פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • האם זה נכון לשלוח ילד בן 8 עם הפרעות התנהגות לפנימייה?
    הילה
    10/07/2016

    שלום רב,
    אחיין שלי בן 8 אובחן כעת כסובל מהפרעות בהתנהגות. הפסיכולוג שאבחן אותו, הציע לרשום אותו לפנימיית טוקאיר כי לטענתו הוא צריך השגחה של 24 שעות.
    אשמח לדעת מה דעתך על הפנימייה ובכלל על האפשרות של להוציא אותו מהבית. אציין שהוא מאוד קשור לאמא שלו, האם הדבר לא יפגע בו ואף עלול להחמיר את המצב?
    אודה להתייחסותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם זה נכון לשלוח ילד בן 8 עם הפרעות התנהגות לפנימייה? - תגובה

    מיכל ארנרייך
    10/07/2016

    שלום, אני לא מכירה באופן אישי את בפנימיה המדוברת, אך מנסיוני כמאבחנת ובעבודה בפנימיות אני יכולה לומר כי אם הגיעו באבחון למסקנה על הוצאה חוץ ביתית לקחו בחשבון מספר שיקולים ומתוך כובד ראש הגיעו למסקנה שכרגע זה מה שנכון עבור הילד. לפעמים דווקא צריך לשחרר את התלות של הילד באמא על מנת לתת לו אפשרות להתפתח ולהיות עצמאי. האמא תוכל ללכת לסיור בפנימיה ולהתרשם בעצמה לשאול את כל השאלות ולהיות בקשר עם הגורמים המטפלים שם.
    הרבה בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי נעצר מתלבטת מתי ומה לספר לילדים
    אמא מודאגת
    08/07/2016

    בעלי נעצר לפני שבוע, לילדיםבני 12,10 אמרתי שיש לו עניין משפחתי. הוא אמור לחזור הביתה בעוד שבועיים האם עליי לשתף אותם או להמתין לשובו ולספר להם יחד ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעלי נעצר מתלבטת מתי ומה לספר לילדים - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    09/07/2016

    שלום
    אני חושבת שכדאי שתפני לעו"ס הקהילה לסיוע.
    מעבר לכך, בהתייחסות לשאלתך - ילדים יודעים הרבה יותר ממה שנדמה. חוץ מזה, במחוזותינו, שמועות רצות מהר. עדיף שילדיך ישמעו על כך ממך, ולא ממישהו אחר. יתכן מאוד והם כבר נשאלו על כך, במיוחד אם אתם גרים ביישוב קטן או בשכונה עם הרבה מעורבות חברתית.
    ספרי להם בענייניות והמתיני לשאלותיהם.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד לא יודע להינות, בבית בבית הספר ןלא אוהב לצאת לבלות
    אמא דואגת
    08/07/2016

    שלום רב, רציתי לשאול לגבי בני, הוא בן 7 וחצי. שמתי לב לאחרונה שהוא ממש לא אוהב להנות מדברים שצריכים להיות מהנים כמו: להיות בקייטנה עם חברים שהוא כבר מכיר, ללכת לים עם המשפחה, להגיע למסיבת סיום של כיתה א' למרות שיש לו תפקיד מרכזי בהופעה. הוא אומר שמשעמם לו ולא רוצה ללכת, מעדיף להישאר בבית. יש לציין שהוא ילד בכור אחריו יש עוד 2 אחיות בהפרש של שנה. בסופו של דבר הוא מגיע למסיבות או קייטנה אחרי שכנועים שיהיה לו כייף או יקבל הפתעות.
    האם יש צורך בטיפול כלשהו?
    האם אני צריכה לדאוג או שזה יחלוף מעצמו? אשמח לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילד לא יודע להינות, בבית בבית הספר ןלא אוהב לצאת לבלות - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    09/07/2016

    שלום אמא דואגת,
    גם לי יש לפעמים חשק פשוט להיות בבית ולא לעשות כלום. לפעמים גם אין לי חשק ללכת למקומות שאמורים להיות מהנים. אני מניחה שגם לך לא תמיד מתחשק.
    אני חושבת שאת שואלת אם אולי מדובר בחרדה כלשהי. אולי פחד מכשלון או חרדה חברתית?
    שימי לב אם מדובר בדברים ספציפים שהוא נמנע מהם או שפשוט רוצה לנוח קצת בבית. אם את רואה שיש עוד סימנים של חוסר שקט או המנעות, פני להתייעצות.
    אם לא, יתכן והוא פשוט עייף משנת הלימודים, ופשוט רוצה קצת שקט בבית.
    שיהיה חופש נעים
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליחת בני דודים שרבים לא מעט לאותו הגן.
    סהר
    08/07/2016

    אני פשוט עובד עצות וממש לא יודע מה לעשות.
    בתי בת ה3 ובת אחי נרשמו לאותו הגן,הם חברות טובות אך מרבות לריב אחת עם השנייה בתדירות ממש גבוהה,על משחק או חפץ שאחת מחזיקה אז האחרת גם רוצה וישר מתחיל בכי ולעתים הן גם מכות אחת את השנייה.
    כשבתי חוזרת מהגן היא מספרת לי הכל שהם הלכו מכות ורבו אך מנגד הן גם ממש משחקות יפה.
    שמתי לב לפעם אחת כשהן רבו אז בתי לא רצתה להשתתף בשיעור שהיה אותו הרגע בגן.
    הם כרגע רשומות לאותו הגן אבל אני פוחד שזה יפגע בבתי וכשילדים אחרים בגן יראו שהיא מציקה לה אז הם גם יציקו לה,או שזה יפריע לה בלמצוא חברים חדשים.
    אין לי מושג מה עושים ועוד מעט מתחילה השנה,
    צריך עזרה אני כרגע עובד עצות.
    חשוב לי לציין שבת אחי ממש אוהבת את בתי וכל פעם שבתי לא רוצה לדבר איתה אז בת אחי מתחילה לבכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליחת בני דודים שרבים לא מעט לאותו הגן. - תגובה

    מיכל ארנרייך
    10/07/2016

    כרגע נראה שאין מה לעשות מבחינת הרשמה לגן. לכן ממליצה ליצור קשר בתחילת השנה עם הגננת, לספר לה על המורכבות ביחסים ולתת לה להתמודד עם היחסים ביניהן בתוך מסגרת הגן כפי שהיא מבינה ומנוסה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליחת בני דודים שרבים לא מעט לאותו הגן. - תגובה

    מיכל ארנרייך
    10/07/2016

    כרגע נראה שאין מה לעשות מבחינת הרשמה לגן. לכן ממליצה ליצור קשר בתחילת השנה עם הגננת, לספר לה על המורכבות ביחסים ולתת לה להתמודד עם היחסים ביניהן בתוך מסגרת הגן כפי שהיא מבינה ומנוסה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן טרום חובה משולב
    קרן
    06/07/2016

    שלום,
    בתי בת 4. עד עכשיו בגן פרטי. קיבלנו שיבוץ לגן טרום חובה משולב עם טרום טרום-הילדים הכי גדולים בשנתון זה.
    שאלתי- האם להגיש ערעור ולבקש העברה לגן שהוא רק טרום חובה או להשאיר ככה שעכשיו יש איתה 2 חברות מהגן הפרטי השייכות לטרום טרום.
    מה שמטריד אותי שהיא יכולה להישאר חברה שלהן במשך השנתיים האלה ואז לעלות לכתה א בעצם לבד .. מה גובר על מה - להיות עכשיו עם חברות או קבוצה חדשה לגמרי אבל כולם בשנתון שלה?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גן טרום חובה משולב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן טרום חובה משולב - תגובה

    פז שפירא
    06/07/2016

    הי קרן,

    האם ביתך היא חברותית או שקשה לה להתחבר לילדים אחרים? אם קשה לה להתחבר, אולי כדאי להשאיר אותה עם שתי החברות. אם אין לה קושי להתחבר אז זה לדעתי כדאי שהבחירה תהיה על פי איכות הגן והצוות ועל פי שיקולים אישיים שלכם, למשל האפשרות שתעלה לכיתה א' עם הילדים שאיתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - ובהמשך

    קרן
    07/07/2016

    האם אין כל השלכות שליליות לעצם היות הגן משולב - גירוי חברתי מופחת ואולי פגיעה בהתפתחות בגלל שיש בעצם גם קטנים יותר?
    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - ובהמשך - תגובה

    פז שפירא
    07/07/2016

    הי,
    הרוב המכריע של מחקרים דווקא מצביע על כך שגן משולב תורם יותר מאשר גן הומוגני.
    לקטנים זה תורם כיוון שהימצאות עם הגדולים מלמדת רבות ויש מודל לחיקוי. עבור הגדולים זה מאפשר להרגיש בוגרים ותורם לדימוי העצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השארות בגן חובה שנה נוספת במקום עליה ל א'
    לי
    06/07/2016

    שלום.בתי בת 5 וחצי ילידת נובמבר אמורה לעלות לכיתה א.איך מספרים לה שכנראה תשאר עוד שנה בגן אם עד היום היא חושבת שהיא עולה והחברות הטובות שלה עולות.במהלך השנה ילדתי ולכן לא התפניתי לעשות לה אבחון ועתה לקחתי אותה לאבחון שמראה שהיא אינה בשלה..ריך מספרים לה בשלב מאוחר חןדשיים לפני תחילת השנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר להציג את הצד החיובי שלהשאר בגן

    ענבר
    06/07/2016

    יהיה לך עוד זמן למשחקים, ליצירות, לא יהיו לך עכשיו שעורי בית ותיק כבד, עכשיו תהיי בין הבוגרות בגן. ועם החברות שעולות לכיתה א' אפשר להשאר בקשר ובשנה הבאה את תהיי איתן ביחד בבית ספר ויהיו לך גם עוד חברות חדשות. את מצילה את הבת שלך. כשילד נכנס למערכת לא מוכן זו בכייה לדורות!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השארות בגן חובה שנה נוספת במקום עליה ל א' - תגובה

    פז שפירא
    06/07/2016

    הי לי,

    כדאי לומר לביתך שיש ילדים שעולים לכיתה א' ויש ילדים שממשיכים להיות בגן. לומר שהיא נשארת בגן. אני מסכימה עם התגובה של רותם כאן, לשאלתך. אפשר ורצוי להציג את הדברים החיוביים שבלהמשיך בגן. כדאי לדבר על הדברים בצורה רגועה ולהשתדל לא לחשוף אותה לחרדה שלך שאולי קיימת מכך שתישאר בגן.
    מעבר לכך, חודשיים לפני תחילת השנה זה לא מאוחר עבור ילדים. זה דווקא מהווה זמן שלדעתי הוא מספיק בהחלט לשם הפנמה והכנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 אומר שהוא רוצה למות ולהידרס
    רוית
    05/07/2016

    הבן שלי הלך איתי במדרכה והסברתי לו את הסכנות במעבר חצייה ואמרתי לו שעוסרים את הכביש רק שאין רכבים ומסתכלים ימינה ושמאלה ניתן לעבור ופתאום הוא עשה פרצןף עצוב ואמר שהוא רוצה למות ורוצה להידרס אני הייתי מוכת הלם לא הבנתי מאיפה הוא הביא את הדברים האלו הוא אח בכור לשני אחים בגן יש לו מעט בעיות חברתיות אשמח לדעת מה עלי לעשות וכיצד עליי להגיב? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 אומר שהוא רוצה למות ולהידרס - תגובה

    פז שפירא
    06/07/2016

    הי רוית,

    לא ברור מדוע בנך אמר זאת, ייתכנו סיבות שונות. למשל, יתכן שהוא רצה לבדוק את תגובתך לאמירתו. ייתכן גם שהוא מביע מצוקה. כדאי לשאול אותו מדוע הוא רוצה למות ולהידרס ולשמוע מה הוא אומר. בכל מקרה, כיוון שכדאי לבדוק מה קורה לו מבחינה רגשית וכיוון שיש לו קשיים חברתיים, אני מציעה גם לפנות לפסיכולוג ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שבע שאומר אני שונא את עצמי
    צחי
    05/07/2016

    שלום רב,

    לאחר ויכוח עם בנינו בן השבע במהלכה הוא התחצף לאימו ושלחנו אותו לחדר, שמענו אותו בוכה בחדר ומדבר אל עצמו: ״אני שונא את עצמי״, ״אני מטומטם״. כמובן שאנחנו מעולם לא אמרנו לו דברים מסוג זה. אנחנו מאד מודאגים לגבי הסיבה שהביאה אותו להגיד דברים כאלה.
    האם זוהי התנהגות טיפוסית לגיל זה? למה עלינו לשים לב בהתנהגות שלו ובתקשורת שלנו איתו?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שבע שאומר אני שונא את עצמי - תגובה

    פז שפירא
    06/07/2016

    הי צחי,

    מה שאתה מתאר דורש לדעתי בחינה. כדאי לפנות להתייעצות אצל פסיכולוג ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 עם טקס לפני שינה - האם זה בעייה ?
    אהרון
    04/07/2016

    שלום
    יש לי בן בן 3 וארבעה חודשים.
    הוא ילד מאוד רגיש עם טמפרמנט מאוד גבוהה. מאוד פעיל. מאוד מפותח. אוהב לשחק מאוד חברותי.
    לאחרונה יש לו דרישה שלפני השינה השמיכה תכסה את כל המיטה עד הקצוות. זה נהיה מעיין " טקס" לפני השינה בה אנו קוראים לו ספרים.
    כמו כן הוא אוהב לשתות שוקו אבל הוא מבקש את השוקו בבקבוק שמציייר עליו פרחים ( בקבוק ספציפי ) . לא מוכן משהו אחר. הוא שותה שוקו פעם - פעמיים ביום.

    האם הדברים שציינתי מעידים על בעייה ? בעייה נפשית ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 עם טקס לפני שינה - האם זה בעייה ? - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    04/07/2016

    שלום אהרון, ילדים בגיל זה אוהבים הרגלים. מרגיע אותם שהעולם צפוי וידוע מראש. ההקפדה על פרטים, יכולה להיות קשורה למנגנון זה.
    אם יש רקע משפחתי של הפרעות חרדה או הפרעה טורדנית-כפייתית (OCD), כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לצורך הדרכת הורים.
    אם לא, אפשר לשתף פעולה עם הטקס, תוך "פתיחתו" בכל פעם מחדש. למשל, אולי היום נשים את השמיכה אחרת? כהצעה.
    אם הדרישה של הילד שהכל יהיה בדיוק כמו שהוא רוצה, ואחרת הוא לא מסוגל לסבול זאת, כדאי גם כן להתייעץ עם איש מקצוע (למשל פסיכולוג ילדים).
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה של ילדה בת 9 לבן זוג חדש שישן בבית
    ליבי
    03/07/2016

    אני אמא לילדה בת 9 שחוותה השנה גירושין שלי ושל האב ..
    אני נמצאת במערכת יחסים כבר כמה חודשים עם גבר מקסים שמכבד את ילדיי .הזוגיות היא רצינית מאד .מנסים לשמור על דיסקרטיות ומדי פעם הוא ישן בביתי כך שעלי לנעול את הדלת.. על מנת שהבנות לא יראו אותו .. הן מודעות לקיומו ושמחות שאני איתו ואף חזרו על זה מספר פעמים . לאחרונה הילדה הודתה שהיא ניסתה לפתוח את דלת חדרי כי רצתה להכנס באמצע הלילה ולא יכלה וזה הפחיד אותה .. מה עליי לעשות ? להסתיר ממנה או לספר לה את האמת . להפסיק את השינה של בן זוגי בביתי? מצפה לתשובה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה של ילדה בת 9 לבן זוג חדש שישן בבית - תגובה

    מיכל ארנרייך
    03/07/2016

    נשמע שהגיע הזמן לשיחה על כך שבן הזוג גם ישן אצלך. תמיד עדיף לדבר ולהתמודד עם האמת מאשר להיות עסוקים בהסתרות. ילדה בת תשע היא מספיק גדולה ותוכלו לדבר על הרגשות שזה מעורר בה. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעתיק הפרעה כפייתיית מה לעשות ?
    ניקול
    30/06/2016

    הבן שלי בן 10 החודש עושה פעולות שחוזרות על עצמן למשל לסגור ולפתוח דלת פעמיים שלוש או אור של חדר וכו...
    הוא ראה את זה מאמא שלי שגם היא ככה.
    מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעתיק הפרעה כפייתיית מה לעשות ? - תגובה

    מיכל ארנרייך
    02/07/2016

    קשה לאבחן מהאינטרנט האם מדובר בתגובת חיקוי לסבתא או בקושי אחר שלו. ממליצה לפנות לפסיכולוג מוסמך באזור מגוריכם להתייעצות, אפשר גם במסגרת קופת חולים או באופן פרטי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה גן ותינוקת חדשה... איך מקלים??
    ורד
    30/06/2016

    אז.... אני מתחילה להילחץ
    זה לא היה לי בראש ופתאום זה צץ
    יש לי ילד שבספטמבר יהייה בן שנתיים וחצי.
    ובאוגוסט-ספטמבר כל העולם שהוא מכיר משתנה.
    אנחנו עוברים דירה, הוא יתחיל גן חדש ואני צפויה ללדת לו אחות קטנה ממש בחופש אוגוסט:)
    כל הרבה שינויים פתאום מתחילה לפחד מאיך שיגיב..
    הגן שהוא נמצא בו זה כמו חממה 6ילדים וגננת כמו סבתא שנייה, הוא אוהב את הגן כל כך וגם אני אבל הוא גדול מידי כולם שנה הבאה חדשים וקטנים, אז הוא הולך להיות בגן עם 20-25ילדים וכמובן צוות חדש.
    בקשר לבית אנחנו גרים בדירה פיצית והוא ישן איתנו בחדר בגלל חוסר מקום מה שאומר שלא רק שאנחנו עוברים לדירה גדולה יותר אלא הוא גם עובר לחדר לבד
    וכמובן תינוקת חדשה.
    איך מקלים?
    האם אני מגזימה? ממש מפחדת שזה יותר מידי להכיל הוא על כך אוהב את הבית, את הפינה שלו את הגן...
    לא בא לי שהוא ישתנה בגלל כל הבלאגן הזה, הוא ילד מקסים.

    נ.ב. מוסיפה שאלת הצעה- יש לי אפשרות לשים אותו בגן שהוא נמצא בו היום לכמה חודשים בנתיים נרשמו רק 2 בני שנה.. זה לא נכון להתפתחות שלו להשאיר אותו שם אבל אולי בכדאי להוריד שינויים? ואז אחרי החגים לשים אותו בגן חדש?? או שעדיף מ 1.9 להתחיל את הגן שהוא הולך להיות בו כל השנה.
    סתם מחשבה שעלתה לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר דירה גן ותינוקת חדשה... איך מקלים?? - תגובה

    מיכל ארנרייך
    02/07/2016

    ורד שלום, ראשית לגבי השאלה השניה מוטב שיתחיל בגן החדש ולא לעשות לו מעבר נוסף אחרי החגים. שנית, החששות מובנים וטבעיים. מדובר בשינויים רבים בבת אחת. עם זאת ילדים מסוגלים להסתכל לשינויים. כדאי להתחיל לדבר איתו במילים ו בתמונות באופן קונקרטי על השינויים הצפויים. הרבה מאד תלוי באיך אתם תגיבו ועד כמה אתם תהיו בחרדה. אם תחושו בטחון ותשדרו לו שאפשר להתמודד, יהיה אפשר לצלוח את התקופה ביתר קלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפחד לטעות
    יעל
    30/06/2016

    שלום

    שאלתי היא לגבי בתי בת 7 עולה לכיתה ב', ילדת חלום בלי עין הרע.
    אך היא חוששת מאד לטעות, במיוחד לפני אנשים מבוגרים ועל כן נמנעת מלעשות דברים או לדבר ותמיד דרוכה ולחוצה. בבית הספר היא אהובה מאד על כולם, מנהיגה לטובה, יש להן קבוצת חברות גדולה ומאוחדת בה כל אחת שונה ומיוחדת וכולן מקסימות וחמודות להפליא.
    אתמול הייתה לנו פגישה אחרונה אצל קלינאית (לשיפוץ האות צ') ולדעתי היא הרגישה שבוחנים אותה ולא הוציאה מילה כל הפגישה, וכעת נצטרך פגישות נוספות.
    היא מצטיינת במתמטיקה ומדעים כשהלכנו למפגש להכרת החוגים בתכנית לשנה הבאה שוב נאלמה דום גם כשנשאלה שאלה שהיא יודעת (ילדים אחרים ענו בכייף נחשו צחקו).
    עם ילדים היא מרגישה יותר טוב. אך אינה מוכנה לעשות הופעה של דקה בחוג התעמלות כמו שאר הבנות (יש שמופיעות כל שבוע) וכך גם בחוג שחייה שהתחילה לפני כשבוע, לא זזה מהקיר של הבריכה לא כי היא פוחדת ממים אלא כי מסתכלים עליה ואולי יראו שאינה מושלמת
    היא ילדה מדהימה "גם יפה וגם אופה" מדוע היא חוששת לדבר ולפעול? אייך אפשר לעזור לה לא להיות כל כך לחוצה בסביבת מבוגרים? ולצאת מעניין המושלמת?
    אשמח לעצתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפחד לטעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפחד לטעות - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    30/06/2016

    שלום יעל
    אני לא בטוחה אם מדובר בדיוק בפחד לטעות, אם כי זה חלק מהעניין. נשמע לי, על פי תיאורך שילוב של חרדת ביצוע (פחד לטעות כדבריך) וחרדה חברתית (תת סוג שלה, זה פחד קהל).
    כדאי להתייעץ עם הגורמים המטפלים בה בהתפתחות הילד (אם מטופלת שם על ידי קלינאית תקשורת) או פסיכולוגית/יועצת בית הספר, ולחשוב על הפניה לטיפול מתאים.
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מילדים בגיל שנה ו 4 חודשים
    דניאל
    28/06/2016

    שלום רב, הבת שלי בת שנה ו 4 חודשים נמצאת איתי בבית מהיום שנולדה עד ספטמבר הקרוב שהיא תיכנס לגן. יש לה אחים (תאומים ) בני 4 . לאחרונה היא התחילה ממש להירתע ולפחד מילדים בגיל שלה ואף קטנים יותר דבר שהתחיל ממש להלחיץ אותי בטח לפני הכניסה לגן. אני לוקחת אותה פעמיים בשבוע בבקרים לפעילות עם עוד ילדים בגיל שלה. עד גיל שנה הייתה רוקדת ושמחה מאוד בפעילויות האלה לאחרונה כל ילד שרק מתקרב אליה היא בורחת בריצה אלי ולא משחררת גם אחה״צ שאנחנו הולכים לגינה עם האחים שלה כל ילד (בגיל שלה) שרק מתקרב אליה היא בורחת . בדרך כלל היא ילדה מלאת שמחה, מצחיקה וכעת כל פעילות שכוללת עוד ילדים יש לה ממש פחד מהילדים שאיתה. האם התנהגות כזו תקינה? מה עלי לעשות כדי לגרום לה ״להשתחרר״ והאם אני יכולה לעשות משהו כבר עכשיו כדי לגרום לה לכניסה ״קלה״ לגן? לפי איך שאני רואה את ההתנהגות שלה כיום רק המחשבה על הגן מלחיצה אותי אני לא רוצה שהיא תהפוך להיות ילדה סגורה שנרתעת מילדים חשוב לי לציין שגם עם ילדי בני ה 4 נשארתי בבית עד גיל שנה ו 7 ולא נתקלתי בכזו חרדה .. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מילדים בגיל שנה ו 4 חודשים - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2016

    הי דניאל,

    ייתכן שביתך חוותה משהו לא נעים באינטראקציה עם בן גילה, אפילו משהו קטן. אולי ילד חטף לה צעצוע, אולי מישהו אמר לה משהו לא נעים..האם ישנה אפשרות להיפגש עם ילד אחד או שניים לכמה פגישות, לאפשר לה להירגע ולראות אם יש משהו שמפריע לה במפגש עם ילדים ואז לחזור לפעילות הזו?
    כאשר היא בורחת כדאי לנחם אותה, לחבק, לשאול מה קרה ואם היא משתפת לתת עצה איך להתמודד יותר טוב. אחר כך כדאי לעודד אותה לחזור לפעילות.
    לגבי הכניסה לגן, במידה והגננת היא טובה, היא תוכל לעזור לביתך להשתלב בגן - לתת לה כלים להתמודד עם תסכולים ועם קשיים שתמיד קיימים עם ילדים אחרים. כדאי יהיה בתחילת השנה לשוחח עם הגננת על הדרכים בהן ניתן לעזור לה וכן כדאי יהיה לקבוע פגישות עם ילדים אחר הצהרים כדי לעזור לה להשתלב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משחקי מיניות אצל ילד בן 6 איך מגיבים
    הילה
    28/06/2016

    שלום,
    בני בן 6 ואני רואה שהוא מוריד לאחיו בן 4.5 את המכנסיים והתחתונים כדי לצחוק - טוסיק, בולבול. הבן הקטן לא ממש מתנגד - לפעמים כי נהנה מתשומת הלב והמשחק ולפעמים מתלונן בפניי אחרי.
    גם ראיתי שהבן הגדול מבקש מחבר שבא לבן השני, בן 4.5, להוריד את המכנסיים ולהראות את הבולבול (לא ממש שמעתי מה נאמר, יותר ראיתי מה קרה).
    אמרתי לבן ה6 מספר פעמים מהם הגבולות - שלהוריד בגדים זה לא חלק מהמשחק ושאלו איברים פרטיים של אחר, אבל אין הפנמה ואין יישום....
    מה עושים?
    אני לא ככ יודעת איך להגיב בלי ליצור עניין גדול ועדיין לאפשר סקרנות טבעית.

    תודה,
    הילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דעה אישית

    ענת
    28/06/2016

    עם בני הבכור היו מקרים דומים באותו הגיל (6-7). היה נוהג להתפשט עם אחיו הצעיר ועם חברים שהיו מבקרים, ולדבר על "בולבול" ו"טוסיק". לדעתי זו סקרנות טבעית, אך כדאי לוודא שהדבר נשאר טבעי ותמים. אני הייתי מקפידה שמשחקים אלו יעשו רק בסלון ולא בחדר שלו, כדי שאוכל להשגיח ולשים עין מרחוק בלי לתת תחושה שאין פרטיות. כן שמתי סוף למקלחות משותפות אחרי הבריכה שהיו נהוגות - כדי למנוע מצב שיורידו תחתונים כשהם לבד ושחס וחלילה יהיה מגע.

    בשום שלב לא הרגשתי שמשהו לא בסדר, המשחקים היו תמימים יחסית ופשוט חלק מסקרנות טבעית לגבי הגוף והאיברים שנחשבים "שובבים".

    בגיל שהתחיל להתעניין באיבר שלו ולשחק, הדבר נפסק בטבעיות מהבנה שזה משהו פרטי ואישי.

    מקווה שעזרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משחקי מיניות אצל ילד בן 6 איך מגיבים - תגובה

    פז שפירא
    29/06/2016

    הי הילה,

    מצד אחד הסקרנות היא טבעית ויש לתת לה מקום ומצד שני חשוב להסביר מהי התנהגות מינית מקובלת ומה לא. לכן, אולי כדאי להגיד לבנייך (לשניהם) שמעניין אותם האיברים הפרטיים, הטוסיק והבולבול, מעניין אותם לראות אותם אצלם ואצל אחרים. ולהגיד מצד שני שאסור להוריד לילד אחר את הבגדים כי אלו האיברים הפרטיים שלו. זה חשוב להסביר כדי שבנייך ילמדו שאסור להפשיט אותם ושהגוף שלהם הוא פרטי. אני מציעה שאחרי אמירה כזו, אם זה קורה שוב להפריד ביניהם ולהגיד שעכשיו הם לא משחקים ביחד כי את לא מרשה להוריד את הבגדים של ילדים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום