מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם אי הרכבת משקפיים מזיקה?טל איריס24/12/2012
שלום,
לפני מס' ימים רכשתי משקפיים לראיה מרחוק (מס' 1.5). לא בא לי להסתובב איתם, אלא להשתמש רק בנהיגה, או כשאני צופה הטלויזיה. האם זה יכול לפגועה, או להגדיל את המס'.
תודה.
איריס טל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אי הרכבת משקפיים מזיקה? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ25/12/2012את יכולה להרכיב לפי רצונך לא פוגע בעיניים רק לא רואה טוב כשלא מרכיבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים אדנווירוס בשתי העינייםאביבה24/12/2012
ב-7/2012 קבלתי דלקת בשתי העיניים, וטופלתי בטיפות סטרואדיות.
לפני כשבועיים הפסקתי עם הטיפות.
היום הייתי אצל רופא עינים והוא אמר שעדיין יש לי משקעים תת אפתלאלים,
ויעץ לי לשים 4 פעמים ביום טיפות סטרודקס.
יש לציין שאני מרגישה טוב עם העינים וגם רואה טוב,
שאלתי היא, במידה ויש לי עדיין משקעים, מה הסכנה בכך שלא אשים טיפות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים אדנווירוס בשתי העיניים - תגובה
ד''ר יובל דומניץ25/12/2012אין סכנה לאט לאט יתבהרו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה עקב מוצרי קוסמטיקהחסוי24/12/2012
שלום לאמא שלי התחיל אלרגיה לצרוב העיניים מלווה ביובש עקב שימוש בגלוס {שחור לריסים} ונהיה לה מן שטף דם בעין שמאל ליד העיגול של העין שמתחיל לרדת לאט לאט חשוב לציין שיש לאמא שלי אלרגיה עונתית ורשמו לה את הטיפות ליבוסטין האם זה יכול לעזור לה גם במקרה הנ"ל ?
ואם כן כמה פעמים מומלץ להשתמש בטיפות ביום ולמשך כמה זמן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלרגיה עקב מוצרי קוסמטיקה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ25/12/2012יש טיפות יותר איכותיות צריך בדיקה להחליט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לייעוף דחוףכרמל23/12/2012
התחילו לי בעיות בעיניים המלוות בעיניים שורפות מאוד , ראיית כתמים ורגישות קשה לאור . רופא עיניים אבחן יובש קל מאוד . ניסיתי מספר סוגים של טיפות עיניים אך לא עזר. מה הבעיה ? ומה הפתרון ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוקה לייעוף דחוף - תגובה
ד''ר יובל דומניץ23/12/2012ייעוץ נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בעפעףישי צירלין23/12/2012
זה כחודשיים יש לי נפיחות בעפעף עין ימין בלבד בעקר בבוקר ת ניסיתי טיפות שןנותת אנטיביוטיקה אנטי וירוס פרוסות מלפפון וכלום לא עוזר
האם יש למישהוא עצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בעפעף - תגובה
ד''ר יובל דומניץ23/12/2012צריך לבדוק את העיניים ואז להחליט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ מים בעיןגדי23/12/2012
שלום, מקרה שקרה לי לפני כשנתיים-שלוש אבל רק עכשיו עלתה בי המחשבה לבדוק
הרמתי בגינה צינור מים מחובר עם אקדח מים (כזה שמווסתים את העצמה של המים עם לחיצה עליו) בטעות, תוך כדי הרמה, נלחצה לי הידית וזרם חזק של מים נורה בדיוק לעין, הרגשתי שהעין הלכה אחורה (או שזו לפחות הייתה ההרגשה) היו 2-3 שניות שלא יכלתי לראות ולאחר מכן העין כביכול חזרה לעצמה, לא היו לאחר מכן תופעות כלשהן, מאז נבדקתי ע"י רופא עיניים בהקשר אחר ולא הוזכרה בעיה כלשהי.
האם יש משהו שצריך לבדוק? האם הלחץ שהופעל על העין לא עלול לפגוע בעצב כלשהו?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ מים בעין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ23/12/2012הסיכוי קלוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בעין עצלה למבוגריםדן21/12/2012
שלום!
אני בן 32. אובחנה אצלי עין עצלה.
שמעתי שקיים טיפול לא פולשני שאמור לשפר את הראיה בעין העצלה. דיברתי עם רופא עיניים והוא אמר לי שהוא לא מאמין בטיפול הזה ולא ראה הוכחות לזה. בעצם, מה שהוא אמר שזה לא רציני ואין מה לעשות עם זה.
למרות כל זה, אני רוצה בכל מקרה לנסות לטפל בבעיה. איזה טיפול מומלץ? האם יש כמה סוגים? איפה מבררים לגבי הטיפול ובכלל, איך מתחילים את כל התהליך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
אייל21/02/2013אני עברתי בשנה האחרונה 2 ניתוחים לתיקון פזילה.ותרגול בתוכת נירוויזן.חבל לך על הזמן,הסבל,זה חסר סיכוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה מורכבת בעיניים.אסתי20/12/2012
שלום, אני חולת לופוס וסיוגרן, נוטלת פלקווניל, אימורן, סלגן ליובש בעיניים.
סובלת מאד מאד מיובש בעיניים ועוד איברים..משתמשת בקביעות בטיפות הילו קומוד.
לאחרונה המצב רק מחמיר, היובש בעיניים ודלקות, טשטוש ראייה, מרכיבה משקפיים לקריאה...בנוסף והעיקר בעצם שהעיניים מאד שורפות בימים האחרונים, עד כדי כך שבקושי פקחתי אותן בימים האחרונים, רגישות נוראית...אני גם סובלת לאחרונה מאלרגיה וחשבתי שאולי זה נובע מאלרגיה בעיניים? כשלקחתי כדור נגד אלרגיה התופעה השתפרה אבל העיניים שורפות ואדומות.
אשמח לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה מורכבת בעיניים. - תגובה
ד''ר יובל דומניץ23/12/2012צריך בדיקה וטיפול מתאים ואז זה יפתר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיטרגיוםדואק יעל19/12/2012
האם פיטגריום היא מחלה?(מחלת עיניים)
מהן הסיבות לפיטגגריום מלבד חשיפה לשמש(אני בכלל לא נחשפת לשמש ויש לי פטגריום)?
האם הפגריום יכול להופיע רק בעין אחת? או תמיד בשתי העיניים ?והאם בו זמנית?
תודה מראש
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיטרגיום - תגובה
ד''ר יובל דומניץ19/12/2012פטריגיום בעיקר משמש אך גם מכויות כימיות ועוד. יכול להיות חד או דו עיני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיטגריום
דואק יעל20/12/2012בהמשך לתשובתך :
לא התייחסת לשאלה האם זו מחלת עיניים?
וציינת שתי סיבות לפיטגרום חשיפה לשמש וכימיה ועוד מה זה העוד זה מאד חשוב לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעייה בעין ימיןמשה18/12/2012
שלום!
לפני כ-5 שנים עברתי ניתוח קטרקט בעין ימין. מאז ראייתי טובה. לפתע, לפני מספר ימים, בערב (בחשיכה) חשתי בזווית עין ימין הבהוב אור כאילו מסנוורים אותי עם פנס לייזר- מעין נקודת אור עולה ויורדת- ויתירה מכך - במקום מואר הופיע פתאום מול אותה העין (ימין) מעין מעגל שחרחר קטנטן שמתנועע יחד עם תזוזת העין - סגירת ופתיחת העפעפיים או הריסים. הדבר מאוד מפריע ומעצבן.
ברצוני לדעת את פשר התופעה. האם יש קשר לניתוח שנערך כלפני 5 שנים. האם יכול להיות בגלל עייפות מרובה?
תודה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעייה בעין ימין - תגובה
ד``ר יורם שוחט19/12/2012מדובר בתופעה נפוצה הנקראת "הפרדות פני הזגוגית האחוריים". זו התנתקות של הג'ל (=הזגוגית) של העין מהדופן האחורי של גלגל העין. לפעמים נוצר במהלך ההתנתקות קרע ברשתית. לכן חשוב לפנות בדחיפות לרופא עיניים לבדיקה יסודית של הרשתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרקואידוזיס עינייםאסתר17/12/2012
שלום וברכה , קיבלתי פניה מרוסיה על מטופלת שסובלת מפגיעה בעיניים ע"י סרקואידוזיס , מבקשת להגיע לארץ על מנת לקבל טיפול -למי מומלץ לפנות בתחום זה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרקואידוזיס עיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/12/2012במסגרת הפורום אי אפשר להמליץ על רופא מסוים. מטפלים בזה רופאי עיניים המתמחים במחלות דלקתיות של העיניים. בכל מחלקת עיניים בבית חולים יש רופאים כאלה, ותוכלי להתקשר למחלקות לשאול מי הם אותם רופאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בעבודה מול מחשבנמרוד17/12/2012
שלום שמי נמרוד ואני סטודנט לרפואה בן 30.
מזה מספר שנים מאז התחלתי את לימודי באוניברסיטה יש לי קושי בעבודה מול מחשב וכן גם בקריאה מדף. כילד היו לי מספר + 4.5 בשתי העיניים והיום המספר שלי הוא 2.25 עין ימין ו 0.25 עין שמאל (ע"י הרחבת אישונים). עברתי מספר רופאי עיניים ואופטומטריסטים - בין היתר תרגולי עיניים אצל רוברט לדרמן שלא הועילו והתאמת משקפי מולטיפוקל עם תוספת לקרוב +2 שנותנים מענה חלקי בלבד לבעיה. בנוסף בבדיקה אופטומטריסטית יש convergence excess עם ac/a ratio 6/1. אציין כי לאחר עבודה קצרה מול המחשב אני סובל מעייפות בעיניים, צריבה בעיניים וכאבי ראש פרונטליים. השאלה שלי היא האם פתרון ניתוחי לבעיית ההתכנסות שלי עומד בכלל על הפרק?? האם אפשר לנתח כמו ניתוח פזילה?
תודה מראש,
נמרוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי בעבודה מול מחשב - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/12/2012מי שמטפל בסוג זה של בעיות הם רופאי העיניים המתמחים בטיפול בילדים. אנא הפנה שאלתך לפורום מחלות עיניים בילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקערותגלית16/12/2012
שלום, מה זה אומר התקערות עצב ראיה 0.3 ובעין השנייה 0.4 + לחץ תוך עיני בעיין אחת 26 ובעין השניה 30 mmHg) תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקערות - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/12/2012לחץ תוך עיני מוגבר יכול לגרום לנזק לעצבי הראיה, ומצב שבו נגרם נזק כזה מוגדר כגלאוקומה. במקרה שלך הלחץ התוך עיני מוגבר, אך לפי התאור נראה שעצבי הראיה תקינים. (הערה: כדי לשפוט על מצב העצב יש לראות אותו בפועל, או הדמייה שלו בבדיקת OCT, ותאור מילולי לא מספיק.) בכל מקרה, נדרש מעקב צמוד של רופא עיניים והחלטה על צורך בטיפול להורדת הלחץ במטרה למנוע נזק לעצבי הראיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודות שחורות בענייםדוד16/12/2012
שלום לאבא שלי קורה משהוא בזמן האחרון וזה מאוד מפחיד אותי !..
הוא תאום רואה כמו נקודות שחורות כאלה בעיניים ! והוא לא יכול להמשיך ללכת כי הוא לא רואה כלום
בבקשה תגידו לי למה זה קורה לו ואיך אפשר לטפל בזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודות שחורות בעניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/12/2012אם מדובר במצב שבו מפסיק לראות לרגע, יש לפנות בדחיפות לרופא המשפחה ולדווח על התופעה, שעלולה להיות קשורה להפרעה בזרימת הדם. במקביל יש לפנות לרופא עיניים לבדיקה יסודית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיניים דומעות בשמשאריק16/12/2012
שלום,
כבר די הרבה זמן שאני סובל מהתופעה הזו,
אין לי בעיות ראיה, וחוץ מבשמש אין לי שום כאבים או בעיות בעיניים.
מה שקורה זה שבשמש חזקה יחסית, אני פשוט לא יכול לפתוח את העיניים. זה מגיע למצב של מן כאב כזה מעצבן, והן פשוט מתמלאות בדמעות. אני מגיע למצב שאני הולך ברחוב עם עיניים מכוסות כי אני פשוט לא יכול לפתוח אותן. אם אני שם משקפי שמש זה כמובן עוזר, אבל לפעמים שוכחים או לפעמים פתאום יוצאת שמש ואני ניהיה עיוור. חשוב לי לציין שזה לא קורה כל הזמן בשמש, אלא כשיש שמש חזקה (בעיקר בקיץ).
כמו שאמרתי אין לי בעיות ראיה, ואני לא מרגיש כאבים בעיניים חוץ מבשמש כך שאני באמת מבולבל.
מה זה יכול להיות?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים דומעות בשמש - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/12/2012אנשים רבים רגישים לשמש ומתקשים לתפקד ללא משקפי שמש. משקפי שמש מומלצים באופן כללי, כדי להגן על העיניים מהקרינה האולטרה סגולה, גם למי שלא חש רגישות לשמש. ממליץ בכל מקרה לפנות לרופא עיניים לבדוק האם יש ממצא היכול להסביר הרגישות והאם אפשר להקל על הרגישות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)





.jpg)