מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נולד בלילהרמי06/09/2007
הבן שלנו נולד ברבע ל-3 בלילה, איך זה נחשב בספירת הימים בשביל הברית, כאילו הוא נולד בלילה של היום לפני או בבוקר של היום אחרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השקיעה נחשבת
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון07/09/2007רמי שלום ומזל טוב
כל לידה אחרי שקיעת החמה נחשבת כלידה ביום המחרת.
ילדכם נולד בבוקר יום המחרת.
בברכת שנה טובה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית במועד מאוחררוני04/09/2007
בני בן חודש כיום וטרם עבר ברית (חילוקי דעות ביני לבין בעלי האם לעשות ברית או לא).
בהנחה שנעשה ברית, באיזה גיל/משקל זה נהפך מורכב / מסובך יותר, אם בכלל? שמענו שהחל מ- 5 קילו זה הופך לניתוח מסובך יותר מכיוון שזה מצריך תפרים. האם זה נכון? מהן הסיבות? מדוע דווקא 5 קילו?
אנחנו מעוניינים לבצע את הברית בבמועד שבו יש פחות סיכון לילד. (מיותר לציין שסיבות דתיות לא מעניינות אותנו).
תודה,
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית מאוחרת
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון06/09/2007רוני שלום
חשוב לבצע את הברית כמה שיותר מוקדם- מאחר והנתונים מאוד אישים לכל ילד (משקל, מבנה הפין -שקוע או לא, שק אשכים נפוח, ילד שמנמן וכו')
שיקול נוסף הוא המוהל שבחרתם -- יש גישה כי ילד מעל 5 ק"ג מחייב תפרים( אני לא מסכים עם כך) יש לזכור כי הסיבוך השכיח בברית הינו דימום. סיכון זה גובר ככל שהילד גדול בגיל ובמשקל.
בחירה הנכונה
שנה טובה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברית מאוחרת
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון06/09/2007רוני שלום
חשוב לבצע את הברית כמה שיותר מוקדם- מאחר והנתונים מאוד אישים לכל ילד (משקל, מבנה הפין -שקוע או לא, שק אשכים נפוח, ילד שמנמן וכו')
שיקול נוסף הוא המוהל שבחרתם -- יש גישה כי ילד מעל 5 ק"ג מחייב תפרים( אני לא מסכים עם כך) יש לזכור כי הסיבוך השכיח בברית הינו דימום. סיכון זה גובר ככל שהילד גדול בגיל ובמשקל.
בחירה הנכונה
שנה טובה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי בריתטל04/09/2007
ד"ר שלום.
מה צריך לעשות ב-24 שעות לאחר ברית מילה מבחינה של טיפול בתינוק?
למה לשים לב בעיקר?
תודה רבה. טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון09/09/2007טל שלום
מסתבר כי תשובתי לא נקלטה קודם.
אנא פני לאתר שלי על מנת לקבל הסבר כיצד אני נוהג לאחר הברית- כל מוהל וגישתו הוא.
שנה טובה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקות במחלותגל02/09/2007
רציתי לשאול איזה אמצעים מוהלים נוקטים כדי למנוע הדבקות במחלות, יש כמה אלמנטים בברית שנראים לי מועדים לפורענות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטריליצזיה/ עיקור
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון09/09/2007גל שלום
חשוב לוודא כי כל הכלים שיכולים להיות חד פעמיים אכן יהיו כמו: סכין,מזרק, מחטים וכו'
מה שלא ניתן חייב לעבור עיקור-יש לשאול את המוהל האם יש לו מכשיר עיקור.
יש לשים לב כי רוחץ ידים לפני בדיקת הילד ולפני הפעולה עצמה.
בהצלחה
שנה טובה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה לחולי המופיליההילה29/08/2007
שלום ד"ר, לאחי יש המופילה פקטור 8, מינורי נמוך מאוד הוא מתפקד רגיל לכל דבר, ילדתי לפני חודש וחצי בן ונמצא שיש לו המופילה פקטור A, כמו לאחי , האחוזים הם 13% נכון להיום, לכן לא ביצענו ברית מילה, אנחנו רוצים לבצע ברית אך אנו פוחדים מהי עצתך ? מה עלינו לעשות? כיום בני שוקל 5 ק"ג הוא בן חודש וחצי הבדיקה בוצעה לפני מספר ימים ונמצא שיש לו המופיליה פקטור ש או 8 ב - 13%, הרופא הציע בדיקות מולקולריות ולחכות לפחות שנה ואז לעשות בניתוח כירורגי מהי עצתך ? דעתך לפי ניסיונך? אנחנו מאוד חוששים, ודואגים מיותר לציין זאת... תודה רבה , הילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור המטולוגי?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון09/09/2007הילה שלום
סליחה על העיכוב במענה.
יש לנהוג לפי המלצת ההמטולוג העוקב אחר הילד.
במרפאתי אני מבצע בריתות לילדים עם חסר המטולוגי בייעוץ צמוד עם רופא מטפל ואז אנו מגבשים דרך פעולה.
לפעמים בעזרת טיפול תרופתי או בעזרת דרך כירורגית אחרת.
בהצלחה
שנה טובה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית בגיל 5 חודשיםעלמה28/08/2007
שלום רב,
בני בן ה-5 חודשים לא נימול ואני מעוניינת לבצע ברית מילה כעת. האם ברית המילה בגיל כזה שונה מבגיל 8 ימים? האם היא תכאב לו יותר? האם ישנן יותר תופעות לוואי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 5 חודשים
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון04/09/2007עלמה שלום
הכל תלוי במשקל הילד, בילדים גדולים במיוחד לעיתים יש להשתמש באמצעים כירורגים נוספים כדי להמנע מסיבוכים
אנני יודע מה סיבת דחיית הברית ,אבל חשוב לא להמתין יתר על המידה
בהצלחה
ושנה טובה
דר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתח צרנטע26/08/2007
בעקבות בדיקה בטיפת חלב התגלה לבני (4 וחצי חודשים) פתח שופכה צר במיוחד (הגדרת אורולוג שבדק אותו). באיזה גיל מומלץ לנתח? האם זו תמיד תופעה תורשתית או שייתכן סיבוך שתוצאה מהברית? אם מדובר בתורשה - האם כדאי לקחת גם את הבן הגדול (שנתיים) לבדיקת אורולוג?
תודה, נטע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתח צר
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון04/09/2007נטע שלום
פתח צר ותיקונו קשור לאורלוג ילדים שיבדוק את הילד ויחליט לגביו, אין קשר בין הברית לפתח הצר שהיה קיים שם עם היוולדו של הילד.
תופעות אנטומיות פעמים רבות הם גנטיות אני מניח כי עם לא צוין דבר לגבי הזכרים האחרים במשפחה הם תקינים.
בברכת שנה טובה
דר' ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצקתירמי23/08/2007
אבקש לדעת מה קורה ומה עושים כאשר יש בצקת באיבר המין של הילד שלי.
הילד שלי בן חודשיים ועבר ברית בגיל 8 ימים הוא סבל מנפיחות מסביב הפין במשך חודש וחצי, וכרגע מסביב לפין (העטרה) יש נפיחות בעור ומדי פעם נהיית אדומה בצורה קלה,
וזה (האדמומיות) עובר אך הבצקת נשארה שם מה ניתן לעשות בקשר לבצקת מסביב לאיבר המין? האם בעתיד יהיו לו בעיות?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצקת
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון23/08/2007ירמי שלום
בצקת מעצם טבעה נספגת עם הזמן והרקמות חוזרות למצב תקין.
תחושתי ממה שכתבת שמדובר במשהוא אחר רני ממליץ פניה למוהל/ רופא ילדים לבדיקה נוספת.
בהצלחה ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בקרישת הדםאהרון21/08/2007
במשפחתי יש בעיה בקרישת הדם. האם יש מוהלים המודעים לבעיות בקרישת הדם וערוכים לברית כאשר התינוק עשוי להיות עם בעיה מעין זו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוהל בעל ניסיון
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון23/08/2007אהרון שלום
בעית קרישת דם מחייבת יעוץ של מומחה למחלות דם (המטולוג) אשר יאשר את קיום הברית.
חשוב שהברית תתבצע ע"י מוהל מוסמךבעל ניסיון רב/ מרפאה, כדי למנוע חלילה דימום לא צפוי.
בהצלחה ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתרונות בריאותייםלורי19/08/2007
שמעתי כמה פעמים אנשים זורקים שברית זה טוב מבחינה בריאותית, תוכל בבקשה לספר מה היתרונות הבריאותיים של הברית באמת? נראה לי מוזר שמשהו שנולדנו איתו הוא לא בריא לגוף וצריך להוריד אותו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יתרונות
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון21/08/2007לורי שלום
סליחה על העיכוב במענה, חשיבות גדולה לביצוע ברית מילה מבחינה רפואית גם לזכר וגם לבת זוגתו.
החשיבות הינה מניעת מחלות לזכר בגיל הבגרות וכן מניעת העברת מחלות לצוואר הרחם של האשה.(הראיה כי גם לא יהודים נימולים ברחבי העולם)
מאחר והספרות מלאה בענין זה אני בטוח שתוכלי לקבל פירוט על שאלתך.
בהצלחה
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקל נמוךארי16/08/2007
לתינוק שלנו יש משקל נמוך של אפילו לא 3 קילו, כדאי לעשות לו ברית או שזה מסוכן וכדאי לחכות עוד קצת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל ?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון21/08/2007ארי מזל טוב
כל מוהל וההקפדה שלו. אני מקפיד על משקל מינימום של 2.5 ק"ג ואישור רפואי מרופא ילדים לביצוע.
פעמים רבות הורים חשים כי הילד לא חזק מידי ולכן חשוב להיות קשובים גם לתחושותיהם.
בהצלחה ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית בגיל מאוחרתל אביבית14/08/2007
ניתן לבצע בית בהרדמה מלאה? בני כבר בן 7 אני לא רוצה לגרום לו טראומה. אשמח לתשובה. איך אפשר להקל על הכאב בתקופת ההחלמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברית בחדר ניתוח
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון21/08/2007שלום
לצערי בגיל זה כאשר הילד כמובן מודע ומבין הדרך היחידה הינה ביצוע ברית רק בחדר ניתוח.
את תהליך ההחלמה ניתן להקל במשככי כאבים, לרוב תוך שבועיים ההחלמה מסתיימת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה אשמח לתשובה בהקדםתל אביבית14/08/2007
שלום, אשמח לדעת כמה זן לפני ביצוע הברית צריך למרוח משחת אמלה ל מנת שהתינוק לא יחוש בזרקת ההרדמה. שמעתי שהיא כואבת יותר מהברית עצמו. זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמלה 5%
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון19/08/2007בוקר טוב
אין זה נכון כי הזריקה כואבת יותר מהברית עצמה.
לענין הוראות מריחת האמלה יש לקרוא את עלון היצרן( לא ניתן למרוח על כל ילד ועוד מגבלות שתלויות בכל ילדאישי )
מזל טוב
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשלומית12/08/2007
שלום רב
היכן אוכל לבצע ברית אצל רופא במרפאה - באזור חיפה וצפונה.
האם צריך מנין לבצע זאת? כלומר האם צריך להביא לקליניקה 10 גברים לבצע זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיפה?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון12/08/2007שלומית שלום
אני מציע לפנות לאתר הרשמי של מדינת ישראל על מנת למצוא מוהל מוסמך-בינהם גם רופאים.
אנני מכיר אישית באזור הקריות.
מנין בברית אינו חובה הלכתית אם יש מה טוב-אך אין הדבר פוגם במידה ואין 10 גברים.
מזל-טוב
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף עורלהגלית10/08/2007
בני בן חודשיים, את ברית המילה ערך לו רב מוהל. כנראה שישנו עודף של עורלה, כך לפחות נאמר לי ע"י רופאת משפחה ששאלתי אותה על מראה הפין. העורלה כיום מכסה כחצי מהעטרה ורק כאשר ישנה זיקפה כל העטרה בחוץ. בגלל כפל העור מצטבר לעתים מעין הפרשות לבנות, אותן אנו מנקים כל כמה ימים עם צמר גפן רטוב. לפני כשבוע הזמנו את הרב להסתכלות והוא אמר לנו שהוא חתך כהלכה ושהעניין יסתדר בהמשך. שאלתי היא האם אכן זה מסתדר ומתי בערך והאם זה כשל בחיתוך או קשור למבנה הפין? בנוסף אשמח אם תוכל להפנות אותי לכתובת האימייל שלך על מנת שאוכל לשלוח לך תמונה ושתנסה לראות במה מדובר. המון תודה ושבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון מוקדם מידי
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון12/08/2007גלית שבוע טוב
תוכלי ליצור עימי קשר ב- [email protected]
אשמח להסתכל על התמונות
בכל מקרה המדובר בתיקון מודם מידי וחייבים לתת לרקות לחזור לנורמה.
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם קיבלת את המייל שלי?
גלית19/08/2007ד"ר ג'קסון שלום רב! שלחתי אליך בשבוע שעבר תמונות במייל, רציתי רק לדעת אם קיבלת אותן. מחכה לתשובתך, תודה רבה- גלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא התקבלו
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון19/08/2007גלית שלום
אנא שלחי לכתובת [email protected]
ד"ר ג'קסון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלחתי שוב את המייל
גלית21/08/2007ד"ר ג'קסון שלום! שלחתי שוב מייל עם תמונות מעודכנות מהיום, מקווה שהגיעו אליך. מחכה לתגובתך, תודה רבה ושבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדין לא
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון21/08/2007אנא צרי קשר עם מזכירתי 0546230246
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם שמך דלית/ גלית???????יעל.
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון21/08/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
גלית21/08/2007שמי גלית, אבל בכתובת מייל כתוב דלית. יעל, האם את מזכירתו של ד"ר ג'קסון שאליך הוא הפנה אותי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



