פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התייעצות בנוגע להחלפת גן ול-"גיל שנתיים הנורא"
    שירן
    16/06/2016

    שלום, ברצוני להתייעץ בנוגע לשני נושאים הקשורים לבני בן השנתיים.
    1. אני בהתלבטות קשה לגבי החלפת גן בשנה הבאה. חשוב לי לציין שאני מרוצה מהגן הנוכחי אך שעות הפעילות של הגן מקשות עלי מבחינת מקום עבודתי וזו הסיבה לרצוני להעביר אותו גן. הוא אוהב את הגן והולך בבוקר בשמחה וביטחון, אפילו לא מסתכל אחורה כשנכנס לגן...וכמובן שאוהב את המטפלות. מסיבה זו ומהסיבה שאם אחליט להעביר אותו גן אז השינוי הזה יתרחש במקביל ללידה המתקרבת שלי אני מאוד חוששת. לא מעוניינת להפיל עליו שני שינויים כאלו גדולים בבת אחת.. בנוסף חשבתי על זה שאני אאלץ אותו להסתגל למסגרת חדשה פעמיים בתקופה יחסית קצרה שכן בספטמבר הבא גם ככה יצטרך לעבור לגן עירייה. מה אתן חושבות?

    2. גיל שנתיים הנורא.. שהתחיל בגיל שנה ושלוש והשתכלל עם הזמן כך שלאחרונה אני מרגישה לעיתים שאני לא יודעת איך להתמודד איתו נכון. כיצד מתמודדים עם "השטתחויות" על הריצפה שמלוות בבכי כשמשהו לא מוצא חן בעיניו.. לדבר? להתעלם? אני יודעת שבטוח לא לנחם באותו רגע אבל מה מעבר לכך? הוא לעיתים נושך או מרביץ (לא משהו קריטי אבל עדיין קורה) או באופן כללי עושה משהו שאסור כמו לגעת בחשמל ואז אני כועסת, מסבירה שאסור ואם צריך אז בטון תוקפני, אם צריך מושיבה בפינה (שם הוא כמובן לא נשאר לשבת) אך לרוב זה לא עוזר.. לרוב הוא מחייך או צוחק.. חושב שאני צוחקת איתו.. מה לעשות?!?

    תודה רבה וסליחה על האורך.
    שירן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות בנוגע להחלפת גן ול-"גיל שנתיים הנורא" - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/06/2016

    שלום שירן
    ראשית, בנוגע לגן - ילדים בגיל זה מסתגלים לגן חדש מהר מאוד, ושוכחים תוך זמן קצר את הגן הקודם לחלוטין. בשבילם שנה היא מחצית חיים.... כך שאם את צריכה להעביר אותו גן, לא אמורה להיות בעיה מיוחדת, כל עוד המסגרת הקולטת טובה. בדרך כלל מעבירים קבוצה בכל שנה בגילאים האלה.

    לגבי גיל שנתיים "הנורא"... גיל שנתיים הוא גיל נפלא. אפשר להתחיל לדבר עם הילד, הוא לומד להביע את עצמו באופנויות שונות. המטרה היא ללמד אותו להביע את עצמו כמה שיותר בדיבור במחוות מקובלות מבחינה חברתית, ופחות בדרכים אחרות. מובן שיכולת הוויסות העצמי והרגשי עדין נמוכות. השתטחויות על הרצפה והתקפות זעם אופייניות מאוד לגיל הזה, והן חלק מההתפתחות. תפקידך, להגן עליו, להראות לו אמפתיה גם כשהוא כועס, לקבל את הכעס והתסכול, אבל לא לקבל התנהגות שפוגעות בו או באחרים. למשל: "אני יודעת שנורא מעצבן לא לקבל עכשיו סוכריה, גם לי בא סוכריה, אבל לא זורקים את כל ארוחת הערב על הרצפה בשום פנים ואופן בגלל זה". כשהוא בהתקף זעם, אפשר פשוט לחבק אותו, ולהגיד שתיכף זה יעבור, ושאת מבינה שקשה לו.
    זה יופי של גיל, עם כל הקושי שבו.
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בשימור יחסים לתוך ארוך אצל ילדה בת 9
    יגאל
    16/06/2016

    שלום,
    בתי בת ה-9, היא בת אמצעית (שני אחים 14 ו-7) היא ילדה חכמה, דעתנית, עומדת על שלה. היא בקלות מפתחת אינטראקציות עם ילדים אחרים (בני גילה או בוגרים יותר) אך לרוב מעבדת עניין אחרי מספר מפגשים. אין לה אף חברה קרובה אחת (הייתה אחת, אך גם זה נגמר), היא לא מקובלת בכיתה. משיחה עם המורה התחלנו להתכנס להגדת בעיה כקושי לשמר מערכת יחסים לתווך ארוך.
    מי יכול לעזור באבחון נכון (עדיף מבין הגורמים העובדים עם קופות חולים או מרכז להתפתחות הילד) ואיזה סוג של סיוע יכול להתאים במקרה זה?
    תודה מראש,
    יגאל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בשימור יחסים לתוך ארוך אצל ילדה בת 9 - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/06/2016

    שלום יגאל
    נראה כי לבתך ישנם כישורים חברתיים בסיסיים, אך קושי ביצירת יחסים קרובים. ישנה שונות בין אנשים ביכולות אלו, וזה לאו דווקא מצביע על בעיה משמעותית. אם הדבר יוצר מצוקה, כדאי מאוד לפנות לטיפול, ולחשוב על מסגרת קבוצתית למיומנויות חברתיות. ישנן לא מעט קבוצות לגילאים אלו, חלקן בתוך מסגרת בית הספר על ידי היועצת, חלקן במועצות המקומיות ועוד. כדאי לברר באיזור מגוריך.
    שיהיה בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכדתי בת השנתיים שצובטת בפנים ומורטת שיערות
    שולה
    15/06/2016

    נכדתי צובטת אותי בפנים ומושכת לי בשיער לפעמים סתם כך ולפעמים כשהיא מתעצבנת,אותו דבר עושה לאמא שלה לאבא שלה היא לא מעיזה לסחוב בשיער

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נכדתי בת השנתיים שצובטת בפנים ומורטת שיערות - תגובה

    פז שפירא
    15/06/2016

    כדאי באופן עקבי לומר לנכדתך שזה לא נעים לך ואת מבקשת שתפסיק, ואם היא ממשיכה להתרחק ממנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים צובט ונושך בחוזקה זרים כבר למעלה מחצי שנה
    ש
    14/06/2016

    שלום בני בן השנתיים צובט ומושך שיער לאנשים וילדים זרים שהוא פוגש. זה ממשיך כבר למעלה מחצי שנה, בכל מקום ציבורי שאנו נמצאים ורואים זרים הדרך שלו לגשת אליהם היא לצבוט אותם בפנים ממש ממש חזק או למשוך להם בשיער- זה מאוד כואב וקורה בשניות שאני לא שמה לב. אני אבדות עצות. ברור לי שזה נובע מהתרגשות וזו הדרך שלו להביע זאת- מה ניתן לעשות אני לא מצליחה לגרום לו להפסיק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנתיים צובט ונושך בחוזקה זרים כבר למעלה מחצי שנה - תגובה

    פז שפירא
    15/06/2016

    הי,

    בנך בן שנתיים ולכן הוא יכול להבין אם תסבירי לו לפני כל יציאה מהבית שאתם יוצאים ושאסור לו לצבוט ושאם הוא יצבוט תצטרכו לחזור הביתה. אני מציעה להזכיר לו זאת בכל יציאה, לנסות להשגיח עליו ככל שניתן ובמידה והוא צובט, ללכת הביתה. זה יכול להיות לא פשוט אך אם תעשי זאת בעקביות זה יכול לעזור לו להבין שלכך שהוא צובט ישנן השלכות מעשיות. הוא ילמד בעיקר כאשר תצטרכו לחזור הביתה כאשר הוא נמצא בפעילות מהנה, למשל בגינת המשחקים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בויסות רגשי בכל הקשור להתנהגות
    לירון
    14/06/2016

    שלום רב, אשמח באם תפנו אותי לאן שצריך.

    בתי בבי"ס יסודי. לאחרונה החרפה בהתנהגותה, מתחצפת לסגל המורים, מתפרצת בצרחות ומתקשה להרגע. יש לציין שבסופו של כל התפרצות היא נרגעת לבד, אבל לוקח לה שעה ולפעמים יותר.
    לא הייתי פונה אלמלא ההתנהגות שלה מרחיקה ממנה את חבריה והם צוחקים עליה אח"כ, מה שיוצר כדור שלג...כי היא נרגעה ואז שוב יש התססה.

    נאמר לי שהויסות הרגשי שלה לקוי....

    איך "מתקנים" אותו כואב לי עליה ועל ההתמודדות שהיא נאלצת לחוות ביום יום.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בויסות רגשי בכל הקשור להתנהגות - תגובה

    פז שפירא
    14/06/2016

    הי שרון,

    האם היית בהתייעצות עם המחנכת ויועצת בית הספר? האם זה מתרחש רק בבית הספר או גם בבית?

    כדאי קודם כל להיפגש עם המחנכת, יועצת בית הספר ואולי גם עם פסיכולוגית בית הספר כדי להבין מה מתסיס את ביתך וכיצד ניתן לעזור לה במסגרת בית הספר. במידה וזה לא יעזור יהיה אפשר לפנות לאיש מקצוע כדי לחשוב מהי ההתערבות הנכונה - הדרכת הורים/טיפול או התערבות אחרת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן-הייתי בכמה שיחות והתייעצויות

    לירון
    14/06/2016

    בבית הספר.

    ההתנהגות שאני מדברת עליה מתרחשת בעיקר בביה"ס.

    מקרים בודדים קורים בצהרון/ימי הולדת וכו'

    יש לציין שאני או בעלי לידה אנחנו מצליחים "להשתלט" על הסיטואציה ולהרחיק אותה מהמקום עד שהיא נרגעת וחוזרת חמודה:)

    תודה על המענה המהיר

    אשמח להמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן-הייתי בכמה שיחות והתייעצויות - תגובה

    פז שפירא
    14/06/2016

    אם בהתייעצויות בבית הספר הגעתם לאיזושהי תוכנית שבאמצעותה תנסו - אתם והצוות החינוכי לעזור לביתך כדאי לנסות ולראות לאורך זמן אם זה עוזר.
    במידה ותמצו את הניסיונות לעזור לה תוך שיתוף פעולה שלכם עם הצוות החינוכי וזה לא יעזור אז כפי שאמרתי, יהיה כדאי לפנות לאיש מקצוע, פסיכולוג ילדים על מנת לחשוב מהי ההתערבות המתאימה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה והחשיבה.

    לירון
    14/06/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוקפנות מילולית וגם פיזית - ילדה בת 9
    הילה
    14/06/2016

    משהו לא טוב עובר על הבת שלי
    ילדה מדהימה ADHD
    ספורטאית מצטיינת.
    השנה התחילה כיתה ג' ואיתו הגיע ניבולי פה כמו...(בן זונה, אני אכסח אותה וכו'..)
    זה בוודאות לא משהו שהיא מביאה מהבית, אבל זה לא משנה את העובדה שהיא מדברת כך והתנהגותה נהיתה אגרסיבית. לא מקבלת מרות והכל צריך להסתובב סביב רצונותיה וחוקיה.

    מדובר על ילדה בעל לב ענק, רגישה עוזרת לאחיה הקטנים
    אבל המילה האחרונה צריכה להיות שלה.

    מה עושים? היא לא יודעת לפתור בעיה בנינוחות עם הפה...זה עובר לידיים

    ולא נעים לי. לא נעים לי מההורים...לא נעים לי מהילדים ובכלל לא נעים לי המצב.

    ברור לי שטיפול פסיכולוגי של דיבורים לא יעבוד איתה כי היא תתנגד ולא תדבר

    הצעתכם בבקשה.

    אני תושבת פ"ת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוקפנות מילולית וגם פיזית - ילדה בת 9 - תגובה

    פז שפירא
    14/06/2016

    הי הילה,

    נשמע שתוכלו להעזר בהדרכת הורים, במהלכה תגדירו לעצמכם מהם הקווים האדומים שלכם וכיצד להתנהל מול ביתכם כאשר התנהגותה אינה מתאימה לציפיותיכם ולערכים שלכם.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבעיה היא בבית הספר שכל התנהגות

    הילה
    14/06/2016

    שכזאת יוצרת השהייה בבית
    וזה לא עונש מבחינתה, אלה אפילו הישג של ממש.

    יום חופש עם אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    הילה
    16/06/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבעיה היא בבית הספר שכל התנהגות - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    16/06/2016

    מצטרפת להמלצה שנכתבה לך כאן על ידי פז, ומוסיפה. כדאי לגשת להדרכת הורים, וגם לטיפול פסיכולוגי. טיפול בילדים בגיל הזה מתבצע בעיקר דרך משחק, וכשיש קשר טוב עם המטפל (אולי בשבילה עדיף פסיכולוגית אישה), ישנו שיפור רב.
    במקביל, כדאי להכין תוכנית התנהגותית בבית הספר. השעייה היא לא בדיוק פרס, וחשוב שכשהיא בבית, זה לא יהיה יום כיף וטלוויזיה. אלא יום שבו היא לומדת/עובדת בבית.
    נשמע שאתם זקוקים לייעוץ מעמיק יותר מזה שניתן להעביר דרך האינטרנט. כדאי מאוד לפנות לטיפול מסודר אצל פסיכולוגית סבלנית שמתמחה בתחום הפרעות קשב והפרעות ויסות.

    בברכה,
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרדה מינית בין ילדים
    אמא
    13/06/2016

    היי, בני בן 10 ישן אצל חבר בן גילו לפני מספר ימים.
    היום התברר לי שאותו ילד הבטיח שיתן לו מתנה אם הוא ״יעשה איתו סקס״.
    הבן שלי אומר שהוא לא נתן לו לגעת באיבר המין שלו אבל הוא ניסה ונגע בו באיזורים אחרים (״אולי הוא נגע קצת״).
    אני בהלם ומזועזעת ולא יודעת איך לפעול.
    אשמח לעזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הטרדה מינית בין ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרדה מינית בין ילדים - תגובה

    מיכל ארנרייך
    13/06/2016

    קודם כל ברור שאת מוטרדת ונסערת. בנך נהג כשורה שבא וסיפר לך וצריך מאד לחזק אותו על כך ולומר לו שאתם מטפלים בענין. כדאי לדבר עם יועצת בית הספר באופן מידי גם אם הילד השני לא לומד באותו בית ספר. ואז לחשוב איתה יחד מה דרכי הפעולה למשל פניה שלה להורי הילד השניים, יתכן גם שצריך לערב פקידת סעד לצורך בירור וטיפול בהתאם לצורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היתמודדות מול ילדים אחרים
    לילי
    13/06/2016

    הי ילדה בת 3 וחצי בוגגרת דעתניתו ורבלית
    לעיתים מיתמודדת בעצמה מול ילדים /ילדות/בני דודים וכו ולעיתים מגיעה אלי בקול בכייני (לעיתים מעושה)ואומרת לי לקח לי/העליב אוצי /אמר לי / וכו
    איך להגיב ?מה הדרך הנכונה להיתמודד
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היתמודדות מול ילדים אחרים - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/06/2016

    שלום לילי
    את מתארת התנהגות תואמת גיל. בגיל הזה, ילדים עושים צעדים ראשונים במשחק חברתי ובשיתוף פעולה. זה הזמן לתווך ולהסביר. לשקף באמפתיה את הרצון שלה לשחק, להסביר איך עובד שיתוף פעולה. איך חולקים בחפצים וכדומה.
    בהצלחה
    מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לגבי היתמודדות

    לילי
    13/06/2016

    תודה על תשובתך השאלמה מה להגיד אני רוצה שהיא תיתמודד
    לנגד לה מה לעשות או להגיד לה שתיסתדר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לגבי היתמודדות - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/06/2016

    תעקבי אחרי ההתנהגות שלה. אם היא מוצאת את הדרך להגיע לפשרה, תניחי לה. אם קשה לה, את יכולה לתווך ולהסביר מהן דרכי ההתנהגות המקובלות בחברה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות- לגבי תאומים קטנים וגידול בבית
    אמא
    13/06/2016

    שלום

    אני מגדלת בבית תאומים בני 11 חודשים. מתלבטת אם להמשיך איתם בבית (במחיר כלכלי קשה מאוד, אני חד הורית) או לשלוח למסגרת של ויצו כי זה התקציב. מעונות סבירים ממה שראיתי, אבל לא בטוחה כמה יחס אישי וצמוד יקבלו שם.

    הם מאוד מאוד חברותיים, רגישים מאוד, חייכנים ויחסית לתינוקות אחרים בגילם גם מאוד מגיבים לתינוקות, ואח ד לשני, כנראה בגלל היותם תאומים. זוחלים למשפחות אחרות בפארקים ואצלי חוץ ממני רוב הזמן אין חשיפה לאנשים נוספים.
    יחד עם זה אני מלאה רגשות אשמה על כך שמגיל אפס וכנראה תמיד נאלצים להתחלק בהכל, לחכות יותר זמן לכל דבר (לאוכל, לתשומת לב, לתגובה לבכי), הם גם שניים ואני אחת לבד כמעט ללא עזרה, מזלי שיש להם מזג נוח אבל עדיין נחמץ הלב שלפחות 7 פעמים ביום כל אחד שומע אני עוד מעט באה, אני כבר באה, אני כבר איתך, רגע וכו'. שלפעמים אני נותנת צעצוע במקום להרים, שכמעט כל יום אני מעלה חצי שעה שעה סרטוני שירים במחשב כדי לקבל קצת זמן להכנת אוכל וכו'. אני לא מצליחה לייצר סדר יום קבוע אם כי מבינה פחות או יותר מתי רעבים ועייפים. ואני מאבדת סבלנות בלילות בתקופה האחרונה ברמה שאני מעלה טונים, ומרגישה איבוד שליטה.

    מצד שני, אנחנו צוחקים הרבה ביחד, שלושתינו, אני משחקת איתם לאורך היום משחקים פרטניים, אנחנו שרים, אני מרדימה אותם כל הזמן איתי במיטה גדולה (לינה משותפת). קוראים המון ספרים, מדי פעם מגיעה ל נערה לשחק איתם, והולכים לפארקים שלוש ארבע פעמים בשבוע.


    זה ועוד, גורמים לילחשוב להשאיר אותם עוד שנה איתי. לתת להם יותר זמן עם אמא, ויחס אישי. למה שיתחלקו עם עוד ילדים כשבבית במילא הם לומדים את כל הקונפליקטים האלה מגיל לידה.


    השאלה מה צריך להנחות אותי בהחלטה כזו, ברור שההחלטה שלי ותלויה בי ובהם, אבל בהנחה שאין שיקולים מסביב, רק טובת הילדים, האם גיל שנה ושלוש החודשים, הגיל המיועד אמור להיות בסדר עבור רווחתם הנפשית לעומת הבית, בתנאים ש הבית מספק כרגע או שזה מוקדם מדי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות- לגבי תאומים קטנים וגידול בבית - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/06/2016

    שלום אמא
    אני חושבת שילדים מסתגלים למסגרות, כל עוד המסגרת היא טובה ונעימה, יש בה התייחסות מקצועית, חום ואהבה.
    בהחלט אפשר למצוא מסגרת לילדים שתספק את התנאים האלה. לגבי הצורך "לחלוק" את הדמות המטפלת העיקרית, הרי כל ילד שאינו ילד יחיד מתנסה בכך, והדבר מועיל רבות להתפתחותו החברתית.
    שיהיה המון בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מריחת צואה אצל הבן הקטן בגיל 8.5
    יוכי
    12/06/2016

    שלום,
    אני גרושה עם 3 בנים לאחר נשואין ותהליך גירושין קשה מאוד (השפלה,בגידות,הסתת ילדים ועוד ).מאז שהחלו הסדרי הראייה כשנתיים הבן הקטן חוזר מבית האבא באי שקט נוראי,שובר חפצים,מתפרע,מתנגד והיו גם מספר ארועים של מריחת צואה על הקיר בשירותים.
    הבן נמצא בטיפול רגשי בדרמה אך מתקשה לשתף פעולה בטכנים הרגשיים ומעדיף לשחק עם המטפלת.
    אודה על קבלת הסבר מדוע הבן מורח צואה על הקיר בשירותים)
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מריחת צואה אצל הבן הקטן בגיל 8.5 - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/06/2016

    שלום יוכי
    את מתארת מצב מורכב מאוד שמצריך התערבות רגשית נרחבת שכוללת טיפול רגשי מעמיק והדרכת הורים.
    הילד נמצא בטיפול, וזה בסדר שהוא משחק עם המטפלת כי טיפול בילדים מבוסס בדרך כלל על משחק. השאלה מהי ההכשרה של המטפלת, עד כמה היא מומחית בתחום הזה. נראה שהבעיה מורכבת מאוד, וחשוב שהילד יטופל אצל איש מקצוע מומחה.
    במקביל כדאי לשתף את פקידת הסעד לענייני משפחה, ולבקש שהדרכת ההורים תנתן גם לך וגם לאבא.
    בהצלחה
    מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 6.5 עם בעיות התנהגות קיצוניות
    אמא של יהלי
    11/06/2016

    ביתי בת 6.5 בכיתה א. אני מרגישה שההתנהגות שלה לא מתאימה לגילה.
    היא מספרת לי שאין לה חברות בבית הספר.
    כאשר בני הדודים שלה מגיעים היא בוכה בלי סוף מכל סיבה.
    היא יכולה לילל המשך שעה , אני מניחה שהיא מחפשת תשומת לה.
    לפעמים מרוב שאני מתעצבנת עליה אני אומרת לה דברים שאחר כך אני מצטערת .
    למשל- את מתנהגת כמו משוגעת, את תינוקת. את הורסת לנו את החג/ ערב.
    את היחידה מכל הילדים שבוכה.
    אשמח לקבל עצות להתמודדות עם התנהגות כזו.
    אני בטוחה שהטעות שלי ולא של הילדה. מה עשיתי לא נכון? ואיך אפשר לתקן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 6.5 עם בעיות התנהגות קיצוניות - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/06/2016

    שלום אמא של יהלי,
    קצת קשה להעריך את הקושי מהתיאור שלך. נראה כי יש לילדה קושי חברתי. אולי איזושהי חרדה חברתית. צריך לעשות הערכה קצת יותר מעמיקה. לברר אם המורה שלה אם אכן אין לה חברות, להתבונן איך היא מתנהגת בנוכחות חברות. לגבי ההיבט המשפחתי, צריך גם כן להתעמק יותר.
    ממליצה לך לפנות גם ליועצת/פסיכולוגית בית הספר להתייעצות ראשונית.
    בברכה,
    מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פדופיליה והגדרת המעשה המבחיל
    רעות
    11/06/2016

    גבר כבן 60 שליטף בת 12 בבטן ובפנים ביקש שתנשק אותו בפה הצמיד אותה אליו והכניס את ידו לתחתונים שלה. הייתי רוצה לדעת מה ההגדרה של דבר כזה? פגיעה הטרדה תקיפה? אונס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פדופיליה והגדרת המעשה המבחיל - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/06/2016

    שלום רעות, אני לא יודעת מה ההקשר בשביל לתת הגדרה המדוייקת, אבל זו בהחלט פגיעה מינית, וצריכה להיות מטופלת בהתאם.
    מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדרדרות רצינית בהתנהגות בעיקר בבית ספר
    שמואל
    09/06/2016

    שלום רב, אני כבר די חסר אונים ולא יודע כיצד לפעול.
    יש לי ילד בכיתה ג' שבארבעה חודשים האחרונים אינו מרוכז בלימודים, מתחצף למורים שלו מאשים את כל העולם ואשתו שמציקים לו ובעיקר נמצא בירידה בלימודים וזה רק על קצה המזלג. אני ואשתי נתנו כל כך הרבה עונשים שכבר התחלנו להבין שזו לא הדרך. השאלה מה כן אפשר לעשות.
    קראתי קצת חומר באינטרנט והבנתי שלא טוב לתת עונשים אלא רק תוצאות ישירות למעשים. אז אני שואל. ילד שהבטחנו לו דבר מה (לדוגמא : קורקינט) והוא התחצף למורה שלו עד כדי העפה מבית ספר. האם שוב להעניש אותו ולא לקנות לו? ואם לא - אז באיזו דרך להתמודד?
    (לא יודע אם הצלחתי לנסח או להעביר את כל התחושות שלי ומה בדיוק אני רוצה אבל נתחיל מכך)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדרדרות רצינית בהתנהגות בעיקר בבית ספר - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/06/2016

    שלום שמואל
    נראה כי מדובר בתקופה קשה עבור בנך. כדאי שתבררו יחד עם צוות בית הספר את ההקשר לשינוי ההתנהגותי המתואר. זאת לפני שמתחילים לעסוק בעונשים. אחרי שתבינו קצת יותר את מקור הקושי, בעזרת איש מקצוע, ניתן יהיה להתחיל לטפל בקושי.
    בינתיים, מצרפת לך קישור למאמר שכתבתי העוסק בטיפול בקשיי ויסות.
    בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 קוססת צפרניים ולא רוצה תחתונים
    אורית
    09/06/2016

    ביתי הגדולה בת 4, לפני כחודשים התחילה לפתח חוסר נוחות לכל מה שנוגע לתחתונים, כל הזמן הציק לה. בהתחלה זה היה רק הפתקים אך זה הפך להיות כל דבר, התפר, הגומי, הפתק וכו' ממש ברמה שהיא צורחת על הריצפה כי היא לא רוצה ללבוש תחתונים. ניסינו המון שיטות והסברנו לה כמה זה חשוב אך עדיין זה מחזיק מעמד ליום לפעמים רק לכמה שעות ושוב חוזר. לאחרונה היא גם החלה לקסוס ציפרניים, כל היום הידיים בפה, גם במהלך היום בגן אנחנו רואים בתמונות שהיא עם הצפרניים בפה. ממש כבר לא יודעים מה לעשות ואיך להתמודד.
    חשוב לציין שאנחנו עוברים דירה (עוזבים את העיר)בסוף השנה והילדה מעורבת ומודעת לכך ובנוסף היא נגמלה ממוצץ לפני חודש וחצי. הגמילה הייתה די מהירה ולא גררה יותר מידי בכי.
    אשמח לעזרה, יעוץ, הכוונה וכל דבר שיעזור להתמודד
    תודה
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 קוססת צפרניים ולא רוצה תחתונים - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    09/06/2016

    שלום אורית,
    נראה כי בתך מבטאת אי שקט פסיכומוטורי ורגישות תחושתית רבה. יתכן והדבר נובע מקושי סנסורי שניתן לאבחון אצל מר]אה בעיסוק או מהיבט רגשי חרדתי (או גם וגם). ממליצה לך לפנות להתייעצות עם פסיכולוג הגן או רופא ילדים ולקבל פניה.
    בהצלחה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה מינית או בתנהגות נורמלית
    רעות
    08/06/2016

    האם זה נורמלי לשני ילדים בני 8 9 לגעת באיברי מין אחד של השני וחדירה שלו אליה? זה קרה לי לפני המון שנים ועדיין מטרידה אותי השאלה האם רציתי בזה? הבנתי? האם זה נכפה עלי מילולית. אלימות בוודאות לא הייתה שם. בושה וחוסר רצון אני זוכרת בבירור. אך עדיין עשיתי את זה איתו. אשמח לשמוע דעות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פגיעה מינית או בתנהגות נורמלית - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    09/06/2016

    סקרנות מינית היא תופעה שמתקיימת בכל הגילאים. בדרך כלל בין הגילאים 6-12 ישנה רתיעה מהתנהגויות מיניות, אך הסקרנות נשארת.
    השאלה היא באמת האם זו היתה סקרנות הדדית, ניצול, כפיה. את הדברים האלה כדאי לברר, אך אני חושבת שזה בלתי אפשרי דרך פורום באינטרנט. אם הסוגיה מטרידה ובעלת השלכות לאחר זמן רב, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע.
    בברכה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום