרת.
לאחרונה היא לא רוצה שארשום אותה לחוגים (למרות ששנה שעברה מאוד נהנתה). היום נפל לי האסימון והבנתי שהחוסר רצון נובע מהפחד שמא יהיו שם בלונים (קרה בעבר שבאנו לחוג ובחצר היה בלון).
למסיבות ימי הולדת אנחנו הולכות כי אני עובדת איתה על התגברות על הפחד. אני לא מוותרת ובסוף היא אפילו מצליחה להינות.
אני לא רוצה שבלונים יגרמו לה לכזה לחץ שיגרום לה להימנע מעשיית דברים. והשאלה היא אם יש דרך לטפל בזה מעבר למה שאני עושה.
תודה מראש,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוביה מבלונים
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין25/10/2016הי מיכל,
בהחלט יכולה להיות טראומה ופחד מבלונים. מאחר והפחד גורם להמנעות מפעילויות חשובות, כדאי לטפל בו.
מומלץ טיפול קוגניטיבי התנהגותי או EMDR אצל מומחה לילדים. מדובר בטיפול קצר מועד.
פני למטפל מורשה באיזור מגוריך.
מאיזה איזור את?
בהצלחה
מיכל חסון רוזנשטיין פסיכולוגית קלינית מומחית - ילדים, נוער ומבוגרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפוביה מבלונים
מיכל25/10/2016אני מתל אביב. האם את מטפלת בנושאים כאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכולוגית תל אביב
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין25/10/2016אני מיקנעם. אבל פז ומיכל, מ
המנהלות האחרות בפורום, מאיזור המרכז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המהירות והמקצועיות
מיכל25/10/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 מחקה כל הזמןאליה24/10/2016
שלום רב,
אני אמא ל2 מתוקים. ילד בן 3 וארבעה חודשים וקטנה בת שנה.
רוצה לשתף ולקבל הארה.
כשאני נפגשת עם אחותי ויש לה בן שהו בן 5 ובני בן 3+.
יובל בן ה3 כל הזמן נצמד ליונתן בן ה5. ממש מחקה אותו וכל דבר עושה.
אני קוראת לו יובל בוא לאמא לפה ,אמא לא מרשה. הוא לא מקשיב לי ורץ אחרי יונתן ועושה מה שהוא עושה.
אני מבינה שאולי זה שלב החיקויים ומיומנויות החברתיוית. אבל זה מעצבן אותי אפילו . אני מרגישה שהילד שלי מובל ולא מוביל ומעצבן אותי שכל דבר הוא עושה אחריו גם אם זה טוב, ואני נעלמת באויר. אני לא שם בעיניו בכלל.
פשוט כל דבר שיונתן עושה יובל עושה אחריו.
זה קרה גם עם חבר נוסף שהיינו בלונה פארק- אותו חבר בן 3+ מתלהב מהמתקנים....ובני חשוב לו לומר "דן תראה את המתקנים, בוא בוא" כאילו מאד חשוב לו שאותו ילד יתלהב ואז הוא ילך איתו יחד.
בני ילד מקסים, חכם עם רגישות עצומה ורגיש מאד. אם קיבל מכה ליד אנשים הוא יבכה ואומר לו מה קרה? הוא יגיד לי לא פה בצד. כאילו לא נעים לו מהסביבה.
אני כאמא מאד מחזקה תמיד את הצדדים החיוביים וגם כאשת חינוך. ומוצאת את עצמי שואלת אולי לילד שלי חסר ביטחון עצמי ?אולי אני ובעלי טועים איפשהו ?
דבר נוסף, אחותי כשהיא פונה ליובל ויונתן אם היא רוצה להעיר לבנה יובל היא אומרת לשניהם "בואו לפה אני לא מרשה" וזה מכעיס אותי כי אני מוצאת את הילד שלי מקשיב לה, נענה לה, כי היא אמא של יובל ואני נעלמת בקרע כאמא . ביקשתי ממנ השאם היא פונה היא פונה רק לילדה שלה יובל פה לפה אור. כאילו בני צריך לדעת שאני פה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אליה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין25/10/2016את מתארת תופעה אופיינית מאוד לילדים. הם נוהגים לחקות. ככה לומדים ומתחברים. ילדים גם בודקים כל הזמן את גבולות ההורים שלהם, ופחות בודקים את הגבול של הדודה למשל...
מה שאת מתארת הוא לחלוטין נורמטיבי. אם את חשה מצוקה או חוסר ביטחון באופן כללי, כדאי לפנות לייעוץ פרטני באיזור מגוריך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן שנתים ותשעה חודשים שמגמגם לסיורגיןבתאל21/10/2016
שלום הבן שלי בן שנתיים ו9 חודשים יש לו אוצר מילים מאוד מאוד עשיר בזמן האחרון שהוא רוצה להגיד משהו המילה נמשכת כמו לדוגמא מה נשמע אז מה מה מה מה נשמע זה קורה לסירוגין לא בכל משפט ולא תמיד שהוא כועס או משהו... אשמח לעזרתכם מה לעשות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן שנתים ותשעה חודשים שמגמגם לסיורגין
בתאל21/10/2016בהמשך לפניה לפני חשוב לי לציין שזה היה בעבר אבל בעבר זה היה נדיר מאוד מאוד מאוד וחשבנו דזה פשוט כי הוא למד לדבר
כרגע הוא יודע לדבר מצוין ולהתבטא ושוב יש לו אוצר מילים מאוד רחב אך הוא התחיל לגמגמם וזה קורה לסירוגין אבל בתדירות יחסים גבוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
מיכל ארנרייך22/10/2016ממליצה לפנות קודם כל לרופא ילדים על מנת להתיעץ אם יש צורך בהפניה לקלינאית תקשורת דרך התפתחות הילד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משנה למלך הגן, מהם המאפיינים המובילים ילד להיות לצד הילד המקובל חברתית בגן?אמה21/10/2016
הבן שלי כרגע בגן חובה
בשנה שעברה היה כרוך אחרי מלך הגן, שעזב בסוף השנה.
השנה בגן חובה, הפך משנה למלך הגן החדש שהוא ילד חדש בגן.
אשמח למאמרים בנושא מלך הגן , אם יש כאלה
אולי המושג המקצועי נוגע למקובלות חברתית?
מה גורם לילד להיות משנה למלך?
הבן שלי אהוד ואהוב בגן והוא בטוח בעצמו ומלא שמחה ואנרגיות, הגננות תמיד משבחות אותו ומדברות על ילד שטוב לו בגן.
עם זאת לתחושתי מעט קורבני. הוא ילד פגיע ורגיש ומבוהל מאלימות פיזית ומילולית, כך שהוא בעמדת חולשה מול המעזים להתנהג כך אך שומר עצמו לא להחזיר למרות שבבית אין לו בעיה להחטיף לאח.
ברקע: הבן שלי אח תאום לילד על הספקטרום בתפקוד גבוה.
ברור שזה מצריך ממנו התאמות סביבתיות מיוחדות. אולי יש קשר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
מיכל ארנרייך22/10/2016לא ברור לי היכן הבעיה , האם יש קושי לילד, את מתארת ילד שמקובל ואהוב אך נרתע מאלימות מסיבות שונות אולי שקשורות לבית ואולי לא. בסה"כ נשמע שהוא מסתגל יפה לדינמיקה החברתית בגן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהוי התנהגויות ילד בן 3אוריה19/10/2016
שלום,
בני בן 3+ בתקופה האחרונה הוא כל הזמן אומר לא בא לי ולא בא לי כמעט על כל דבר. יש לו ימים שהוא קם ובוכה בלילה לפחות חצי שעה עד שנרגע.
חשוב לי לציין כי הוא גמול ממוצץ כמעט חודש וחצי. ומעבר לכך אני ואביו לא ביחסים כל כל טובים, כל אחד בפינה שלו. יכולים ללכת יחד לאיזשהו מקום אך לא רואה חום וחיבוקים ....כמה זה משפיע ומהי עצתך אליי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3+
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין19/10/2016שלום אוריה,
את מתארת מצב בו נראה כי בנך באיזושהי מצוקה רגשית. קשה להבין את טיבה מתיאורך הקצר. נראה כי ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע. מומלץ להתייעץ עם הגננת ופסיכולוגית הגן כדי להעריך טוב יותר את המצב.
בהצלחה
מיכל חסון רוזנשטיין
פסיכולוגית קלינית מומחית - ילדים, נוער ומבוגרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה לבת 3 מחיתול בלילהאפרת15/10/2016
שלום,
ביתי בת שלוש. היא נגמלה מחיתול ביום לפני כחצי שנה. הגמילה הייתה קלה ומהירה.
לפני חודשיים וחצי החלטנו ביחד איתה להוריד את החיתול במהלך הלילה. היא הייתה בחופש הגדול. היו לילות שפיספסה פעם אחת ולילות בהם הצליחה לא לפספס- כשהיא קמה ומבקשת להגיע לשירותים.
עם החזרה לגן בספטמבר הפספוסים גברו. כמעט ואין לילה יבש לחלוטין, ויש לילות שמרטיבה יותר מפעם אחת.
אנחנו רואים שלפעמים באמצע הפיפי היא מתעוררות ועוצרת את עצמה. מעולם לא הערנו אותה על דעת עצמנו כדי שתעשה פיפי. אבל כשהיא מרגישה רטובה היא בד"כ מתעוררת ורוצה שנעזור.
אגב- היא ישנה צהריים ללא חיתול, ופספוס בצהריים נדיר.
אנחנו רואים שהיא שמחה בגן, הסתגלה אליו היטב, וגם בבית היא ילדה שמחה ונוחה.
אנחנו מתלבטים- האם להמשיך כך? או להחזיר חיתול בלילה לתקופה?
תודה רבה,
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
מיכל ארנרייך15/10/2016שלום, יתכן שיש השפעה לתקופת ההסתגלות הראשונית בגן. כדאי לחכות עוד זמן מה ולראות אם ישנו שיפור. כדאי גם להמעיט מאד בשתיה לפני שהולכת לישון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
