מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת ראייה תקופתיתאיתי26/08/2012
אני בן 30, עובד כל היום מול מחשב, בריא וללא תלונות הקשורות לעיניים. האם מומלץ לבצע בדיקת ראייה (הרחבת אישונים) תקופתית ליתר ביטחון? אם כן כל כמה שנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ראייה תקופתית - תגובה
ד``ר יורם שוחט27/08/2012אין כל קשר בין עבודה במחשב לבין צורך בבדיקת קרקעית העיניים עם הרחבת אישונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרדות זגוגית העיןטובה26/08/2012
לפני שלושה שבועות אובחנה במיון עיניים היפרדות זגוגית בעין אחת.
נצטוויתי על מנוחה מוחלטת. העבודה שלי כוללת הרבה התכופפויות סחיבות דחיפות והרמות של דברים כבדים.
רופא עיניים של קופ"ח שבדק אותי נתן לי 4 שבועות מחלה אחרי בדיקה מהירה מאד,בניגוד לבדיקה היסודית שעשו לי בבי"ח.
לשאלתי איך יודעים אם זה עבר ואם מותר לי לחזור לעבודה,הוא אמר שזה יכול לקחת שבועות או אפילו חודשים.
בינתיים אני עדיין רואה ברקים,יש גם איזורים חדשים שהברקים מופיעים שם.
האם יש בדיקה שתוודא שאני יכולה לחזור לעבודה, או שהמוגבלות הזאת זה לכל החיים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרדות זגוגית העין - תגובה
ד``ר יורם שוחט27/08/2012אין תמימות דעים בין הרופאים בנוגע להמנעות מפעילות פיזית במקרים של הפרדות של פני הזגוגית האחוריים, ויש רופאים שלא יתנו את אותה המלצה גורפת שקיבלת להמנע ממאמצים. יש לקחת בחשבון גם קיום גורמי סיכון נוספים כגון קוצר ראיה, אזורי הדקקות ברשתית, מצב אחרי ניתוח בעין ועוד. גם אם יש המלצה להמנע מפעילות כזאת, מדובר לתקופה זמנית ובוודאי שלא לתמיד.
אם המצב עדיין משתנה (ברקים באזורים חדשים, התרבות העכירויות),חשוב להיות במעקב צמוד של רופא העיניים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקת פכימטריה +RNFLצחי26/08/2012
בן 49 , נמצא במעקב
בגלל לחצי עיניים גבוליים ( 20-22).
נשלחתי לבדיקות הנ"ל
ואודה על פיענוח.
בבדיקת פכימטריה התוצאה הייתה:
CCT RE 571
CCT LE 583
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח בדיקת פכימטריה +RNFL - תגובה
ד``ר יורם שוחט27/08/2012עובי הקרניות הוא מעל לממוצע, והמשמעות היא שהלחץ התוך עיני בפועל נמוך מהלחץ שנמדד במכשיר המקובל (מד לחץ גולדמן).
הבדיקה המצורפת מראה ששכבת סיבי העצב דקה. המשמעות נקבעת על פי הקורלציה לממצאים בבדיקת העיניים ולבדיקות נוספות כגון שדה ראיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה בשדה הראיהbb25/08/2012
היום חוויתי אירוע מבהיל בשדה הראיה שלי:
בחצי השמאלי של שדה הראיה בעין שמאל ובקצה הזוית השמאלית של עין ימין, ראיתי מעין רצועה צרה בצורת חצי אליפסה או כמו זוית של עין, שהיתה כמו קליידוסקופ, שדה הראיה בתוכה היה שבור ומבריק והיא ליוותה אותי גם כשהזזתי את העיניים לימין או לשמאל. משני עברי הרצועה הזו הראיה היתה כרגיל.
זה נמשך כמה דקות ועבר.
מה זה היה? האם נדרש בירור רפואי כלשהו?
רקע אישי:
השימוטו - מטופלת. אדנומה בפאראתירואיד - לקראת ניתוח. משקפי קריאה בלבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בשדה הראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט26/08/2012מכיוון שהתופעה הופיעה בשתי העיניים סימולטנית, בשדה השמאלי, מקור הבעיה ככל הנראה אינו בעין. יתכן שמדובר בסוג של מיגרנה. דווחי על התופעה לרופא המטפל שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיגרנה קשה
גילה ב.30/08/2012אני סבלתי שנים מאיבוד זמני של שדה הראיה עקב מגרנות חוזרות. גיסתי שעברה טיפול אצל דוקטור וידר במרפאות או.אר בהרצליה המליצה לי ואני מאוד מרוצה. כמעט מייד עברו לי הכאבים והבעיות בראיה. הוא מזריק חומר שנקרא בוטוקס לנקודות מסוימות בראש, קצת כואב ולא נעים אבל בהחלט שווה את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיוורון לילהשולי25/08/2012
אימי בזמן מלחמת העולם השניה לא ראתה רק בלילה, קראו למצב שלפוחה (אולי בשפה זרה) לאחר תקופה הראיה חזרה לה. מגיל 80 החלה התדרדרות בראיה, עברה טיפולים
ברישתית, זריקות בעין , וכמובן עם הזמן והגיל הראיה התדרדרה. התדרדרות אחרונה של עיוורון מוחלט נגרם גם בשל ארוע מוחי. שאלתי הינה לגבי התקופה הראשונה של העיוורון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיוורון לילה - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/08/2012יתכן שעוורון הלילה היה קשור לחסר ויטמין A.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלתל שחור מתנדנד מול העיןש22/08/2012
שלום, בימים האחרונים אני סובלת מהבעיה שמופיעה בכותרת. מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלתל שחור מתנדנד מול העין - תגובה
ד``ר יורם שוחט23/08/2012מדובר בשינויים בזגוגית העין. עלול להיות קשור לקרע ברשתית, ולכן דרושה פנייה דחופה לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ראייהאלמוני א22/08/2012
שלום,
סובל מניוון רשתית. איך יתכן שבעין שמאל בבדיקה מרחוק לא הצליח לראות אפילו את השורה הראשונה 6/60 ואילו בבדיקה מקרוב הצליח לראות 7 מתוך 10 שורות. כיצד ייתכן כזה הבדל שכאמור הבדיקה נעשתה באותה עין.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ראייה - תגובה
ד``ר יורם שוחט23/08/2012זה יכול להיות אם אדם סובל מקוצר ראיה (בנוסף לניוון) אך לא מרכיב משקפיים לרחוק, אם קוצר הראייה עלה עקב התפתחות קטרקט והמשקפיים לא עודכנו,או אם במשקפי הקריאה שלו יש מספר חזק מהרגיל כפי שנהוג לתת במקרים של ניוון רשתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות עינייםרות22/08/2012
שלוםהאים טיפות עיניים בשם systane יש בהם חומר משמר?ולמה בדיוק הן אמורות לעזור?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות עיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט23/08/2012מכילות חומר משמר (POLYQUAD).
משמשות לטיפול בעיניים יבשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה לשדה ראייהאורטל22/08/2012
יש לי מחלת גלאוקומה ואני רוצה שתגיד לי את התשובות.
בדיקת שדה ראייה בוצעה לעיין RE
תוכנית שדה הראיה: 24-2
הפענוח שקיבלתי : ירידה כללית ברגישות נזק נזלי וכנראה גם קשתי עליון, כולל עד לפיקסציה וצמצום נוזלי תחתון.
מה הפענוח אומר ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשדה ראייה - תגובה
ד``ר יורם שוחט23/08/2012כדי לדעת את משמעות הממצא בבדיקת שדה הראיה יש לראות את תוצאות הבדיקה עצמה ולא רק הפענוח. חשובה גם ההתאמה בין הבדיקה לבין הממצאים בעין. לא יהיה זה נכון לקבוע את משמעות הבדיקה ללא נתונים אלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה אנא תעזרו לידניאל22/08/2012
שלום רב, האם כאבים בצוואר ולחץ שרירים בצוואר ותחושת שריפה בצוואר מעלים את הלחץ התוך עיני ? אני ממש לחוצה ומפחדת שזה משפיע כי אחרי תאונת דרכים אני יש לי כאבים בצוואר ותחושת שריפה בצילום רנטגן לא היו ממצאים רק יש לי כאבים ותחושת לחץ בצוואר ...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה אנא תעזרו לי - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/08/2012אין קשר בין התופעות הנ"ל לבין לחץ תוך עיני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרפס זוסטר בעיןמיכל22/08/2012
שלום,
בתי בת 17 חלתה בהרפס זוסטר בעין, מטופלת באציקלוביר - 3000 מ"ג ליום בנוסף משחת עיניים זובירקס וטיפות עיניים פלוקסאל,פלמקסין 3 פעמים ביום ובנוסף ויטמין B6 עם מגנזיום פעמיים ביום.
העין אדומה, נפוחה וכאבי הראש עזים.
אנחנו במעקב יומי אצל רופא עיניים.
אנחנו לא גרים בארץ ולכן חשוב לי לדעת האם הטיפול מספק ? האם צריך גם טיפול בסטרואידים ומה יכול למנוע התפרצויות חוזרות של המחלה.
בנוסף, האם צריך לבדוק למה המערכת החיסונית של הילדה נחלשה כל כך ? היא הייתה קצת לחוצה לקראת שנת הלימודים אבל אני לא בטוחה שזה היה ברמה כזאת שהורידה את המערכת החיסונית שלה. חשוב לי לציין שלאבא שלי היתה לימפומה וכן שהילדה ביקרה לפני שנה מספר פעמים בבית חולים לילדים חולי איידס במסגרת התנדבות לקהילה מבית הספר האם חלילה צריך לבדוק גם את האפשרויות האלו?
לתשובה מהירה אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרפס זוסטר בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/08/2012אמנם אי אפשר לקבוע בוודאות בלי בדיקה, אך נשמע שהטיפול נכון, והעובדה שהיא נבדקת מדי יום מעידה על התייחסות רצינית מצד הרופא המטפל.
לגבי המצב החיסוני והסיבות האפשריות להדבקה - אנא הפני השאלה לפורום העוסק במחלות ויראליות ו/או לפורום העוסק במערכת החיסון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקפיםאלי22/08/2012
היי
מה ההשלכות להרכבת משקפים רגילות ללא תיקון הצילינדר
האם זה מחמיר את המצב ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקפים - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/08/2012לא יחמיר המצב אבל הראיה תהיה פחות טובה. אם מרכיבים משקפיים אין כל הגיון להמנע מהרכבת המספר המלא כולל צילינדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילינדראלי22/08/2012
היי
מספר חוזק הצילינדר ,עד איזה מספר הוא לא משמעותי מבחינת הראות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילינדר - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/08/2012זה אינדיבידואלי (המגבלה סובייקטיבית ושונה מאדם לאדם), ותלוי גם בכיוון הצילינדר (אלכסוני מפריע יותר).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח קטארטאריק21/08/2012
שלום. חמותי עברה ניתוח קטארט לפני כשבוע ועדיין לא רואה טוב היא הלכה היום לבדיקה והסתבר שלא שמו לה את העדשה במקום ורוצים שתעשה עוד ניתוח .הייתי רוצה לדעת מה ההשלכות של עוד ניתוח ?מה ניתן לעשות כתחליף לניתוח ?והאם יש אפשרות לרשלנות רפואית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח קטארט - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/08/2012עדשה תוך עינית שאינה ממוקמת בעין בצורה הנכונה עלולה לגרום להפרעה בראיה ועלולה לגרום לסיבוכים. במקרים כאלה המנעות מניתוח חוזר עלולה להיות מסוכנת יותר מאשר ניתוח חוזר (בכל ניתוח ייתכנו סיבוכים). אם הומלץ על ניתוח חוזר נראה שהיתה לרופא סיבה טובה לעשות זאת. מעבר לכך לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש בעיניים וקושי בעבודה מול מחשבאני21/08/2012
העינייים מרגישות יבשות. אני רואה לפעמים ימים לא מפוקס. לא מטושטש אבל לא הכי בפוקוס. הבעיה הכי גדולה היא בתאורה לא טבעית. באור שמש אני בסדר בעקרון.
הכי קשה לי מול מחשב. אני מרגישה שהעיניים ממש מתאמצות ובאופן עקרוני פשוט יש חוסר נוחות מול המחשב.
בימים שיש רוח, אני מרגישה את ההתייבשות בעיניים ואני רואה לפעמים כאילו הרטבתי את העיניים. כזה לא חד...
הייתי אצל רופא עיניים , שטען שיש מעט בעיה של יובש בעיניים והמליץ על טיפות , אבל
כשאני שמה דמעות מלאכותיות של אלקון אני מרגישה הקלה רגעית אבל אז זה פשוט חוזר אחרי כמה דקות אז הפסקתי לשים.
מה עושים ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש בעיניים וקושי בעבודה מול מחשב - תגובה
ד``ר יורם שוחט22/08/2012קיימים בשוק סוגים רבים של תחליפי דמעות, ויש כאלה שמשפיעים לזמן ארוך יותר.
מיזוג אויר מגביר יובש, והמצב מחמיר אם הרוח מהמזגן או ממאוורר מכוונת לעיניים.
עצימת עיניים למספר שניות מדי פעם עשויה להקל.
שינוי ברמת התאורה והניגודיות של הצג עשויה להקל.
ייתכן גם שאת זקוקה למשקפיים במספר מסוים למחשב, ואי הרכבתם גורמת למאמץ יתר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)
