מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הסרת שיער וסיכון לעיניין האם?אדווה24/09/2012
היי..שאלה לי..אני בחורה עם בעיית קרנית ורשתית..רציתי לעשות הסרת שיער במכשיר אינפרא אדום להסרת שיער בפנים.שאלתי היא האם יש איזה סיכון או מניעה לדעת רופאי עיניים ?יש לציין שהקוסמטיקאית שמה לי משקפי שמש מיוחדות להגנה לדבריה.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת שיער וסיכון לעיניין האם? - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012אם העיניים מוגנות מהקרינה לא אמורה להיות בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגע לאחר דלקת בקרניתרבקה23/09/2012
לפני כחודש וחצי הייתה לי דלקת בקרנית בעיקבות שימוש ממושך בעדשות מגע, אושפזתי בהדסה עין כרם וקיבלתי טיפות עיניים, ב"ה הכל עבר.
השאלה: האם אני יכולה כעת לחזור בצורה לעדשות מגע?
(כמובן בצורה מבוקרת ואחראית יותר...)
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות מגע לאחר דלקת בקרנית - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012תלוי במצב העין. התייעצי עם הרופא שלך. הוא גם ינחה אותך אם יש צורך בהמשך טיפול בטיפות. אחרי זיהום בקרנית יש צורך להחליף את עדשת המגע, את התמיסות ואת הקופסה של העדשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראייה כפולהרן23/09/2012
שלום, כשאני מסתכל על דברים גם מקרוב וגם מרחוק אני רואה כפול (כפול 2).
למטה נמצא העצם כשאני רואה אותו בבירור ומעט למעלה יותר אני רואה את הקצה של אותו עצם שוב ובצבע בהיר יותר. אני לא שם לב לפגיעה בחדות הראייה.
מה יכולה ליהיות הסיבה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראייה כפולה - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012ייתכנו סיבות שונות כגון הפרעה באיזון שרירי העיניים, שינויים בעדשת העין או אסטיגמטיזם (צילינדר). פנה לרופא עיניים לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית ראייהריבי23/09/2012
שלום רב ד"ר, בליל שבת קרה לי משהו מאוד מוזר ומפחיד - פתאום בעין ימין לא ראיתי - היה חושך, בעין שמאל זה היה בסדר. זה נמשך דקה או שתיים וזה מאוד הלחיץ אותי וזה פעם ראשונה שזה קורה לי. עלי לציין כשזה קרה לא היו שום כאבים וכלום לא היה לפני כן. מה שכן הייתי בבדיקה שגרתית אצל רופא עיניים מומחה לרשתית לפני כחודש - המלצתו היתה לעקוב אחרי הלחץ בעיניים כשהתוצאה היתה 22 - מה עלי לעשות כעת? האם זה קשור ללחץ בעיניים או משהו אחר? האם יכולה להיות בעיה ניורולוגית? אשמח מאוד לקבל תשובה. אני מאוד בלחץ מזה. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית ראייה - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012ייתכן שהיתה הפרעה בזרימת הדם. חשוב שתדווחי על הארוע לרופא המשפחה שלך, והוא ינחה אותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמונת תינוק בפייסבוקדידי22/09/2012
שלום רב, זכור לי שקראתי על אחות שגילתה לחברתה כי לבנה הקטן יש מחלת עיניים כשראתה אותו בתמונה שהאם העלתה לפייס בוק. אני לא זוכרת פרטים. האם מישהו יודע או זוכר את המיקרה ומה היה הדבר שהאחות גילתה בתמונה. אודה מאוד על תשובה. דידי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמונת תינוק בפייסבוק - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012ניתן לאבחן מצבים מסוימים על פי צלום, אך בכל מקרה האבחנה חייבת להעשות בבדיקת רופא. חשוב להדגיש שאם יש לך רושם של בעיה כלשהי אצל הילד חובה עליך לפנות לרופא עיניים. אין להקיש על פי ממצא בצילום של ילד אחר על מצב הילד שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות מוזרות בראייהמאיה22/09/2012
אני בת 25 ,לפני 7 חודשים ילדתי ב"ה ,במהלך ההריון(הריון בסיכון גבוה ) לקחתי המון תרופות להורדת לחץ דם(פרסולט כ 12 ביום(ואוטרגסטן)) והייתי עם עדשות מגע (כ12 שנים בערך ) בלי משקפיים ,אחרי הלידה התחילו לי כאבי ראש רציניים עשיתי סיטי היה תקין ,ואז נזכרתי שיש לי עדשות... הורדתי אותם התחלתי להרכיב משקפיים והכאבי ראש פסקו,אבל התחיל לי כאבי עיניים ממסך מחשב, משמש ,בבוקר אני רואה בכמה דקות הראשונות שאני פוקחת עיניים ממש מטושטש עין שמאל הרבה יותר כואבת וכל הזמן גם קופצת לי עין שמאל כשאני עוצמת עיניים חזק אני מרגישה את הכאב כמין כאב חד הייתי 3 פעמים אצל 2 רופאי עיניים שעשו לי בדיקה של כמין החדרת חומר לעין משהו שנקרא לחץ עיני ואמרו שהכל תקין אני צובעת כמה פעמים בחודש גבות לבד בבית עם צבע שיער וחמצן זה יכול להיות קשור? זה נזק בלתי הפיך מה זה? למי אפשר לפנות? אה.. ואם אני שמה עדשות אני מרגישה כאב בלתי נסבל בעיניים כבדות וחוסר ריכוז אני ממש אשמח אם תאמרו לי מה זה יכול להחות ולאן עלי לפנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות מוזרות בראייה - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012יתכן שהסיבה היא יובש. אם אכן מדובר ביובש הטיפול באמצעות תחליפי דמעות. פני לרופא העיניים ובקשי לבדוק אם יש יובש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה תענו לשאלתי אני ממש בלחץ גדולדני22/09/2012
שלום רב,
יש לי תחושת מחנק בגרון בגלל לחצים מהקיבה האם זה מעלה לחץ תוך עיני?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו לשאלתי אני ממש בלחץ גדול - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/09/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ על הרקהגדי21/09/2012
האם לחיצה חזקה עם האצבע על הרקה יכולה לעשות איזשהו נזק לעיניים?
(נדמה לי שזה נקרא רקה, מעין שקע ליד הגבה בצד הראש, שלוחצים עליו בכל מיני שיטות עיסוי וזה אמור לשחרר מתחים)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ על הרקה - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/09/2012אין אפשרות לגרימת נזק לעיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוור לא מוסברהנהג21/09/2012
שלום, אני בן 53,נהג מקצועי.מזה כשנה סובל מסינוור חזק גם ביום וגם בלילה,שגורם למיצמוץ מוגזם.בדיקות גילו שקיים יובש. בבדיקת שרמר-2 ו-4 ממ בימין ובשמאל. כל סוגי הטיפות וג'ל עוזרים למספר דקות בלבד. מסתמים זמניים לא פתרו את בעית היובש. שדה ראיה 120 מעלות-תקין, ראיה תקינה. משקפיים מולטיפוקל מזה מספר שנים. הופנתי לנוירואפטומולוג-לא נמצאו ממצאים יוצאי דופן. הומלץ לבחון אפשרות לזריקות בוטוקס סביס העיניים. איני מבין כיצד ימנע את הסינוור,אולי יחמיר לאחר שיקשה על מצמוץ להגנת העיין מסינוור. חייב לציין שנוהג שעות ביום, והרבה מאוד פעמים, לפחות 5 פעמים בדקה, העיניים נעצמות כהגנה מסינוור, והמאמץ להחזיק עיניים פקוחות, גורם לעייפות תמידית,ומסכן הנהיגה. נוירואפטומולוג מפנה בקרוב לct מוח, בהסבר שישנה בלוטה במוח שאחראית לסינוור....המצב נמשך כשנה וחצי,עברתי 6 רופאים, ואין פתרון באופק. אודה להפניה לגורם מתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוור לא מוסבר - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/09/2012מכיוון שנבדקת על ידי רופאים רבים לא סביר שבעייתך תמצא פתרון במסגרת הפורום, ללא בדיקה. יחד עם זאת יש מקום לשקול את הדברים הבאים:
לבדוק אם קיימים סימנים כלשהם לקטרקט התחלתי. קטרקט אינו נדיר בגילך. יש מקרים שבהם קטרקט בשלב מוקדם עדיין לא משפיע על הראייה אך יכול לגרום לפיזור אור.
לנסות משקפיים עם עדשות מקטבות. עדשות כאלה יכולות להפחית את תחושת הבוהק.
כדאי לבצע מיפוי קרניות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד פוקוס בראיהAsher21/09/2012
אני עובד המון על המחשב.
לפעמים אני צריך לעצום עין אחת כדי לראות טוב. אחרת, אני מתחיל לראות כפול.
זה קורה לי גם הצפיה בטלויזיה.
מה עלי לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד פוקוס בראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/09/2012יתכן שאתה סובל מפזילה סמויה. פנה לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בעצימת עינייםיוסי20/09/2012
שלום,
ביתי בת ה-15 מתלוננת שבשבועות האחרונים קשה לה לישון כי כואבות (לא שורפות) לה העיניים כאשר היא עוצמת אותן.
מה עושים ?
תודה
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בעצימת עיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט20/09/2012פונים לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יוסי20/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת עפעפייםשמוצקין20/09/2012
אובחנתי בדלקת עפעפיים בשתי העיניים..הרופא המליץ לי על ניקוי העפעפיים במגבונים ובנטילת משחת פוסתילמיק..
הבנתי ששימוש ממושך במשחה זו אינו רצוי לכן רציתי לדעת מנסיונכם אם יש תכשיר אחר ויעיל שניתן להשתמש בו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת עפעפיים - תגובה
ד``ר יורם שוחט20/09/2012מרכיב חשוב בטיפול בדלקת העפעפיים הוא קומפרסים חמים, לפני ניקוי העפעפיים.
הטיפול בתכשיר אנטיביוטי אמור להיות לתקופה קצובה ולא באופן קבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה בעיןדליה19/09/2012
המוזר שאותה גולה המלווה את השעורה בעין אינה נגלית לעין ??? השעורה נמצאת בריס התחתון של העיו מעט נפוחה שקית העין אך גולה אינה קיימת בשתי העיניים. הכיצד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה בעין - תגובה
ד''ר יובל דומניץ20/09/2012לא חייבת להיות גולה בצורה בה נוצרת הגולה זה כלזיון אך לא כל מקרה שעורה מגיע לכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיהונדב19/09/2012
לאחרונה שאלתי בפורום על שהטרידה אותי לאחרונה שאני מפנה את המבט ועדיין רואה את הטקסט.
עכשיו העבר הרפואי שלי הוא:
Floaters-לכלוכים בשדה הראיה
יש לי אישון אחד גדול מהשני בחצי מילימטר עברתי בדיקת קוקאין מצאו שהכל תקין.
פניתי לרופא העיניים והוא הפנה אותי לנוריואומפומטלגית(שם מפחיד).הוא לא בדק אותי או משהו כזה פשוט ישר הפנה אותי אלייה עכשיו התור שלי אלייה בעוד חודש בערך. ועכשיו עם תחילת הלימודים הדבר מתחיל להציק ולהטריד יותר ויותר.יש פיתרון לדבר?התופעה יכולה להיעלם?
אני לא כ"כ רגוע בתקופה הזאת העיניים שמשות ועומס הלימודים סה"כ אני מרגיש הידרדרות ודי מדוכא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט20/09/2012כדי לענות על שאלותיך יש לאבחן קודם כל מה הבעיה. לכן הופנית לנוירו-אופטלמולוגית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהעדי19/09/2012
שלום רב אני עיוורת בעין ימין כתוצאה מתאונה בילדות המוקדמת. כיום אני מרכיבה עדשה תותבת על העין שנראית ממש טוב אסתטית.(כבר 11 שנים) הבעיה היא שאני סובלת כאבים בעין רוב הזמן ומתקשה בלהרכיב את העדשה ליותר משעות ספורות ביום מה שמקשה עליי מאוד לתפקד ... קראתי על הליך שנקרא הזרקת אלכוהול לעין כדי לשתק את הכאבים אשמח לדעת קצת על ההליך הזה והאם הוא מבוצע אצלכם במרפאה. תודה רבה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט19/09/2012ראשית יש לבדוק את מצב התותבת (את מרכיבה אותה כבר 11 שנים).
שנית יש לבדוק את התאמתה - לפעמים חלים עם הזמן שינויים בארובת העין, והתאמה מדויקת יותר של תותבת עשויה לעזור.
לצורך כך ממליץ לפנות למכון העוסק בהתאמת תותבות.
צריך גם לבדוק את העין. לפעמים טיפות או משחה עשויים להקל על התסמינים.
רק אחרי שיישקלו כל האפשרויות האחרות, יהיה מקום לשקול צעדים בלתי הפיכים, כגון הזרקת אלכוהול או אופציה ניתוחית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




