מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בהמשך לתשובתךרעות ע 1201/11/2012
היי
מהם הסיבות שגורמות לרשתית. חלשה???
כמו כן יש לציין שלפני שנתיים עברתי לייזר ארגון לקרעיים ברשתות
בשני העיינים???
כמו כן אני מרכיבה משקפיים עם צילינדר בלבד השנוי העיניים בפלוסים. אין לי קוצר ראיה.
אני בת 31
מה דעתך??
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לתשובתך - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/11/2012הסיבה השכיחה היא קוצר ראיה, אך מופיע גם כשאין קוצר ראיה, ללא סיבה מוגדרת. את יכולה לחפש בגוגל לפי what causes a retinal tear
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרעות ע 1201/11/2012
שלום רב
אבקש לדעת מה זה
רשתית חלשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/11/2012בד"כ הכוונה היא שיש ברשתית אזורים שבהם עלול להתפתח קרע או חור. מכיוון ש"רשתית חלשה" אינו מונח רפואי יתכן שבמקרה שלך התכוון הרופא למשהו אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגביסיגל31/10/2012
מה עושים במקרה של משהו שלוחץ על עצב העין וגורם לקצת הפרעה בראיה בעיין אחת שזאת רואים גם בבדיקת שדה ראיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/11/2012זה מצב שמחייב טיפול. הטיפול ייקבע על פי הסיבה ללחץ על העצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקפיים מולטיפוקלruth30/10/2012
שלום רב ד"ר
זוהי לי הפעם השניה שרכשתי משקפי מולטיפקל.בפעם הראשונה התחברתי מיידית לשינוי והיית 4.5 שנים עם אותו משקף עד שהציפוי ירד וכן גם ראייתי השתנתה. שאלתי, במשקף השני אני רואה טוב, אבל אני צריכה להתאים את העיניים למקפיים לדוגמא כשאני מסתכלת למטה אז זה מטושטש מפני שהלמטה לקריאה, ואז כשעיניי חוזרות לקו ישר אז לוקח לעיניי שבריריי שניות להתאזן. ושלא בהכרח הראיה ברורה .
האם כך "מתהנהג" משקפיים מהסוג מולטיפוקל.
אשמח לייעוצך ותודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפיים מולטיפוקל - תגובה
ד``ר יורם שוחט31/10/2012מכיוון שהסתדרת היטב עם המולטיפוקאליים הראשונים, אין סיבה שתחושי הפרעה בזוג החדש. יתכן שכיוון גובה העדשות לא מדויק, או שמסגרת המשקפיים לא מותאמת היטב לפנים. פני לאופטומטריסט ודווחי לו על תחושתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבזקי אורמירב30/10/2012
אימי בת67 מיום שישי ראתה הבזקי אור מלווים בנקודות שחורות .
בבדיקה הפרדות זגוגית בעין ימין ,ללא עדות לחור או קרע . קיימים לחצים בטווח עליון של הנורמה עם קיעור דסקות מוגבר .
מה המשמעות ?
והאם הדבר מסוכן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבזקי אור - תגובה
ד``ר יורם שוחט31/10/20121. הפרדות זגוגית היא מצב נפוץ, ששכיחותו עולה עם הגיל. אם לא נתגלה בבדיקה חור או קרע אין מקום לדאגה. כל שינוי כגון תופעות חדשות מחייב פניה לרופא.
2. יש חשד לגלאוקומה ודרוש מעקב רופא עיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות מהעיניים לתינוק בן 8 חודשיםאיתמר30/10/2012
לבני בן ה-8 חודשים יש הפרשות מהעיניים מזה 5 ימים מלווה בנזלת מרובה. רופא ילדים הורה על מתן טיפות (אנטיביוטיקה). אנו נמנעים ממתן תרופות שלא לצורך ולאחר קבלת חוו"ד שניה נאמר לנו כי הטיפול הטוב ביותר הוא שטיפות ללא מתן האנטיביוטיקה מכיוון שזו עלולה להחמיר את המצב (מכיוון שההפרשות מקורן בגודש ולא בזיהום).
אני ואשתי נותרנו מבולבלים מהדעות החלוקות, ואנו מעוניינים לקבל דעה נוספת בנושא. האם ייתכנו הפרשות שאינן מקורן בדלקת או שהטיפול בהן אכן שטיפות בלבד ללא מתן אנטיביוטיקה? והאם יכול להיות נזק מכך שלא נותנים אנטיביוטיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות מהעיניים לתינוק בן 8 חודשים - תגובה
ד``ר יורם שוחט31/10/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. אם מדובר בהפרשה מוגלתית יש לטפל בטיפות אנטיביוטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת עיניים פטרוגיוםדואק יעל29/10/2012
מבקשת המלצה על מנתח שהתמחותו פטרוגיום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת עיניים פטרוגיום - תגובה
ד``ר יורם שוחט31/10/2012לא ניתן להמליץ בפורום על רופאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת octרוני28/10/2012
הבדיקה מראה שעובי הרשתית המקולרית מגיע ל 312 מיקרון.אני בת 70 ורציתי לדעת את משמעות תוצאות הבדיקה?
בעין השניה מגיע ל 446 מיקרון .רציתי לדעת אם הבדיקה תקינה ומה הערכים הרצויים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת oct - תגובה
ד``ר יורם שוחט31/10/2012הבדיקה מראה שהרשתית מעובה. מעבר לכך לא ניתן לענות מבלי לראות את הבדיקה עצמה וללא השוואה לממצאים שהיו בבדיקת העיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות בעיניים וטשטוש ראיהזהר28/10/2012
שלום,
כבר שנתיים שאני סובלת מרגישות גבוהה בעיניים במורגשת כמו משהו על העיניים וצורך לשפשף כדי "לנקות" את העין, שמתי לב שזה קורה בעיקר בסביבת מזגנים (כשאני יושבת מול מזגן או כשיש מזגן מאוד חזק). הייתי אצל רופא עיניים מספר פעמים שפטר אותי ב"דלקת או אלרגיה" ואמר שאין שום קשר למזגן. הוא נתן לי טיפות שונות לטיפול וכשזה לא עזר החליף את הטיפול לטיפות אחרות. גם אלה לא עזרו ולכן לא הלכתי אליו יותר. לאחרונה אני מרגישה שהעיניים דומעות מדי פעם, יש רגישות לאור חזק כשעייפה ובנוסף יש לי ירידה ביכולת הראיה מקרוב. אני בת 40 וחוששת שאולי זה זוקן ראיה, אך לאור התופעות הנוספות אולי זה משהו אחר. אשמח לשמוע מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות בעיניים וטשטוש ראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2012אמנם לא ניתן לאבחן במדויק ללא בדיקה, אך כל התופעות שאת מתארת יכולות לנבוע מיובש (גם הדמעת מדי פעם יכולה להיות קשורה). אם זו האבחנה, הטיפול באמצעות תחליפי דמעות ("דמעות מלאכותיות").
לגב הקושי בראיה לקרוב לא ניתן לענות ללא בדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ראיהענבל28/10/2012
בבדיקה שנערכה לילדה שלי (בת 10) אצל רופא עניים,נמצאו הממצאים-ברפקציה 0.75- בשתיהן הגיעה ל6/6-
בבדיקה יום למחרת אצל אופטימטריס נמצאו הממצאים עין ימין1.75- עין שמאל 2.00-
האם הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2012אצל אנשים צעירים קיימת אפשרות למצוא בבדיקה מספר גבוה יותר מהנדרש, עקב פעילות של אקומודציה (מערכת המיקוד). אם הגיעה לראיה טובה עם 0.75- נראה על פניו שזה מה שנחוץ. מתן מספר גבוה מהנדרש עלול לגרום לעלייה במספר. יש לקבוע את המספר אצל ילדים בבדיקה שבה מרחיבים את האישונים (ציקלופלגיה) כדי לנטרל את השפעת האקומודציה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירוס בעיןאור שריר27/10/2012
שלום,
היה לי וירוס בעין וטופלתי במשך שבוע, לאחר שבוע הסימפטומים עברו לחלוטין אך לאחר שבוע נוסף לפתע הופיעו באותה עין סימפטומים דומים, מספר פעמים ביום (בהפרשים) לפתע העין החלה לשרוף ולדמוע למשך כמה שניות עד שהתחושה עוברת כלא היתה.
האם ישנו הסבר לתופעה זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וירוס בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2012לאחר דלקת ויראלית ייתכנו תופעות לוואי כגון יובש או תסנינים בקרנית, ויתכן שנדרש טיפול. פני לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות עיניים בשילוב ויטמין B12יונית27/10/2012
שלום רב,
רציתי לדעת אם נטילה יומיומית של ויטמין B12 יכולה להפריע לפעילותן של טיפות עיניים מסוג זדיטן ו-FML. הטיפות לא עוזרות לי, יכול להיות שיש קשר בין הדברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות עיניים בשילוב ויטמין B12 - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2012לא ידוע לי על קשר. עייני בעלון המצורף לטיפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקפייםיעל27/10/2012
שלום רב,
תוצאת בדיקת ראייה: עים ימין 1.5 ועין שמאל 1.25
האם אני חייבת לרכוש בבחנות משקפיים משקפי ראייה בהתאמה או שאני יכולה לקנות בחנות פארם משקפיים עם אותו מספר לעיניים? ואם כן מה ממולץ 1.25 או 1.5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפיים - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2012אפשר לרכוש משקפיים מוכנים. במקרה שלך אין חשיבות איזה מספר תבחרי. נסי בחנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בארובות העינייםמיכל27/10/2012
שלום רב,
אובחנה אצלי דלקת בארובות העיניים - Graves Ohalmopathy והתחלתי טיפול בפרדניזון, (מינון התחלתי 40 מ"ג ) , לאחר כמה ימים מתחילה השפעת התרופה? מתי יתחיל השיפור בנפיחות העפעפיים?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בארובות העיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2012התגובה שונה מאדם לאדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלזיוםריטה27/10/2012
ד"ר שלום. לבעלי יש דלקת בעפעף, באבחנות חלזיום, בלפריטיס. מה שאומר שלפוחיות מוגלה על העפעף עליון. טיפול אנטיביוטי ומשחה maxitrol לא עזרו. מה ניתן לעשות?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלזיום - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2012חלק חשוב בטיפול הוא חימום מקומי (קומפרסים חמים), מסז' של העפעפיים ולאחר מכן ניקוי ההפרשות באמצעות תכשירים יעודיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלזיום
מיכל10/11/2012שלום בני בן השנתיים יצא לו ככה טוען רופא עיניים חלזיום. הוא אמר לעשות קומפרסים עם תה קמומיל ולאחר מכן למרוח משחה אנטיביוטית בשם צינטומיצין. כבר שבועיים שזה לא עוזר ואפילו הפך להיות גדול יותר. מה לעשות? אני מודאגת. תודה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)






