מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קוצר ראיה והרכבת משקפיי שמשמאיר16/12/2012
לפורום שלום .אני קצר רואי בן 64 מספר משקפיים -6 כל היום גם בשמש אני מרכיב במשקפיים עם עדשות רגילות בהירות .שאלתי האם אין נזק לעין באי הרכבת משקפיי שמש אופטיות בזמן חשיפה לשמש.
בברכה מאיר..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצר ראיה והרכבת משקפיי שמש - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/12/2012חשיפה מרובה לשמש (לקרינה אולטרה סגולה) עלולה לגרום נזק לעיניים, ולכן מומלץ להגן על העיניים באמצעות משקפיים המסננים את הקרינה האולטרה סגולה. אין חשיבות לצבע עדשות המשקפיים אלא למידת סינון הקרינה. גם בעדשות בהירות אפשר להתקין ציפוי מסנן קרינה. התייעץ עם האופטומטריסט שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 4 חודשים אחרי ניתוח לייזר PARKאליהו15/12/2012
אני לוקח סיאליס
ראיתי בעלון לצרכן שיש תופעות לואי של עיוורון
האם יש פחד להתעוור
במיוחד אני שאני אחרי ניתוח לייזר לפני 4 חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 4 חודשים אחרי ניתוח לייזר PARK - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/12/2012אין כל קשר לניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי
עוזי16/12/2012יש פחד להתעוור או לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/12/2012לפי הכתוב בעלון. מדובר בתופעה נדירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי קומפרסיםגדי15/12/2012
עשיתי קומפרסים חמים לעיניים, ובמחשבה שניה, נדמה לי שהשתמשתי במים חמים מדי, זה לא היה רותח או משהו כזה אבל בהחלט חם כמו טמפרטורה של מקלחת חמה, האם זה בסדר או שעלול להזיק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי קומפרסים - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/12/2012זה בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בבלפריטיסגדי14/12/2012
שלום, 2 שאלות בנוגע לטיפול בבלפריטיס:
1. הרופאה רשמה לי טיפות בלפאמיד למשך שבועיים, וקראתי בעלון שמגיע עם הטיפות שבטיפולים מעל 10 ימים יש סיכון לעלייה בלחץ התוך העיני ויש לעשות בדיקות כאלה, הרופאה לא הזכירה כלל את העניין, מה נכון?
2. הרופאה אמרה לי לנקות היטב את הריסים עם מגבונים מתאימים וכדי להוריד את ה"קשקשים" מהריסים צריך ממש לשפשף את הריסים/עפעפיים ו"להתעסק" איתם, זה לא מסוכן לעין? לא לוחץ עליה או משהו כזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בבלפריטיס - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/12/20121. פעל על פי הוראות הרופאה.
2. עיקר הטיפול בבלפריטיס הוא הקומפרסים החמים. הסרת הקשקשים וההפרשות קלה הרבה יותר מיד לאחר הקומפרסים, כשהכל עדיין לח וחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל הרופאה לא הזכירה כלל את העניין
גדי17/12/2012אין סכנה בעניין?, לא יכול להיווצר לחץ תוך עיני?
אם אקח 10 ימים ולא 14 יש הבדל? (מבחינת הסיכון)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה מול אור דלוקדני14/12/2012
בוקר טוב
האם הרדמות בלילה מול נורה דולקת באור חזק על התקרה
מסוכן לעיניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה מול אור דלוק - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/12/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טשטוש מסביב להתמקגותשני13/12/2012
שלום, אני בחורה בת 21 עם ראיה טובה מאוד (בדיקה אחרונה לפני חודש) שמתי לב לאחרונה שאם אני מתמקדת במשהו מסויים, אז חוץ ממה שאני מסתכלת עליו כל שדה הראיה נעשה מטושטש. עשיתע בדיקות שדה ראיה לפני שבועיים בגלל כתם בשדה הראיה והכל יצא תקין. גם בדיקת עיניים. יש לציין שלאחרונה טסתי.. מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדוגמה
שני13/12/2012אני מול הטלוויזיה, מסתכלת לפלאפון כשהוא ביד קרוב אלי, הטלוויזיה נעשית מטושטשת בזוית הראיה. או אם אני מסתכלת על משהו מעל הרצפה בעמידה או ישיבה, הרצפה מטושטשת..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדוגמה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ14/12/2012יכולה להיות בעיית מיקוד ראייה צריך בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי נתוח הסרת כלזיוןגלי11/12/2012
אני בת 50 ויש לי מזה חודש וחצי שעורה כלואה על עפעף שמאל. בעקבות השעורה הראיה נחלשה.התייעצתי עם רופא שהציע לי להסיר את השעורה בהקדם.יש לי תור לנתוח מחר אך אני מרגישה שיש שיפור קל בגודל השעורה.האם אתה ממליץ לי להמתין מס' שבועות או לעשות הנתוח. אני חוששת שאם אמתין זה עלול ליצור בראיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי נתוח הסרת כלזיון - תגובה
ד``ר יורם שוחט12/12/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניעת קוצר הראיהתרז ודנה10/12/2012
ביתי בת 24 שנים, מרכיבה משקפיים מספר המשקפיים הינו 7.
בד"כ משתמשת בעדשות מגע.
לאחרונה היא מרגישה,כי המספר של המשקפיים שוב גדל.
מה עליה לעשות, כדי להקטין את התדרדרות קוצר הראיה?
תודה מראש י* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניעת קוצר הראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט12/12/2012כעקרון, קוצר ראיה ומידתו נקבעים על ידי גורמים שאינם ניתנים לשליטה, ואין דרך למנוע קוצר ראיה. יחד עם זאת, במקרים מסוימים אפשר להאיט את ההדרדרות.
אימוץ רצוף, ללא הפסקות, של העיניים למרחק קרוב (קריאה, מחשב וכד') יכול לגרום לעלייה במספר, ויכול לפעמים לגרום להופעת קוצר ראיה אצל מי שלא היה קצר ראיה קודם לכן. התופעה מוכרת למשל אצל צעירים שהתחילו ללמוד באוניברסיטה.
הפסקות קצובות בקריאה, עם הרמת המבט והתמקדות על עצם רחוק, משחררות את המנגנון האחראי על המיקוד לקרוב של העיניים. מומלץ להפסיק כל 20-30 דקות ולהתמקד על עצם רחוק לשמך 20-30 שניות בכל פעם.
כמו כן, עדיף להמנע מהחלפת המשקפיים בכל פעם שמתגלה שינוי קטן במספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מידע לגבי טיפותחסוי09/12/2012
1.שלום קניתי טיפות עיניים ליובש לשימוש חד פעמי ללא חומר משמר ששמם ריפרש של חברת ALLERGAN רציתי לדעת מה ההבדל בינהם לבין רפרש טירס שהם היו בבקבוק האם זה אותו טיפות וחומרים פעילים ?
2 במה יותר ממלץ להשתמש בגניטל או ברפרש ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע לגבי טיפות - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/12/2012רפרש ורפרש טירס זה אותו דבר
אין עדיפות בין רפרש לגנטיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלוטרים בעיניים.דורית09/12/2012
אני מורידה שיער באזור הפנים באמצעות מכשיר לייזר (גם באזורים שקרובים לעיניים.מדובר ב3-4 פעמים בשנה.שמתי לב שתמיד אחרי הטיפול יש לי פלוטרים בכמות מוגברת בעיניים ורק אחרי 3 חודשים הפלוטרים מתמעטים(שמתי לב רק לאחרונה)אני סובלת כבר מלוטרים 3 שנים לסירוגין וגם מיובש בעיניים. אני שוקלת להפסיק בכלל את טיפולי הלייזר.בפעם האחרונה זה גם גרם לי לתחושת כבדות בראש.ואני בטוחה שיש קשר. מה אתה מציע לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלוטרים בעיניים. - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/12/2012לא ידוע לי קשר בין פלוטר להסרת שיער חוץ מאם את מפעילה וזו וגאל מכאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עפעף תחתון עין ימין רוטטאסף07/12/2012
שלום , אני אסף,בן 20,
כבר כחודש אני סובל מרטט מציק בעפעף התחתון של עין ימין שמופיע כל כמה דקות למשך מספר שניות.
בשבוע האחרון התדירות פחתה - זה קורה כל שעה בערך וכשאני מתעטש זה גם קורה.
רציתי לדעת אם זה משהו שיעבור לחלוטין בסופו של דבר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עפעף תחתון עין ימין רוטט - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/12/2012בדרך כלל עובר עם זמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אסף09/12/2012תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עיניים?דינה07/12/2012
שלום,
שלשום נרדמתי בטעות מבלי להסיר את האיפור מהעיניים. אתמול קמתי עם עין אחת אדומה מאוד. גם היום(יום שישי) היא עדיין מאוד אדומה. אין לי גרד, כאב או הפרשות. השאלה היא האם זה מסוג הדברים שעוברים לבד, או שיש צורך לגשת לרופא במידה ולא עובר עד יום ראשון?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עיניים? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/12/2012צריך לפנות לרופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם גלאוטן עלול לגרום הפרעות קצבאדית07/12/2012
האם גלאוטן פחות יעיל מקסלאטן בהפחתת לחץ תוך עיני?
איזה הינו תחליף יעיל לקסלאטן? לומיגן או גלאוטן? לטיפול בלחץ תוך עיני [גלאוקומה פתוחת זווית].* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם גלאוטן עלול לגרום הפרעות קצב - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/12/2012ככלל אין הבדל בהורדת לחץ לפי הניסיון שלי אך יש כאלה שטוענים שפחות יעיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי,שאלה לאחר ניתוח חשובה ביותר.דור06/12/2012
היי זה ישמע די מוזר
עברתי ניתוח lasek בעיניים.
העין ימין עצלה אבל לא ברמה גבוה עם צלינדר גבוה בלי מספר
ועין שמאל עין עם צילנדר נמוך.
עברתי לפני 5 וחצי חודשים את הניתוח.
בכל מקרה גליתי שכאשר אני סוגר את שמאל
אני יכול לראות תמונות ויזואלי כלומר בדמיון ויכול לחשוב
שסאמת קשה לי לחשוב משום מה.
לזכור כבישים שלא יכלתי לפני
לא גליתי את זה לפני
מה זה יכול להיות?
אני יודע שיש לי בעיות קשב וריכוז..
אבל עשיתי ניתוח אז אני לא צריך משקפיים
מה זה יכול להיות אני חייב לפתור את הבעיה שיש לי?
ממש ממש מתסכל אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי,שאלה לאחר ניתוח חשובה ביותר. - תגובה
ד''ר יובל דומניץ09/12/2012צריך לבדוק ולראות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטריאוגרמהארגמון05/12/2012
שלום לכם: יש לי שאלה קצת לא שיגרתית אני חושב: יש את התמונות האלו הנקראות תמונות סטריאוגרמיות בהן צריך להסתכל זמן מסויים בתמונה צבעונית ואז מופיעה ברקע תמונה גדולה ש"החביאו" בה. מעולם לא הצלחתי בזה. עשיתי את כל השיטות כדי לראות את הדמות בתמונה וזה לא הולך. אומרים שזה מראה על בעיית ראייה סטריאוגרמית בעין.
השאלה שלי איך מאבחנים דבר כזה בעין?
בתודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטריאוגרמה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/12/2012בדיקה סטראוסקופית של ראיית עומק יכולה לעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה דוקטור יובל
ארגמון08/12/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)





