פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • רגישות יתר לבגדים של ילדה בת 6
    מאיה
    27/06/2016

    שלום רב
    אני אמא ל3 ילדים הבעייה שלי היא עם בת האמצעית שהיא ילדה חכמה ופעילה. שיש לה רגישות יתר לבגדים.הכל צריך להיות צמוד מדי .למשל גומי של המכנסיים ,קוקו בשיער צריך להיות חזק מדי עד שהשערות שלה נתלשות כמעט.שרוולים מציקים לה.כל בוקר זה סיוט למרות שהיא בוחרת את הבגדים בערב לפני.בגלל זה היא מגיעה רק אחרי 9 לגן. אחרי שהחליםה 10 מכנסיים וחולצות.אני מותשת ממנה וכבר אין לי סבלנות לכל השגעונות שלה.יש לציין שבגן הכל בסדר ואין דברים חריגים איתה .
    רציתי לדעת אם זה משהוא שיעבור לה או שהיא צריכה לעבור אבחון לרגישות יתר?
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר לבגדים של ילדה בת 6 - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    27/06/2016

    שלום מאיה,
    נראה שהרעיון לאבחון תחושתי על ידי מרפאה בעיסוק, הוא רעיון טוב מאוד. תתחילי משם, ושיהיה בהצלחה
    בברכה,
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה בת 17 עם בעיות התנהגות קשות... מחכה לעצה
    מתעניינת
    27/06/2016

    שלום לכולם. לבן זוגי יש בת כמעט בת 18. הוא מגדל אותה לבד. הילדה הייתה עד לא מזמן בקשר עם בחור מאד שלילי. כשגמרה את הקשר איתו חזרה עלינו הבייתה עם התנהגות קשה מאד הכוללת התפרצויות זעם, שבירת חפצים בבית ובכי מרובה. יש לציין בעיה סמים מסוג נייס גאי שגמלנו אותה ממנה. חשוב לי להגיד שחוץ ממנה יש לנו עוד שלושה ילדים בגילאים 13, 7 ושלושה חודשים. איך ניתן לעזור לה והיכן לבקש עזרה? אנחנו ממש סובלים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה בת 17 עם בעיות התנהגות קשות... מחכה לעצה - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    27/06/2016

    שלום לך,
    את מתארת בעיה מורכבת שמצריכה טיפול רב מערכתי. עליכם להתגייס כמשפחה כדי לסייע לה. ממליצה לפנות לגורמי הרווחה ולבית הספר ולשתף פעולה על מנת למצוא מסגרת מותאמת. אין ספק כי יש צורך בטיפול פסיכולוגי והדרכת הורים. אולי גם ייעוץ פסיכיאטרי.
    ייעוץ דרך האינטרנט לא יוכל לתת את המענה המלא שנדרש בתחום זה.
    שיהיה המון בהצלחה וכל הכבוד על הכוחות והנכונות לעזור.
    בברכה,
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6וחודשיים מכור לטלויזיה אשמח לעזרה בבקשה
    צליל
    26/06/2016

    ערב טוב ממש עצובה מכל העיניין הזה בני בן 6וחודשיים מילד ששיחק בלגו ועוד דברים נהיה מכור לטלויזיה ישוב עם מזרן וצופה, זה מגיע למצב שגם בארוחת הצהריים והערב אוכל מול הטלויזיה כמה שלא אכעס אדבר יפה בסוף נכנעת, אמנם לא תמיד יש לי גם מרות אם אמרתי אין גינה היום שזה מה שקרה אז לא ירדנו, דבר שני אצל הורי הוא ובני השני בן 3וחצי מתפרעים בצורה מוגזמת ביותר, במצבים כאלו אני אחרי 10 דקות הולכת הביתה, בבקשה מה עושים?? (אני גרושה האבא מגיע אחת ל3שבועות לשעה מתחת לביניין מבחירתו)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי השאלה הראשונה הוספתי עוד משהו

    צליל
    26/06/2016

    ודי לחוצה לקראת שנה הבאה בכיתה א, הוא ילד די אנרגטי וחוששת שלא יוכל לשבת מספר שעות בכיתה, היינו באיבחון אצל רופא משפחה שעשה קורס לזה אבל רק שאל אותי שאלות הבנתי שרצוי ללכת לאיבחון יותר רציני(הרופא אמר שנתראה עוד חצי שנה כרגע לא נתן בכלל טיפול אמר שעוד צעיר וצריך לראות מה יהיה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי השאלה הראשונה הוספתי עוד משהו - תגובה

    מיכל ארנרייך
    27/06/2016

    שלום לך, כדאי לפנות להדרכת הורים - דרך קופת חולים תוכלי במחיר מוזל. על מנת לקבל כוחות להתחזק ולפעול מול הילדים בשימת גבולות נכונה. צריך שיהיה תהליך מסודר שיוכל לתת לך בטחון וכלים בהתמודדות.
    לגבי הקשב והריכוז- כדאי לך לקבוע תור לנוירולוג במקביל לחכות לתחילת שנה ולראות מה דעתה של המורה עליו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 חרדתית פחדנית מרטחבה בלילה היסטרית גמגום קל בוכה וצוחקת יחדיו
    ליאת
    23/06/2016

    שלום רב
    אשמח לקבל עצה והמלצה איך לטפל בתופעה שיש לנו כרגע עם ביתי כבר קרוב לחצי שנה משהו חדש בכי היסטרי שהופך לצחוק כשמרגיעים אותה ומדברים עימה הרטבות בלילה חרדות כנראה לקחה ממני ופחדים קיבלתי הפנייה מרופא משפחה לטיפול רגשי (רכיבה על סוסים או אומנות או שחייה או דרמה) יש לציין שהילדה חכמה חייכנית בריאה גופנית ופיזית
    יש לציין שיש לה אח תאום אחות בכורה בת שמונה ופעוטה בת שנה וחצי
    במשך כל זמן חייה היא היחידה שתמיד חיפשה ורצתה ורוצה חום אהבה בלתי פוסק מגע ומילה טובה קנאית בטירוף לאחרים מאוד מאוד רגישה עם לב ענקי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 חרדתית פחדנית מרטחבה בלילה היסטרית גמגום קל בוכה וצוחקת יחדיו - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    23/06/2016

    שלום ליאת, גיל 4 הוא שלב בו ילדים מתחילים להבין שהעולם אינו בטוח לחלוטין. פחדים מציאותיים (גנבים למשל) מתערבבים עם פחדים מעולם הדמיון (מכשפות למשל), והתוצאה היא פחדים. כל ילד מגיב לכך אחרת. הנושא של רקע גנטי בחרדה מוכר מאוד, ולכן חשוב להתייחס למצוקה ברצינות.
    בהחלט יש מקום לטיפול רגשי. חשוב שיהיה טיפול רגשי מעמיק הכולל הדרכת הורים. פני אך ורק למטפל רגשי מוסמך (לא למדריך רכיבה שעבר קורס בטיפול). מדובר במצב מורכב. דרך קופת החולים את יכולה לפנות לפסיכולוג ילדים או למטפל באמנויות. חשוב לבדוק את התעודה המקצועית של המטפל (זה שהוא בהסדר עם קופת חולים, לא אומר שהוא מומחה בתחום הרגשי - רכיבה טיפולית למשל, היא יותר לבעיות התארגנות, קאורדינציה וכדומה, ואיננה תחליף לטיפול רגשי). אם את פונה לטיפול באמנות, בדקי היטב שהמטפל עבר הכשרה והדרכה מסודרים (ורצוי גם בי"ס לפסיכותרפיה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים חברתיים , התנהלותו של בן 9 עם חברים
    אנה
    22/06/2016

    שלום רב,
    בני בן 9, ממעיט ללכת לחברים אך מזמין המון , בדכ נענים בחיוב והביית מלא.
    בשנה האחרונה אני מרבה להעיר לו על התנהגות שלו כלפי ילדים אחרים שמארח, לעיתים צועק עלייהם, משתלט על האירגון, לעיתים מעליב וקורא להם בשמות גנאי..
    עד כה לא הועילו ההערות שלי.
    לאחרונה חל שינוי , חברים מצאחדים נגדו, לא רוצים לבקר, מעירים לו על ההצקות ומאיימים שלא יגיעו יותר, הבן שלי בוכה המון, מרגיש פגוע..
    שאלתי כמה אני אמורה להתערב??
    לתת לו להתמודד עם העלבונות והקשיים, ?? כניסיתי לשקף לו בדוגמאות את ההתנהגות כלפייהם נעלב ממני גם בטענה שאני לצידם.
    יש לציין שהתנהגות סו מופגנת רק כשאנחנו בהית בטריטוריה שלו, בבית הספר ובמקומות מפגש אחרים לא!
    מצפה לייעוץ במהרה .
    תודה מראש, אנה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים חברתיים , התנהלותו של בן 9 עם חברים - תגובה

    פז שפירא
    23/06/2016

    הי אנה,

    כיוון שבנך אינו נעזר בהערותייך, אני מציעה לערב גורם שלישי, טיפולי. כדאי לקבוע פגישה אצל פסיכולוג ילדים כדי לבדוק אפשרות של טיפול לבנך במטרה לעזור לו עם קשייו החברתיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 נכנסת ללחץ ומקיאה,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    טל
    20/06/2016

    שלום רב,
    בתי בת ה 4 מסיימת כעת גן טרום טרום חובה. הולכת לגן בשמחה ומשחקת עם ילדים אחרים.
    בתי ילדה רגישה מאוד, לעיתים היא נכנסת ללחץ מכל מיניי סיטואציות, כמו התקהלות של אנשים, נעלבת ומתחילה לבכות, מתחילה לבכות בגלל חוסר בטחון, חשש. כמעט תמיד נראה לי כאם שהתגובה שלה לא תואמת את הסיטואציה, כאשר בסיום התגובה הזו היא בדר"כ מקיאה.
    היום חגגה מסיבת סיום של הגן, כל הילדים והוריהם הגיעו, מייד בתחילת ההופעת סיום החלה לשפשף עיניים ולגרד באף, פרצה בבכי וכמעט והקיאה. לאחר מכן העדיפה להישאר מחוץ למבנה הגן איתי ועם בעלי ונמנעה מלהכנס לגן.
    אני קצת מודאגת, חוששת שהיא תפתח פחדים, תמנע מלהשתתף באירועים חברתיים מפחד או לחץ או מחשש שתקיא.
    במה מדובר והאם יש לטפל בתופעה כל עוד היא צעירה ובאיזה אופן ומסגרת??
    תודה רבה מראש.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 נכנסת ללחץ ומקיאה,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, - תגובה

    פז שפירא
    21/06/2016

    הי טל,

    ציינת שביתך רגישה. במה עוד זה מתבטא מלבד בסיטואציות בהן יש התקהלות? האם ביתך רגישה לקולות רמים, למגע או מרקמים מסויימים (למשל נמנעת מלבישת בגדים מסויימים כי הם לא נעימים לה, בררנות ממזונות בעלי מרקם מסויים, הימנעות ממגע מסויים כמו חיבוק או ליטוף)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 נלחצת מקהל בוכה ומקיאה 2

    טל
    21/06/2016

    שלום פז,
    ראשית תודה רבה על התייחסותך המהירה !
    אף אחד מהמצבים שמנית לא מתקיימים , אך ישנו מצב נוסף של תגובת רגישות יתר... לדוגמא שהיא נבהלת כאשר מישהו עושה לידה תנועה חדה גם כשברור לה שזה לא מכוון עליה, היא מייד ממצמצת ומאוד נבהלת.
    התגובה הזאת אינה מביאה אותה לבכי או היסטריה כמו בעת התקהלות.
    גם בתחילת שנת הלימודים כאשר הסתגלה לגן החדש, היו מספר פעמים שהפרידה מאיתנו ההורים בבוקר הייתה מאוד קשה לה, במקרים האלו היא נכנסה ממש ללחץ/ חרדה בכתה בהיסטריה עם בקושי יכולה להרגיעה אותה ולבסוף הקיאה.
    לאחר שהיא מקיאה היא מרגישה לא נעים מעצם ההקאה ועוד יותר נכנסת לפחד שתקיא שוב.
    תודה מראש.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 נלחצת מקהל בוכה ומקיאה 2 - תגובה

    פז שפירא
    23/06/2016

    הי טל,

    כדאי להתייעץ עם מרפאת בעיסוק, על מנת לבחון אפשרות שיש לביתך קשיי ויסות חושי. בנוסף, אני מציעה לנקוט גישה בה מעודדים אותה להתמודדות ולא להימנעות אך גם עושים זאת תוך כדי הכנות ובהדרגתיות. כלומר, לקראת מצבים בהם יהיו אנשים רבים כדאי לומר לה שאת יודעת שקשה לה כשיש הרבה אנשים ושאת תעזרי לה להתמודד. אפשר לשאול אותה מה ירגיע אותה במצבים כאלה וגם להציע לה - לקחת איתה חפץ/בובה שאוהבת, לאכול משהו טעים לפני כן... את הכניסה לחדר כדאי לעשות לאט, תוך שמרגיעים אותה עם מגע ולאפשר לה לעשות הפסקה קצרה בחוץ אם תצטרך. לגבי ההקאה - כדאי להגיד לה שאם תצטרך להקיא זה בסדר, זו תגובה טבעית של הגוף בזמן לחץ וקורה להרבה אנשים וילדים ושאם תצטרך להקיא את תהיי שם איתה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי בילדה בת 6 - איך להתמודד?
    הילה
    20/06/2016

    שלום,

    בתי בת שש, גבוהה, רחבה, קצת שמנמונת (מבנה גוף דומה לשל בעלי וחמותי). היא מתחילה להראות סימנים של מודעות עצמית. למשל, היא מתלוננת שלא נעים לה בשיעורי בלט להסתכל על עצמה. פעם אחת ילד אמר לה שהיא שמנה.

    אני מתלבטת איך להתמודד עם הנושא. אנחנו אוכלים דיי בריא בבית (אין חטיפים, מעט ממתקים, שותים רק מים, הרבה ירקות ופירות, אין מזון מעובד). אנחנו מראים הרבה אהבה אליה ומעודדים אותה לעשות איתנו ספורט (אופניים, טיולים). אני רוצה שהיא תרגיש טוב עם עצמה אבל גם להסתכל למציאות בעיניים ולא להכחיש את התחושות שיש לה כלפי הגוף שלה. היא לא מודעת בכלל לקשר שבין אכילה ומבנה גוף והיא אוהבת מאוד לאכול (הכל).
    מה אני יכוה לעשות כדי לעזור לה להתמודד עם הנושא?

    הילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי בילדה בת 6 - איך להתמודד? - תגובה

    פז שפירא
    21/06/2016

    הי הילה,

    אם את רוצה לבדוק את האפשרות לעשות שינוי בתזונה של ביתך, אז כדי שלא למקד את הבעייה אצלה, אפשר שאתם ההורים תלכו לייעוץ אצל תזונאית ותקבלו עצות אותן תיישמו לכל בני המשפחה. חשוב שיהיה מדובר בשינוי לא קיצוני, שניתן ליישם וששם דגש על בריאות ולא על ניסיון לרזות. אפשר גם לעשות התעמלות - משפחתית, זו יכולה להיות פעילות משותפת נחמדה ושלא תשים אותה במרכז העניין.

    אני מציעה שלא להעיר לה לגבי האכילה שלה או לגבי מבנה גופה. אם היא מתארת מצבים בה היא נפגעת מאחרים אני מציעה לתת מקום לחוויה הלא נעימה אך גם לחזק אותה ולומר לה שהיא נראית טוב, שלכל אחד יש מבנה גוף ומראה אחר וחישבו יחד איתה איך היתה רוצה להגיב אם ילדים אחרים מעליבים אותה. אם היא מתארת חוסר נוחות עם גופה כדאי לשאול אותה מה לא נוח לה, מה היא לא אוהבת. כדאי לשים לב באיזו תדירות היא מדברת על כך ומה עוצמת החוויה. אם זה הופך להיות משהו אינטנסיבי ומשמעותי, כדאי יהיה להתייעץ עם פסיכולוג ילדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעורי הבית - ביתי אמרה שעשתה וגיליתי שלא
    אלה
    20/06/2016

    בת שלי בת 7.5 חזרה הביתה וכל היום בלתה בבריכה, לשאלתי אם יש לה שייעורי בית אמרה שעשתה בכיתה לאחר שיחד קראנו את איימיל של המורה. לאחר שהלכה לישון בדקתי ליתר ביטחון וראיתי שהעמודים מוקפים בחוברת אך היא לא עשתה אותם. כיצד לפעול? לדבר? להעניש? מה לעשות תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעורי הבית - ביתי אמרה שעשתה וגיליתי שלא - תגובה

    פז שפירא
    21/06/2016

    הי אלה,

    האם זהו מקרה חד פעמי או שהיו עוד מקרים דומים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעורי הבית- אמרה שעשתה וגיליתי שלא

    אלה
    21/06/2016

    היה עוד מקרה אחד שתפסתי אותה על אי אמירת אמת ופשוט לא ידעתי כיצד להגיב- האם רק להסביר או גם להעניש על מנת להראות לה את חומרת המצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיעורי הבית- אמרה שעשתה וגיליתי שלא - תגובה

    פז שפירא
    23/06/2016

    הי אלה,

    לדעתי כיוון שזה קרה פעם אחת ניתן להתעלם ולתת לה לשאת בתוצאות בעצמה - ייתכן שהמורה תעיר לה על כך ואז היא תבין שכדאי לה להכין את שיעורי הבית. במידה וזה יחזור על עצמו אני מציעה להגביר את הפיקוח, כלומר, לא להסתפק בכך שתשאלי אותה אלא גם לבקש לראות את שיעורי הבית שהכינה. את הפיקוח נין להסיר אחרי כמה פעמים שראית שאמרה אמת והכינה את שיעורי הבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מגע מיני בין בני 8, כיצד עלינו לפעול?
    אייל
    19/06/2016

    בני בן כמעט 8 מסיים כיתה ב. אתמול לאחר שחזרנו מהבריכה, הרשינו לו להיכנס להתקלח יחד עם בן דודו שהוא בערך בן גילו. בעלי שפתח את הדלת לילדים במפתיע מצא אותם כאשר אברי מינם זקורים ונראה כי בני נישק את אבר מינו של בן דודו. כמובן שהיינו בשוק טוטאלי ומיד אמרנו להם לסיים את המקלחת (בלי לומר דבר בקשר לסיטואציה). הבן דוד הלך מיד לאחר מכן ואז שוחחנו עם בננו והסברנו לו שאיבר מין זה דבר פרטי שלנו ושאסור לנו לגעת באיברי מין של אחרים. שאלנו אותו מי יזם את המשחק והוא אמר ששניהם. כששאלנו אותו אם היו מקרים כאלה בעבר הוא השיב בשלילה. אנחנו חוששים שלא עשינו מספיק וגם קצת דואגים אולי חלילה זה מסמן משהו מעבר לכך. מה עלינו לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מגע מיני בין בני 8, כיצד עלינו לפעול? - תגובה

    פז שפירא
    21/06/2016

    הי אייל,

    טוב שביררתם מי יזם את המשחק והאם היו מקרים כאלה בעבר. ייתכן שמדובר בסקרנות ובמשחק אך ליתר ביטחון אני מציעה שגם אתם וגם הורי בן הדוד תלכו לפגישה אצל פסיכולוג ילדים, בה תוכלו לתאר את ההתנהגות הכללית של הילדים ואת ההתנהגויות המיניות שלהם מעבר למקרה הספציפי הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מחרדה חברתית ומסרבת לקבל טיפול
    נילי
    18/06/2016

    לבתי בת ה12 בעיה חברתית. כפי הנראה חרדת חברתית.. לפני כשנתיים לקחתי אותה לטיפול cbt לכ 10 מפגשים. לצערי לא היה שיפור ניכר. כיום ביקשתי לקחת אותה לטיפול אך היא מסרבת בתוקף. כיצד אפשר לשכנעה ללכת לטיפול. וכיצד אפשר לשפר את בטחונה העצמי הירוד שהוא שורש הבעיה ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובלת מחרדה חברתית ומסרבת לקבל טיפול - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    19/06/2016

    שלום נילי,
    טיפול בחרדה אצל ילדים אינו פשוט (וגם מבוגרים), מאחר ויש נטייה להימנע מהגורם מעורר החרדה. עצם הטיפול, מפגיש עם הקושי, לפיכך מתעוררים קשיים במוטיבציה לטיפול.
    ממליצה לכם לגשת למטפל מומחה בילדים ונוער, ולהתחיל בתהליך של הדרכת הורים, על מנת לסייע לה דרככם. במקביל, ותוך כדי ההדרכה, למצוא את הדרך להביא אותה למפגש עם מטפל/ת, על מנת ליצור חוויה חיובית מעצם המפגש.
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתנו בת ה-10 מאוננת במשך שעות עד פציעה עצמית
    הורים מודאגים
    18/06/2016

    שלום רב,
    יש לנו שני ילדים. הצעירה יותר, בת 10, מאוננת במשך שעות. זו תופעה שמלווה אותה כבר כמה שנים. שוב ושוב אמרנו לה שזה טבעי, שודאי נעים לה, אבל דברים כאלה עושים בפרטיות. בחדרה או באמבטיה. למרות זאת מספרת סבתא, שנמצאת איתה ארבע פעמיים בשבוע, שהיא מאוננת בסלון בשעת הצהריים, לעיתים אפילו שעתיים וחצי. האיזור שבו היא נוגעת בעצמה בעוצמה כבר כחול מרוב אותה נגיעה - גירוד.
    כמובן שסבתא עצמה במבוכה, ולא מיומנת בתגובה, כמונו.
    נציין שהיא ילדה מאוד מאוד זורמת וחמודה, נבוכה, ועם זאת רגישה לסוגי בדים שונים, למגע של דשא או חול ים, לחולצות גולף...
    ברור לנו לחלוטין שלא קרה שום דבר מיני, חלילה, בינה לבין אחיה או לכל גורם אחר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביתנו בת ה-10 מאוננת במשך שעות עד פציעה עצמית - תגובה

    מיכל ארנרייך
    18/06/2016

    מציעה לגשת להתייעצות בכמה כיוונים- עם רופא ילדים וכן עם מרפאה בעיסוק לצורך חשיבה על הויסות התחושתי שלה והצורך שלה במגע חזק. בהמשך להתייעצות איתם ולבירור הרפואי כדאי לחשוב על הדרכת הורים כדי לחשוב נכונה כיצד לטפל בכך בבית. בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה עולה לכיתה א .............
    יוסי
    16/06/2016

    הילדה בקרוב בת 7 עולה לכיתה א לאחר שנשארה שנה נוספת בגן (בעיה רגשית).
    אנו כהורים לא רואים שהיא מגלה עניין בכל מה שקשור ללימודים כפי שהיה עם הילד (בגיל 5 כבר ידע לקרוא).
    היא יודעת את רצף אותיות ה א ב אך כשואלים אותה לגבי אות ספציפית היא לא זוכרת (אות שהזכרנו לפני שניה היא לא זוכרת ומנחשת).

    האם זה משהו שדורש אבחון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילדה עולה לכיתה א ............. - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/06/2016

    שלום יוסי,
    כדאי מאוד להתייעץ עם הגננת ועם פסיכולוג/ית הגן. אם גם הם מתרשמים מקושי, כדאי בהחלט לעשות הערכה פסיכולוגית ולבקש בבית הספר סיוע בלמידה ("שעות שילוב"). אם לא, תמתינו ותראו מה קורה. אבחון פסיכודידקטי לא נהוג לעשות לפני סוף כתה א' וגם גיל 7.
    שיהיה המון בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה לחזק ולהעצים בת 12
    לירון
    16/06/2016

    למדו אותי מניסיונכם איך אפשר לחזק ולהעצים מתבגרת בת 12

    ילדה טובה, מאוד רגישה לעצמה ולסביבה.

    לב גדול הרבה נתינה, מאוד חברותית אבל נפגעת המון מחברותיה ולפעמים מעדיפה את המחשב על אינטרקציה.

    חייבת לחזק אותה לפני העליה לחטיבה

    אשמח לתשובתכן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רוצה לחזק ולהעצים בת 12

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רוצה לחזק ולהעצים בת 12 - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/06/2016

    שלום לירון,
    העצמה זה מונח כללי מאוד. לכל אחד יש אישיות משלו ותחומי העדפה משלו. את מציינת שיש לה יכולות חברתיות ובכלל יכולות גבוהות. יתכן ובהיבט החברתי היא רגישה מאוד (זה משהו שמוכר במשפחות, אפילו קצת גנטי). בגיל 12 ההיבט החברתי נעשה מאוד משמעותי, ובנות אכן מושקעות בכך רגשית, ונעלבות בקלות. אם את מרגישה שהיא נעשית הימנעותית, כדאי לסייע לה בהתמודדות. את יכולה לפנות לטיפול רגשי אצל פסיכולוג או עו"ס קליני או מטפלת באמנות שלמדה גם פסיכותרפיה. יש מטפלים בהסדרים עם קופות החולים או מטפלים פרטיים. כדאי שתבררי קצת בסביבה שלך.
    בכל מקרה, חשוב שתמיד טיפול בילדים ונוער יכלול פגישות עם ההורים להדרכה שוטפת על מצבי יומיום.
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות
    דנה
    16/06/2016

    בני בן 6,לקראת כיתה א.יש לו קושי עם פעילויות שהוא המרכז בהן ולכן מסרב להיות "כוכב הגן" שזה יום שהוא הכוכב בגן,מביא משחקים מהבית ותמונות שלו...מסרב שאני אבוא לגן לעשות פעילות עם הילדים.עשינו מצגת למשפחה המורחבת והוא ממש נכנס ללחץ שייראו אותו במסך.הוא נורא רוצה להרשם לחוג אבל בפועל לא מעז להיכנס לחוג.חוץ מיזה ,בשיגרה שלו ובגן,יש לו חברים והוא לא ביישן בכלל ואף אסרטיבי.אני שואלת האם זה משהו שצריך לטפל בו שלא יתפתח עוד או להניח לזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביישנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/06/2016

    שלום דנה,
    ההתנהגות שלך בנך אופיינית לגיל. ילדים רבים חשים נבוכים להיות במרכז העניינים (גם מבוגרים לעיתים קרובות). אני חושבת שבמקרים כאלה, אפשר לשאול אותו איזו פעילות חלופית הוא היה חושב שתתאים. יתכן והוא יציע פעילות שבה משמיעים שירים שהוא אוהב, או מכינים מאכל שהוא אוהב. לאו דווקא מושיבים אותו במרכז כשכולם מסתכלים עליו.
    לגבי החוג, יתכן והוא חושב שלא יצליח או שמרגיש נבוך מעצם ביצוע הפעילות. אלו בדרך כלל מאפיינים אישיותיים שעם קצת הבשלה, מתמתנים. אם את מרגישה שמופיעה חרדה חברתית של ממש והתרחקות, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.
    בברכה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5 וקשיים רגשיים- חברתיים שנראה שמחמירים
    אור
    16/06/2016

    היי
    ביתנו בת 5, חייכנית, שמחה, חכמה ויפה. כותבת יפה, יודעת את כל האותיות, יצירתית מאד ומתקדמת בכל העניינים הללו.
    אבל , בהיבט הרגשי והחברתי- ביישנית מאד ועם מה שאני כבר מכנה 'חרדות רגשיות'.
    אינה משתתפת בשום אירוע (לעיתים אפילו לא מוכנה להגיע לאירועים), על אף שנראה שרוצה. היא נלחצת סביב אירועים עם הרבה ילדים, ועשויה להתחיל אפילו לפרק את המסיבה,אם תילחץ מדי.
    בימי הולדת בגן בד"כ יושבת מאחורה בצד (בקצה החדר, מחוץ לאירוע).
    לא מוכנה ללכת לשום חוג (גם לא אם אהיה בצד). בוודאי שלא תשתתף. אפילו לא בטוח שתענה למורה לשאלות.
    לא ממש מתלהבת ללכת לחבר לבד (הייתה תקופה שהסכימה אבל זה די עבר לה).
    לפעמים נדמה לנו שעושה שטויות שליליות רק בשביל להצחיק (כמו להביך את עצמה ולהציק)
    בגן הייתה השנה גננת חדשה במקצועה שלא הצליחה ממש להתמודד עם ההתנהגות של ביתנו .... היינו בליווי של השירות הפסיכולוגי של הגן שאמר שהילדה צריכה הרבה חום ו"העברת בעלות" בבקרים, צריכה להרגיש שהיא ביידים תומכות. הרבה הולכת אחרי הצוות. הצוות לא בטוח נתן לה את התחושה הבטוחה הזו.
    באחד על אחד בבית עם חבר היא מקסימה.
    אנחנו עצמנו עברנו טיפול דיאדי.
    אנחנו רוצים מאד לעזור לה, לחזק אותה, לתת לה תחושת ביטחון. רוצים שתרגיש נוח באירועים, ולא תירתע כ"כ.
    נשמח לעיצה מה לעשות.
    אגב, מה דעתך בנסיבות אלה על ריפוי בעיסוק או רכיבה טיפולית או משהו כזה שיעזור לה. לא יודעים אם מתאים, מה יש ומי יכול לעזור לנו לבחור מה מתאים.

    תודה מראש :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5 וקשיים רגשיים- חברתיים שנראה שמחמירים - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/06/2016

    שלום אור,
    נראה כי כבר פניתן למספר גורמים מטפלים. ראשית, אין ועם ללחוץ עליה להשתתף בפעילויות חברתיות מאורגנות שהיא לא מעוניינת בהם. זו סיטואציה מלחיצה. לדעתי, בכלל אין צורך בגילאים אלו לקיים יותר מדי אירועים. זה מאוד מלחיץ את הילדים, ולא כולם בשלים לכך. בכל גן יש מספר ילדים שממש לא משתתפים במסיבות ואירועים.
    גם לגבי חוגים, ישנם ילדים שהפעילות המאורגנת והצורך לפעול בדיוק לפי ההנחיות מלחיצה אותם, לאחר תחילת הלימודים בבית הספר, ישנו שיפור בתחום ברוב המקרים.
    לגבי החרדות שלכם, אני מציעה שתפנו שוב לפסיכולוג שיש לכם אמון בו. לא יודעית עד כמה רכיבה טיפולית מתאימה כמענה לקושי כזה.
    אולי מסגרות כמו הכנה לכתה א' יועילו לקראת המעבר לבית הספר.
    בברכה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום