מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פלטה נשלפת- שאלה נוספתרינת06/02/2011
הבת שלי קיבלה פלטה ללא קפיצים לתיקון רווח בין השיניים שנובע מכך שיש הטיה של כל שן. במונח הטיה אני מתכוונת שהשן לא כאילו מסובבת על צידה אלא היא פשוט יורדת מהחניכיים בכיון אלכסון כך 2 הקדמיות (כך שהרווח ליד החניכיים קטן וגדל ככל שהשן מתקדמת לקצה השני).אבל מבחינת השוואה ליתר השיניים היא במצב ישר. האם במצב כזה פלטה רגילה ללא קפיץ תוכל באמת לסייע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה נשלפת- שאלה נוספת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/02/2011הבנתי את תאורך עוד במכתבך הקודם ועניתי שנדרשת הפעלת כוחות מצידי השיניים על ידי אמצעים כל שהם, שאנו מכנים קפיצים, אך אינם נראים כקפיצים שאליהם אנו מורגלים בחיי היום יום. אם הפלטה לא מכילה אמצעים שדוחפים את השיניים מצידיהן למרכז, לא תתקבל התנועה המיוחלת. דרשי הסבר מהאורתודונט, המטפל בבתך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת המלצות לאורטודנט ילדים באזורטליה05/02/2011
מודיעין
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפשת המלצות לאורטודנט ילדים באזור - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין05/02/2011אין מומחיות של אורתודונט לילדים. המומחיות באורתודונטיה כוללת ילדים ומבוגרים. תוכלי להכנס לאתר האגודה האורתודונטית או לאתר ההסתדרות לרפואת שיניים ולמצוא את רשימת המומחים לאורתודונטיה כולל באזור מגוריך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה בשיניים העליונות וגם בתחתונותע.י04/02/2011
שלום,
אני בת 28 ועוד בערך כחודש אני מסיימת יישור שיניים של כשנתיים וחודשיים והאורטודנט שלי אמר לי שאני יכולה לבחור האם לשים קיבוע או פלטה כדי לשמור על התוצאה.אני ממש לא בעד קיבוע גם כי קשה לי שיש לי גוף זר בפה וזה גם לכל החיים וגם כי זה נראה לי ממש לא נוח וזה גם יכול לגרום לדלקות בפה אם לא מנקים את האיזור כמו שצריך.אני רוצה לשים פלטה בשני הצדדים של השיניים,גם בלסת העליונה וגם בתחתונה.רציתי לשאול האם זה מקובל והאם זה יכול להיות לי לא נוח לדבר עם זה.חשוב לי לדעת אם זה יפגע לי בכושר הדיבור כי אני עובדת בשירות לקוחות טלפוני.בנוסף רציתי לדעת אם זה כואב לשים פלטה ומה אתה ממליץ?את יישור השיניים עשיתי עקב רווחים שהיו לי בין כל השיניים כמעט בפה .
תודה מראש,
ע.י* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה בשיניים העליונות וגם בתחתונות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין05/02/2011מקובל שימור תוצאה בפלטות. עלול להיות לא נוח בדיבור - תלוי בסוג הפלטה, גודלה ועוביה. לא אמור לכאוב. חשוב מאוד שתוף הפעולה בהרכבת הפלטה, כי רווחים נוטים להיפתח. ההחלטה שלך בתמיכת האורתודונט שלך לא נוכל להחליט במקומך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםאלון03/02/2011
שלום,
שמי אלון ואני בן 26, הינני שוקל להתחיל טיפול ליישור שיניים בלסת העליונה בלבד.
ברצוני לדעת מהו משך הזמן הממוצע אשר נדרש להשלמת טיפול מסוג זה, כאשר השיניים יחסית במצב סביר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין05/02/2011טווח משך הטיפול שיתכן רחב מאוד. בין חודש (נדיר) לשנה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטהרינת03/02/2011
הבת שלי מטופלת בפלטה נשלפת ליישור שיניים. הפלטה היא מורכבת מפלסטיק ופס מתכת. קראתי שבפלטות יש קפיצים, האם זה בכל פלטה?כי בפלטה שלה לא רואים קפיצים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת
רינת03/02/2011מטרת הפלטה לסגור רווח הנובע מנטיה צדית של כל שן. האם פלטה ללא קפיצים יכולה לעשות זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין05/02/2011השאלה , אם מה שהאורתודונטים מכנים קפיץ נראה בעיניך ככזה. כמובן שנדרשת הפעלת כוחות מצידי השיניים על ידי אמצעי כל שהוא. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפלטה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין05/02/2011לא בכל פלטה יש קפיצים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים קדמיותקרן02/02/2011
ביתי בת 6 וחצי נפלו לה השיניים הקדמיות לפני כ 5 חודשים ועדיין לא מצחו שיניים חדשות האם יש סיבה לדאגה או שזה תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים קדמיות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין02/02/2011לא ברור אם מדובר בחותכות עליונות או תחתונות. טווח זמן הבקיעה לאחר הנשירה רחב מאוד ויכול להיות אפילו מעל שנה. אם את חוששת, תוכלי לפנות למומחה או מומחית לרפואת שיניים לילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה על יישור פנימי , בבקשה\LI02/02/2011
שלום אני מעוניינת לעשות יישור שיניים ביישור פנימי
רציתי לשמוע מאנשים שמתעסקים עם זה או אנשים שעברו את זה קצת עצות..
האם זה יותר זמן מיישור חיצוני?קשה להסתגל? האם התוצאות הסופיות טובות?
מקומות מומלצים? טווח מחירים?
ואם מישהו מכיר מקום מומלץ ומה המחיר שם אשמח לשמוע
תודה הה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה על יישור פנימי , בבקשה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין02/02/20111. לא יותר זמן בהכרח.
2. הקושי להסתגל שונה, כי הלשון באה במגע עם המכשור
3. התוצאות טובות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש המלצה מסויימת על מקום?
LI20/02/2011טווח מחירים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש המלצה מסויימת על מקום? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין20/02/2011לצערי, על שאלות אלה לא אוכל לענות.
תוכלי לבדוק את רשימת המומחים לאורתודונטיה באתר האגודה האורתודונטית או באתר ההסתדרות לרפואת שיניים.
צרי קשר, עם מי שמתאים לך מבחינת אזור מגוריך ושאלי על טיפול לינגואלי וטווח המחירים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דיי דחופה בקשר לגשר לינגאולינתן01/02/2011
אני זקוק לטיפול ישור שינים והייתי רוצה לעשות את ישור השינים באמצעות שיטת הלינגאולי
האם אני יכול כאשר יש לי שני ניבים שיוצאות מהחניכים כי הבנתי שלא רצוי ובעייתי לעקור ניבים?????????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דיי דחופה בקשר לגשר לינגאולי - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין02/02/2011אין קשר בין שיטת הטיפול: לינגואלי או לביאלי לבין צורך בעקירות, שנקבע לפי מספר מדדים לרבות צפיפות, פרופיל הפנים , הטיית שיניים ועוד. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשה..סיון01/02/2011
הלכתי לייעוץ אצל אורטודנטית שהמליצה לי לעשות גשר וניתוח של הלסת לאחר שחשבתי על זה החלטתי שאני רוצה רק גשר ושהשיניים יהיו ישרות בלי ניתוח. היא הסכימה ואמרה לי שאני אצטרך 2 עקירות, היא שמה לי גומיות בשיניים שמהם סבלתי כאבים במשך שבוע וקצת ולאחר שבועיים הגעתי אליה לעשות את הגשר, הכל היה מסוכם, כשהגעתי היא אמרה לי שבסוף צריך 4 עקירות אמרתי לה שזה בסדר ואז היא אמרה לי שהיא רוצה שאני אעשה גשר בלי עקירות, שאלתי אותה מה הוא ייתן והיא אמרה שהוא רק יישר את קו האמצע, שאלתי אותה אם זה יקח את השיניים העליונות שבולטות אחורה היא אמרה לא, שאלתי אם זה יכניס את השיניים הבולטות פנימה והיא אמרה לא, אז אמרתי לה שאני רוצה את הגשר עם העקירות כדי שזה יהיה כמו שהיא אמרה לי בהתחלה והשיניים יהיה ישרות והשיניים העליונות והתחתונות יהיו במקביל, זה לא יפתור את הבעיה של הלסת אבל כן של השיניים, ואז היא החליטה שהיא לא רוצה לעשות לי כי זה נגד העקרונות שלה לעשות משהו שלדעתה לא יהיה מושלם, הורידה לי את הגומיות ואמרה שהיא לא רוצה לעשות לי את הטיפול ושאם אני רוצה היא יכולה לתת לי מישהו אחר אמרתי לה לא והלכתי. נשארתי עם הרווחים שנוצרו מהגומיות, בשביל הגשר לקחתי 2 ימי חופש שלא יכלתי כבר לבקש לבוא לעבודה (אני סטודנטית וזה תקופת מבחנים וגם ככה יוצא לי להפסיד הרבה ימי עבודה בגלל המבחנים) וסבלתי כאבים של כמעט שבועיים ועכשיו אני מנסה לקבוע תור לאורטודנט אחר אבל שוב אני צריכה לעבור את הכל מההתחלה, למצוא אורטודנט טוב, לשלם 200 שקל לייעוץ, לחכות כמה שבועות שיהיה תור, בינתיים השיניים יזוזו חזרה ואני שוב אצטרך לסבול את הכאבים שהיו לי מהגומיות, אני ממש עובדת עצות, אני מנסה לקבוע תור ואצל כולם אפשרי רק עוד כמה שבועות או שעולה 200 שקל וגם ככה הפסדתי הרבה כסף וזמן בגללה, אני גרה בחיפה, אם תוכלו לתת לי עצה, או להפנות אותי לאורטודנט שיהיה במחיר שהוא סביר כמו שהיה אצלה בסביבות ה10000-14000 ושלא צריך לחכות אצלו כמה שבועות כדי לקבוע תור, תודה מראש... סיון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בבקשה.. - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין02/02/2011הכנסי לאתר האגודה האורתודונטית או לאתר ההסתדרות לרפואת שיניים ומצאי שם את רשימת המומחים לאורתודונטיה באזור מגוריך. בשיחה טלפונית לקביעת תור, תוכלי לברר את מחיר הבדיקה. איננו יודעים ואיננו עוסקים במחירים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםדניאל30/01/2011
שלום שמי דניאל ואני בן 14.
רציתי לשאול אם יש לי שיניים לא ממש ישרות אז זה אומר שאני צריך גשר?
ואם כן ,שמעתי שיש שיטות לשים גשר שקוף האם זה נכון?
וגם האם אם אני יחכה לדוגמא עוד שנה בשביל לשים את הגשר האם זה יהיה בסדר לשים את הגשר בגיל 15 לדוגמא?
בתודה,
דניאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר31/01/2011אם השיניים שלך עקומות וזה מפריע לך ניתן ליישר אותן.
יש קוביות בצבע השיניים שנחשבות יותר אסתטיות.
רופא צריך לקבוע אם מצבך דורש טיפול דחוף או לא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מציצת מוצץ בצורה שמשנה את המבנהלילך30/01/2011
שלום רב!
שמתי לב שמבנה השיניים אצל ביתי בת שנה ועשרה חודשים מוזר ביותר צד שמאל של הפה ישר ומסודר וצד ימין עקום מאוד ומוזר ביותר
רופאת שניים מטעם קופת החולים אמרה שזה בגלל שהילדה מוצצת את המוצץ לצד היא יצרה את העקמימות ויש מיידית להפסיק לה את המוצץ מאחר והנזק יחמיר ויהיה בלתי הפיך ללא טיפול אורטודנטי בעתיד
בנוסף הדגישה שגם הנזק שכבר נוצר לא בטוח יסתדר אבל כמה שנוציא את המוצץ יותר מהר כך הסיכוי שהשניים יתמקמו טוב עולה
ראיתי שאכן היא צודקת והילדה מוצצת את המוצץ לצד ושאלתי היא
האם ההמלצה שלה להפסיק לילדה את המוצץ היא נכונה?
הילדה התחילה גן חדש לפני שבוע וזה נראה לי הזמן הכי לא נכון להפריד אותה מהמוצץ עכשיו
בנוסף אולי יש מוצץ אחר מומלץ שלא מאפשר למצוץ אותו בצורה לא נכונה?
תודה מראש אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מציצת מוצץ בצורה שמשנה את המבנה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר31/01/2011אסור לקחת לילדה את המוצץ בכח, היא זקוקה לו.
כדאי לגשת לרופא שיניים מומחה לילדים להתייעצות נוספת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשי-לי30/01/2011
שלום רציתי לשאול לגבי קיבוע בסוף טיפול שנקרא ספלינט קומפוזיט, מה זה בדיוק?, וכיצד מדביקים אותו לשיניים?,והאם הוא מפריע לניקוי השן כמו הקיבוע מהברזל?, והאם הוא מומלץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר31/01/2011זהו קיבוע עבה יותר בממד הגובה שלו המודבק עם הרבה דבק ולעתים עם תוספת של סרט מיוחד. ממליץ קיבוע רגיל עם חוט מתכת, עדין יותר ומבחינת ניקיון השיניים ובריאות החניכיים ונחשב כמוצלח יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווח בשיניים קדמיות עליונותרועי29/01/2011
אני בן 15 וחצי ויש לי שיניים ממש ישרות אבל יש לי רווח יחסית גדול בין 2 השיניים הקדמיות העליונות.
אורתודנט אמר לי שחבל לשים גשר קוביות מברזל להרבה זמן,, ואפשר לעשות טיפול אחר כמו להוסיף לכל שן קצת חומר שיסתום את הרווח, או לשים ציפוי חרסינה .
רציתי לשאול 2 שאלות :
1. האם בגיל הזה (15 וחצי) מותר לעשות את הטיפולים שהזכרתי? ומה עדיף מביניהם למצב שלי - ציפוי חרסינה או להוסיף לכל שן קצת חומר שיסתום את הרווח ביניהם ?
2. האם לעיסת מסטיקים יכולה לגרום לרווח לגדול?
3. האם הרווח יכול להסתם בעתיד לבד? או לגדול בעתיד לבד? מה הסיכויים לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רווח בשיניים קדמיות עליונות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/01/20111. זהו פורום אורתודונטיה ופתרונות אסתטיים ושיקומיים שייכים לפורום רפואת שיניים כללית.
2. לא
3. בד"כ אם בגיל 15 יש רווח הוא לא נסגר או נפתח באופן ספונטני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה נשלפתיונית29/01/2011
האם פלטה נשלפת כזו עם פס מתכת לא עלולה לשרוט את האמייל ולהורידו במשך הזמן בעת שמורידים ומרכיבים אותה, במיוחד בתקופה שהיא פעילה וצמודה לשן ואח"כ לקיבוע?(שאמור להיות לשנים) כי אני מרגישה שהיא ממש מתחככת בשן שהיא יורדת.תודה יונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה נשלפת - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/01/2011לאור העובדה שפלטה כזו אמורה להיות בפה ולא ומסירים אותה אלא רק לצורך צחצוח שיניים, בתדירות כזו אין נזק לאמייל. אם תחליטי שאת מסירה את הפלטה ומרכיבה אותה מאות ואלפי פעם ביום אני מניח שיהיה לך נזק כלשהו לאמייל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדר עתליה וסרשטיין,דחוף בבקשהקובי28/01/2011
שלום רב,
שמי קובי ואני בן 23,בגיל 15 עברתי יישור שיניים הכל כלול במכבי(רסן\גשר\פלטות),בגיל 19 שן עלתה שן בלסת התחתונה ולאחר שנתיים גם בעליונה לא ייחסתי לכך חשבות יתרה אך לאחרונה עלה בי הרצון לבצע יישור שיניים,בהתחלה פניתי למומחה בתחום האורטודנטיה שהציע את השיטות הבאנליות גשר קדמי או אחורי או לחילופין בשיטת האינביזאליין כשהוא ממליץ על גשר רגיל ללא צורך בעקירות ,אציין שהשיטות הוצעו ללא צילום מתאים ועל סמך רושם עין,כחוות דעת נוספת פניתי לרופא שיניים כללי ,חבר משפחה, אליו באתי אם צילום שבו רואים שתי שיני בינה מצד ימין שלא בקעו נכון ופשוט דוחפים את השיניים,הוא הציע לי טיפול שאינני מכיר:(כמובן לאחר עקירת שתי שיני הבינה)שתי פלטות שכל שבועיים לערך נסובב את הבורג זה ירחיב את הלסתות ולאחר מכן עם גומיות הוא יישר את השיניים וייעשה לי קיבוע קבוע,אציין שאף שהוא אינו אורטודנט מומחה,הוא רופא שיניים למעלה מ-30 שנה ועובד רק אם השיטה הזאת לצורך יישור שיניים ואינו מאמין בגשר("אינו מבצע סגירה של השיניים")ואומר שזו יטה שגם סוגרת (/נועלת)את השיניים ,לעומת השיטות האחרות.
אבקש ממכם האם תוכלו לתת לי חוות דעת על השיטה המוצגת לעיל?סיכויי הצלחה?מידת ההסתגלות?כמה זמן ביום צריך ללכת עם הפלטות על מנת שתהיה אפקטיבית?איך השיטה מבחינה אסתטית?יעילות ועלות(זולה או יקרה יותר) אל מול השיטות האחרות?והאם יש צורך להגיש תביעה נגד מכבי על כך שלא שמו לי קיבוע קבוע(התקן)על השיניים בגמר הטיפול?
תודה מראש על כל אצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדר עתליה וסרשטיין,דחוף בבקשה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין29/01/2011תומכת בתגובת ד"ר דינבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)




