פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה שמשחקת עם השיער וקורעת אותו
    יעל
    24/11/2016

    שלום
    הבת שלי בת ארבע וחצי,היא כבר לפני חצי שנה התחילה לשחק עם השיער והיא קורעת אותו,איך אפשר לטפל בזה,זה מאוד מפריע לי,היא עושה כשהיא הולכת לישון אבל גם במהלך היום
    מחכה לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טריכוטלומניה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    24/11/2016

    שלום לך, התופעה נקראת טריכוטלומניה, היא מוכרת בקרב ילדים ומבוגרים, וקשורה למצב רגשי וצורך בהרגעה עצמית.
    ממליצה לפנות לטיפול אצל איש מקצוע בפסיכולוגית ילדים.
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית - ילדים, נוער ומבוגרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בגרות אצל ילדה בת 4 שנים
    לילי
    23/11/2016

    שלום רב
    ביתי בת 4 ילדה פילפלית לפרקים 0מה שגורם לי לבילבול יכולה היות הכי חזקה ודומיננטית וחליופין לעיתים חוששת לעמוד על שלה (יודעת מאוד על מי היא יכולה ועל מי לא)היא יכולה לשחק עם חברות יפה אבל אני מרגישה שהיא עוד לא ממש בוגרת בעיניין החברות והנתינה .קשה לה לחלוק (חולקת לעיתים רחוקות לרוב תסרב)היא עוד לא מבינה את עיניין החברות והנתינה ההדדית0יש חברות שלה שכבר כן מבינות והן ממש בגילה)זה קצת מדאיג אותי כי עניין החברות מאוד חשוב לי בגן אומרים שהיא בסדר גמור אבל כשאני איתה בגן מישחקים לעיתים הילדים מהגן משחקים יחד והיא לעיתים עוזבת ומשחקת במיתקן לבד(לא לאורך כל הזמן אבל מידי פעם )
    אני ממש מודאגת היא ילדה וורבלית וחריפה מצד אחד עקשנית לא מוותרת על דברים שלה ואז פיתאום אם ילד צועק עליה בנדנדה היא נסוגה.לא יודעת איך להיתמודד עם זה
    איך לגרום לה לשחרר לתת (מאוד קשה לה להזמין חברים אני מציעה לה ואז מזימנה זה כרוך בשיחה ליפני לעומת זאת תלך בחץ לב לכל מי שרק יזמין
    אודה לעצתך תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בגרות אצל ילדה בת 4 שנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לילי

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    24/11/2016

    ילדתך נולדה עם טמפרמנט מסויים. היא פעילה מאוד במצבים מסויימים ונסוגה באחרים. ממליצה לך לסייע לה בתיווך מצבים חברתיים. להסביר ולתווך בינה לבין ילדים אחרים, כדי שתלמד את המיומנות הזו. מומלץ מאוד להעזר גם בגננת ואולי בפסיכולוגית הגן.
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין,
    פסיכולוגית קלינית מומחית - ילדים, נוער ומבוגרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך בגרות של ילדה בת 4

    לילי
    24/11/2016

    האם יש מקום לדאגה?האם יייבת להיות היתערבות של הפסיכולוגית או שזה עוד עתיד להישתנות וזה קצת מוקדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשלב ראשון, לדבר עם הגננת

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    25/11/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 מכניס ידיים לפה
    אנה פורמן
    22/11/2016

    שלום,
    בני בן 3 התחיל להכניס אצבעות לפה בשבועות אחרונים.
    גמלנו אותו ממוצץ לפני מספר חודשים.
    השנה הוא התחיל גן עירייה וגם בו זמנית נולדה לו אחות. היא לא לוקחת מוצץ אלא מכניסה ידיין לפה. שזה בשביל התפתחות שלה נורמלי והכרחי.
    לקח לו בערך חודשיים להתרגל לגן. עכשיו הוא הולך לגן בשמחה ורצון. טוב לו שם.
    בבית הוא מקבל אותו יחס כמו לפני ואפילו אולי יותר. את אחותו הקטנה הוא אוהב מאוד. כל הזמן רוצה לחבק ולנשק אותה. הוא לא מקנה.
    אני לא יודעת מה יכול לגרום לו להתנהג ככה. תעזרו בבקשה...
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 מכניס ידיים לפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנסת ידיים לפה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    24/11/2016

    שלום לך,
    הכנסת ידיים לפה, כצורך להרגעה נפוץ מאוד בקרב ילדים בגיל הזה, והתופעה מוכרת ולא מדאיגה בפני עצמה.
    אם אתם עדין מודאגים, אפשר לפנות לפגישת ייעוץ אישית בהדרכת הורים.
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית - ילדים, נוער ומבוגרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה בבקשה בן כיתה א
    אלונה
    21/11/2016

    שלום
    בני בן 7 כיחה א
    מאוד שקט וסגור.פער בין התנהגות בבית להתנהגות במסגרת ביהס.
    רציתי לשאול מה יכולה להיות הסיבה לכך שאם שואלים אותו בנוגע להזמנת חבר או עם מי אוהב לשחק ( גם אם מדובר בדרך אגב או תוך סיפור על עצמי...) הוא אינו משתף
    נמנע מלנקוט בשם של ילד.... לא מזמין ולא הולך לשום חבר
    אם מזמינה חבר הוא לא ממש משחק איתו ויכול להתעסק בדברים אחרים - דבר שגורם לי להתלבט האם לנסות בצורה זו לדובב ולנסות לחבר אותו עם חברים או שזה עדיין לא זמן מתאים עבורו .
    ברקע ילד מאוד תלותי ,פרידות מעט ארוכות , קושי ללכת למקומות , ילדותי , לא ממש מתחבר לחומר לימודי מהבחינה שאינו רוצה ללמוד או להשקיע מעט שיעורי בית וכו....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הכוונה בבקשה בן כיתה א

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אלונה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    21/11/2016

    ממליצה לך להתייעץ עם המורה והיועצת כדי לברר איך הוא בבית הספר. אם גם שם יש קושי חברתי, כדאי לפנות להתייעצות פסיכולוגית.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך ילד בן שנתיים ו8
    גיא
    17/11/2016

    אוהב את אחותו בת שנה ו4 אבל יתר על המידה מחבק חזק ודוחף אותה ילד שובב קצת אנחנו מסבירים לו יפה אך לא עוזר מה עושים??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חינוך ילד בן שנתיים ו8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהבת אחים

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    17/11/2016

    שלום לך,
    התופעה מוכרת ורגילה בין אחים. יש להסביר מהם גבולות המריבה שיש בין האחרים. גם "אהבת יתר", יש בה לעיתים קרובות תופקנות. להסביר שוב ושוב ולהשגיח.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה

    גיא
    17/11/2016

    האם נכונה השיטה לקחת לחדר את הילד עד שיבין בטעות ויפסיק להשתולל ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת נכון

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    17/11/2016

    פסיכולוגיה זה לא תחום של "נכון" ו"לא נכון". אופן הטיפול במשבר תלוי בהמון גורמים ותלוי סיטואציה.
    כדי להרגיש יותר ביטחון לגבי אופן ההתמודדות במקרה הספציפי שלכם, אתם יכולים לפנות להדרכת הורים פרטנית.
    שיהיה המון בצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4 לא אוכל בגן
    רועי
    14/11/2016

    שלום,

    הבן שלי בן 4, ילד חכם, חברותי וסקרן.

    הולך לגן מגיל שנתיים, ותמיד היו לנו בעיות עם אוכל בגן. אבל השנה זה כבר עבר כל גבול. אם בעבר הוא לפחות היה אוכל משהו, פסטה ולפעמים שניצל וירקות וכו', אז עכשיו הוא לא אוכל כלום. זה גן עירייה, מה שאומר שאת ארוחת הבוקר אנחנו שולחים לו בתיק האוכל, לאחר מכן, לקראת הצהריים הילדים מקבלים פירות ובשעה 14:30 בצהרון (הגן מסתיים ב-14:00, אז מתחיל הצהרון, באותה הכיתה) מוגשת ארוחת צהריים חמה.

    בבוקר אנחנו שולחים לו רק דברים שהוא אוהב, ניסינו הכול. כריך עם נקניק, עם גבינה צהובה, פירות שהוא אוהב, דברים שהוא תמיד אוכל. במקרה הטוב הוא אוכל כמה ביסים מהכריך וזהו. לפעמים הוא אוכל פלח של תפוח בארוחת הפירות בבוקר, וזהו. בצהרון הוא לא אוכל כלום. ממש כלום. אפילו דברים שהוא מאוד אוהב ובכל סיטואציה אחרת הוא טורף, כמו פסטה ושניצל. כלום.

    הוא גדול פיזית, ומלבד במסגרת של הגן תמיד אוכל המון.

    יוצא שמשמונה בבוקר עד 16:30 אחה"צ הוא אוכל כמה ביסים מכריך וזהו. תמיד כשאנחנו אוספים אותו הוא מורעב, פשוט מורעב.

    אין לו בעיות חברתיות וכו' בגן, אף אחד גם לא מציק לו. וידאתי גם עם הגננת.

    אנחנו ממש אובדי עצות. ניסיתי כבר הכול. בכל בוקר אותו הסיפור, אני מסביר לו כמה חשוב שיאכל, הוא מבטיח שיאכל, וכלום לא קורה.

    ניסינו להעניש אותו:

    - לא נתנו לו שום "קינוח" בארוחות הערב (לאו דווקא שוקולד, שום דבר מתוק כמו עוגייה וכו' שהוא אוהב)

    - ניסיתי לקשור את האוכל בגן עם דברים נוספים - לא הרשיתי לו לישון עם הבובה שלו ולא הקראתי לו סיפור ללילה טוב לפני השינה

    - ניסינו אפילו למנוע ממנו אוכל אחרי הגן, עד ארוחת הערב (ניסיתי להיכנס לו לראש, הנחתי שבזמן הצהרון הוא משכנע את עצמו שהגן תיכף מסתיים ואמא או אבא יבואו לקחת אותי ולתת לי אוכל). גם לא עזר.

    כלום לא עזר. הילד רעב, אנחנו מתוסכלים, הגננות מתוסכלות...



    אשמח לכל עצה שהיא
    רועי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 4 לא אוכל בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה בגן

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/11/2016

    שלום לך, בדרך כלל בילדים ששומרים על עקומות הגדילה, עדיף להתערב כמה שפחות. הניחו את האוכל לפניו ותנו לו לבחור מה הוא אוכל.
    כדאי לנסות לברר אם יש משהו בהליך ההאכלה בגן שמרתיע אותו. לשתף פעולה עם הגננת, והכי חשוב - לא לחוץ עליו לאכול או לנסות להפעיל מניפולציות.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5.5 בוכה מהרבה דברים
    לילה
    14/11/2016

    הי,
    בני בן חמש וחצי, יש לו נטייה "להתבכיין" על כל דבר, גם במערכת היחסים מולנו וגם מול חברים. לדוגמא - קשה לו מאוד להפסיד במשחקים עם חברים ואיתנו וכשזה קורה, הוא ישר בוכה. מולנו לדוגמא, כל פעם שהוא רוצה משהו ושומע תשובה שלילית (כמו לדוגמא - הגיע הזמן לכבות את הטלויזיה ולשבת לאכול) הוא ישר בוכה ומתבכיין. במערכת היחסים מולנו אנחנו כל הזמן חוזרים על המנטרה (לא בכעס) שאנחנו לא מבינים בכי ושאם הוא רוצה להגיד משהו שידבר במילים. זה דווקא עוזר. אבל החשש שלנו הוא במערכת היחסים שלו מול חברים - הוא כבר גדול, שנה הבאה הוא עולה לכיתה א, והוא מתבכיין מולם על כל דבר. גם בחוג כדורגל הבקיעו לו גול והוא פשוט התחיל לבכות ולכעוס.. אנחנו חוששים שבשלב מסויים ילדים לא ירצו לשחק איתו ולהיות איתו, או שיקראו לו בכיין... האם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי להפסיק את התופעה הזאת? האם זה יעבור עם הזמן? אציין שגם בתור ילד קטן מאוד הוא היה בוכה מכל דבר (אם לקחו לו צעצוע לדוגמא).
    נשמח לעצה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 5.5 בוכה מהרבה דברים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בוכה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/11/2016

    שלום לכם, ישנם ילדים יותר רגישים, שנוטים גם לבכי יותר בקלות. לרוב זו תכונה מולדת.
    בהחלט כדאי לתרגל אותו שימוש במילים, ולהדגים את זה, במיוחד כשהוא בוכה. כרגע הוא עדין צעיר מאוד. אם אתם מרגישים שהוא במצוקה בשל כך, פנו לטיפול והדרכת הורים.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדב בת 7 מעדיפה לגור עם האבא לאחר גירושין
    מרים8
    13/11/2016

    בתי התגרשה לאחרונה מבעלה, יש לה משמורת משותפת על 2 הילדות, פירוש הדבר שהן ישנות כל לילה בבית אחר. הילדה הגדולה (בת 7), ילדה מופנמת וחסרת ביטחון עצמי, הודיעה לבתי (אמה) שהיא "אוהבת יותר את אבא עכשיו, ומעדיפה להיות יותר זמן אצלו". איך מגיבים? מה אפשר לומר לילדה בת 7 במצב הזה? ברור שבתי לקחה קשה מאד את הענין. היא משקיעה מאמצים עצומים להתפרנס ולהיות שם עבור הבנות - כל יומיים - ולא יודעת איך מתמודדים עם תחושות כאלה. אודה על עזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    מיכל ארנרייך
    13/11/2016

    שלום, צריך לזכור שגם הילדות נפגעות כשההורים מתגרשים ויכולות להביע כעס ותסכול בדרכים שונות, גם לכעוס על אבא או אמא ולהטיח האשמות או לפגוע בבטן הרכה. מציעה שביתך לא תתרגש ותקבל זאת כחלק בהתמודדות, יתכן גם שכרגע נוח לילדה להיות אצל אבא מסיבות שונות. באם המצב ממשיך או מחריף וגורם לקשיים בקשר ביניהן כדאי לביתך לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 4 וחצי תולשת שיער כדי להירדם
    טלי
    13/11/2016

    שלום,
    הבת שלי בת 4 וחצי עוד מגיל צעיר יותר,בערך שלוש ,כשהיא עייפה היא משחקת עם השיער ואז השיער נתלש באיזור המצח השיער כבר קצר כמה שאני מעירה לה זה לא עוזר וזה מתסכל אותי,מה עליי לעשות כדי שהיא תפסיק לשחק עם השיער?השיער נתלש וחבל לי,אני מבינה שזו הטרפיה שלה כשהיא עייפה,מחכה לתשובה,דבר אחר לתת לא עוזר
    אני מחכה לתשובה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    מיכל ארנרייך
    13/11/2016

    שלום, אני מציעה להתיעץ במסגרת התפתחות הילד בקופת חולים, אולי למרפאה בעיסוק יהיה רעיון לתת לה משהו אחר להתעסק איתו ולהירגע במקום עם השיער שנתלש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 15 - התנהגות אלימה במצבי תסכול
    ליאת
    13/11/2016

    בני בן 15, כאשר מתוסכל ולא מצליח להתמודד עם משהו, מכה בחפצים ובעצמו עד כדי שבירת מחשב, הטחת טלפון, נשיכה עצמית, חובט בעצמו. ממה זה נובע ומה הדרך הנכונה לטפל/להתמודד....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשוב לברר לעומק את הסיבה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/11/2016

    זהו סימפטום שמעיד על רמה גבוהה של מצוקה. חשוב להבין אם תמיד היה או רק לאחרונה.
    פנו לייעוץ פסיכולוגי פרטני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טטס פסיכודיאגנוסטי עזרה באבחון
    רמי
    11/11/2016

    לדר הפסיכולוגית שלום רב
    לאחר שעשיתי טסטים -פסיכודיאגנוסטים נרשם כך בפרוטוקול באנגלית :
    וצוינו המאפיינים הבאים
    תרגמתי מאנגלית לעברית :הוא נוטה לאובדנות,
    אין לו ערך לדברים, צוין דגש על מימונויות חברתית מתעניין בענייני בני גילו אך אין לו את ההבנה של הדברים,אימפולסיבי,דובר על איך שהוא חושב ומרגיש כלפי אחרים,עומד על המשמר, צוין כי הבעיות הנ"ל תורמות לקליטה טובה של ידע שנלמד כדוגמת לימודים וכו ,צויין coping -deficit, חושב שכל הזמן אנשים מנסים להכשיל אותו , וכן צויין כי הדברים הנל
    נובעים מגורמים נוירופסיכולוגים עוד צויין כי יש לו הרבה תוכניות מתכנן הרבה תוכניות ודברים שאלתי היא כזו על איזה בעייה או מחלה נפשית זה עלול להעיד ,הרופא ציין כי מדובר בבעייה אורגנית במוח , נזק אורגני והאם יש מחלה או בעייה אורגנית שממנה יכולים לחשוב שכל פעם מנסים להפיל את האדם בפח או להכשיל את הבנאדם והוא כל פעם מתכנן בראשו מה להגיד או עם זה בפרנויה אז הוא לא סומך על אחרים ,וחושב שהם מנסים לרמות אותו בדבר נוכונות מחשבת השווא.
    הטסט נערך בהיותי בן 15 אך הפרוטוקול המלא באנגלית נאבד לי ולא הספקתי לשים לב לקוד אבחנה שניתן בפרוטוקול זה ע"פ הdsm או ה-icd10.
    אני היום בן 25 וקורא לפעמים אצלי מחשבת שווא של קריאת מחשבות או שידור מחשבות וכל פעם שאני מנסה לדוגמא למשל שאני משודר לדוגמא לרדיו אז קניתי נגן :mp3לבדוק אם זה באמת למרות שידעתי שהסיכוי הוא אפסי ולא הגיוני, אז כל פעם מתחילות אצלי מחשבות אובסיסיביות שאולי מישהו רוצה להסיר ממני את האמת ומשדרים לדוגמא דרך משדר רדיו או אינטרנט קטעים מרדיו משידור רדיו בלי שהקול שלי יושמע שם ובכך מנסים להסתיר ממני את האמת כך שבפרנויה הזאת על כל דרך חשיבה באה חשיבה מתחקה כמעין טריק מתחקה שכזה שכל פעם אנשים יכולים לרמות אותי.
    כיצד זה מתקשר למאפיין בטסט הפסיכודיאגנוסטי שחושב שאנשים כל פעם מנסים להפיל אותו בפח ואיך זה מתיישב עם בעייה אורגנית ילד אורגני ,זכור לי שהרופא הסביר לי בקצרה שצד אחד במוח שלי מפותח כמו בן 50 וצד חברתי נוטה יותר לכיוון השני מנוגד ותרופה כדוגמת risperdal 1 mg בטווח שבין שנה וחצי של לקיחה אמורה לאזן בין הדברים.
    האם יכול להיות שמדובר בf84.5לפי טווח גילאי זמן האבחון מאחר ונאמר כי מדובר בנזק מזערי בזמן לידה של המוח .
    אולם זה לא מתיישב אצלי לפי דעתי כי אני מבין קודים חברתיים ותקשורת לא מילולית. אודה לך אם תתיחסי בהרחבה בתשובתך אליי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    12/11/2016

    שלום לך,
    אתה מעלה נושא אישי מורכב ביותר שאין אפשרות להתייחס אליו בפורום מסוג זה.
    כדאי לפנות באופן פרטני לפסיכיאטר ולפסיכולוג קליני להתייעצות.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לטוס עם ילד בן 4 וחצי בבית
    דנה
    10/11/2016

    שלום הבן הבכור שלנו בן 4וחצי חכם מאוד ובוגר לגילו
    אמא שלי טסה לחול לשבועיים והוא מעוניין לטוס איתה הוא כול זמן מבקש ומביע רצון הילד מאוד אוהב את סבתא למרות שמעולם לא ישן מחוץ להבית..אני מאוד חוששת שהוא יטוס ופתאום ירצה לחזור כי הררי הוא לא יודע לעריך זמן וביחוד שהוא נפרד מאיתנו ליותר מכמה שעות
    מה אני אמורה לעשות במצב הזה
    ואם כן לאפשר לטוס אז איך להכין אותו
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לטוס עם ילד בן 4 וחצי בבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיסה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    11/11/2016

    שלום לך, יתכן ובאמת בגיל הזה, הילד לא לחלוטין מבין את המשמעות של הפרידה הארוכה מההורים. אולי כדאי לשלוח אותו ללילה אצל סבתא, ואחר כך שני לילות, לפני החלטה על נסיעה ארוכה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי בכיתה א כל יום
    גילה
    09/11/2016

    בני בן 6, עלה השנה לכיתה א', ילד מופנם,רציני ובוגר. בשבועות האחרונים הוא התחיל לבכות במהלך השיעורים בכל פעם הסיבה היא אחרת ושולית כמו: לא מצא מחברת, לא הבין מה עליו לעשות, נפל לו עפרון וכו. בחודש הראשון ללימודים לא בכה כלל, אין לו בעיה להיפרד מאיתנו, לא מתלונן על ביה"ס, מבין את החומר ומכין את שעורי הבית בקלות. בבית הוא מתנהג כרגיל ולא בוכה בכלל(הוא בוכה לעיתים נדירות).איך אני יכולה לעזור לו? המורה ואני מתוסכלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי בכיתה א כל יום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    מיכל ארנרייך
    12/11/2016

    שלום, יש ילדים שרק כעבור זמן "נופל להם האסימון" אמנם הוא הסתגל בתחילה היטב אך נראה שהוא מגיב בלחץ לענינים של בית הספר, אולי הוא חושש שיכעסו עליו או שהוא לא מתפקד כראוי. אני מציעה בשלב ראשון לערב את היועצת ופסיכולוג בית הספר כדי שיעזרו בהתמודדות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרדת חברים בין תאומים
    טובטוב
    09/11/2016

    שלום,
    יש לי 4 ילדים . השניים האחרונים תאומים לא זההים בני 3 ו-3 חודשים.
    התחילו השנה גן עירייה. שנייהם ילדים מתוקים אבל מאוד שונים
    האחד- עומר : ילד שקט עדין ביישן אוהב מצחיק וקליל .
    השני : יונתן : ילד עוצמתי בגן מרביץ , בעל סף תסכול מאוד נמוך שמתבטא בבית בהתפרצויות זעם .
    יונתן מתחיל החודש קליאית ( יש יש קצת קושי בשיבור - לא משהו בעייתי .. הוא מדבר מאוד יפה אבל עדיין יש פםער ביחס למה שצפוי , ובלבולי מילים וטעויות בין זכר לנקבה .
    הוא מרביץ בגן המון .. מרגיש לי עכי לא יודע לשלוט בידיים שלו וברגשות שלו . אני ביקשתי מהגגנתצ למלא טפסים של התפתחות הילד אולי לבדוק אם יש לו ויסות חושי .
    אני ממש ממש מפחדת כי יכנס למשבצת של הילד האלים בגן .... מרגישה כל כך חוסר אונים...מסבירה לו שהוא יכול לצבוט בצק/ אם רוצה לבעוט שיקח כדור וכו... כי לילדם לא מרביצים.. אך הוא ... בזמן כעס/התלהבות/עצבות - שוכח זאת .
    בבית משתדלת מאוד להעצים את הדבאים הטובים ולהתמקד בהם אבל קשה לי לראות ולשמוע שביום אחד הרביץ ל-3 ילדים....
    יש לי דילמה כי ההם גם תאומים... היום הזמין את עומר חבר .. רק את עומר ויונתן לא .

    בהתחלה חשבתי שאו שאפגיש יחד עם שניהם או שבכלל לא ... ואז אמרתי לעצממי שאני בעצם מענישה את עומר וזה לא פייר... אז אני מרשה זאת ...אני מפחדת שהוא יהיה ללא חברים . ומתוסכל מזה שרק עומר נפגש.... אז חשבתי אולי להפריד בגן שנה הבא .. ואז עולה בי החשש שאם אפריד אז בכלל יהיה לו קשה ועוד יותר יהיה בלי חברים .. גם בגלל שהילדיים נרתעיםפ מילד כוחני וגם ההורים שלא רוצי להפגיש.. אני ממש בדילמה ... לא יודעת איך להתמודד..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרדת חברים בין תאומים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאומים

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    11/11/2016

    נשמע שהמצב מורכב. מומלץ לפנות להדרכת הורים פרטנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בתרגום המונח Learner-generated drawing
    תמר אינגרם פלד
    08/11/2016

    Learner-generated drawing מהו המונח בעברית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    מיכל ארנרייך
    12/11/2016

    איפה נתקלת במונח זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Learner-generated drawing

    תמר אינגרם פלד
    12/11/2016

    אני מנסה לתרגם מאמר בנושא עידוד יצירתיות בכיתות אינטראקטיביות. זה מונח מרכזי במאמר. אני מבינה היטב מה הכוונה, אבל לא מצליחה למצוא את המונח בעברית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Learner-generated drawing

    תמר אינגרם פלד
    12/11/2016

    כיתות אינטראקטיביות מבוססות טאבלט. הילדים קוראים סיפור והם צריכים לצייר את מה שהבינו. איך קוראים לזה בעברית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    מיכל ארנרייך
    13/11/2016

    מציעה להתיעץ עם מתרגם/מת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    תמר אינגרם פלד
    13/11/2016

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום