מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הבזקים בעין שמאלליאון07/11/2012
אתמול בערב לפתע עין שמאל התחילה לראות הבזקי אור בצורת כנפיים של זבובים גם בסגירת העין. התופעה הזאת נעלמה בבת אחת לאחר כרבע שעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבזקים בעין שמאל - תגובה
ד``ר יורם שוחט12/11/2012פנה לרופא עיניים בדחיפות. עלול להיות קשר לקרע ברשתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיניים כואבות ואדומות מול מחשבסיגלית אלון07/11/2012
שלום לצוות הרפואי
אני בחורה בריאה בת 32, עובדת מול מחשב.
ללא משקפיים.
לאחרונה לאחר כשלוש שעות של עבודה מול המחשב העיניים מתחילות לכאוב, להיות אדומות ולהרגיש כבדות נפוחות ומתאמצות. כמובן שירידה מהמחשב מפסיקה את התופעה.
במה מדובר להערכתכם? האם זה יובש? האם אצטרך משקפיי ראיה? יש קשר בין התופעה הזאת לצורך במשקפי ראיה?
איך פותרים את הבעיה? תודה רבה לעונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים כואבות ואדומות מול מחשב - תגובה
ד``ר יורם שוחט12/11/2012יתכן יובש, יתכן צורך במשקפיים. פני לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכון מאור חזק ונורת UVדני07/11/2012
שלום, 2 שאלות:
1. היום בטעות הסתבך לי החוט של שפופרת הטלפון עם החוט של העכבר של המחשב, והעכבר התהפך, לקח לי 3-4 שניות עד שהספקתי להפוך אותו בחזרה, מדובר בעכבר אופטי עם אור אדום, האם יש סיכון מאור זה במידה ופוגע בעיניים?
2. החלפתי נורת UV במכשיר תמי 4, האם בעת ההוצאה/הכנסה של נורה זו אין סיכון לעיניים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
שירות תמי 407/11/2012מכשירי החברה מתוכננים כך בעת פירוק מנורת הUV מהמכשיר המנורה כבית מידית , לא ניתן להיפגע מהחלפה זו. אנחנו מדגישים כי יש להיצמד להוראות ההחלפה המצורפות לערכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי תודה על התגובה מה הכוונה
דני07/11/2012להצמד להוראות?
היה רשום פשוט לשלוף את הנורה ולשים את החדשה, לא משהו מיוחד... פיספסתי משהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר ראיה גבוהארן07/11/2012
שלום רב, אני בן 36 עם קוצר ראיה גבוה מינוס 11 עם צילינדר מגיל צעיר מאד
מרכיב משקפיים ועדשות מגע עד לפני שנתיים. {העין אינה סובלת את העדשות, מרגיש יובש}
מאד רוצה לעבור ניתוח לייזר להורדת המספרים.
עובי הקרנית 520/570
איזה ניתוח מומלץ ? מה הם הסיכונים ? ומה הסיכויים שאחזור למשקפיים ?
תודה
ארן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצר ראיה גבוה - תגובה
ד``ר יורם שוחט12/11/2012בקוצר ראיה בסדר גודל כזה עדיף לדעתי להמנע מניתוח לייזר. במצב זה נראה שהשתלת עדשות הוא הפתרון העדיף.
הערה: אם הבנתי נכון, יש הבדל גדול בעובי הקרנית בין העיניים (?). במצב זה יש סיכון בניתוח לייזר, ללא קשר למספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבזקים בעינייםveloeli07/11/2012
שלום רב, אני בת 46 מרכיבה משקפיים לראייה מרחוק מס' 3+ מידי יומיים יש לי פתאם הבזקים לבנים בעיניים הנראים מול העין כמו הבזק מצלמה אשר גורם לי להסתנוור לא לראות מה שיש מולי , זה נראה כמו זיגזג מרצד בכיוון המבט עם תחושה ששדה הראייה קטן פתאם זה חולף אחרי רבע שעה עשריים דקות ... מרגישה מעט לחץ בראש כשזה קורה ומין סחרחורת קלה אודע על תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבזקים בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/11/2012נראה שמדובר במיגרנה. פני לרופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורי עכביש בעיןיוסי .כ06/11/2012
שלום.
מזה יומים אני סובל מקורי עכביש בעין ימין.-מה הסיבה לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קורי עכביש בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/11/2012הסיבה היא עכירויות בזגוגית העין. זה יכול להיות סימן לקרע ברשתית. עליך לפנות לרופא עיניים בדחיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד לגלאוקומה?לנה06/11/2012
שלום רב לילדה בת 6 בבדיקה אקראית על ידי רופא עיניים(ללא תלונות כלשהן מצד הילדה)במשפחה (אצל סבתא של ילדה) גלאוקומה: דו צדדי C/D 0.6 ,דיסקה עם גבול חד ,מקולה שמורה,רשתית צמודה. הופנתה לOCT-INF ,צילום צבע של דיסקות,שדה ראיה. שאלות? 1.האם זה מצב דחוף?הצלחתי לקבוע את הבדיקות רק לבעוד חודש? האם כדאי חוות דעת שניה ואצל מי? מומחה לגלאוקומה? אולי יש בדיקות נוספות לבירור שיש לבצע לפני שדה ראיה? 2.האם קיים מצב פיזיולוגי שלעצב ראיה מראה ספיציפי ללא קיום שום בעיה? 3.האם שדה ראיה היא בדיקה אבחנתית ועל סמך תוצאותיה יהיה ניתן לקבוע שלילדה גלאוקומה?הילדה בת6,אני לא יודעת האם היא תשתף פעולה... אשמח לקבל את תגוביתך ,אני מאוד מאוד בלחץ בתודה רבה מראש!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד לגלאוקומה? - תגובה
ד``ר יורם שוחט06/11/2012לא ציינת מה היה הלחץ התוך עיני. אם לא היה מוגבר אפשר להמתין חודש לבדיקה.
בכל מקרה, בעיקר כשמדובר בילדה, עדיף מומחה גלאוקומה.
קיימת אפשרות שצורת העצב פיזיולוגית.
בדיקת שדה ראיה היא אחת הבדיקות המקובלות במקרים של גלאוקומה או חשד לגלאוקומה. ניתן לקבל מידע רב גם ללא בדיקת שדה ראיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילהדני05/11/2012
היי
אם לאדם יש פזילה יכול להיות שיהיה לו כאבי ראש בגלל הפזילה
אפשר הסבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה - תגובה
ד``ר יורם שוחט06/11/2012בד"כ כאשר מדובר בפזילה חדשה, או בשינוי במצב של פזילה קיימת. גם פזילה הקשורה לרוחק ראיה עלולה לגרום לכאב ראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן להגיע לראייה 6.6.שימי04/11/2012
ברצוני לבקש עזרה דחופה בנושא הבא
[אני מעוניין להתקבל לקורס טייס עברתי את כל השלביים חוץ מבדיקת חדות ראייה
לאחר שגיליו שיש לי צילינדר ימין 0.70 ושמאל 0.50 ניגשתי לאופטיקנה ועשיתי משקפיים לאחר בדיקה חוזרת נימצא כי יש לי עדיין צילינדר 0.25 בעיין ימין ואין לי חדות ראייה 6.6 מה עלי לעשות בדחיפות
1.האם הבעיה היא המשקפיים שהיתאימו לי
2.האם יש סיכוי לא אוכל להגיע לחדות ראייה 6.6 בדרך כלשהי
אשמח לתשובה מהירה בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם ניתן להגיע לראייה 6.6. - תגובה
ד``ר יורם שוחט06/11/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבי בן 75 לאחרונה טוען שרואה מעורפלyy04/11/2012
כמו עשן- אבק מול העיניים. מה הבעייה? איך לטפל.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבי בן 75 לאחרונה טוען שרואה מעורפל - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/11/2012חייב בדיקת רופא עיניים בדחיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בעין שמאלדני03/11/2012
המקרה שלי הוא כזה- לפני כשנתיים נכנס לי משהו לעין שמאל. לא יודע בדיוק מה זה היה, אבל בבית חולים לא מצאו אצלי כלום. מאז האירוע, אני מרגיש כאבים מבפנים. תחושה של רעידות שתופסת גם את איזור האוזן והלחי השמאלית.
ביצעתי בדיקת שדה ראייה ו- OCT שיצאו תקינות. כמו כן גם הראייה שלי בעין שמאל לא נפגעה(6/6) לפי הבדיקות. למרות שאני מרגיש שיש טשטוש מינימלי בכל זאת.
עוד דבר חשוב...שמתי לב שכל העין השמאלית או שהיא קצת התנפחה או שהיא יותר בולטת החוצה בהשוואה לעין ימין.
מה אתם מייעצים לי לעשות בנידון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בעין שמאל - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/11/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. פנה לדעה נוספת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש ממושך בטיפות פרד-פורטהמודאגת03/11/2012
לרופאי הפורום שלום,
כבר יותר מחודשיים שהעיניים דומעות ללא הרף ואדומות.
אתמול רשם לי הרופא טיפות פרד-פורטה (3X1) והורה לי להשתמש בהן "עד שהבקבוק ייגמר", וכן רשם טיפות רלסטט למשך כמה חודשים.
ראיתי בעלון של פרד-פורטה שאין להשתמש בטיפות אלה במשך יותר מ-10 ימים.
האמנם מותר להשתמש בשני סוגי הטיפות במשך תקופה כל כך ארוכה?
תודה מראש על עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש ממושך בטיפות פרד-פורטה - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/11/2012השמוש בתכשירים המכילים סטרואידים חייב להעשות לפי הוראת רופא, והוא שיחליט על המינון ועל משך הטיפול. אם יש לך שאלה ספציפית אנא פני לרופא שרשם את הטיפות.
רלסטט אפשר לקחת לפרקי זמן ארוכים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופאים שמסירים פלואטרס בארץ?דניאל03/11/2012
לפני מספר חודשים פורסם בדיילי מייל על התפתחות משמעותית בטיפול בfloaters ע"י vitrectomy בבריטניה .במקרים שאין בעיה רפואית של הפרדת רשתית,היפרדות זגוגית וכו' .האם יש רופאים שמטפלים בזה בארץ? אצלי זה כבר במצב ממש חמור וזה חשוב לי מאוד,תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופאים שמסירים פלואטרס בארץ? - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/11/2012ויטרקטומיה היא ניתוח שאינו נטול סיכונים. פלואטרס מהווים מטרד (אפילו רציני במקרים מסוימים) אך לכשעצמם אינם מסוכנים. במקרים שבהם יש הפרעה מסיבית ניתן לשקול ניתוח, והצורך ייקבע על ידי מומחה רשתית לאחר שקלול של מידת ההפרעה מול הסיכון הניתוחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בןני בן 14סמדר02/11/2012
מתי העין מפסיקה להתפתח ואפשר לשים עדשות מגע, בני מתבייש להרכיב משקפיים ויש לו 3-
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בןני בן 14 - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/11/2012אפשר להרכיב עדשות בגיל 14. הרכבת עדשות דורשת הקפדה על הוראות השמוש (כיצד להרכיב ולהסיר, משך ההרכבה, מתי אסור להרכיב, שמירה על היגיינה וכו'). הוראות אלה מיועדות למנוע נזק לעיניים, שעלול להיות בלתי הפיך. חשוב לוודא שהוא אחראי מספיק כדי להקפיד על ההוראות.
אם בנך נזקק למספר שציינת, אם אינו מרכיב משקפיים יש לו הגבלה קשה בראייה (למשל, קריאה מהלוח בכיתה, צפייה בסרט או בהצגה ועוד).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינו טיפות בשביל יובש בעינייםיעל01/11/2012
לרופאים שלום.
רציתי לשאול כמה פעמים ביום אפשר או רצוי לשים טיפות עיניים ליובש בעיניים?
וספציפית טיפות מסוג היקומיצין ויחד עם עדשות מגע?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון- טיפות היקו-סאן!
יעל01/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיובש בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/11/2012באופן כללי אין הגבלה על תדירות נטילת דמעות מלאכותיות. אם את נזקקת לטיפול בתדירות גבוהה עלייך להתייעץ עם רופא העיניים - יתכן שיש צורך בתכשיר אחר או בדרכים אחרות לטיפול ביובש. אם הבעיה קשורה לעדשות המגע יתכן שיש צורך לשנות משהו בנושא זה.
טיפות לשמוש עם עדשות מגע צריכות להיות ללא חמרי שימור. לגבי תכשיר ספציפי צריך להיות רשום בעלון המצורף אם הוא מותר לשמוש עם עדשות מגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



