מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תופעה של הדבקות העור לעטרהד``ר שלמה סטיב ג`קסון04/10/2007
שלום דר גקסון
שמתי לב בהחתלה האחרונה של בני (בן השנה) שעטרת הפין דבוקה לשאר העור, כלומר כל הפין בנוי על מישור אחד. רציתי לדעת אם תופעה זו מוכרת לך, אם יש צורך בטיפול קוסמטי או שזהו חלק מתהליך ההחלמה.
יש לציין שהמילה בוצעה ע"י רב מוהל בדרך המסורתית וללא כל תקלות לפחות ע"פ דבריו.
אנא תגובתך בהקדם
אב מודאג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקות
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון11/10/2007ירון שלום
הדבקויות יכולות לקרות ,אך לא שכיחות כשנה אחרי הברית.
חייבת להיות סיבה להדבקות , הפרשות מרובות או פציעה של האזור שגורם להדבקות.
ניתן להפריד בעדינות-אנא גשו לאורולוג ילדים אשר יחווה את דעתו.
בהצלחה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית בגיל 222604/10/2007
שלום דוקטור. אני בן 22 ואני רוצה לעבור ברית מילה ורציתי לדעת האם הדבר יכול לגרום לסיבוך או ירידה בהנאה בקיום יחסים או כל דבר אחר חיובי או שלילי..
אודה לך על כל עצה..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית מאוחרת.
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון11/10/200726 שלום
ברית בגיל 22 גורמת לאי נוחות במשך 3 שבועות אחרי הפעולה.
אין סיבה לא לחזור לתפקוד קודם בצורה מלאה .
בהצלחה דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוהל רופא בצפוןטלי03/10/2007
שלום רב,
עומדת ללדת בע"ה את בני הראשון לאחר טיפולים וחרדה מהברית
מחפשת רופא מוהל דתי-בגלל משפחתו הדתית של בעלי, שיסכים להגיע לצפון
אודה מכל הלב לעזרתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האתר הרשמי של מדינת ישראל לשרותי דת
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון04/10/2007שלום רב
אנא פני לאתר זה www.religions.gov.il תחת שרותי דת , או בגוגל.
בהצלחה דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרם אמלה לאילחוש-מותר?רוני02/10/2007
שמעתי שזריקת ההרדמה כואבת מאוד לתינוק. הם ניתן לפני הברית לאלחש את איזור הדקירה בקרם, למשל אמלה והאם אין סכנה לנזק? אשמח מאוד מאוד לתשובתך. חג סוכות שמח!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמלה?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון02/10/2007חג שמח
אין זה מדויק כי הזריקה מאוד כואבת .
הכל תלוי בטכניקת ההזרקה ובניסיונו של המבצע(רק רופא מורשה ע"פ החוק).
ניתן לאלחש באמלה קודם- יש כמובן להקפיד על הוראות היצרן ועל מגבלות רפואיות שלא מאפשרות שימוש במשחה כגון חסר אינזימתי וכו.
בהצלחה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועד הבריתמורן30/09/2007
מה המועד המוקדם ביותר או המשקל המינימלי בו אפשר לעשות ברית? הייתי שמחה לעשות זאת בטווח השלושה ימים שלאחר הלידה. המתח של 8 ימים יהרוג אותי. אך אם לא מומלץ, אסבול בחינניות....תודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מועד הברית
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון30/09/2007מורן שלום
יש חשיבות גדולה להמתין עם הברית עד ל-8 ימים וזה מסיבות
בריאותיות:(יש לראות כי לתינוק אין צהבת,או חלילה כל בעיה רפואית אחרת, הוא עולה במשקל ועוד) וכן
מסיבות הלכתיות- ברית לפני 8 ימים אינה כשרה .
אני ממליץ בחום להנות מהתינוק בימים שלפני ולבצע את הברית ביום השמיני ע"פ הסטנדרטים הבריאותיים המקובלים וההלכתיים.
החלטה נכונה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יצירת קשר עם המוהלליבי28/09/2007
באיזה שלב לאחר הלידה מומלץ ליצור קש/ר ראשוני עם המוהל על מנת "לשריין תאריך"?
האם מייד לאחר הלידה או שצריך להמתין עד לשחרור מבית החולים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר ראשוני
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון30/09/2007ליבי שלום
יש ליצור קשר מיד לאחר הלידה על מנת לתאם .
יש מוהלים שאולי זמינים יותר ,עדיף לשאול קודם הלידה.
בהצלחה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון בריתליאת24/09/2007
כאשר בני נולד והגיע לגיל שבועיים וחצי, בערך, אחות טיפת החלב הפנתה את תשומת ליבי לכך שפתח השופכה של התינוק שלי לא נמצאת במרכז העטרה אלא הוא נמצא ממש בחלק התחתון. האמת שאני ממש לא שמתי לב שיש בזה משהו לא טוב וחשבתי כי זה אמור להסתדר אחרי הברית... כאשר ניגשנו לרופאת המשפחה היא כבר אמרה לנו את המינוח הרפואי של הבעיה (ששכחתי אותו), וכן היא שאלה אם לא אמרו לנו כלום לאחר הלידה.
כמובן, שבית החולים לא אמר לנו כלום ובשחרור הרופא לא אמר שיש בעיה ושאסור לנו לערוך ברית מילה בזמן, כמו כן גם המוהל שפגש את התינוק רק לפני הטקס לא אמר דבר !!!
לאחר פגישה עם אורולוג ילדים נאמר לנו שהמקרה שלו דיי חמור והוא יצטרך ניתוח דיי קשה עם אשפוז ארוך (כשבוע) שבו יצטרכו לסגור את הפתח וליצור תעלה חדשה באורך כ ס"מ.
שאלתי - האם יתכן שלא ראו את הבעיה לפני הברית?
האם המוהל יכל לראות את הבעיה?
האם יש כאן רשלנות של ביה"ח?הלא יש בדיקות רופא דקדקניות בתינוקיה, לא?
היכן אתה היית ממליץ לי לערוך את הניתוח? האם יש בי"ח שהוא יותר מתמחה בתחום זה?
תודה מראש, ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפו ספדיאס
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/09/2007ליאת שלום
פעמים רבות העורלה שלמה ולכן לא ניתן לאבחן לפני הברית. (במצב של היפו ספדיאס פעמים רבות העורלה לא שלמה וזה עוזר לאבחן )
לענין ביצוע הניתוח אנא צרי קשר עם מזכירתי על מנת לקבל המלצה
0546230236
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מידע בסיסימאיה21/09/2007
שלום רב,
רציתי לדעת מה בעצם עושים במהלך הברית, ואיך לטפל בתינוק אח"כ. בנוסף, האם כאשר מתבצעת הפעולה ע"י רופא, משתמשים באלחוש כלשהו?
תודה מראש,
וחתימה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/09/2007מאיה שלום
כל הלפני ואחרי מצוין באתר שלי.
כמובן הכל תלוי בגישתו של המוהל ובניסיונו
הוסיף ואומר כי רק רופא יכול לתת זריקת אלחוש על מנת להקל על הכאב.
מוהל רגיל רשאי להשתמש באמצעים אחרים כגון : משחה , ספרי וכו
בהצלחה
דר 'ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה בחו"לא19/09/2007
שלום דוקטור,
אנו מתגוררים בחו"ל ואין בנמצא מוהל או רופא יהודי. יש כמובן רופא ילדים כירורגי שכבר עשה לא מעט מילות לילדים מוסלמיים. שאלתי היא - האם מבחינה רפואית, התוצאה הסופית תהיה אותה התוצאה? מילה של יהודים ומוסלמים?
אני יכול לומר את הברכות וזה יוסיף את הנופך הדתי לעניין הברית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית????
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/09/2007שלום רב
עדיף ליצור קשר עם חב"ד במקום על מנת לבצע את הברית .
אין לי שום יכולת לענות לך בהשוואה בין מילה מוסלמית ליהודית ,אין אני מכיר את הטכניקות הנהוגות במקומכם ולכן לא אוכל לחוות דעתי לענין התוצאה.
ענין הברכות לא רלוונטי כשהברית לא מבוצעת ע"פ כללי ההלכה.
בהצלחה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה לתאומיםפרלה18/09/2007
שלום. אני ילדתי תאומים לא זהים ואחד מהם עם משקל נמוך וחלש ככה שהייתי מעדיפה לדחות את הברית. מן הסתם זה הולך להיות כאב ראש ענק אם נעשה שתי בריתות. מבחינה דתית, אפשר לדחות את הברית של שניהם עד שהקטן יתאושש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיית ברית
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון19/09/2007פרלה שלום
רצוי לימול תינוק שהגיע למשקל הרצוי ואין לא כל מגבלה בריאותית זו גישתי .
פעמים רבות מבוצעת הברית הראשונה במרפאתי ואת התינוק השני מבצעים במסיבה כוללת.
בהצלחה
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקות העור לעטרה לבן 11 חודשיםד``ר שלמה סטיב ג`קסון16/09/2007
שלום רב,
בני בן 11 חודשים וביצע ברית מילה שעברה באופן שנראה תקין , בזמן האחרון שמתי לב כי העטרה והעור של הפין נמצאים האותו הגובה ואך לא נראה כי העטרה בולטת מעל העור אך יש הפרדה של העטרה שנראת בצבע אדום נוטה לסגול,
האם זהו מצב של הדבקות עטרה , מה עושים במצב זה.
אנא דעתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרון שלום
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון19/09/2007אנא שלחי לי תמונות
קשה לי להתרשם ממה שתיארת,אשמח לחוות את דעתי.
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון בריתרחלי16/09/2007
בני בן 4 חודשים ולאחר הברית שמנו לב כי פתח השופכה שלו מצולק כך שיש מעין שפתיים דקיקות מסביב לפתח. בנוסף טען אורולוג כי ייתכן ויש לו היצרות של פתח השופכה ועוד כחודש ייבדק שוב. מנסיונך, האם העניין מצריך ניתוח? האם העניין הקוסמטי יכול להסתדר מעצמו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון ברית
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון19/09/2007רחלי שלום
ענין הקוסמטי יסתדר מעצמו, מה שחשוב האם ההצרות מפריע במתן השתן ואם כן הדבר מחייב התערבות ניתוחית .
בהצלחה
שנה טובה
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה בגיל כמעט 18אנונימי13/09/2007
שלום רב דוקטור, אני עוד מעט בן 18 ועומד לעבור בקרוב ברית כירורגית בהרדמה דרך קופ"ח (כי אמא לא יהודיה על פי ההלכה), ויש לי כמה שאלות:
1.מה ישתנה אחרי הברית? יתכן שבעת זיקפה הפין יהיה עקום בגלל העור שנמתח? ואם כן, איך אפשר לסדר את זה או להמנע מזה?
2.מה כדאי ללבוש ביום הברית ובמשך ימי ההחלמה?
3.כמה זמן עד שאני אוכל ללבוש בגדים רגילים וללכת רגיל, וכמה זמן עד שאוכל לעסוק בפעילות מינית?
4.האם הפין יראה מעוות, או כמו כל פין אחר שנימול בגיל 8 ימים?
5.יש שימוש בתפרים בתהליך?
6.על איזה משכחי כאבים אתה ממליץ בתקופת ההחלמה?
7.האם יש מגבלות במזון או בשתיה שעלי לצרוך בתקופת ההחלמה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באמת תודה
אנונימי20/09/2007תודה רבה שענית לי מר דוקטור
...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבשמחה שנה טובה ובהצלחה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון24/09/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית לאחר לידהדנית11/09/2007
האם ניתן לעשות ברית בשלושת הימים הראשונים לחיי הילד, כבר באותו בית חולים או שיש להמתין? אני לא אעשה לו ברית מהטעם הדתי כך שאני רוצה לגמור את הסיוט הזה כמה שיותר מהר. תודה ושנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית לא כשרה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון11/09/2007ערן שלום
אני לא אוכל לעזור לך בענין ,מאחר שאין לי שום ניסיון בענין.
ברית כזו אינה כשרה ומחייבת הליך נוסף אחרי על מנת להכשיר אותה.
מלבד זאת יש שיקולים רפואים נוספים שיש להתחשב בהם כמו צהבת, משקל תקין את אלה תוכל לדעת רק במהלך הימים הראשונים של היילוד.
שנה טובה
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטייה של הפיןרונן סלע07/09/2007
ד"ר שלום,
בני עבר ברית מילה לפני כשבועיים.
לפני הברית אמר לנו המוהל שיש לילד סטיה קלה של הפין לצד שמאל. אני חייבת לציין שאני לא כ"כ הבחנתי בסטייה הזו גם לאחר שהמוהל אמר לנו לגביה. לאחר הברית הסטייה מאוד בולטת בעיני. ללא זקפה הפין שכוב פעמים רבות בצד השמאלי וגם בזקפה יש סטייה. האם זה מצב נורמלי? האם לברית יכולה להיות השפעה על הסטייה? האם סטייה כזו מפריעה לתפקוד מיני או רק קוסמטית והאם חולפת מאליה או שנדרש תיקון כירורגי. אם כן - האם מדובר בהליך מסובך ?
תודה מראש על תשובתך.
אם מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטיית הפין
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון09/09/2007שיראל שלום
סטיית הפין שמאל/ימין/למעלה הינה מולדת לעיתים ניתן לתקנה ע"י הברית ולעיתים הדבר נשאר ללא שינוי.
אין הסטייה מפריע לתפקוד המיני והיא יותר קוסמטית.
נדיר כי מתבצע תיקון לסטיית הפין-חשוב להתייעץ עם אורולוג ילדים מומחה שיוכל להקל על חששותיכם.
שנה טובה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



