מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שן גבוההקארין04/12/2010
יש לי שן אחת עליונה החותכת ליד הקדמית שיותר גבוהה מיתר השיניים. האם ניתן בטיפול אורטודנטי ליישרה עם קו יתר השיניים והאם מדובר בתהליך ארוך וממשוך או מהיר עקרונית (האם זה מיכול להסתדר תוך חודשיים למשל) ? והאם יש חובה להשתמש במכשיר קבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן גבוהה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין04/12/2010יכול להסתדר תוך חודשים. השליטה הטובה ביותר והמהרה ביותר במצב זה היא במכשור קבוע. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשר,רסן וגומיותרמי04/12/2010
אני בן 13 וחצי ושמו לי גשר לפני שלושה חודשים, לני הטיפול אמרו לי שאני צריך רסן.
היום הייתי אצל האורטודנטית והיא שמה לי גומיות בשיניים (גומיות המחברות בין השיניים העליונות לתחתונות) האם זה במקום הרסן ? זה עושה את אותה פעולה שלו? זה יפחית מהזמן שאני יצתרך רסן?
תודה דר וחג שמח
רמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר,רסן וגומיות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין04/12/2010התשובה חיובית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אותו דבר08/12/2010מה חיובי? יפחת מהמזמן או במקום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין08/12/2010יפחית מהזמן. את האורתודונטית תשאל אם זה מספיק להשתמש בגומיות במקרה שלך במקום הרסן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגומיה וגשר!!! - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/12/2010תלוי בסוג הגשר. שאלי את האורתודונט/ית שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנשך עמוקאופיר03/12/2010
שלום,
יש לי בעיה אורתודנטית של מנשך עמוק, עאשר החפיפה היא מלאה (השיניים העליונות מכסות במלואן את התחתונות).
הבנתי מבירור בנושא (כללי - עוד לא הלכתי לאורתודט) שבעיה זו קשה לטיפול ולרוב לא ניתן לעשות הרבה. האם הדבר נכון? יש לי בכלל טעם ללכת לבדיקה אורתודנטית?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנשך עמוק - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין04/12/2010יש טעם בבדיקה אורתודונטית, אם יש אינדיקציה רפואית או אסטטית לטיפול. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רווחירדן03/12/2010
שלום , יש לי רווח בשיניים התחתונות ,
והשיניים הקדמיות שלי ישרות מאוד ..
האם אני צריכה לעשות גשר גם למעלה וגם למטה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רווח - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין04/12/2010לא בהכרח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצץ הפוךמירב רחמים02/12/2010
שלום, בתי בת שנתיים ומשתמשת במוצץ אורטודנטי. הבעיה היא שהיא תמיד שמה את המוצץ על הצד ההפוך שלו וזה לא מפריע לה.
1. האם עשוי להיגרם נזק משימוש בצד הלא נכון?
2. אם כן, האם עדיף לעבור למוצץ אחיד כלומר ללא צדדים?
תודה,
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצץ הפוך - תגובה
ד``ר אריאל דינבר03/12/2010לא הייתי מתרגש מזה, אין הוכחות ממשיות לנזק מפעולה זו,
אל תתעקשי בנושא זה, הניחי לה להנות מהמוצץ כפי שהוא.
אם עד גיל 4-5 עדיין לא חדלה הרגל זה, יש לנסות לשכנע אותה להפסיק. זה חשוב הרבה יותר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן מסובבתנטע לי02/12/2010
קיימת אצלי שן חותכת אחת שמסובבת על צידה כלומר במקום שחזית השן השן תפנה כמו כולן כלפי חוץ הצד הצר שלה מופנה לחזית הפה. האם ניתו לתקן את הבעיה באמצעות מכשור נשלף בלבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן מסובבת - תגובה
ד``ר אריאל דינבר03/12/2010השאלה אם יש לה מקום להסתובב, מעבר לכך מכשור נשלף מאד לא מדויק בפעולתו והשליטה בסיבוב של השן מופחתת. מומלץ לפתור בעיות מסוג זה רק במכשור קבוע כדי לקבל תוצאה אופטימלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנשך פתוחאורית02/12/2010
בני בן 21 ויש אצלו מנשך פתוח שלא ניכר לעין ולא הפריע לא מעולם תפקודית (לאחר שסרב בילדותו לטפל בכך). נאמר לי שמנשך פתוח עלול לגרום להפרעה אסטטית של פנים מאורכות, למה הכוונה וכיצד ניתן לדעת שזה המצב?
תודה אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנשך פתוח - תגובה
ד``ר אריאל דינבר02/12/2010יש לבדוק את בנך ולהגדיר אם המנשך הפתוח הוא דנטלי (מערב שיניים בלבד) או סקלטלי (מערב את הלסתות). דברים אלה ניתנים למדידה וקביעה. פני למומחה ליישור שיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת דבקורד29/11/2010
איך מורידים את הדבק בסיום הטיפול, האם גירודו לא עלולה לפגוע באמייל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורדת דבק - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2010הסרת דבק נעשית בד"כ ע"י מכשיר רוטטורי (המקדח שכולם כל כך "אוהבים") או ע"י גירוד עם מכשיר מיוחד. פעולה זו אם נעשית בעדינות אינה אמורה לפגוע באמייל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבוע שיניים בלסת העליונהמטופלת28/11/2010
שלום,
לפני 9 חודשים התחלתי טיפול אורטודונטי: פלטה שקופה בלסת העליונה (לטובת יישור שתי השיניים הקדמיות) וסמכים בלסת התחתונה.
אני עתידה והסיר את הסמכים בלסת התחתונה בחודש הבא ולשים קיבוע מודבק.
הרופא לא רוצה לשים לי קיבוע גם בלסת העליונה מכיוון שאומר שהקיבוע גורם לדלקות או לזיהום.
האם אין העניין מתאים גם ללסת התחתונה?
כמו כן,מה ההבדל בין קיבוע לסת תחתונה ללסת עליונה?
האם השיניים יכולות לזוז גם לאחר הקיבוע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע שיניים בלסת העליונה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2010טכנית קשה יותר לבצע קיבוע בלסת העליונה. במקרים מסוימים לא ניתן להדביק קיבוע בסוף הטיפול כי השיניים התחתונות נוגעות בדיוק במקום שאמור להיות הקיבוע העליון. אם לא היתה הערכות מתאימה במקרים כאלה אז לא ניתן להדביק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
מטופלת29/11/2010תודה, אך האם השיניים יכולות לזוז אחרי הקיבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2010בד"כ לא אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן מסובבתשירה28/11/2010
אני בת 24 ויש אצלי שן אחת בלסת העליונה החותכת שליד השן הקדמית שהיא מסובבת על הצד כלומר במקום שתהיה ישרה הצד הצר שלה הוא זה שמופנה כלפי חוץ והדבר יוצר רווח די גדול בינה לשן הקדמית. האם סיבוב השן הינה פעולה מסובכת במקרה זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן מסובבת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין28/11/2010לא מסובכת למומחה או מומחית לאורתודונטיה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפה לשן כלואהתמר27/11/2010
אני הולכת לעבור חשיפה לניב כלוא.
תוכלו להסביר לי על פעולה זו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשיפה לשן כלואה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין28/11/2010יש מספר שיטות חשיפה של השן כך שאיני יכולה לתאר לך מה את אמורה לעבור מבחינה כירורגית. מבחינה אורתודונטית אוכל לומר לך, שיודבק סמך על השן והיא תובא בהדרגה למקומה הרצוי בקשת השיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמצום רווחיםאתי27/11/2010
שלום,
עברתי טיפול אורטודנטי ליישור השיניים כשהייתי בת 15 ועכשיו 10 שנים אחרי נוצרו לי רווחים בשיניים העליונות, האם אני צריכה לעבור טיפול נוסף אורטודנטי או שאני יכולה להרכיב פלטה? מדובר רק בצמצום רווחים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמצום רווחים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין28/11/2010טיפול אורתודונטי יכול להיעשות במכשור נייד (פלטה)רגילה או שקופה או קבוע. גם לצמצום רווחים. כדי לקבל המלצה איזה מכשור מתאים לך, כדאי שתפני למומחה או מומחית לאורתודונטיה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים- בן 38חן27/11/2010
שלום,
אני מעוניין ליישר את שיניי ולשם כך פניתי לאוטודנט, הציעו לי את השיטה השקופה (אינוויזזיליין)- מה דעתך לגביה?
האם השיטה הוכחה מעל לכל ספק?
מדובר ביישור בשתי הלסתות.
אני מתלבט בין זה לבין השיטה הרגילה- אני מתאים לשתי השיטות.
אודה לדעתך בנושא.
חן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים- בן 38 - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין28/11/2010אם האורתודונט המומחה קבע שהמקרה שלך מתאים לשיטת אינויזאליין, אני מניחה שהוא יודע את מלאכתו. בשיטה הרגילה קל יותר להגיע לדיוק מירבי בתוצאות. יש שליטה רבה יותר בעמדת השיניים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילומי שיניים המשךלי27/11/2010
אבל האם הם יכולים לחייב אותי עבור הצילומים במחיר גבוהה יותר ממה ששילמתי בפועל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילומי שיניים המשך - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2010לא כל כך הגיוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול אורתודנטי-הרחבת לסתבן27/11/2010
אני נמצא בטיפול אורתודנטי להשיג סגר תקין,יש לי סגר הפוך בצד ימין.
עברתי ניתוח בחניכיים בצד ימין עליון= חתכים בין 4 השיניים האחרונות והשתלות עצם בניהן.יש לי גשר בשיניים עליונות,והתחלתי עם גומיות.
2 שאלות: כמה זמן ייקח בערך הטיפול הנ"ל עם הניתוח שעשיתי?
לגבי הגומיות אני מוריד אותן רק בצחצוח שיניים כי זה בלתי אפשרי האם זה
בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול אורתודנטי-הרחבת לסת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין28/11/2010בסדר שאתה מסיר גומיות לצחצוח, אך בלתי אפשרי שנעריך את משך הטיפול. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




