מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התדרדרות בראייהחני04/12/2012
שלום רב, אני בת 45 יש לי RP. שדה הראייה שלי מצומצם אך חדות הראייה שלי הייתה מאוד טובה עד לפני חודשיים. יכולתי לקרוא תרגום בטלוויזיה עם משקפיים וכן לקרא מקרוב ללא כל עזרי ראייה. לפני חודשיים עברתי ניתוח שרוול קיבה. כמה ימים לאחר הניתוח חלה פתאום הדרדרות רצינית ומאוד מהירה בראיה. הראייה הפכה להיות מאוד מטושטשת. אני כבר לא יכולה לקרא או לראות טלוויזיה גם עם המשקפיים. אני רואה מעין מסך מטושטש מאוד. רציתי לדעת האם זה יכול להיות כתוצאה מהניתוח, אולי חומרי ההרדמה השפיעו? האם ידועה תופעה כזו וממה זה יכול לנבוע והאם ניתן לעשות משהו בקשר לזה? לפחות להחזיר את חדות הראייה שלא תהיה כל כך מטושטשת. אגב, הייתי אצל רופא עיניים, הוא לא ידע לתת לי תשובות, ופטר אותי מהביקור אצלו בזה מה יש ואין לו מושג למה זה. ניסיתי גם להגדיל את המספר אבל אופטומטריסט לא הצליח לבצע את הבדיקה כי לא הצלחתי כלל לראות ברור עם כל עדשה שהוא שם לי, והוא בסוף הפנה אותי לרופא עיניים שהפנה אותי חזרה לאופטומטריסט. אז מה עושים? בבקשה אשמח לעצתך אני מאוד מיואשת ורוצה לפחות להחזיר את חדות הראייה לקדמותה. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התדרדרות בראייה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/12/2012צריך בדיקת עיניים והערכת מצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתדרדרות בראייה - תגובה
ד``ר יורם שוחט06/12/2012שלום חני,
מציע לבדוק אם יש קטרקט, לבדוק שדה ראיה כדי לדעת אם חל שינוי, ולבצע בדיקת OCT של המקולה במטרה לבדוק אם יש בצקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצב ראיהערן04/12/2012
האם עצב ראיה 0.7 באחת העיניים יכול לגרום לפזילה או לראיה ירודה? לי יש בעצב שמאל קעירות של 0.7 ולחץ תקין 12 אבל דוקא בעין ימין אני רואה פחות טוב וסובל מפזילה. האם היחס הוא בהצלבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצב ראיה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/12/2012הערך מסמן יחס בין קיעור עצב לאזור לא קעור חשוב לשלילת גלאוקומה לא קשור לפזילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! ולגבי ההצלבה?
ערן06/12/2012האם עצב ימין משפיע על עין שמאל ולהפך...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! ולגבי ההצלבה? - תגובה
ד''ר יובל דומניץ14/12/2012לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עפעף מגרדלולה04/12/2012
שלום רב,
לפני כחודש כשהתלהכתי ברחוב נכנס לי משהו לעין.
כמובן שלא התרגשתי ואחרי כמה שעות חלף הכאב המציק בעין שמאל, אך יום למחורת הרגשתי את העפעף העליון קופץ כל כמה דק'.. אני שבועיים אחרי ותודה לאל העפעף העליון נרגע כשהנחתי שזה מלחץ ועייפות אבל כעת ישנו גירוד מציק בעפעף תחתחון.. האם עליי לפנות לבדיקת עיניים ? אני הייתי כמה פעמים ונתנו לי את אותם הטיפות - נגד אלרגיה, האם יש קשר בכלל? תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עפעף מגרד - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/12/2012לפנות לבדיקת רופא עיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוקסיליןצחי04/12/2012
האם לאחר נטילת דוקסילין 3 חודשים עקב
דלקת עפעפיים יש צורך בבדיקת דם
כדי לוודא שלא הייתה השפעה שלילית כלשהיא בגוף?
שאלה נוספת האם ניתן לשים משחת פוסיטלאמיק
לאורך זמן רב גם כמניעה של דלקות עיניים/עפעפיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוקסילין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/12/2012לא צריך בדיקת דם בדרך כלל
משחת פוסיטלמיק לא מומלץ מעל חודש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרדות רישתיתיחיאל בןשטרית04/12/2012
רופאי עיניים חלוקים בתשובתם לשאלה .? האם מאמץ פיזי מוגבר ו/או חריג יכול לגרום
להיפרדות רשתית ? אולי הפורום המכובד יפסוק בסוגיה סבוכה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרדות רישתית - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/12/2012אין הוכחה לכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלאוקומה וטיפות אףמיכאל03/12/2012
שלום-רק לאחרונה נודע לי שאסור להשתמש באוטריוין לחולי גלאוקומה.מהו החומר הפעיל המזיק כדי שנדע לבקש טיפות אף בלעדיו? בתודה מראש מיכאל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלאוקומה וטיפות אף - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/12/2012Xylomethazoline
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
Nיכאל08/12/2012תודה-קניתי טיפות אחרות ללא החומר הנ"ל וגם שם בהוראות כתוב לא לגלאוקומה.האם יש עוד חומרים שנמצאים בטיפות אף שלא טובים לגלאוקומה? תודה מיכאל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלאוקומהאביבית03/12/2012
בהמשך לשאלה הקודמת הכוונה לנזק בלחצים של העיניים . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלאוקומה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/12/2012אספירין לא משפיע על לחצים בעיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלאוקומהאביבית03/12/2012
אני בן 61 ויש לי גלאוקומה ואני מטופל על ידי טיפות . רציתי לשאול אם אני יכול לקחת כדורי אספרין למטרה אחרת או שזה יכול לעשות לי נזק יותר גדול . תודה מראש רמי !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלאוקומה - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/12/2012אפשר לקחת אספירין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אישון אפורא.03/12/2012
שלום
לא מזמן אמי לקתה בעיוורון .
זה החל מזה שהחלה לראות במטושטש והדרדר לכך שאיבדה את הראיה לגמריי .
היום גיליתי שיש לה כתם אפור באישון זה יותר כמו עננה אפורה כזו בכל האישון
{לצורך העניין אימי מעל גיל 60}
ממה זה קרה ?
מה אומר הענן האפור הזה באישון?
והאם זה מסוכן ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אישון אפור - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/12/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. פנו לרופא עיניים בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיניים דומעות, ולחוצותיהודה03/12/2012
שלום
אני סובל מכאבי ראש ובעיקר במצח בסופו של היום
בנוסף העיניים של דומעות , אני מרגיש מעין לחץ מסביב לעיניים וכשאני יוצא לאור אני מרגיש מסונוור יותר מהרגיל
בנוסף אני רגיש לרעשים חזקים - למשל הנחת כוס על שיש בחוזקה
הייתי בביקור אצל רופא אף אוזן גרון והוא שלל סינוסיטיס למרות שבצילום מערות פנים גילו עיבוי רירית פולפואידי.
לפני כחודש סבלתי מהתקף מיגרנה (למרות שזה לא קורה הרבה- הפעם האחרונה שזה קרה הייתה לפני כ 4 שנים)
אני מאוד חושש והייתי רוצה לדעת מה אתם אומרים על העניין
תודה
יהודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיניים דומעות, ולחוצות - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/12/2012ייתכנו סיבות שונות. לא ניתן לענות ללא בדיקה. פנה לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמומלץ לבדוק
יפעת04/12/2012היי יהודה
לפי מה שאתה מתאר, זה נשמע כמו מיגרנה. כדאי לך ללכת להיבדק אצל נוירולוג שיאבחן אותך.
אם אתה מעוניין בטיפול, יש רופאה מעולה בתחום בשם קטיה דיין.
מקווה שתרגש טוב יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- visual disturbance and retinitiss partinos03/12/2012
שלום רב,
ברצוני לקבל המלצה לרופא אשר מתמחה באבחנות הללו
1. visual disturbance
2. retinitiss pigmentosa
בתודה מראש
יאנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר visual disturbance and retinitiss p - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/12/20121. הפרעות ראיה הוא תאור כללי מדי, ולא אבחנה.
2. רטיניטיס פיגמנטוזה ממליץ לפנות למרפאת עיניים בהדסה עין כרם, ירושלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים על המקולהמירה01/12/2012
רופה העיניים שלי אמר שיש לי כתמים על המקולה. מה זה אומר ואיזו מחלה זאת???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים על המקולה - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/12/2012ייתכנו אפשרויות שונות. לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אור יהודהאילנה01/12/2012
ביום חמישי האחרון, עבדתי אצל אחת הלקוחות שלי (משק בית דרך חברת ניקיון) ועפה לי טיפה של חומר בשם "אנסטוניש" (מסיר שומנים-בקבוק כחול) לתוך העין שלי, מאז זה מאוד צורב, עד ששטפתי את הידיים כדי להסיר את החומר מהידיים לקח זמן כ-5 דקות, כי רק אח"כ יכולתי לשתוף את העין שלי,
מה עלי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אור יהודה - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/12/2012אם יש עדיין הפרעה כלשהי (צריבה, אודם, שינוי ראיה וכדומה) עליך לפנות בהקדם לרופא עיניים לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה יומיומית בעינייםנועה30/11/2012
שלום, אציין כי ביקרתי אצל רופא עיניים לפני חצי שנה, סיפרתי לו על מה שאכתוב גם פה. לא היה שום ממצא בבדיקה.
מזה כחצי שנה אני סובלת מהפרשות בעיניים, שמצטברים בחלק התחתון של העין מתחת ללובן העין. זה מזכיר מאוד את ההפרשות שיש לנו כשאנחנו קמים בבוקר. כשאני מנקה את העיניים הנוזל/ההפרשה נדבקת לאצבע ויוצאת כמו חוט דק כזה. לפעמים זה כמו נוזל שקוף ולפעמים זה ממש נראה כמו חוט.
מה שמפריע לי זה שאני מרגישה את זה כל הזמן, כמו הפרעה תמידית כזאת...כאילו יש לי משהו שמפריע בעין ואני צריכה להוציא את זה. כלומר אני חייבת ללכת לנקות את העיניים ממש לעיתים תכופות, בכל פעם שיש לי הזדמנות להיות ליד כיור ומראה.
מעולם לא סבלתי מדבר כזה בעבר. לא הייתה לי דלקת, לא קיבלתי מכה., לא שמתי טיפות או משחה...זה פשוט הופיע.
אשמח לשמוע האם התופעה מוכרת ומה אפשר לעשות בנידון...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה יומיומית בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/12/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. ייתכן שמדובר ביובש או בדלקת בעפעפיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עכירויות בזגוגית העיניםרננה30/11/2012
אני בת49 לפני שנתיים נוצר לי קרע בעין ימין בשעה אחת מאז נוצרו לי יותר עכוריות המפריעים לי בשדה הראיה יתושים קרומים שקופים העולים מעלה ומטה על פי תנועתם של האישונים ההייתי לפני שבוע במיון בתל השומרברוך הד' הרשתיות תקניות..אבל כל הזמן מתחדשים לי זבובונים..... מה לעשות????? אם לפני שבוע עשיתי בדיקה אני צריכה לעשות שוב????..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עכירויות בזגוגית העינים - תגובה
ד``ר יורם שוחט03/12/2012כל תופעה חדשה, או החמרה של תופעה קיימת, דורשת בדיקת עיניים. אם מדובר באותה הפרעה, שלפעמים מתגברת ולפעמים נחלשת, אפשר להסתפק בבקורת תקופתית (הרופא ייקבע, על פי מצב עינייך, באיזו תדירות מומלץ להבדק). בכל מקרה של ספק, פני לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




