מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דלקת עיניים אלרגיתחסוי07/01/2013
1.שלום רציתי לישאול למה מתכוונים כשאומרים דלקת עיניים אלרגית כרגע יש לי אלרגיה בעיניים עם תחושה של יובש ומין אי נוחות וצריבה אבל זה לא נראה כמו דלקת העיניים שלי לא אדומות בצורה דרסטית אלה רגילה כמו אצל כול אחד ?
2.והאם מתכוונים שהדלקת אולי מתפתחת בשלב מאוחר יותר של האלרגיה איך יודעים שזו דלקת?
3.ואם מזניחים את האלרגיה מתי יש סכנה לעין כאשר מתפתחת דלקת ? .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים אלרגית - תגובה
ד``ר יורם שוחט08/01/2013יש סיבות רבות לדלקת. האבחנה תעשה על ידי רופא עיניים. לא ניתן לענות ללא בדיקה. פנה לרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדלי בהירות בראיהמיכאל07/01/2013
הנני בן 47 בריא בדר"כ ,ולאחרונה הבחנתי בכך שבעין ימין כאשר מתמקד במשהו הראיה כהה יותר. כאשר אני משווה זאת לעין שמאל הראיה יותר בהירה וצלולה. מבחין בזאת בעיקר בלילה. לתשובה מהירה אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדלי בהירות בראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט08/01/2013ההבדל בבהירות הראייה בין שתי העיניים עלול לנבוע מסיבות שונות, כולל קטרקט, שינויים ברשתית, שינויים בעצב הראייה, ועוד. אתה חייב לפנות לרופא עיניים בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת משקפיים בהנקהעמית07/01/2013
אני חודשיים אחרי לידה
התקשרתי לבית חולים ואמרו לי שניתן לעשות בהנקה אם כי הם צריכים לבדוק את יציבות המספר.
האם כדאי בכלל להתחיל עם זה בהנקה?
איך הם יכולים לבדוק את זה?
האם ההנקה מפריעה לתהליך ההחלמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת משקפיים בהנקה - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/01/2013לאחר הריון, עד לחזרת איזון המצב ההורמונלי (חידוש המחזור החודשי) עלולים להיות שינויים במספר. ההנקה עצמה אינה מהווה הוראת נגד מוחלטת לטיפול, אך יש לזכור שאחרי הטיפול יש צורך בטיפות עיניים לתקופה, ויש אפשרות תאורטית שחלק קטן מהתרופה יופיע בחלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלתי על זריקת אווסטיןסימה06/01/2013
בהמשך לשאלתי לאחר הזריקה, האם יתכן שראייה תהיה קצת יותר מטושטשת ממה שהייתה לפני הזריקה ?
כמו כן האם יתכנו סחרחורות ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לשאלתי על זריקת אווסטין - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/01/2013עלול להיות טשטוש חולף אחרי הזרקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נשים ממצמצות יותר?דוד06/01/2013
יש שמוע לפייה נשים ממצמצות יותר מגברים האם זה נכון או סתם שטויות?
אם כן מהן הסיבות לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם נשים ממצמצות יותר? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013לא ידוע הבדל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נשים ממצמצות יותר?דוד06/01/2013
יש שמוע לפייה נשים ממצמצות יותר מגברים האם זה נכון או סתם שטויות? אם כן מהן הסיבות לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם נשים ממצמצות יותר? - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/01/2013בחיפוש בגוגל (במאמרים שפורסמו בספרות המדעית) יש דעות סותרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודה שחורה קרן05/01/2013
שלום, אני בת 25 ועובדת רוב שעות היום מול המחשב. לאחרונה ישנה נקודה שחורה בהירה שמופיעה כשאני מסתכלת על מסך אני מנסה לעכוב אחריה היא נעלמת וחוזרת שוב שאני מביטה במסך. האם זה בעיית עיניים? או שזה קשור למוח? מה לעשות? חשוב לציין שכשאני לא מביטה במחשב אני לא רואה אותה. תודה מראש, קרן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה שחורה - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/01/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה. פני לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת רשתיתפרידה02/01/2013
טעיתי בשאלתי מאתמול במקום רשתית כתבתי קרנית. ושוב לשאלתי-האם ניתן לבדוק רשתית ללא הרחבת אישונים?(אני אלרגית לכל סוגי הטיפות ,מגיבה ביובש נוראי למשך 5 חודשים) שמעתי שיש מצלמה במכללת הדסה אבל היא סורקת באמצעות קרני לייזר ואני קצת חוששת. כרגע אני סובלת מפלוטרים בכמות גדולה ובתחושה שיש לי כתמים אפורים כשאני מול מסך בהיר וזה כבר חודש שזה ככה. אבקש תשובה לשאלתי-אם יש אופציה אחרת חוץ מהרחבת אישונים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת רשתית - תגובה
ד``ר יורם שוחט07/01/2013התשובה שקיבלת התייחסה לבדיקת רשתית.
כשמדובר בצורך לבדוק ביסודיות את הקף הרשתית (כמו במקרה של floaters) חשוב לבדוק עם הרחבת אישונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהפרידה02/01/2013
האם קיימת בארץ דרך לבדוק את הקרנית ללא הרחבת אישונים(אני מגיבה קשה לכל סוגי הטיפות(תופעה נדירה אמנם-אבל אני בבעיה) שמעתי שיש במכללת הדסה מכשיר שנקרא אופטיק שזה מצלמה אבל היא עובדת עם קרני לייזר ואני חוששת מקרני לייזר כי יש לי יובש קיצוני בעיין. אבקש עזרתכם.על אופציה חלופית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
ד``ר יורם שוחט02/01/2013ברוב המקרים אפשר לבדוק קרקעית ללא הרחבת אישונים.
אף מכשיר לבדיקת קרקעית העיניים אינו גורם נזק. אין כל קשר ליובש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריתוךגדי01/01/2013
שלום,
היום הלכתי ברחוב לכיוון חניון, להפתעתי ראיתי אור די חזק מצד ימין שמהבהב, הסתכלתי לכיוון ימין אך לא ראיתי משהו מיוחד, רק אור, המרחק היה להערכתי 5-10 מטר.
לאחר מכן, יצאתי עם הרכב וכשפניתי, ראיתי ממרחק של כ-15 מטר שמדובר באדם שמרתך.
הבנתי שיש הרבה מאוד קרינה שנפלטת מהריתוך, האם זה מסוכן גם במרחקים כאלה ובזמן קצר יחסית של משהו כמו 5-10 שניות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריתוך - תגובה
ד''ר יובל דומניץ02/01/2013לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין קרינה שיוצאת מהריתוך?
גדי02/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מתכוון לחלק שהייתי קרוב לריתוך
גדי03/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין קרינה שיוצאת מהריתוך? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ10/01/2013יש גל אור שבאורך חשיפה ממושכת יכול לגרום כוויה בקרנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות שחורות בעיניים - חומצות שומןגיל01/01/2013
האם זה נכון שחומצות שומן (אומגה 3?) ושתייה יכולים להקטין / להעלים את הבעיה של נקודות שחורות בראיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודות שחורות בעיניים - חומצות שומן - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/01/2013לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהחסוי01/01/2013
שלום רב . רציתי לשאול שאלה
הייתה לי אלרגיה והשתמשתי במשחת מקסיטרול במשך 4 ימים והתעוררו אצלי התופעות הבאות הרגשתי את עיני {גלגלי העיניים} כמעיין נפוחות ויותר גדולות כאילו "עומדות להתפוצץ" אשר גרם לתחושה של לחץ כזה לאחר מכן התחלתי להבחין שאני רואה במקומות בהירים כגון לדוגמה אם אני מסתכל לשמיים מין נקודות קטנות מסתובבות כמו גיצים ללא שינויים בראיה{6/6} ,וגם בועות קטנות קטנות כמובן זה לא ממש מורגש ורק אם אני ממש מתרכז אני רואה
מה שאכי מפריע זה השערות שמופיעות מידי פעם בשדי הראיה
בנוסף בשדי הראיה כמעין "חוט"- לפעמים ולא בתדירות גבוהה בעיקר באור יום וכשאני מסתכל לשמים אני רואה כמו גיצים כאלה מסתובבים ומידי פעם בועות קטנות. בלילה לא הבחנתי "בחוט" בשדה הראיה שלי או נקודות.
כמובן שלא עברתי בעין אף פעם חבלה כולשהי. עשיתי בדיקת לחץ יצא תקין.
1.האם יש לי ממה לדאוג מהתסמינים הנ"ל האם זה יכול להיות קרע ברשתית ? חשוב לציין שאני רק בגיל 26 ? והאם זה יכול להיות יותר גרוע בעתיד?
2.האם לדעתך התיסמינים המתוארים יכולים לחלוף בעתיד ? האם השערות שמופיעות יכולות לחלוף ?
3. והאם משהו אחר יכול לגרום לתסמינים האלה חוץ מהמקרה עם המשחה למרות שלדעתי לא הגיוני כי כול חיי לא היה לי בעיות ורק לאחר המשחה הופיעו לי התסמינים ה"נל?
4. חשוב לציין שעדיין האלרגיה נשארה לי אם יש הפרדות זגוגית או קרע או כול דבר אחר האם יש מניעה מהמשחת טיפול באלרגיה ברצוני לטפל בהמצעות טיפות זדיטן והאם הטיפות יכולות להיות יעילות גם ללא פ.מ.ל {סטרואידים}.?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/01/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהחסוי01/01/2013
האם יצא לך לשמוע על טיפות בשם euphresia eye drops או gencydo eye drops הומופאתיות של חברת weleda לטיפול באלרגיה כתוצאה מבצל ואם כן השאלות הם:
1.האם הם פועלות על אותו אופן עקרון של ייצוב תאי מאסט שמשתתפים בתהליך האלרגי ? האם הם רק ממרכיבים טבעים ?
2.האם הם יכולים לגרום לי פתאום להיות אלרגי למשהו אחר חוץ מבצל?
3.באופן עקרוני יכול להיות שטיפות כולשהן אם לאלרגיה או לטיפול בבעיה אחרת יכולה לגרום לי להיות אלרגי למשהו אחר במידה ואני אלרגי רק לבצל ?
4. ברצוני לעשות בדיקת עיניים עם הרחבת אישונים באופן עקרוני יכול להיות מצב שבו מזליפים לי את הטיפות לפתיחת אישונים והאישונים לא חוזרים למצבם הרגיל ( נפתחים ונסגרים לפי כמות האור) ? האם ידוע לך על מקרה כזה ? יכול להיות ריאליסטי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/01/2013לא מכיר את התכשיר.
כל חומר, תרופה או אחר, יכול לגרום לתגובה אלרגית.
טיפות להרחבת האישונים נמצאות בשמוש נרחב ביותר. מצב שבו האישונים לא חוזרים למצבם הטבעי הוא נדיר ביותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בעבודה מול מחשביוסף31/12/2012
שלום. אני רוצה לדעת על מי ובאילו מקרים ממליצים רופאי עיניים על הימנעות מעבודה מול מסך מחשב? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בעבודה מול מחשב - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/01/2013לא מכיר מצב שבו יש להמנע מעבודה מול מחשב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גולה בעפעףשךךך31/12/2012
לפני שבוע וחצי צמחה לי גולה בעפעף (ראה תמונה) לא זכור לי שהיתה לי שעורה, כמו מה זה נראה, אני מודאגדת, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גולה בעפעף - תגובה
ד``ר יורם שוחט31/12/2012קשה לאבחן על פי צילום, אך ייתכן מאד שמדובר בשעורה. פני לבדיקה והוראות טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




