מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ברית ע"יי רופא בירושליםרבקה28/10/2007
אנחנו ירושלמים ומעוניינים לעשות ברית לתינוק החדש שלנו אצל רופא כירורג ללא כל טקס דתי. רצינו לדעת איפה אפשר לעשות את זה כאן באזור מבלי שנצטרך לנסוע לאזור המרכז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוהלים בירושלים
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון28/10/2007בוקר טוב רבקה
אין אני מכיר מוהלים בירושלים בסגנון שאת מבקשת
קיים אתר של מדינת ישראל -- הרשות הארצית לשרותי דת ---ושם ניתן למצוא את כל המוהלים המוסמכים ובעלי רישיון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פין שעיראלמוני27/10/2007
שלום, אני בן 20 ויש לי פין שעיר, רציתי לדעת אם ישנם איזשהם טיפולים להורדת השער מהפין לצמיתות. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדי להפנות את השאלה לאורולוג.בהצלחה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון27/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת מוהלדנה26/10/2007
שלום,
אני אמא לילד בן שנתיים וחצי שעבר לפניכשנה תיקון ברית (שנעשתה על ידי כירורג בכיר וידוע). כעת אני עומדת להפוך לאמא בפעם השנייה והייתי שמחה לדעת אם יש אפשרות לעבור את תהליך הברית לא כטקס דתי אלא כהליך כירורגי נטו בקליניקה או בבית.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית במרפאה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון27/10/2007דנה שבוע טוב
ברית במרפאה היא אחת מהאפשרויות שאני מאפשר ללקוחותי.
ההליך הדתי הינו מינימלי אשר מחוייב מבחינה דתית.-כדי לבצע ברית כשרה.
לפיכך אין אני רואה כל מניעה לבצע בתנאים שתארת.
בהצלחה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטייה בפיןאלונה25/10/2007
ד"ר ג'קסון שלום
המוהל שביצע לבני את ברית המילה ציין שיש לבני סטיה בפין
היום בני בן שנה והאיחוי של הפין לא אחידץ כלומר כמו שבר..מחולק לכמה חלקים ולא ישר כמו פין תקי:
1) האם האיחוי הלא תקין הוא כתוצאה מהחיתוך של המוהל בשמן הברית?
2) מה עושים???
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה טעות, בני בן חודש...(לא שנה)
אלונה25/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה היתה שאלתך?????
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון25/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בנושא סטייה של הפין
אלונה29/10/2007ד"ר ג'קסון שלום
המוהל שביצע לבני את ברית המילה ציין שיש לבני סטיה בפין
היום בני בן חודש והאיחוי של הפין לא אחיד, כלומר כמו שבר..מחולק לכמה חלקים ולא ישר כמו פין תקין.
שתי שאלות:
1) האם האיחוי הלא תקין הוא כתוצאה מהחיתוך של המוהל בשמן הברית?
2) מה עושים???
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטיה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון05/11/2007אלונה
אנא צרי עימי קשר טלפוני 0546230246
דר 'ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובתך חשובה לנו, הנה בשנית, תודה.מתעניין22/10/2007
ד"ר ג'קסון שלום רב
כיום בנינו בן שנה. לאחר ריפוי מקום הברית שבוצעה במועדה ע"י מוהל בכיר ומנוסה, התברר שהאיחוי נעשה ע"י המוהל בצורה לא סימטרית. (זאת ע"פ מעקב ולדבריו של רופא אורולוג שנפגש עימנו). כלומר – העורלה, כפי הנראה, כווצה מעט יותר בצד שמאל מאשר בצד ימין לפני האיחוי וכתוצאה מכך היום ישנו סבוב של ראש הפין. הסיבוב מתבטא בכ- 90 מעלות בזמן רפיון ומתיישר בזמן זיקפה.
לדבריו של רופא פלסטיקאי שנפגש עימנו גם כן, אין בעיה רפואית כיום או בעתיד ואף לא קיימת בעיית השתנה וכדומה, כפי הנראה מדובר בעניין וויזואלי בלבד וקיימת האפשרות של ניתוח לתיקון המצב סביב גיל שנה, כלומר בימים אלו, אך הוא אינו ממליץ על ניתוח שכזה מפני שעלול להיות קשה בהרדמה מלאה ולצרכים קוסמטיים בלבד!
הילד נבדק אצל רופא נוסף, אורולוג מומחה ילדים, שטען דברים דומים, אך המליץ באופן חד משמעי לבצע את הניתוח המדובר ולאלתר.
כעת אנו יכולים לומר שהדעות המקצועיות לניתוח כזה הינן שונות בקיצוניותן.
שאלותינו :
1. האם אכן מדובר בעניין ויזואלי / קוסמטי בלבד?
2. האם ניתן לבצע ניתוח דומה גם בגילאים מאוחרים יותר? (נניח, בגיל בגרות והלאה..)
3. במידה ולא ינותח, מה ההשפעות או ההשלכות שיתכנו בעתיד מבחינת תפקוד פיזיולוגי / מיני או אחר ?
4. בתחום זה, דעתו של מי קובעת יותר, האם דעת הפלסטיקאי או האורולוג..?
בברכה, ההורים הטרודים והמודאגים מהצפון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתעניין
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון22/10/2007האם התקבלה תשובתי????
אשמח לדעת מה החלטתם.
בהצלחה
דר' ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פים שהכחילמישהי18/10/2007
שלום רב,
בני בן שמונה וחצי שבועות ועבר ברית בגיל 8 ימים. המוהל (שהוא גם רופא) בדק למחרת הברית והכל נראה תקין. בימים האחרונים הבחנתי שקצה הפין (אזור העטרת) בגוון כחול. מה לעשות? או האם הפין משתנה לאחר הברית ועד להגעתו למצב המקובל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי צבע תקין אפילו מספר חודשים אח
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון22/10/2007מישהי שלום
שינוי צבע יכול להופיע אפילו מספר חודשים אחרי הברית.
בשינויי מזג האוויר,אחרי אמבטיה, חדר לא מחומם מספיק, ועוד
בכל מקרה יש להתייעץ עם רופא ילדים על מנת להפיג כל חשש
מזל טוב
דר' ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בגיל שנה לתיקון בריתהורים מהצפון16/10/2007
ד"ר ג'קסון שלום רב
כיום בנינו בן שנה. לאחר ריפוי מקום הברית שבוצעה במועדה ע"י מוהל בכיר ומנוסה, התברר שהאיחוי נעשה ע"י המוהל בצורה לא סימטרית. (זאת ע"פ מעקב ולדבריו של רופא אורולוג שנפגש עימנו). כלומר – העורלה, כפי הנראה, כווצה מעט יותר בצד שמאל מאשר בצד ימין לפני האיחוי וכתוצאה מכך היום ישנו סבוב של ראש הפין. הסיבוב מתבטא בכ- 90 מעלות בזמן רפיון ומתיישר בזמן זיקפה.
לדבריו של רופא פלסטיקאי שנפגש עימנו גם כן, אין בעיה רפואית כיום או בעתיד ואף לא קיימת בעיית השתנה וכדומה, כפי הנראה מדובר בעניין וויזואלי בלבד וקיימת האפשרות של ניתוח לתיקון המצב סביב גיל שנה, כלומר בימים אלו, אך הוא אינו ממליץ על ניתוח שכזה מפני שעלול להיות קשה בהרדמה מלאה ולצרכים קוסמטיים בלבד!
הילד נבדק אצל רופא נוסף, אורולוג מומחה ילדים, שטען דברים דומים, אך המליץ באופן חד משמעי לבצע את הניתוח המדובר ולאלתר.
כעת אנו יכולים לומר שהדעות המקצועיות לניתוח כזה הינן שונות בקיצוניותן.
שאלותינו :
1. האם אכן מדובר בעניין ויזואלי / קוסמטי בלבד?
2. האם ניתן לבצע ניתוח דומה גם בגילאים מאוחרים יותר? (נניח, בגיל בגרות והלאה..)
3. במידה ולא ינותח, מה ההשפעות או ההשלכות שיתכנו בעתיד מבחינת תפקוד פיזיולוגי / מיני או אחר ?
4. בתחום זה, דעתו של מי קובעת יותר, האם דעת הפלסטיקאי או האורולוג..?
בברכה, ההורים הטרודים והמודאגים מהצפון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון קוסמטי
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון22/10/2007להורים המודאגים
אני לא הייתי מבצע לבני תיקון שכזה.
המדובר בתיקון קוסמטי לחלוטין.
ישנם ילדים שנולדים עם סטית פין ימין /שמאל/ למעלה.. כל זמן שאין בעיה בהשתנה ובזמן זקפה הפין מתיישר אין אני מוצא הצדקה לנתח תינוק בשל כך.
אני בהחלט מסכים עם הפלסטיקאי שאין צורך בניתוח שכזה .אני גם מסכים עם האורולוג כי במידה ותחליטו לבצע !!!!! זאת יש לבצע מיד .
חסכו מילדיכם סבל מיותר.
החלטה נכונה
דר' ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום....
אסנת07/01/2008אנחנו עם בעיה דומה, אך הסטייה יותר קטנה
אודה לכם אם תוכלו לספר מה עשיתם בסופו של דבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיפהנטע15/10/2007
האם ישנן אלטרניטובות אחרות פרט למילה בדרך של טקס ההלכתי, והאם מישהו שמע על כיפה להורדת העורלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיפה?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון18/10/2007נטע שלום
אין אני מכיר את שיטת הכיפה ומעולם לא שמעתי עליה.
כל ברית מתבצעת בדרך כירורגית ע"פ כללי ההלכה.
בהצלחה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכנראה שמדובר בקלאמפ האסור. הנה לינק
מתעניין22/10/2007http://www.brit-mila.org.il/Default.aspx?Classification=16&article=117
מסוכן ואסור!! שימו לב טוב..!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזמון טוב?אמא14/10/2007
אני בסוף הריון ורוצה להבין אם 8 ימים זה גם זמן טוב מבחינת התינוק?
האם יכאב לו יותר אם דוחים את זה קצת?
מדוע קבוע 8 ימים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יום השמיני
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון22/10/2007אמא שלום
יום היום-8 הינו ציווי הלכתי מהתורה ולכן נקבעה הברית ליום השמיני.
מעבר לכך ישנם דיווחים רפואיים על מערכת קרישה אשר מגיע לבשלות ביום השמיני.
במידה ונגרמת דחיה במספר ימים אנני רואה השפעה מבחינת הכאב על הילד- חשוב לציין כי מבחינה הלכתית ברית נדחת רק משיקולים רפואיים.
מזל טוב
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה ע"י אישהבני13/10/2007
שלום דוקטור,
אני מתגורר בחו"ל וחשבתי לערוך את טקס הברית ע"י רופאת ילדים כירוגית שהיא גם יהודיה וישראלית ומתגוררת כאן.
האם מבחינת ההלכה יש בכך פגם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית מילה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון14/10/2007בני שלום
כמוהל מוסמך מטעם מדינת ישראל והרבנות הראשית קבעו גופים אלו כללים ברורים לביצוע ברית מילה.
לענין שאלתך ברית כשרה צריכה להתבצע ע"י מוהל אשר עבר הכשרה לביצוע ברית מילה ואשר מקפיד על כל הדרישות ההלכתיות והרפואיות (לא לפני היום השמיני , לא אחרי שקיעת החמה, לא בזמן מחלה או צהבת ועוד........)..
במידה ואין הקפדה על קריטריונים אלו ועוד הברית לא כשרה.
בהצלחה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה האם מותר לאשה לבצע את הטקס?
בני15/10/2007שלום דוקטור,
בהנחה שהרופאה כבר ביצעה בריתות רבות בישראל ובחו"ל והברית כמובן תבוצע ביום השמיני ולפי הכללים, השאלה היא האם מותר לאשה לבצע את הטקס והוא תקף הלכתית או רק לגברים מותר.
תודה,
בני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני שלום
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון17/10/2007בני שלום
אנא אפנה את שאלתך למחלקת הבריתות ברבנות הראשית
היכל שלמה ירושלים-02-5313141/2
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה ביפןשושי12/10/2007
שלום לכל מי שיכול לעזור
לאחי נולד בן זכר במזל טוב.
מקום מגוריו ביפן. אנחנו תרים אחרי מוהל שיסכים לטוס לשם לביצוע ברית המילה אולם בשל אי יהדותה של האם כולם מסרבים.
אנא לכל מי שיש מידע על דרך לביצוע הברית אשמח לדעת
שבת שלום
שושי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית ביפן
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון14/10/2007שושי שלום
אנא צרי קשר עם מזכירתי לקבלת פרטים.
0546230246 יעל
דר' ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף עורלהגלית10/10/2007
בני בן שמונה וחצי, ומאז הברית גילינו שיש לו עודף של עורלה באיבר המין, הייתי איתו פעמים אצל כירורג אבל הור אמר שזה יסתדר ואם לא שנחזור אליו, העניין טרם הסתדר ןרציתי ודעת מה עושים.
שאלה אחרת היא האם ייתכן שאיבר המין שלו לא עומד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עודף???
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון11/10/2007גלית שלום
בן שמונה וחצי חודשים? קשה לי להתרשם מהתאור שלך את מוזמנת לשלוח לי תמונות.
זקפה לא נפגמת בשל עודף עורלה ---- אם קיימת??
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טשטוש התינוק ע"י מסיכת חמצןא09/10/2007
שלום דוקטור,
הרופא הכירורג שפגשנו הסביר שבמהלך הטקס הוא יניח מסיכת חמצן על פה התינוק על מנת לטשטוש וגם יזריק זריקת אלחוש לפין עצמו.
האם אין סכנה בטשטוש של תינוק בן 8 ימים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסוכן ביותר !!!!!!!!!!!!
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון11/10/2007א. שלום
נשמע לי הזוי לחלוטין!!!!!!!!!!!!!!! האם אתם בטוחים כי הוא באמת רופא???????????
הזהרו מאוד ..
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביטחון בבריתגל09/10/2007
האם יש מקרים בהם נדבק תינוק במחלות באיבר המין (הרפס, איידס, פפילומה וכו') במהלך ברית? איך מונעים זאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקפדה על תנאים סטרילים
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון11/10/2007טל שלום
לצערי היו מקרים בהם נדבקו תינוקים במחלות אשר הועברו אליהם כנראה במהלך ביצוע המילה.
חשוב להקפיד כי המוהל המבצע , בעל ניסיון ומקפיד על תנאים סטריליים והיגיינה מרבית.
יש לשאול האם משתמש במכשיר עיקור ,חלק מהכלים יכולים להיות חד פעמיים, האם מקפיד על רחיצת ידיים לפני בדיקת הילד- כל אלה מונעים העברת מחלות וביצוע ההליך בצורה בטוחה.
בהצלחה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקרים בהם אין חובת בריתסקרן07/10/2007
האם יש ביהדות מקרים בהם אין חובה לבצע ברית מילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מדויק
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון11/10/2007שלום רב
רק במידה והתינוק נולד נימול לא מתבצעת ברית , אבל גם אז יש לבצע פעולה סימלית על מנת להכשיר את המילה.
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



