מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סגירת לסתאודי14/06/2009
שלום, זה 3 ימים הלסת שלי תקועה ואני לא מצליח לסגור אותה 100% בעיקר בצד שמאל.
השיניים האחוריות המקבילות לא מצליחות לגעת אחת בשניה.
זה קרה לי בעבר ועבר אחרי לילה מנוחה. ועכשיו זה ככה כבר 3 ימים.
ניסיתי לקבוע תור לרופא במכבי אבל התור הכי קרוב הוא רק באוגוסט...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סגירת לסת
ד``ר יזהר שוחט15/06/2009אנא גש לבדיקת רופא השיניים המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיני בינה כלואותנועה11/06/2009
שלום רב,
אני רועי בן 23
בביקורי אצל רופא השיניים הוא קבע ששן הבינה שלי מצד ימין בלסת התחתונה יכולה לגרום לתזוזה של שאר השיניים ולדחוף את הלסת קדימה ובנוסף אמר שהיא יכולה לפגוע בעצב.
לכן הוא המליץ לעשות ניתוח כירוגי להוצאת השן הכלואה במיידי.
אני רוצה לציין שאני מרגיש טוב ואין לי לחץ או כאבים ולא סבלתי אף פעם מנוכחות שן זו, לכן אני מעוניין לקבל את המלצתך בנושא זה.
ברצוני לדעת מה הסיכון בניתוח שכזה (אם בכלל צריך)? בנוסף אני מעוניין לדעת מה יכולות להיות ההשלכות אם לא תוצא השן.
מצורף הצילום הפנורמי של הפה
בתודה מראש,
רועי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני בינה כלואות
ד``ר יזהר שוחט12/06/2009שלום רועי
שן בינה אינה דוחפת את השיניים או הלסת קדימה וזו לא התוויה לעקירת שיני בינה.
במקרה שלך יש צורך בבדיקת חלל הפה על מנת להתרשם האם קיים קשר בין שן הבינה לפה דבר שיכול להוות מקור לדלקת , כאבים ופגיעה בשן הקדמית לשן הבינה.
מומלץ שתיגש לבדיקת כירורג פה ולסת עם הפנורמי ולאחר בדיקתו לקבל המלצה בדבר הצורך בעקירה והסיכונים האפשרים
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגע על השפה הפנימיתמודאגת10/06/2009
מזה כחודש ימים מופיע ונעלם נגע עם נוזל שקוף על החלק הפנימי של השפה בחלקה האמצעי.
האם יש מקום לדאגה? האם עלי לפנות לרופא שיניים? כירורג פה ולסת? מומחה א.א.ג?
יש לציין כי אינני מעשנת או שותה אלכהול , אך הסרתי לפני כחצי שנה גידול מסוג SCC מעל השפה העליונה בחלקה החיצוני. אודה מאד לתשובתכם המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע על השפה הפנימית
ד``ר יזהר שוחט12/06/2009נשמע מתיאורך כי הנגע המתואר נובע מבלוטות הרוק הקטנות בשפה אשת לעיתים נחסמות והרוק המצטבר גורם להיווצרות השלפוחית. אנא גשי לבדיקת כירורג פה ולסת לצורך אבחנה סופית
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורקורט Eרונ י10/06/2009
שלום ד"ר
עברתי ביופסיה בלשון אצל כירוכג פה ולסת לפני שבועיים.
עדיין אין תשובה אבל הרופא כבר התחיל טיפול סטרואידלי (ORACORT E)
תשובתך תהיה קריטית עבורי מאחר והמצוקה שלי מהשימוש במשחה זו היא מאוד גדולה.
אני מאוד מאוד מוטרדת מהשימוש במשחה הזו מאחר וידוע לי שטיפול סטרואידאלי מאוד מאוד יכול לעזור ואף להעלים את הכתמים הקרטוטיים הלבנים שעל הלשון,
אך נשאלת השאלה מה יקרה כאשר הטיפול יסתיים? - עד כמה שידוע לי, ותקן אותי אם אני טועה, הנגעים יחזרו ואולי אפילו גרוע יותר - האין זה כך עם סטרואידים?
אני מדברת מניסיון עבר בטיפול סטרואידלי בפסוריאזיס - תמיד המצב מחמיר עם סיום הטיפול.
עזרתך בבקשה
רוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובתכם....
רוני14/06/2009
שוב שלום,
אשמח לקבל תשובה על שאלתי.
אני מוסיפה עוד שאלה ברשותכם:
אם יתגלה שמדובר בליכן פלנוס - האם אורקורט E היא טיפול מתבקש?
האם יש לכם השארה מדוע הרופא בחר בטיפול זה עבור המצב?
מחכה לתשובתכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורקורט E
ד``ר יזהר שוחט15/06/2009שלום רוני
אכן קיים סיכון כי עם הפסקת הטיפול בסטרואידים יחזרו הנגעים אולם על סמך תוצאות הביופסיה ניתן יהיה להתאים את הטיפול למצבך. מומלץ כי תבדקי ע"י מומחה לרפואת הפה לאחר קבלת תשובת הביופסיה על מנת להמשיך את הטיפול.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רוני16/06/2009
תודה על תשובתך
אשמח אם תוכל לשתף אותי במידע אודות מה מחפשים בביופסיה מסוג זה.
אילו מחלות מנסים לשלול? או האם מדובר אך ורק בביופסיה למטרת אבחון ממאירות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CT של הפה לפני השתלת שן-דחוף!בנימין10/06/2009
שלום רב.
אני צריך לעבור בדחיפות בדיקת CT של הפה לקראת השתלת שן קדמית. היכן ניתן לעבור את הבדיקה הזו, ותוך כמה זמן מגיעות התוצאות?
תודה על התשובה המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CT לשתל
ד``ר דניאל ניצן10/06/2009שלום בנימין
ישנו רשתות של מכוני צילום, כדוגמת "אור השן", עם סניפים בכל עיר כמעט.
התוצאות מגיעות מהר בדרך כלל, באותו יום או יום למחרת.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיה בלשון לאדם בן 78רואי טרגר09/06/2009
שלום,
דוד שלי בן 78 הופנה לביצוע ביופסיה דחופה בבסיס הלשון עקב גידול בגודל סנטימטר וחצי ללא לימפאדנופתיה.
ונגע מסויד באונת התריס משמאל
נאמר לו כי יש לבצע הרדמה מלאה
האם קיימת דרך אחרת לאבחון סרטן ללא הרדמה מלאה?
במה כרוכה בדיקה מסוג זה והאם תפריע לו לתפקד בהמשך?
אודה לתשובתכם
רואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה
ד``ר דניאל ניצן10/06/2009שלום רואי
ביופסיה (ובדיקה היסטופתולוגית של הממצא) היא הבדיקה המיהמנה ביותר לאבחון סוג הגידול.
לגבי שאר הפרטים - שאל את הרופא שיבצע את הפרוצדורה.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הפהאילן07/06/2009
האם יש קשר בקונדילומה לסרטן הפה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן הפה
ד``ר יזהר שוחט07/06/2009קיימים מחקרים שמצאו קשר בין נוכחות הדבקה בוירוסים שונים כגון פפילומה לקיום סרטן הפה לכן מומלצת בקרה ומעקב תקופתי על ידי רופא השיניים וצמצום גורמים נוספים היכולים להגדיל את הסיכון לסרטן הפה כגון עישון וצריכת אלכוהול.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר יזהר שוחטרונית עסיס07/06/2009
שלום,
אני אמורה לעבור טיפול שורש (אני גרה בארה"ב). האם זה הכרחי לעשות כתר בתום הטיפול?
לפי מה שהבנתי, זה החוק (-:
רונדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפוך שורש
ד``ר יזהר שוחט07/06/2009במרבית המקרים אכו מומלץ ביצוע כתר השן שעברה טיפול שורש היות וכמות חומר השן שנותרת לאחר הטיפול מועטה ודרך השחזור הטובה היא כתר. אין הדבר אומר כי זהו החוק ותמיד יש חובה לבצע כתר בשן אלא על סמך מצבה בגמר הטיפול מתקבלת ההחלטה.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בפהדב06/06/2009
שלום,
אני סובל מרוק דביק וסמיך, ברמה שאם אני יורק אני ממש צריך למשוך אותו עם היד מהפה וזה מאוד מפריע לי בתחושה בפה, אני גם מרגיש כאילו יובש בפה, כל פעם שאני אוכל משהו אז האוכל נשאר באזור הלוע והלשון ולא רק אוכל אפילו שאני מצחצח שיניים אז אני צריך ממש להתאמץ בסוף הצחצוח להוריד את כל שאריות המשחת שיניים מאזור הלשון והלוע.
מה עושים כדי לפתור את הבעיה הזאת?
שכחתי לציין שכמובן שאני שומר על היגיינת פה מאוד גבוהה הכוללת שימוש בחוט דנטאלי אחרי כל ארוחה צחצוח קבוע של השיניים ושטיפות פה פעמיים ביום.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בפה
ד``ר יזהר שוחט07/06/2009שלום גל
אנא גש לבדיקת מומחה ברפואת הפה שינסה לאבחן את מקור הבעיה ויפתור אותה
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זו בעיית חניכיים?חיים04/06/2009
ב 5 שנים האחרונות אני סובל מבעיה בצד ימין של הראש, זה מתבטא בתחושת הצקה מוזרה באוזן ימין { נבדקתי ע"י א.א.ג. ואף עברתי הליך של כפתור באוזן ללא הצלחה} ה א.א.ג שולל ממצא קליני שקשור לתחום, מבחינת החניכיים יש לי 2 נקודות לחץ שאני לוחץ פעמים אין ספור במהלך היום אחת מתחת לאוזן ממש בחיבור בין קצה הלסת לאוזן והשנייה מתחת ללסת הימנית בערך מתחת לשיני הבינה. בנוסף גם ללא לחץ אני מזיז את הלסת פעמים רבות במהלך היום בעיקר כאשר אני "מנפח" את האוזן { כבר קשה לי להגדיר מה מניע את מה האוזן את הלסת או להפך}
אציין כי הבעיה החלה כשסיימתי הליך של דיאטה די חריפה {25 ק"ג ב 4 חודשים}.
עשיתי US על האיזור גם הוא תקין.
אשמח לשמוע אם ניתן לפתור את הבעיה בתחום הפה והלסת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בפרקי הלסת
ד``ר דניאל ניצן05/06/2009שלום חיים
אנא גש לבדיקת כירורג פה ולסת
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לסד לילהטל04/06/2009
שלום,
אני חורקת בשיניים בלילה ולכן ישנה עם סד סיליקון. הוא איתי כ4 שנים ויש עליו סימני שחיקה ברורים... רציתי לשאול: שמעתי על סד NTI ורציתי לשאול אם הוא מתאים גם לכאלה שאין להם מיגרנות בעקבות חריקה וגם לא בעיות מפרקים אלא רק שחיקת של השיניים, ואם יש לך מידע לגבי כמה הוא עולה ואיפה אפשר לעשות אותו.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סד לילה
ד``ר דניאל ניצן05/06/2009שלום מאיה
סד NTI שנוי במחלוקת. הוא ללא ספק נוח יותר, ויש הטוענים שהוא יעיל.
רבים אחרים טוענים שהוא אינו יעיל.
לשיקולך.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגילי02/06/2009
לבני בן ה-16 צמחה על השפה הפנימית בועה נפוחה מאד.חשבנו שהוא נשך את עצמו וזה יעבור בעצמו אבל התבדינו.מדי פעם הוא נושך את הבועה אולם היא לא מתפוצצת אלא מתמלאת בדם.היינו אצל רופא ילדים שאמר שכנראה מדובר בנשיכה אבל אנחנו לא רגועים.שאלתי היא לאיזה רופא אני צריכה לפנות?עור?פה ולסת?כירוגיה פלסטית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפה נפיחות
ד``ר דניאל ניצן02/06/2009שלום גילי
כדאי לפנות לכירורג פה ולסת
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בפרק הלסת?סובלת02/06/2009
שלום,
לפני מספר ימים התחיל לי דקירות בצד שמאל מתחת לאוזן מרגיש כמו כאב שיניים חלש,
שמתי לב שכואב בעיקר בקור (רוח) או בערב.
לא כואבת לי שום שן באותו איזור (כך לפחות לפי נגיעה ותחושה).
הדקירות מופיעות פתאום לדקה ואז נעלמות ונשארת תחושה של כמו כאב אוזניים מנדנד.
בדקתי את האוזן אצל א.א.ג והיא תקינה.
כאשר לוחצת מעט בפרק הלסת תוך כדי פתיחה וסגירה מרגישה כאב,
האם יכול להיות שכאב בפרק הלסת מרגיש כמו כאב שיניים?
מה הטיפול? אני סובלת ונמאס לי לקחת משככי כאבים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרקי הלסת
ד``ר דניאל ניצן02/06/2009שלום
כאבים שנובעים מפרקי הלסת מקרינים לשיניים, לאוזן, ולראש.
גשי לכירורג פה ולסת לבדיקה.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בלסת-תגובה
סובלת03/06/2009תודה רבה ד"ר,
האם מי שיכול לבדוק לי את הכאב זה רופא שיניים או פה ולסת.
האמת שאני פוחדת פחד מוות מרופא שיניים ומכאבי שיניים.
האם העובדה שדוקר לי ממש באיזור האוזן אפילו בזמן שמתכופפת כמו לחץ זה סימן שזה מהלסת? האם יש משהו מיידי שאפשר לעשות כדי להקל על הכאב? (אדווויל/נורופן שהם כדורים נוגדי דלקת גם? או חימום המקום עשוי לעזור?)
תודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פה שורףאורנה01/06/2009
שלום .
בת 52 , מזה כמה שנים סובלת מהתקפים של תחושת שריפה בלשון אשר מלווה בחוסר נוחות מרובה.
אין כל קשר לאוכל או אכילה .
תחושתי היא שהמדובר בתופעה על רקע הורמונלי .
האם יש דרך להקל על התופעה ?
תודה ,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פה שורף
ד``ר יזהר שוחט01/06/2009שלום אורנה
יש צורך לבדוק מהו המקור לתחושה ולטפל במקןר. אנא גשי לבדיקת מומחה לרפואת הפה לצורך הבדיקה והטיפול.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לסתאלה31/05/2009
שלום
אני עברתי ניתוח לסת לפני כמה שנים ושמתי לב שהפה שלי נוטה שמאלה וכמה חלקים מהפנים מורדמים. יש משהו שאפשר לעשות בקשר לזה?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לסת
ד``ר יזהר שוחט01/06/2009אנא גשי לבדיקת מומחה לפה ולסת בצירוף המסמכים הנוגעים לניתוח שעברת בהקדם האפשרי
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
אלה02/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)




