מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לקת עין שמאל-אולישלום09/09/2012
האם זה נורמלי שאני מרגיש כל הזמן דלקת קלה בעיניים?אני חש כל הזמן שיש לי מן שכבה דלקתית בעין שמאל וכשאני שוטף את העיין זה קצת נעלם אבל אחרי שאני מנגב אותם אני חש את השכבה הדלקתית שוב .גם כשאני מנגב את העיין או משפשף אותה אני מרגיש כאילו שאני מזיז את השכבה הדלקתית ואז אני רואה מעט טוב אבל אחרי שאני סוגר את העין ופותח שוב -אני חוזר לראות מעט מטושטש.
אציין שאני כל הזמן חש הפרשה קלה מאוד מהעיין שלי.
ייתכן שאני סובל מדלקת עיניים קלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקת עין שמאל-אולי - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/09/2012יתכן שמדובר ביובש או בדלקת של הבלוטות בעפעפיים. פנה לרופא עיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיוורון צבעים.. כנראה...H09/09/2012
שלום ד"ר,
אני בת 25, בריאה בדר"כ, אני לא יודעת אם זה רלוונטי לנושא, אבל אני מרכיבה משקפי ראייה עם מספרים מאוד נמוכים (-1\2 ו -3\4).
בכל אופן, יש לי שתי בעיות ראייה שקשורות לצבעים.
האחת, מאז שהייתי קטנה אני זוכרת שבעין ימין אני רואה צבעים בצורה שונה מעין שמאל. זאת אומרת, שאם אעצום את עין שמאל ואסתכל דרך ימין בלבד, אני רואה צבעים בגוון אדמדם, כאילו שאני מסתכלת דרך נייר צלופן אדום. ובעין שמאל אני רואה בגוון כחלחל, כאילו שאני מביטה דרך נייר צלופן כחול. זה בולט בעיקר כשאני מסתכלת על קיר לבן, וזה לא משנה לי את הצבע שאני אסתכל עליו - ז"א, שאם אסתכל על צבע צהוב, אני תופסת שזה צהוב, אבל עם גוון אדום או כחול בהתאם.
ניגשתי לרופאת עיניים, היא בדקה לי את העיניים בדיקה שגרתית (עם הפנס) במשך חצי דקה ואמרה שהכל בסדר, ושהיא לא שמעה על דבר כזה מעולם.
האם זה הגיוני? אני הרי לא מדמיינת.
בעיה שנייה, אני חושבת שיש לי עיוורון צבעים של כחול וירוק, אני כן מזהה כחול, אבל הרבה פעמים צבע, שאומרים לי שהוא ירוק נראה לי כחול לחלוטין. לא ירוק כמו דשא - זה אני מזהה בתור ירוק לגמרי. אבל כל הצבעים שבסקאלת הטורקיז וחבריו - אני מזהה בתור כחול לגמרי ולא רואה בזה ירקרקות בכלל, אע"פ שאומרים לי שזה ירוק. או, דוגמא אחרת, עיניים ירוקות, אם הן לא ירוקות כמו שדשא ירוק, אני אראה שזה כחול. אני לא חושבת שפספסתי את השיעור בגן חובה שלימדו בו צבעים, ואני מבדילה מצוין בין גוונים אחרים אע"פ שהם מאוד דומים.
אשמח לחוות דעתך המקצועית.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיוורון צבעים.. כנראה... - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/09/2012יש בדיקות יעודיות לראיית צבעים כגון Ishihara או Farnsworth. תמצאי הרבה חומר בגוגל לפי "עוורון צבעים", כולל אפשרות לבדיקה עצמית. בכל מקרה ממליץ לגשת למכון העיניים המרכזי של הקופה שלך, או למכון עיניים בבית חולים, כדי לבדוק בצורה מדויקת. אם אכן יימצא הבדל בראיית הצבעים בין העיניים, ידריכו אותך לגבי הצעדים הבאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה ד"ר יורם תעזור לי בשאלה זויוסי09/09/2012
שלום, האם כאבי צוואר ותחושת מחנק בצוואר משפיעים על הלחץ התוך עיני? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה ד"ר יורם תעזור לי בשאלה זו - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/09/2012אין קשר ללחץ התוך עיני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפש המלצה דחופה למומחה לרשתית העיןזוהר09/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
מחפש המלצה דחופה למומחה לרשתית העין - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/09/2012אי אפשר להמליץ בפורום על רופאים מסוימים. התייעץ עם רופא העיניים שלך או שאל בסניף הקופה.
תמצא שמות רבים בגוגל לפי "מומחה רשתית".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבסת צינור הדמעותיעל07/09/2012
שלום,
נבדקתי אצל רופא עיניים מספר פעמים בגלל דלקות חוזרות בעפעפיים. באחת הפעמים הוא ביצע בדיקה של סתימה של צינורות הדמעות על ידי הכנסת חוט שקוף והזרקת נוזל לתוכו והוא הבין שישנה סתימה.
הרופא הפנה אותי לביצוע punctoplasty.
האם אוכל לקבל הסבר על התהליך? האם ההרדמה היא בזריקה או בטיפות? ומה משך ההחלמה לאחר מכן?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר יורם שוחט15/09/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_ניתוחי_עיניים_ניתוחי_עפעפיים' id=link]ניתוחי עיניים, ניתוחי עפעפיים [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניוון ברשתית של העיןשירלי07/09/2012
שלום רב!
לאימי יש ניוון ברשתית של העין. רופא העיניים רשם לה מולטי ויטמין בשם OPTI-SAFE. לדעתי מחירו יקר.
ברצוני לשאול עד כמה הוא יעיל ועד כמה חשוב לקחת אותו?
כי אם הוא חשוב אז נשלם את המחיר.
מה בעצם הסכנה בניוון רישתי של העין?
תודה ויום טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניוון ברשתית של העין - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/09/2012ניוון רשתית יכול לגרום לירידה בראייה, ככל שהשינויים ברשתית מתקדמים יותר, הראייה לקויה יותר, ובמקרים מסוימים עלולה להיות פגיעה קשה בראייה. הויטמינים בפורמולה המוזכרת עשויים להאיט את הדרדרות המצב.
מידע נוסף בגוגל לפי "ניוון מקולרי".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהמאוד מודאג06/09/2012
שלום, האם כאבי צוואר ותחושת מחנק בצוואר משפיעים על הלחץ התוך עיני? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/09/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית ראייה מקרובטובי06/09/2012
מזה כחצי שנה בערך אני סובל מטשטוש כשאני מסתכל על דברים קרובים גילי 47 ונאמר לי ע"י רופא עיניים שמהגיל הזה מתחילה להיווצר בעייה כזו בעיניים עשיתי מקפי קריאה אך המעבר בינם לבין הזוג המשמש לראייה מרחוק מכביד עלי ניסיתי מולטיפוקל אך התקשיתי להתרגל וויתרתי על הרעיון האם ישנה דרך לחזק את שרירי העיניים או דרך אחרת לשפר את הראייה מקרוב
בתודה מראש טובי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית ראייה מקרוב - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/09/2012הסיכוי לשפר נמוך אך ניתן לנסות תרגול אורטופטי הפנייה מרופא עיניים בקופה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהרבקה06/09/2012
שלום דר,
לפני חודש הייתי אצל רופא עיניים שעשה לי בדיקת עיניים וקרקעית העין שיצאו תקינות. אומר ראייה 6/6. אבל לקרוב אני צריכה משקפיים. מה הכוונה לקרוב רק לקריאה? כי גם מול מחשב אני רואה מטושטש וגם שאני כותבת משהו אני רואה מטושטש האם הגיוני שהראייה שלי 6/6?
וחוץ מזה אני מרגישה שאני רואה לא נקי במיוחד. מה זה אומר?
האם צריך בדיקות נוספות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/09/2012קריאה או ראייה לרחוק מורכבת משני מצבים קריאת ספר ועבודה מול מחשב וייתכן ואת צריכה זוגות שונים למרחקים שונים. ואז מומלץ משקפי אופיס זוג אחד לשני המרחקים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ראייה למרחק עם משקפי ראייהשיי05/09/2012
אני עשיתי בדיקת ראיה אצל אופטיקאית מוסמכת וקיבלתימשקפי ראיה לאחר שבועיים.כשבדקתי אותם בפעם הראשונה גיליתי שבעיין שמאל אני רואה עדיין מטושטש.פניתי לאופטיקאית והמתנתי שבוע עד שהביאו לי עדשה מותאמת כדי שלא אראה מטושטש.לא עברתי בדיקה חוזרת לאחר שהתלוננתי על טישטוש בפעם הראשונה כשקיבלתי אותם.כעת ,בפעם השניה כשקיבלתי אותם אחרי תיקון העדשה לעדשה מותאמת יותר -אני עדיין רואה מטושטש בראייה למרחק(אם כי לא מטושטש כמו הפעם הראשונה -אבל עדיין מטושטש).
האם אני צריך לפנות שוב לאופטיקאית לבדיקה חוזרת של עין שמאל (כי שמה הבעיה) או שמא היא יכולה לפטור אותי ולומר לי שבראיה למרחק זה לא ממש חשוב לראות מעט מטושטש?!אני חש שמה שצודק הוא לראות בצורה שווה בשני העיניים ללא טישטוש!!
מה נכון באמת ומה עליי לעשות?
זו הפעם הראשונה שאני מרכיב משקיים וממש לא מבין בתחום זה.אנא עזור לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראייה למרחק עם משקפי ראייה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/09/2012צריך לבדוק מה סיבת הטשטוש משקפייים לא נכונות או בעייה בעין עצמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RP וניתוח להסרת משקפיים*05/09/2012
שלום וברכה,
אני בן 26 חולה RP. כרגע סובל מעיוורון לילה ושדה ראייה מצומצם.
בנוסף אני סובל מקוצר ראייה מגיל צעיר מאוד.
שאלתי היא, האם ניתן לבצע ניתוח להסרת משקפיים למרות המחלה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר RP וניתוח להסרת משקפיים - תגובה
ד``ר יורם שוחט15/09/2012באופן עקרוני ניתן לעשות ניתוח להסרת משקפיים ברטיניטיס פיגמנטוזה. חשוב לדעת שניתוח כזה מיועד לאפשר לאדם לראות ללא משקפיים את מה שראה קודם עם משקפיים או עדשות מגע. הניתוח לא ישפר את ראיית הלילה ואת שדה הראייה, וגם לא ימנע הדרדרות עתידית, אם תחול, כתוצאה מהחמרה במצב הרשתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהRP וניתוח להסרת משקפיים - תגובה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ20/09/2012הבעייה ב ניתוח עם רטיניטיס פגמנטוזה זה הניתוח יואשם בכל הבעיות לאחר מכן כולל ירידה בראיית לילה ולכן ממליץ לא לגעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות עינייםגדי05/09/2012
קיבלתי מרשם מהרופא לטיפות בלפאמיד פעמיים ביום למשך שבוע ב-2 העיניים, כשניסיתי לשים את הטיפות, אז העין דמעה והוציאה את הטיפה ופעם אחרת הטיפה לא פגעה בדיוק בעין, אז שמתי שוב, השאלה אם יש בעיה אם שמים במקום טיפה אחת, 2-3 טיפות, זה מזיק/מסוכן?
קראתי שיש בטיפות האלה סטרואידים אז זה קצת מפחיד אותי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לציין שהחלטתי להוסיף עוד טיפה
גדי05/09/2012לאחר כמה דקות מהטיפה הקודמת, כשחשבתי שיכול להיות שהטיפה הקודמת לא נקלטה, ולא שמתי כמה טיפות אחת אחרי השניה זאת אומרת שיכול להיות שהטיפה הקודמת בעצם כן נקלטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לציין שהחלטתי להוסיף עוד טיפה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ06/09/2012נפח העין מתאים לטיפה אחת דמעת או השמת טיפות נוספות אחד אחרי השני מיידית לא מגביר השפעת טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמו שרשמתי, היה הפרש של מספר דקות
גדי06/09/20122-5 דקות בין הטיפות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ על העיניים לאחר ניתוחגדי04/09/2012
שלום, עשיתי ניתוח כלזיון ב-2 העיניים, ולאחר הניתוח הניחו לי העיניים 2 גזות, עליהן שקיות עם אפונה קפואה, קיבעו אותם לעיניים באמצעות מעין רשת שחיברו לראש, אמרו שזה אמור להפחית את הנפחיות, נשארתי איתם כרבע שעה, 2 שאלות:
1. בלי קשר לניתוח, האם זה שהניחו לי את האפונה (ששוקלת משקל מסוים) והצמידו אותה באמצעות הרשת שהידקה אותם לעיניים, לא מזיק לעיניים כי יש לחץ שמופעל על העיניים?
2. בהקשר של ניתוח, יש הרי חתכים בעפעפיים, זה לא עלול לפתוח אותם או להזיק בכל צורה שהיא בגלל הפעולות הניתוחיות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגו עליי תודה
גדי06/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחץ על העיניים לאחר ניתוח - תגובה
ד''ר יובל דומניץ11/09/2012אין בעייה ואין סיכון הכל יסתדר סבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה על בדיקה שיש לי מחרדניאל04/09/2012
שלום רב, האם בדיקת MRI מח עם חומר ניגוד משפיעה על העיניים? האם זה מעלה לחץ תוך עיני ? האם יש קשר כלל לעיניים וזה מסוכן.?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה על בדיקה שיש לי מחר - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/09/2012אין כל השפעה על העיניים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ גבוה בעינייםבחורה04/09/2012
אני בת 29 לפני כחודש הייתי אצל רופא העיניים והוא גילה שיש לי לחץ גבוה בעיניים אך לא הפנה אותי להשתמש בטיפות... אני מאוד מפחדת מגלאוקומה חשוב לי לציין שלא ידוע לי על מישהו מהמשפחה שלי שסבל מגלאוקומה אך לאחים שלי יש קטרקט האם זה סימן שאני אחלה בגלאוקומה ושצריכה להתחיל בטיפול?? אני מאוד מודה לך מראש ד"ר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ גבוה בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט04/09/2012לחץ תוך עיני מוגבר לכשעצמו אינו בהכרח גלאוקומה. כדי לאבחן גלאוקומה יש צורך בפרמטרים נוספים כגון מראה עצב הראייה, הדמיית עצב הראייה, בדיקת שדה ראיה, מדידת עובי הקרנית, מידת ההשתנות של הלחץ מבדיקה לבדיקה ועוד.
העובדה שנמדד אצלך לחץ מוגבר דורשת מעקב קבוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)






