מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום רב - שיניים לאחר טבעותד'26/11/2010
שלום רב ד"ר,
הייתי עם טבעות ליישור שיניים במשך שנתיים; כאשר הרופאה הסירה לי את הטבעות, היא גם הסירה לי את הדבק ההוא יחד עם מכשיר שמזכיר משחזה קטנה, אבל לצערי מאז שמתי לב שפני השטח החיצוניים של השיניים "נחרטו" ובחלקן "מכתשים קטנים", בעקבות הסרת הדבק. ברוב השיניים אפשר ממש להרגיש שיש "מכתשים" שכאלו ושהן אינן חלקות לחלוטין כפי שהיו. אני חושש מאוד שצורת העבודה שלה פגמה לי בשיניים או בשכבת האמייל שלהן - אני לא יודע אם זה אמור להיות ככה, כי במחשבה שניה, אני לא יודע אם יש דרך אחרת להסיר את הדבק הזה.
אשמח לדעת האם זה תקין שהיא ביצעה ככה את העבודה, או שיש דרך אחרת והאם בכלל אפשר להחזיר את השיניים למצב הקודם, עם ציפוי מסוים או כל דבר, כי זה מאוד מטריד אותי וחורה לי שהשיניים שלי לא כפי שהיו - שהן נפגמו איכשהו.
לעזרתכם אודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב - שיניים לאחר טבעות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2010היום עם טכניקות אסתטיות ניתן לתקן כמעט כל בעיה. פנה לרופא שיניים העוסק באסתטיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חניכיים גדוליםאני25/11/2010
כתבתי בפורום רפואת שיניים אבל נדמה לי שיותר מתאים כאן.
יש לי שיניים ישרות ויפות אבל הן יחסית קצרות והחניכיים העליונות שלי הן כמעט ברוחב השיניים (אפילו קצת יותר), זה תופס את החיוך שלי ומביך לי לחייך.
זה מכוער מאוד, האם יש איזשהו ניתוח שמסיר מעט מהחניכיים וחושף יותר את השן שמתחת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חניכיים גדולים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2010פנה למומחה לחניכיים (פריודונט)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לבצע טיפול מינימאלי ?אמיר25/11/2010
שלום,
רציתי לקבל חוות דעת האם הבן שלי חייב לעבור טיפול מסובך הכולל עקירות/שתלים או שאפשר גם לבצע טיפול פשוט יותר (פחות כאבים) הכולל רק ישור שיניים ?
מצ"ב צילום....
תודה רבה,
אמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם ניתן לבצע טיפול מינימאלי ? - תגובה
ד``ר אריאל דינבר29/11/2010לא ניתן לענות על שאלתך ללא בדיקה פיזית של הבן שלך. פנה למומחה ליישור שיניים. רשימת המומחים מופיעה באתר ההסתדרות לרפואת שיניים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים קטנותהדר25/11/2010
אני בן 20, בעל שיניים ישרות אך קטנות [ירשתי זאת מאימי..]
הן אינן עקומות כלל אבל ישנם רווחים.. איזה דרך מומלצת לטיפול? אני חושש שכיווצם ע"י עזר אורטודנטי יגרום למראה מוזר עקב גודלם..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים קטנות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר27/11/2010תלוי עד כמה הן קטנות , אם הן מאד קטנות יש לשקול הגדלתן על חשבון הרווחים הקיימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סגירה בעייתיתרפאל25/11/2010
שלום,
לפני שלושה חודשים הורכב לי גשר בחלק העליון, וחודש לאחר מכן גם גשר בחלק התחתון. הסיבה העיקרית להרכבת הגשר היא ניב כלוא למעלה.
הבעיה היא כזו:
הסגירה של השיניים שלי אף פעם לא הייתה מושלמת, השיניים התחתונות מקבילות לעליונות (בדרך כלל לפי מה שאני רואה אצל אחרים השיניים התחתונות אמורות להיות מאחור מעט).
אך זה עוד היה סביר, העניין הוא שבימים האחרונים המצב כאילו מדרדר, השיניים התחתונות אף מקדימות מעט את העליונות, כאם נעו קדימה קצת. כעת, לעיתים קרובות בעת סגירה, השיניים העליונות מחליקות לאחור.
ניסיתי לפנות למרפאה למרות שהתור הבא שלי בעוד חודש, אך האורתודונט לא נמצא (אולי בחופשה) בשלושת השבועות הקרובים.
האם הדבר נורמטיבי כחלק מתהליך יישור השיניים ויסתדר בהמשך הטיפולים אצל האורתודנט? או שמא עליי לפנות ולהגדיר שזהו מצב המצריך עזרה ראשונה?
מצטער על המידע הרב שכתבתי אך השתדלתי לצייר תמונה ברורה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סגירה בעייתית - תגובה
ד``ר אריאל דינבר27/11/2010אתה בשלב ההתחלתי של הטיפול מצבך אמור להשתפר בעתיד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשן התחתונה אחרי גשר עליוןשיר24/11/2010
שלום
לפני כשבוע הרכיבו לי גשר בחלק העליון של הפה עוד חודש צריכים להרכיב לי גם למטה אחרי שאני אסיים לעשות 2 עקירות מאחורי הניבים.
שמתי לב לתופעה מוזרה שמאז ששמתי את הגשר נורא כואבת לי השן הטוחנת שנמצאת למטה(איפה שעדיין אין גשר) בהתחלה חשבתי שזה נובע מהגשר והכאבים הם מלמעלה(איפה שהטבעת של הגשר נמצאת) אך הבחנתי שככאשר אני נוגעת בשן הטוחנת למטה יש לי ממש כאבים וזה לא כאב שנובע מלמעלה מהטבעת. ממש קשה לי לנגוס בצד הזה.
רציתי לדעת אם יש קשר בין הדברים,?
תודה..מחכה לתשובה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשן התחתונה אחרי גשר עליון - תגובה
ד``ר אריאל דינבר27/11/2010לא בטוח, כדאי שתיגש לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לילי24/11/2010
שלום
משהו נוסף שני רוצה לשאול
שן קדמית לאחר טיפול שורש,האם ישנה אפשרות שעקב טיפול יישור שיניים החומר ששמים בשן הגיע לעצם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לי - תגובה
ד``ר אריאל דינבר27/11/2010אם השורש עבר בקצהו ספיגה אז סתימת השורש נראת ארוכה מידי, מעבר לזה כוחות אורתודונטים לא מוציאים סתימת שורש ממקומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילומי שינייםלי24/11/2010
שלום
אני מטופלת במרפאה ליישור שיניים,אני מעוניינת לעבור למרפאה אחרת.
אני צריכה את הצילומים שעברתי וצילום של תיק רפואי,האם הם יכולים לחייב אותי על כך?הרי אני שילמתי מכיסי הפרטי עבור הצילומים?!ואם לחייב האם הם יכולים לחייב אותי במחיר שעולה על הסכום שאני שילמתי עבורם?
אשמח לתשובה אני די מיואשת.
תודה
לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילומי שיניים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר27/11/2010יכולים לחייב אותך על שכפול התמונות, חייבים לתת לך גם את צילום התיק, מותר להם לחייב על צילום התיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבוע- המשךשלי24/11/2010
בהמשך לשאלתי - בהנחה שיש לי רווחים בין השיניים הקדמיות לאורך השן חוץ מאשר בנקודת המגע ליד החניכיים, האם יראו מבחוץ את הקיבוע המודבק מבפנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבוע- המשך - תגובה
ד``ר אריאל דינבר24/11/2010אם יש נקודת מגע בין השיניים והסגר מאפשר הדבקה באזור שלא יראו אז כנראה לא יראו, אך אם יש רווחים ממשיים בין השיניים יש סיכוי שהקיבוע יהיה גלוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמאי22/11/2010
כמה עולה בערך גשר בשיניים? והאם הטיפול כואב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה בערך
אגם22/11/2010בערך עשר אלף תלוי בטיפול וזה קצת כואב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאגם22/11/2010
שלום האורטודנט שלי עשה לי רווח גדול מאוד בשן בעזרת שיוף כבר כמה חודשיים עברו אבל הרווח לא ניסגר ביכלל וכל השיניים הקדמיות שלי יצאו קדימה ולפני הטיפול הם היו ביפניים ודי ישרות ובסך הכול עשיתי את הגשר ביגלל שן קלועה. אני ממש לא מרוצה מהאורטודנט מה אפשר לעשות?
*מצורפת תמונה
תודה ויום טוב, אגם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/11/2010אם את מודאגת אני ממליץ לך לשאול את האורתודונט שלך , ההרגשה שלי היא שאת נלחצת לחינם אני משוכנע שהרווח שאת רואה יסגר בהמשך, סבלנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום
אגם23/11/2010שלתי את האורטודנט הוא אמר שיהיה בסדר . שזה לא ניראה לי תשובה.
יום טוב,אגם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/11/2010תפני אליו בצורה מנומסת ותסבירי לו שאת מודאגת ומאד מבקשת שיסביר לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבועשלי22/11/2010
אני עומדת לםפני הורדת הסמכים אך מתנגדת לקיבוע (בלסת העליונה ) לכל החיים. האם הדבקת קיבוע למשל לחצי שנה יכולה לעזור בייצוב השן, ולאחר מכן לעבור לפלטה בלילות, או שאם זה לא לכל החיים אין משמעות לכמה חודשים של קיבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שואלת באותו נושא
ליאת22/11/2010מה, הקיבוע הוא לכל החיים??? (חשבתי לתקופה מוגבלת)
האם ניתן להשתמש בפלטות נשלפות במקום קיבוע?
אשמח לתשובה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיבוע - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/11/2010לא ברורה לי ההתנגדות לקיבוע, זהו הפתרון הטוב ביותר לשמור על תוצאת הטיפול. אם יש לך טיעון משכנע אשמח לדעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזזת שורש השןורד22/11/2010
האורטודנט העיר משהו כי בשן מסויימת יהיה צורך בהזזת השורש ע"י מכשור קבוע ולא ניתן להסתפק בהזזת הכותרת. האם ניתן להזיז רק כותרת והאם הזזת שורש השן היא מורכבת יותר וככרוכה ביותר סיכונים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזזת שורש השן - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/11/2010הזזת שורש מורכבת יותר מהזזת כותרת בלבד, אם היא נעשית בצורה נכונה וזהירה אין סכנה ממדית לשורש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיבוע המשך
שלי23/11/2010אני חוששת מהאפשרות שלא אוכל לצחצח שיניים באופן יסודי בגלל הקיבוע ובעקבות כך הופעת עששת ודלקות חניכיים להן אני נוטה. שאלה נוספת, בין השיניים הקדמיות (4 החותכות והניבים) נשארו לי רווחים מסויימים שככה ישארו, האם במצב כזה לא יראו את הקיבוע? (יישור השיניים נועד היה לתקן את 2 הניבים שצמחו גבוה יותר מיתר השיניים בלבד)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיבוע המשך - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/11/2010נכון שקשה יותר לצחצח ואם אינך מקפידה ויש לך גם הטיה לעששת אולי קיבוע זה לא פתרון עבורך. השאלה עד כמה את באמת מצליחה לשמור על שיניים נקיות ועד כמה עד נוטה לעששת, ומעבר לזה עד כמה חשוב לך שהשיניים לא יזוזו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת מאכלים על שיני ילדיםמיטמיט22/11/2010
כשהייתי ילד היה מקובל לתת לנו "גריסיני", מקלות ארוכים, שהיינו מוצצים עד שנהיו רכים ואז לועסים. האם יש למוצר כזה השפעה חיובית על צמיחת השיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השפעת מאכלים על שיני ילדים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר23/11/2010שאלתך לא נוגעת לפורום זה נסה פורום רפואת שיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים בחוץלאה20/11/2010
השיניים העליוניות שלי בחוץ האם קיים ניתוח מלבד גשר להכניס אותם בפנים כמו שצריך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים בחוץ - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין21/11/2010קיימים ניתוחים, אך ברוב המקרים יש צורך גם באורתודונטיה. תוכלי לפנות לייעוץ לאחת מהמחלקות לכרורגית פה ולסת , שעוסקות בניתוחים אורתוגנטיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)




