מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בעיניים - בבקשה עצתכםאהרון01/10/2012
בן 34, סובל מאז גיל ההתבגרות מאקזופוריה ומבצע תרגילים שניתנו ע"י אורטופטיסט. לאחרונה החלו כאבים בעיניים, מוליים בתחושת צריבה יובש (כמו שריפה9 וכבי ראש. רופאת עיניים במסגרת הקופה לא אבחנה דלקת. אני מתקשה לקרוא ממסך מחשב (לעומת קריאה מנייר). למי אתם ממליצים לי לפנות (איזה סוג התמחות) ומה יכולות להיות הסיבות להחמרה במצבי?
אודה לעצתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בעיניים - בבקשה עצתכם - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה, אך יתכן שמדובר ביובש. יש גם מקום לבדיקה חוזרת על ידי האורטופטיסט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר ראייהאיתי01/10/2012
שלום רב,
אני לב שמזה מספר חודשים יש לי קושי בראייה לרחוק. למי עלי לפנות? לרופא עיניים? אופטומטריסט?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצר ראייה - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012ראשית יש לפנות לרופא עיניים לבדיקה כוללת של העיניים. אם יתברר שמדובר רק בקוצר ראיה פנה לאופטומטריסט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרפס על קרנית העיןעומר30/09/2012
אחרי תקופה ממושכת שרופא עיניים אמר לי שיש לי איריתיס שלא עבר עם שום תרופות. רופא אחר איבחן הרפס על קרנית ונתן לי את כל הסל לטיפול בעין מזה הדבר המפחיד הזה ואם מטפלים לפי הנחיות ברורות ומעקב צמוד זה עובר עכשיו זה יכול לחזור ? והאם זה יכול להפריע בניסיונות להכנס להריון { הוירוס }
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרפס על קרנית העין - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012יש כיום טיפולים יעילים להרפס בעיניים, אך לאחר הדבקות בהרפס יש בהחלט אפשרות להתלקחויות חוזרות של הדלקת.
לא ידוע לי על קשר להריון, ומציע שתתיעצי עם רופא המשפחה או הגינקולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציאת הבעיה בעינייםסיגל29/09/2012
שלום רב,
אני בת 42, בילדותי הייתי זקוקה למשקפיים כי היתה לי עין עצלה (שמאל) אך כיוון שהתביישתי - לא הסכמתי. מלפני כ- 10-15 שנה אני מרכיבה משקפיים לסירוגין.
עקב לידות, הירידה בראיה היא משמעותית. לידה אחרונה לפני 3 שנים ומאז, החלפתי 2 זוגות משקפיים ולאחרונה (כשנה) משתמשת בעדשות חודשיות.
מאחר ולא רכשתי במקביל לעדשות גם משקפיים, בסוף יום העבודה, כשאני מגיעה הביתה אני משתמשת במשקפיים הקודמות שלי (שהמספר שלהן קטן מהעדשות הנוכחיות). הבעיה היא שאני מרגישה שאף אופטומטריסט או רופא עיניים לא מצליח "לעלות על הבעיה" בעיניים. אני רואה מטושטש, צריכה למצמץ כדי להגיע לחדות ראיה ש"בורחת" אחרי מס' שניות, העיניים אדומות, לפעמים צורבות, ככל הנראה המספר אינו נכון. אציין כי לפני כחודש נבדקתי בבי"ח אסותא לצורך ניתוח להסרת משקפיים ונאמר לי כי מאחר והמספר גבוה: R + 300 - 0.50 X 10 L +500-1.25X90 לא ניתן לבצע את הניתוח. (לפני כן היה: R+4 -1.25 L+4.50 -1.25).
שאלתי: מה עלי לעשות? למי עלי לפנות כדי להבין מה קורה עם העיניים? מי יכול לתת אבחון מדוייק ונכון ומענה לעיניים? אני עובדת כקלדנית בבימ"ש ובסוף יום עבודה העיניים מותשות עקב המאמץ "לפתוח" אותן חזק כדי לנסות לראות טוב יותר.
אני תקווה כי אוכל למצוא מזור בתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציאת הבעיה בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. יתכנו סיבות שונות כגון מספר משקפיים/עדשות לא מתאים, צורך במספר שונה לקריאה/ מחשב (משקפי קריאה, או מולטיפוקל), הפרעה באיזון שרירי העיניים, יובש ועוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי ניתוח ראשנ.ב28/09/2012
לפני כשנה וחצי בעקבות דימום בראש עם תזוזת קו אמצע 11 מ"מ לימין ,עברתי נתוח .מאז אני מרגישה שיבושים בראייה בעיקר בעין ימין כמו טישטוש לפעמים , חוסר חדות בראייה . הלכתי לאופטיקאית שלי (אני מרכיבה משקפיים מספר לא גדול ,רק בחוץ אני מרכיבה אותם )ולא הצליחה להתאים לי מספר כך שארגיש נוח בעין ימין .האם יש קשר לאירוע שעברתי ומה אפשר לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי ניתוח ראש - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012פני לרופא עיניים לבדיקה. יתכן מאד שימליץ על הפנייה לנוירו-אופטלמולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקרן אחורי למסךנפתלי28/09/2012
בוקר טוב
עברתי ברחוב ליד חנות והיה שם מסך עם מקרן אחורי
הסתתכלתי לתוך החנות וסונוורתי מהמקרן
חלק מהאור של המקרן יצא קצת לצדדים
והסתכלתי כמה פעמים (אובססבי קצת לפעמים)
האם יש בזה סיכון לעיניים
אציין גם שזה היה בכמה שעות אחרי בדיקת עיניים עם הרחבת אישונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקרן אחורי למסך - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012לא סביר שנגרם נזק, אך אם אינך שקט פנה לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרדות רישתית מה הסיכוניםדן27/09/2012
היי הייתי היום אצל רופא עיניים עקב הופעת נקודה שחורה בשדה הראייה שלי בעין שמאל .. נעשתה לי בדיקה להרחבת אישונים על מנת לבדוק קרעים ברישתית .. הרופא לא ממש פירט מה יש לי ... ובמכתב כתב : עין שמאל חר 6/9 ph מיקטה קידמי אחורי תקינים קרקעיות תקינות הבדיקה נעשתה בהרחבת אישונים בעדשת 3 מראות . הוסבר סימני הפרדות רשתית .
Gonioscopy or three mirror lens נק 4 x1
מזה אומר ? האם יש טיפול או ניתוח להחזרת הרישתית למקום ממנו הופרדה ? מעיון באינטרנט מצאתי שהדבר נפוץ בין הגילאים 40-70 ואני בן 26 בסהכ ..
האם זה אומר שאני עלול לאבד את הראייה ?? אני נורא לחוץ לא פירט כלום במהלך הביקור וכתב זאת במכתב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרדות רישתית מה הסיכונים - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012מכיוון שצוין שקרקעית העיניים תקינה, אין לך הפרדות רשתית.
אחרי הופעה של "נקודה" יש לבצע שוב בדיקה של העין עם הרחבת אישון כעבור שבוע-שבועיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה גורם לצורך הזה?sad27/09/2012
למה יש אנשים שבאמצע החיים צריכים פתאום להרכיב משקפיים כדי לקרוא לאומת אנשים אחרים שאין להם צורך במשקפיים? מה גורם לשרירי העין להיחלש יש איזה פעולה משהוא שגורם נזק לעיניים שאסור לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה גורם לצורך הזה? - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012מדובר בתהליך טבעי של ירידה בכושר המיקוד לקרוב, המגיע לידי ביטוי בעיקר בעשור החמישי לחיים (הגיל משתנה מאדם לאדם). אין כל דרך למנוע זאת ואין כל איסור על פעילות כלשהי. אנשים הסובלים מקוצר ראיה יכולים לקרוא בלי משקפיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנא עזרתכם ותשובתכםסמי27/09/2012
שלום רב, עשיתי הליכה והייתה רוח קצת חזקה מאז יש לי כאבים בעיניים ותחושת שריפה .. האם יכול להיות שהרוח גרמה ליובש בעיניים? האם זה מסוכן?מתי יעבור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא עזרתכם ותשובתכם - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012סביר להניח שמדובר ביובש. פנה לרופא לבדיקה והחלטה האם דרוש טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרתכם בבקשהלי27/09/2012
בעינה של בתי ,חיילת טריה,אובחנה שעורהבעין שמאל עפעף תחתון ב8.9 טופלה בסינטומיצין רקוד ופראמול (עקב סחרחורות ובחילות - הרופא טען שאין קשר בין הדברים).ב12.9 התחיל להתפתח אודם מתחת לעין אודם שנראה ככוויה . ב17.9 הופנתה סופסוף לטיפול ורופא איבחן אלרגיה לסינטומיצין ונתן לה לורטידין למחרת ב18.9 החלה נפיחות בעפעף עליון ורופא נוסף שראה אותה סבר שזה זיהום והמליץ על צפוויט פורטה והפנה למיון לבדיקה שלא מדובר בזיהום פנימי. ויכוח בין שני הרופאים מנע טיפול. למחרת הגיעה לבי"ח ושם נטען ששני הרופאים צודקים מדובר באלררגיה זיהום ובצקת לפיכך החלה לקבל לורטדין מקסיטורל וצפוויט פורטה 500 מ"ג. האודם והנפיחות בעין החלו רדת אך החלה להתפתח תפרחת באזור הבטןב ,22.9 רופא החליף את האנטיביוטיקה לסיפרודקס וסבר שזו אלרגיה לאנטיביוטיקה ואת המשחות לבטאקורטן. ב 24.9 התפרחת המשיכה להתפתח הילדה הופנתה שוב למיון ושם קיבלה טלפסט תוך הפסקת כל טיפול קודם. מאז התפרחת רק ממשיכה - אומנם ע"ג טופס השחרורו צויין שיש לשוב לטיפול אם יש החמרה אך אנני יודעת אם יש טעם בכך. האם סביר והגיוני שאדם מפתח אלרגיה לשתי קבוצות של תרופות ב 48 שעות ? האם יתכן שכלל לא מדובר באלרגיה? אין לי אפשרויות רבות שכן מדובר בחיילת , אובדת עצות. המקרה אינו בהול למיון (והרופא המקבל ממש כעס על הגעתה) אך לא יתכן להשאיר את המצב כפי שהוא. מה עושים? אשמח לדעתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרתכם בבקשה - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012לגבי המצב בעין לא ניתן לענות ללא בדיקה.
אם יש תפרחת בעור הבטן או באזורים אחרים יש לפנות לבדיקת רופא. (לאף רופא אין "זכות" לכעוס על מטופל שהגיע למיון).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודה לבנה בסמוך לצינור הדמעותרועי26/09/2012
שלום רב
לאחרונה שמתי לב לנקודה לבנה שהופיעה סמוך לצינור הדמעות באחת מעיניי.
הנקודה אינה מורגשת כלל מבחינה פיזיולוגית אך מוזרה למראה.
ברוב החיפושים עד כה מצאתי התייחסות לשעורה (stye) שאינה נראית כמו המקרה שלי.
תמונה מצורפת...
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה לבנה בסמוך לצינור הדמעות - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012לא ניתן לענות ללא בדיקה. פנה לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יובש בעינייםיוסי26/09/2012
אני סובל כשנה מעיניים יבשות מדלקת בעיין.
הייתי אצל רופא עיניים במהלך התקופה הוא החליף לי מס' טיפות לעיניים ולאחרונה קיבלתי טיפול משולב של כרומו קומוד(3 ביום) ואופטיב(כל חצי שעה).
יש לי 2 שאלות:
1. האם זה משנה מי לפני מי בטיפות?
2. לצערי אני לא רואה שינוי כל כך מה ניתן לעשות?מה יכול להיות פיתרון ליובש בעניים? ממה זה נובע?
לתשובה אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט01/10/2012אין כל טעם לקחת אין שני הסוגים באותו זמן, שכן הכרומוקומוד (או כל טיפה אחרת) מרטיב את העין, ואין צורך בהרטבה נוספת באותו רגע.
יתכנו סיבות רבות ליובש, ויש מספר רב של תכשירים ודרכים לטיפול. טיפות אופטיב כל חצי שעה נשמע לי יותר מדי, ויש לשקול טיפול שונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוטאין וזאקסנטיןמשה25/09/2012
שלום,
האם נטילה קבועה של לואין וזאקסטין עשוייה לשמש טיפול מונע לסוכרתי כנגד פגיעה ברישתית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוטאין וזאקסנטין - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012לא ידוע לי, אך סביר שאין קשר, כי מנגנון הפגיעה מסכרת שונה ממנגנון הפגיעה בניוון רשתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- העתקת טיפול בדלקת לעין השניהטל25/09/2012
שלום, אובחנתי על ידי רופא עיניים כסובלת מדלקת עיניים חריפה בעין אחת.הטיפול שנקבע לי הוא: סטרודקס ואפלוקס- 4 טיפות ביום למשך 10 ימים. חל שיפור תוך יום אך נראה כי העין השניה נדבקה גם כן אבל בצורה הרבה יותר קלה.
האם להעתיק את אותו הטיפול שניתן לי לעין המודלקת לעין שנדבקה, על אף שנראה שהדלקת בה פחות חמורה?
(הרופא אינו מקבל עד יום חמישי...)
תודה רבה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העתקת טיפול בדלקת לעין השניה - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012באופן כללי, אפשר להעתיק את הטיפול. אם תחול הרעה או תרגיש שיש בעיה פנה למוקד. בכל מקרה, פנה לרופא לבקורת כמתוכנן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה להעתקת טיפול
טל25/09/2012תודה רבה, אך האם להשתמש גם כן בסטראואידים בעין עם הדלקת הקלה?
תודה רבה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה להעתקת טיפול - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012מתוך הנחה שמדובר באותה דלקת, אז אותו טיפול. בכל מקרה, התייעץ עם הרופא שבדק אותך בעוד מספר ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לבעיה הזו מונח רפואי?מאור24/09/2012
יש לי ראייה 6/6, אבל יש לי בעיה כזו:
בגדול כל שטח של מקום נראה לי קטן מדי, זאת אומרת שתמיד כשאני אסתכל על שטח ריק ואני אנסה לדמיין אובייקטים להכניס בו אני תמיד אחשוב שאין מספיק מקום, וזה מתבטא בהמון תחומים לדוגמא: כשאני עם האוטו ואני רואה חניה פנויה, אני תמיד חושב שהאוטו לא יכנס שם ושאני עלול להתנגש באחת המכוניות, ופרקטית האוטו נכנס לשם + אפשר לצאת מהאוטו בלי להצטופף; כשאני עובד במחסן ויש לי משטח שאני אמור להכניס בין שני משטחים, תמיד אני מרגיש שאין מספיק מקום ותמיד יש מקום; אפילו הכי פשוט - שני המבורגרים לתוך תבנית חד פעמית, אני מרגיש שאין שם מקום אפילו להמבורגר אחד ונכנסים שם שניים.
יש לזה איזה מונח? בעיה רפואית אולי? או שזה דבר נורמאלי לגמרי? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לבעיה הזו מונח רפואי? - תגובה
ד``ר יורם שוחט25/09/2012אנא הפנה השאלה לנוירולוג או נוירו-אופטלמולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




