מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה________29/11/2012
שלום,
1. האם אדם עם פזילה מלידה יכול להיות רופא מנתח ?
2. האם כל רופא עיניים הוא גם מנתח או שישנם רופאי עיניים שאינם כירורגים ?
תודה
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/12/20121. כן.
2. לא כל רופאי העיניים מנתחים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטרקטאתי28/11/2012
כבר לפני שנתיים רופא עיניים קבע שאני צריכה לעבור נתוח עקב התקדמות
של הקטרקט
אני עדיין מתלבטת מאחר ובעזרת משקפי ראיה אני מסתדרת ורואה טוב
מה עוד שאינני נוהגת
שאלתי היא האם במידה ואחכה עוד הנתוח יהיה קשה ומסובך יותר
בברכה ובתודה
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטרקט - תגובה
ד``ר יורם שוחט29/11/2012באופן כללי, אין בדרך כלל דחיפות בניתוח קטרקט, ועיתוי הניתוח מתבסס במידה רבה על על מידת ההפרעה בראייה. יחד עם זאת, יש מצבים בעין שבהם עדיף לנתח בשלבים מוקדמים יותר.
אם הקטרקט מתקדם מאד עלול להווצר קושי בניתוח, ולכן רצוי לא להמתין עד השלב הזה אלא לנתח בשלב מוקדם יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות רפואיתחסוי27/11/2012
רציתי לישאול לפני כ-6 וחצי חודשים הייתה לי אלרגיה בעיניים כתוצאה מבצל ורשמו לי את התרופות zaditen eye col +fml 0.1 col .
וכיום שוב נוצרה לי אלרגיה בעין גם כתוצאה מבצל ורשמו לי את התרופות cromoptic+maxitrol
1 האם ל -zaditen ול-cromoptic כנ"ל לגבי maxitrol +fml יש את אותו פעילות רפואית בדיוק? או שמשהו שונה בינהם ,וכמה זמן לכול היותר אפשר להשתמש בהם מהתחלת הטיפול שניתן לי שהוא 3 פעמים ביום.?
2.האם יכול לעבור האלרגיה גם מבלי להשתמש במשחת מקסיטרול או שחייב להשתמש גם בה כחלק מהטיפול?
3.האם העובדה שהשתמשתי בטיפות fml לפני כ -6 חודשים 3 פעמים ביום במשך 7ימים מהווה סכנה לעיניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות רפואית - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/11/20121. התרופות אינן זהות.
2. משך הטיפול על פי הוראות הרופא שמכיר את מצב עיניך.
3. הצורך במקסיטרול ייקבע על פי הממצאים בבדיקה ועל פי התגובה לתרופות האחרות.
4. השמוש בפ.מ.ל. כפי שאתה מתאר אינו מסוכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פזילה ועצב ראיהערן27/11/2012
אני סובלת מבעיית פזילה קשה ו-3 ניתוחים בעברי. מבנה העיניים שלי א- סימטרי לפי דברי המנתח שלי. האם ייתכן שיהיה גם שוני במבנה עצב הראיה? (בעין אחת 0.4 ובשניה 0.7 בבדיקה) . לחץ תוך עיני יצא תקין 11.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פזילה ועצב ראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/11/2012אם מבנה שתי העיניים אינו שווה, זה יכול לכלול גם את מבנה עצב הראיה. בדיקות כגון OCT ושדה ראיה יעזרו לקבוע אם מדובר בבעיה או שזה נובע מההבדל בין שתי העיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאה של בדיקת ראיה שגרתיתמייק27/11/2012
בן 21. בבדיקת ראיה נכתב--רשתית--פונדוס נורמל. עצב ראייה-c/d 0.4 titled disc מה משמעות הדבר? מה זה הטייטלד דיסק בעצב הראייה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאה של בדיקת ראיה שגרתית - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/11/2012הכוונה היא שראש עצב הראיה, שאותו רואים בבדיקת קרקעית העין, נראה מוטה. מדובר במצב נורמלי, לא נדיר, המתאר את צורת ראש העצב, ואם אין כל ממצא נוסף אין לו משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתת צילינדרשואל27/11/2012
שלום.
עברתי ניתוח PRK לפני מספר שנים ונשאר לי בעין שמאל יתרת צילינדר של 1.5 -
1.האם שימוש בטיפות עיניים Xalatan יכול להפחית צילינדר?
2.האם שימוש בטיפות נגד יובש יכולות גם לתרום?
3.האם אפשר לשלב בין 2 סוגי טיפות העיניים במקביל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפחתת צילינדר - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/11/2012שום טיפות לא ישפיעו על הצילינדר.
אם המצב מפריע לך יש מקום לשקול ניתוח חוזר. אם אתה רואה בעין אחת טוב ללא משקפיים ואינך חש הפרעה כאשר שתי העיניים פקוחות, אין סיבה לתקן את הצילינדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בעין מרגל של כלבארז26/11/2012
שלום רב
אני בן 25 ,
לפני חצי שנה עברתי קטרקט בשתי העיניים
שתי העיניים כוונו לרחוק , עדשות מונופוקליות .
עין ימין ראתה 6.5 ללא תיקון
עין שמאל ראתה 6.12 ללא תיקון .
לפני יומיים כלב קפץ עלי ורגלו פגעה בעיני הימנית .
העין הייתה אדומה מעט וכואבת . והראיה הייתה מטושטשת .
אתמול הייתי אצל רופאה , היא בדקה אותי עם צבע וללא הרחבת אישונים .
ואמרה שהכל בסדר, ונתנה לי טיפות ארטיפלקס בכדי שלא יהיה דלקת .
העין אחרי יומיים כבר לא אדומה בכלל , והיא עדיין כואבת מעט .
הראיה בה מטושטשת עדיין מאוד עד כדי כך שעין שמאל רואה יותר טוב מימנה .
האם יש סיבה לדאגה?
כמה זמן יחלוף בערך עד שראייתי תשוב לתפקוד תקין?
אציין כי עין ימין עדיין רואה מקרוב הרבה יותר טוב מעין שמאל (עקב פחות אסטיגמציה וכו')
בברכה, איתי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה בעין מרגל של כלב - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/11/2012מכיוון שהראיה מטושטשת עליך לפנות בדחיפות לרופא עיניים לבדיקה חוזרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאביאל26/11/2012
קשקשים בגבות ובריסים יש לי הרבה קשקשים כבר כמה חודשים וזה לא עובר והרבה פעמים הגרגים האלה נכנסים לי לעיניים ואז העינייים נעשות לי שורפות ואדומות איך מטפלים?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/11/2012נראה שאתה סובל מסבוראה. פנה לרופא עור. במקביל, פנה גם לרופא עיניים לבדוק אם יש דלקת בעפעפיים. הטיפול על פי הוראות הרופאים אחרי שתבדק על ידם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאור25/11/2012
שלום ,אני כבר הרבה שנים משתמשת בעדשות אבל כל מה שהשתמשתי עד עכשיו מציק לי בעין מאדדד וגורם לי לכאבי ראש,איזה סוג של עדשות אתה ממליץ?של איזה חברה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ26/11/2012צריך לבדוק כדי להחליט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולחסוי24/11/2012
רציתי לישאול אם בטוח להשתמש ב טיפות עיניים ומשחה מקסיטרול
לאחר שעבר 5 ימים משימוש בטיפות גניטל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול - תגובה
ד''ר יובל דומניץ26/11/2012כן בפירוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול לאלרגיה בעייןחסוי24/11/2012
שלום לפני שבועיים התחילה לי אלרגיה בעין שמלווה בצריבה בעיין,
הרופא עיניים רשם לי טיפול בטיפות עיניים כרומופטיק+משחקת מקסיטרול
1.רציתי לישאול עם נהוג לשלב אין שניהם בטיפול באלרגיה למרות שאין לי דלקת בעין וגם הרופא אמר שזה גירוי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול לאלרגיה בעיין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ26/11/2012אפשר לשלב תרופות ככלל ללא נזק תלוי בגישה. טני לא יכול להציע טיפול ללא בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא בבדיקת עינייםלילה24/11/2012
מה הפירוש של ממצא Crowded בבדיקת קרקעין העין?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא בבדיקת עיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ26/11/2012שהעצב צפוף לא משמעותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה קטנה....אני:)22/11/2012
שלום רב,
עקב דלקת עיינים כרונית, אני מקבל טיפול של שבועיים בטיפות מסוג: אופלוקס וסטרודקס (טיפה אחת שלוש פעמים ביום מכל אחד).
היום אני צפוי לחגוג מסיבת רווקים ואני מעוניין לדעת האם יש מניעה לצרוך אלכוהול עם הטיפול הזה?!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה קטנה.... - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/11/2012מבחינת העיניים אין בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזורדקסאבי21/11/2012
האם תוכל לתת לי קצת פרטים על הזרקת אוזורדקס
תודה רבה וכל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזורדקס - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/11/2012מדובר בשתל זעיר המוזרק לתוך העין. השתל מכיל סטרואיד המשתחרר באופן הדרגתי לחלל העין ובכך נשמרת רמת התרופה בעין למשך חודשים. ההזרקה נעשית בהרדמה מקומית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה קורה עם השתל עצמו?
אסף11/02/2013הוא מתמוסס בסיום הפעולה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה קורה עם השתל עצמו? - תגובה
ד``ר יורם שוחט12/02/2013מתמוסס תוך 6 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טישטוש וירידה ביכולת הראיהשרה21/11/2012
דוקטור , שלום רב!
אני בת 63
בעקבות טיפול במשחת מקסיטרול במשך 12 יום וטיפות טוברקס *2 במשך 10 ימים , נגד דלקת בעין.
לאחר גמר הטיפול יש לי טישטוש וירידה ביכולת הראיה מזה שבועיים.
מה ניתן לעשות והאם זה הפיך?
בדיקת הרשתית תקינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טישטוש וירידה ביכולת הראיה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ21/11/2012ייתכן ומדובר ביובש לפנות לבדיקת עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




