מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פלטה שקופהלילך18/10/2010
שלום
עברתי טיפול אורטודנטי לפני כמה שנים.. טיפול שכלל גשר (טבעות)
לפני בערך חודש זזו לי כמה שניים בלסת העליונה, לדעתי זה כתוצאה משיני הבינה. אני בעוד חודשיים בערך טסה ל4 חודשים.. האורטודנט אמר לי שהוא יכול לתקן לי למעלה בעזרת פלטה שקופה אבל כשאני אחזור(הוא אמר טיפול של 4 חודשים -ושאין טעם להתחיל אותו אם אני טסה).
השאלה היא:
אם השיניים יתעקמו עוד במשך החצי שנה הקרובה.. האם עדיין יהיה ניתן לטפל באמצעות פלטה שקופה או שמקרה כזה של התעקמות כבר אני אהיה חייבת גשר? מה תפקידה של הפלטה השקופה? במה היא שונה מהגשר מבחינת הטיפול? האם היא תחליף לגשר ?
זה מאוד חשוב לי.. כי אני ממש לא רוצה להרכיב גשר עוד פעם (הטיפול שלי ארך כ4 וחצי שנים!)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה שקופה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין21/10/2010בדרך כלל השינויים בעמדת השיניים אינם מאוד מהירים. פלטה שקופה יכולה להיות תחליף לגשר במקרים רבים. בשביל ההבדלים - צריך לפחות קורס באורתודונטיה
סמכי על האורתודונט המומחה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה באמתבר ש18/10/2010
שלום, אני רוצה לעשות ישור שיניים... יש לי שיניים עליונות בולטות שיוצאות החוצה ואחת מאחורה שנכנסה פנימה. ולמטה יש צפיפות כבדה שעקמה לי את השיניים קצת לא בצורה חמורה (כך גם למעלה). עכשיו הלכתי לאורטודנט והוא אמר לי שאצטרך לעשות גשר ובסוף הטיפול השיניים יבלטו יותר קדימה כי עדיף לא לעקור כי זה יאריך את משך הטיפול. הלכתי גם לרופאת שיניים שאינה מומחית באורתודנטיה והיא עושה את שיטת הדמון. היא המליצה לי עליה ועל טיפול בה. עכשיו חשוב לי לשמור על אסתטיקה ואני רוצה שקוף. יש קוביות שקופות חרסינה בגשר רגיל ובדמון יש גם שקוף. האם דמון שקוף זה לא טוב? זה מה שהאורטודנט אמר לי והרופאה לא אמרה לי דבר כזה. והאם דמון יגרום לכך שהלסת בסוף הטיפול לא תבלוט קדימה? כמו בגשר רגיל ללא עקירה. מה עדיף? גשר שקוף או דמון שקוף? מה החסרונות והיתרונות והאם באמת לעשות טיפול דמון אצל מישהי לא אורטודנטית או אצל אורטודנט אך טיפול גשר רגיל?
אני מאוד מבולבלת.... אשמח לתשובה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה באמת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין21/10/2010עדיף טיפול אצל אורתודונט מומחה . בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל לא ענית לי עד הסוף...
בר שקד22/10/2010מה עדיף שיטת הדמון או רגיל עם עקירות? כי אמרו לי שבדמון יקח לי הרבה פחות זמן וגם הלסת לא תזוז קדימה....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל לא ענית לי עד הסוף... - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין22/10/2010לפי כל המחקרים שיטת דיימון לא מהירה יותר ואין השפעה שונה על תזוזת הלסת. לגבי עקירות או לא - החלטה שלך עם האורתודונט ולא רופא שיניים כללי עדיפה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קו אמצע וניב חסרהאוראל18/10/2010
שלום,
אני סטודנט בן 24 ובגיל 11 עברתי טיפול ליישור שיניים במסגרתו עקרו לי בטעות את ניב 23 במקום שן 24.
כיום יש לי סטיה בקו אמצע עליון ורציתי לשאול האם יכול להיות שכתוצא מהעקירה נוצרה סטיה? ואם היתה סטיה קודם העקירה, האם יתכן שבעקבות הסרת הניב, הסטיה גדלה?
שאלה נוספת היא, איך ניתן לטפל בזה כיום כדי לקבל לסת עליונה סמטרית יותר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קו אמצע וניב חסרה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין21/10/2010גם מעקירת שן 24 בלבד תיתכן סטייה או הגדלתה.
סביר להניח שצריך לעקור שן בצד ימין עליון או הוספת שן בשמאל עליון.
עליך לפנות לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטהמיכל18/10/2010
התחלתי להרכיב פלטה ניידת כזו עם פס מתכת ושמתי לב שהחלק הפלסטי מכסה גם לא רק את החך אלא גם חלק מהשיניים עצמן. מאז כואובות לי השיניים (שכלל לא אומורות לזוז בגלל הפלטה)כולל שן בינה שהפלסטיק נוגע בהן. האם כך זה אמור להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערה נוספת
מיכל18/10/2010מדובר על פלטה שמטרתה יישור 2 שיניים קדמיות בלבד, האם במצב כזה יש טעם שתשב גם על השיניים ולא רק החך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערה נוספת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין21/10/2010יש טעם בישיבת הפלטה גם על שיניים לצורך אחיזה ועיגון. לא אמור להיות לחץ על שיניים, שלא אמורות לזוז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחיצותן של עקירות שיני בינהמורן17/10/2010
שלום רב!
ברצוני לבצע יישור שיניים ופניתי לאורתודנט. טרם הטיפול, איבחן האורתודנט בצילום הפנורמי אפשרות לבעיה בעניין שיני הבינה בלסת התחתונה. על כן, שלח אותי האורתודנט להתייעץ עם כירוג לגבי עקירת שיני הבינה בלסת התחתונה, בשל הקירבה בין השינים הטוחנות לשיני הבינה.
הכירוג לא העניק לי תשובה סופית האם לעקור או לא אבל נתן לי להבין שעקירות כאלה במקרה שלי הן מסוכנות כיוון שהשיני בינה שלי קרובות מאוד לעצב. יש לציין ששיני הבינה שלי עדיין לא בקעו.
יש לי מספר שאלות:
1.האם מומלץ לבצע עקירת שיני בינה במקרה כזה?
2. האם מומלץ לבצע עקירת שיני בינה לפני התחלתו של טיפול אורתונדטי במקרה של קירבת השינים הטוחנות לשיני הבינה?
3. השאלה הכי חשובה- אם אבצע יישור בלי עקירות שיני בינה זה עלול להוות בעיה? האם זה מגביר את הבעיתיות בשיני הבינה אשר עדיין לא בקעו??
תודה רבה על הסיוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחיצותן של עקירות שיני בינה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין19/10/20101. ההמלצה - של כירורג בלבד
2. אם מזיזים את הטוחנת הסמוכות לשיני הבינה - עדיף שלא תהיינה שם שיני בינה
3. הבעיה הצפויה לא בשיני הבינה אלא בטוחנות הסמוכות להן עם או ללא יישור שיניים.
יש חילוקי דעות באשר להשפעת שיני בינה על הצטופפות שיניים קדמיות תחתונות.
בד"כ שיני הבינה לא מהוות בעיה ליישור השיניים. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים גורמת להצהבתן ?מיטל17/10/2010
שלום , לפני חודשיים התקנתי גשר קוביות על שיניי העליונות .
מאז התקנת הגשר השיניים שלי מצהיבות מאוד , כול השטח שלהן ובעיקר באזור החריצים בין השיניים . אינני מעשנת ושומרת על הגיינ פה מקסימלית - מצחצחת שיניים לאחר כל ארוחה . האם יש קשר בין הגשר לבין ההצהבה ? וכיצד אפשר לטפל בכך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים גורמת להצהבתן ? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין17/10/2010לא אמורה להיות הצהבה. או שאינך מצחצחת כראוי, או שיש עודף אחד מחומרי ההדבקה, שהוא זה שהצהיב. הראי זאת לאורתודונט/ית שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה עתליה - שאלה נוספת
מיטל17/10/2010במידה ואכן הדבר נובע מחומר ההדבקה , כיצד ניתן לתקן זאת ? במידה וניתן לתקן , האם עליי להמתין עד שהגשר יוסר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה עתליה - שאלה נוספת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין21/10/2010אפשרי שהאורתודונט ינסה להסיר זאת גם ללא הסרת המכשור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רק שן אחת עקומהנווה17/10/2010
מה עושים כשכל השיניים ישרות חוץ מאחת שמפריעה?
חייב לעשות גשר, או שייש פתרונות אחרים מהירים יותר..........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק שן אחת עקומה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין17/10/2010יש גם פתרונות במכשור נייד - לאו דווקא יותר מהר. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיכשור נייד?
נווה20/10/2010מה זה אומר מכשור נייד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיכשור נייד? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין21/10/2010פלטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף!מישו17/10/2010
שלום אני בן 15 עם ריבועים בשיניים כבר שנתיים וקצת, קמתי הבוקר והיה לי משהו מוזר בין השיניים, זה כאילו החניכיים מילאו ריבוע, ועכשיו יש רווח בין שן לשן וברווח הזה יש, פשוט חניכיים, כשמסתכלים על זה, זה נראה חתיכה ורודה כזאת. החניכיים גלשו לתוך הריבוע עצמו, והפרידו בין שן לשן, וכשאני מצחצח שיניים זה מוריד המון דם וכשאני נוגע זה כואב, זה כאילו חלק מהחניכיים התנפחו, אני צריך לבדוק את זה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף! - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין17/10/2010חשוב מאוד ללכת בדחיפות לטיפול אצל שיננית, שתדריך אותך כיצד לצחצח ביעילות את השיניים עם הסמכים וכיצד להוריד את הנפיחות. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעקמות שיניים פתאומיתבדוי15/10/2010
ובכן, תמיד היו לי שיניים ישרות. כל כך ישרות שתמיד שאלו אם עשיתי גשר בעבר. התשובה היא כמובן לא, ירשתי את זה מאמי שעד היום יש לה שיניים מאוד ישרות.
היום הבחנתי בכך שהשיניים בלסת התחתונה קצת עקומות, חלקת הולכות קדימה ואחורה.
אולי אני מדמיינת, לא נראלי, כי אני בד"כ שמה לב - (תמיד ידעתי שיש לי איזו שן אחת קצת עקומה, ולא יותר מזה)
שאלתי היא - האם באמת ייתכן שבגיל כזה (19), אחרי גדילת כל השיניים, הן יתחילו לזוז? האם יש דרך למנוע את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעקמות שיניים פתאומית - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין16/10/2010אכן יתכן. הצטופפות טבעית של השיניים התחתונות עם הגיל שעיקרה עד גיל 25 היא תופעה נורמלית ושכיחה מאוד. למנוע - יישור ולאחריו ששמירת התוצאה לאורך שנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מורידים קיבוע?מרב15/10/2010
שלום,
יש לי קיבוע מגיל 16 כבר 7 שנים.
האם יש זמן מסוים בו צריך להוריד את הקיבוע??
האם ניתן להשאיר אותו הרבה שנים או מומלץ להוריד לאחר תקופה מסוימת??
אני מפחדת להוריד כדי שהשיניים לא יזוזו אך גם פוחדת שהשארת הקיבוע כ"כ הרבה שנים תפגע בשיניים שלי..
תודה רבה,
מרב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי מורידים קיבוע? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין16/10/2010רצוי שהקיבוע ישאר כמה שיותר שנים, אם חשוב לך שהשיניים לא יזוזו.
כדי שהקיבוע לא יפגע בשיניים עליך להיות במעקב אצל רופא/ת השיניים הכללי שלך אחת לחצי שנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסתאגם15/10/2010
יש לי גשר על השיניים ומלא קליקים בלסת שפיתאום קשה ליפתוח אותה וזה כואב אז רציתי לדעת עים זה קשור לגשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין16/10/2010לא בהכרח קשור, אך עליך לדווח על כך לאורתודונט/ית שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אגם16/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה לגבי כאבים לאחר טיפול אורתודנטשרון14/10/2010
שלום רב,
אתמול עשיתי טיפול אורתודנטי (ברקטים), מאז שעשיתי את הטיפול יש לי רגישות בשיניים בזמן אכילה זאת אומרת שכאשר אני נוגס במשהו או טוחן משהו עם השיניים הטוחנות אני מרגיש כאבים.
בנוסף, הברקטים מקדימה משפשפים לי את השפה ואז חותכים אותה.
האם זה הליך טבעי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה לגבי כאבים לאחר טיפול אורתודנט - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2010אני מניח שקיבלת הסברים לאחר ההדבקה. אני גם מניח שהוסבר לך לגבי כאבים לאחר הטיפול. אני גם מניח שקיבלת שעווה אורתודונטית שיש להשתמש במקרים כאלה. אם אכן כן, אז תשתמשי ואם לא אז תחזרי למרפאה ותבקשי הסברים מלאים לגבי מגבלות כאבים צחצוח ובעיות אפשריות. זה תפקיד האורתודונט/צוות המרפאה לתת לך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
שרון14/10/2010תודה על התגובה. רק לא הבנתי משהו. "כאבים אחרי הטיפול" כוונתך במהלך התקופה של היישור שיניים ולא לאחר היישור, כן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2010הכוונה לאחר שהודבקו לך קוביות על השיניים והפעילו כח. הפעלת הכח גורמת לתופעות שונות ביניהן במקרים מסוימים גם כאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות בשינייםמיכל14/10/2010
לבתי בת 19 הדביקו סמכים על 4 שיניים מהצד הפנימי במטרה לסגור רווח בין 2 השיניים הקדמיות. עברו כבר 3 שבועות והכאב אמנם פסק אך נשארה רגישות ב2 השיניים הקדמיות כך שקשה לה לנגוס באמצעות 2 שיניים אלו והיא אף מרגישה אותן בעת צחצוח שיניים. האם זה נורמלי? הכאב בהחלט נסבל אך אנו מבקשים לדעת האם זה טבעישבמהלך תזוזת השיניים תהיה רגישות לאורך כל הדרך או שבשלב כלשהו למרות הסמכים הן אמרוות להרגיש כמו כל שן אחרת.
תודה מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות בשיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2010בהחלט נורמלי. שיניים שמופעל עליהם כח לצורך הזזתן הופכות רגישות ואף ניידות. אם את דואגת ניתן לבקש להגיע לרופא לבדיקה כך שיבדוק שאכן הכל תקין. את גם יכולה להתקשר ולבקש לדבר עם הרופא ולשאות את דעתו. האחריות על הרופא שלך בלבד ואולי הוא ירצה לבדוק בכל מקרה או שלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבועשיר13/10/2010
שלום,
אני בת 22 לפני 4 שנים עברתי טיפול של 4 וחצי שנים (שלאחריו לא הייתי עם מקבע בלסת העליונה הוא אמר שלא כדאי לשים שם)
לפני כשבועיים בערך התחילו לי תזוזות ולחצים בלסת העליונה ואף זזו לי שיניים באופן די משמעותי, אני חושבת שזה קרה כתוצאה משיני הבינה שפתאום התחילו לגדול ביחד. מאז הייתי אצל האורטודנט שטיפל בי הוא אמר שלדעתו זה לא מהשיני בינה ולפי דעתו השיניים לא יזוזו יותר, ושבקשר ללשיניים שזזו אפשר לסדר זאת ע"י פלטה שקופה.
אני בעוד כ 3חודשים טסה לטיול של 4 חודשים. והוא אמר שלפי דעתו אין טעם להתחיל בטיפול ושאני אבוא אליו אחרי שאני חוזרת.. ביקשתי ממנו שישים לי מקבע למעלה כי אני חוששת שהם עוד ימשיכו לזוז לי עד אז... הוא אמר שהוא לא רוצה לשים מקבע רק לכמה חודשים כדי להוריד אותו אחר כך, וסירב להגיד למה, הוא רק אמר שהוא לא חושב שהשיניים יזוזו.
אני מאוד שחוששת שהן יזוז לי בזמן שאני אהיה בחו"ל .. אני ממש מרגישה רגישות ומפחדת לנגוס עם השיניים הקידמיות.
האם זה ממש בלתי אפשרי לשים מקבע רק לכמה חודשים עד שמתחילים טיפול??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2010קיבוע מודבק בד"כ לתקופות ארוכות (שנים). לתקופה קצרה נהוג להרכיב מכשיר נייד (נשלף).
טכנית אפשר לעשות הכל. לשיקולו של הרופא שלך מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
לילך14/10/2010קודם כל תודה על התגובה המהירה...
האם אפשרי לתקן שן שהתקעמה קדימה או אחורה קצת... בפחות מ3 חודשים? או שזה בלתי אפשרי...??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת... - תגובה
ד``ר אריאל דינבר14/10/2010כעקרון כאשר מדובר ב"שן שהתעקמה קצת" ויש לה מקום בקשת של השיניים אז התשובה היא כן. אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה נשלפת- המשךטלי13/10/2010
אני מרכיבה פלטה נשלפת יותר משבוע 12 שעות ביום ליישור 2 שיניים קדמיות ומאז החלו לי כאבים בכל השיניים ובמיוחד בב2 הקדמיות ואף בטוחנות בהן נוגעת הפלטה למרות שהן לא אמורות לזוז. הכאבים מקשים עלי ללעוס ואף לדבר. ואין שיפור במצב. האם זה נורמלי אחרי שבוע וחצי או ש כדאי להפסיק להרכיב את הפלטה עד ביקור הבא אצל הרופא בעוד כמה ימים?
תודה טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה נשלפת- המשך - תגובה
ד``ר אריאל דינבר13/10/2010יש להגיע בדחיפות לאורתודונט לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




