מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שפה עליונה נפוחה במרכזלוי אהרון30/06/2009
ללא סיבה לפני 3 ימים אין גולה אוגוף זר במישוש שיניים וחניכיים תקין לא רגיש למשהו מה זה יכול להיות יכול להיות שיש קשר לפני שבועיים למשך שבוע כפות ידיים ורגליים נפוחות מאד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפה
ד``ר דניאל ניצן30/06/2009שלום
אנא גש לכירורג פה ולסת לבדיקה
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרנולום עליוןאביב30/06/2009
שלום,
ביתי בת שנה ובבדיקת רופאת התפתחות נמצא שיש לה פרנולום עליון (שפה מחוברת או משהו כזה)
נשלחתי לרופא א.א.ג שאמר שאין צורך לנתח,
רופאת ההתפתחות טענה שבדר"כ מנתחים וגם רופא א.א.ג אחר שבדק ילד עם בעיה דומה במעון החליט לנתח
שאלתי היא איך אדע אם כן או לא לנתח, מה ההשלכות לכאן ולכאן...
תודה מראש על תשובתך
אביב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרנולום
ד``ר דניאל ניצן30/06/2009שלום אביב
אם הילדה יונקת כרגיל , ואין לה הפרעה כלשהיא עקב המצב, אין צורך לנתח בשלב הזה.
לפרטים נוספים גשי לכירורג פה ולסת.
בריאות
ד"ר ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחה מוזרהטל29/06/2009
לאחר שיצאו לי כל השיניים (למעט שיני הבינה בלסת העליונה) הרגשתי אתמול משההו מוזר באחת השיניים החותכות כאילו היא בולטת יותר או משהו...וכשהסתכלתי במראה ראיתי שהיא באמת המשיכה לצמוח והתארכה ...לא היו שום ססימפטומים מקדימים למעט כאבים בחניכיים באותו האזור מספר ימים קודם לכן(כמובן שהם ממשיכים כעת)..
התחושה היא כאילו כל מבנה השיניים התעקם למרות שבהסתכלות במראה זה נראה אותו הדבר...
מה אני יכולה לעשות לפני הפניה לרופא השיניים? (יש לי תור לעוד שבוע...)
תודה מראש
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחה
ד``ר דניאל ניצן30/06/2009שלום טל
גשי לרופא השיניים לבדיקה
בריאות
ד"ר ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ בשינייםשירלי27/06/2009
שלום ,יש לי כתרים בשיניים העליונות ,וכבר שנים שאני מרגישה לחץ בחניכיים ובשיניים בצד אחד ,לפעמים תחושה כמו אחרי זריקה להרדמת השיניים ,ולפעמים פעימות בשן הקידמית ,אין לי דימום בחניכיים וכל הצילומי שיניים תקינות ,עברתי מספר טיפולי שיניים שלא הועילו ,יש לציין שבלילה הכל תקין ,אני סובלת ממחלה בשם פיברומיאלגיה ,האם יש קשר ? האם אני צריכה להיבדק בפה ולסת ?ביקרתי נוירולוג שלא מצא דבר .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ בשיניים
ד``ר דניאל ניצן27/06/2009שלום יעל
לדעתי הבעיה היא דנטלית בלבד, וכדאי להתיעץ עם רופא שיניים.
נסי לשאול בפורום העוסק ברפואת שיניים (לא כירורגיה).
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו מוזר דחוףףףףדנה26/06/2009
שלום!
אני בת 16 ובשפה התחתונה בפה יש לי משהו מוזר. בתוך הפשה עצמה יש מעין כדור שלא זז ולא כואב ואני לא מרגישה אותו. הוא כבר שנה שנתיים ככה. והוא הופיע אחרי שליד הפה היה לי חצ'קטון ואז החצ'קון נעלם ואחרי כמה זמן זה הופיע. כדשאני נוגעת בו חזק ומנסה ללחוץ עליו אז אני לא מרגישה קצת את השפה התחתונה כאילו שהי ארדומה,וזה מתחיל לי קצת ליכאוב,אבל ככה שאני לא נוגעת בזה לא רואיעם ולא שמים לב לזה ביכלל. זה לא מפריע לי לאכול ,זה כאילו אין את זה שם. וכשאני נוגעת אז אני שמה לב וניזכרת בזה. והיום נגעתי בזה וזה ממש כאב וירד קצת דם. וזה קשיח כמו אבן!
יש מצב שזה ח'צקון שלא ייצא?
מה זה יכול ליהיות ? העאם זה לא גידול?
והאם אני ל אצריכה לידאוג?
בבקשה תעזרו לי!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע בשפה
ד``ר דניאל ניצן27/06/2009שלום נטלי
אנא גשי לכירורג פה ולסת לבדיקה
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים אדומים בלשוןמירב26/06/2009
שלום רב,
לפני כחודש התחלתי להבחין בשטח אדום וחלק במרכז הלשון. שארית הלשון, לעומת זאת, קיבלה צבע לבן מהרגיל (מעין סיבים לבנים). הדבר לווה במציאותן של שתי אפטות.
כעבור מספר ימים נרפאו האפטות אך אותו שטח אדום גדל (גודלו החל בערך בקוטר של כ 0.5 ס"מ ומגיע כיום לקוטר של כ 1.5 ס"מ ומלבד זה כולל גם את שולי הלשון).
מבחינת תחושה ומראה - בניגוד למראה של מעין סיבים בשטח הלבן, השטח האדום הינו חלק.
תחושת החלקלקות הגיעה גם לחיך העליון וגם באיזור זה החל הדבר בשטח קטן והתפשט לשטח גדול יותר.
אציין כי לא אכלתי מאכלים חדשים ולא השתמשתי בכלים/מברשות שיניים וכד' שונים מהרגיל. הדבר השונה היחיד שיכול לעלות בדעתי הינו נטילת תרופה נגד אלרגיה כשבוע לפני תחילת התופעה בפה (תרופה זו לא נטלתי לפני כן בעבר).
בדיקת mouth culture - בקטריולוגיה - העלתה כי "לא נמצאו שמרים".
אודה לייעוץ: מהו הדבר? ממה נגרם? מהן דרכי הטיפול?
תודה רבה,
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעים אדומים בלשון
ד``ר יזהר שוחט28/06/2009שלום מירב
אנא גשי לבדיקת רופא מומחה לרפואת הפה על מנת שניתן יהיה לתת אבחנה
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולים שיניים וביפוספונטיםגליה25/06/2009
שלום רב,
בת 44 מטופלת בביפוספונטים דרך הפה.
800 מ"ג כפול 2 ליום.
שאלתי האם יש בעיה עם טיפולי שיניים?
התחלתי את הטיפול בבונופוס כעת ובמקביל זקוקה לשיקום פה, בין היתר, עקירה ושתלים.
הבנתי שיש בעיה רק כאשר מקבלים דרך I V האם נכון?
כמו הן הבנתי שהבעיה אינה מיידית אלה לאורך זמן.
בקיצור, אשמח מאוד לחוות דעתכם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולים שיניים וביפוספונטים
ד``ר יזהר שוחט28/06/2009שלום נועה
אכן עשויה להתעורר בעיה במהלך טיפולי שיניים אצל אנשים הנוטלים ביספוספונטים.
הפגיעה מתבטאת בנמק של העצם או בפגיעה בריפוי העצם לאחר פעולות כירוגיות כגון שתלים או עקירות אולם אינה קורית לאחר טיפול משמר כגון סתימות או הכנת כתרים.
התופעה חמורה יותר ובשכיחות גבוהה פי כמה אצל אלו הנוטלים ביספוספונטים דרך הוריד לעומת אלו המקבלים זאת דרך הפה.
כיום הגישה הרווחת כי סיכון לנמק מופיע אצל מטופלים שקיבלו מעל 3 שנים טיפול דרך הפה בביספוספונטים. הפסקת הטיפול ל 3-6 חודשים טרם הטיפול הכירורגי מקטינה מאוד את הסיכון לנמק בעצם אולם יש לעשותה אך ורק בתיאום עם הרופא המטפל.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאני25/06/2009
שלום רב,
בתחילת השבוע החלו לי הרדמויות ועיקצוצים בצד שמאל מהאוזן דרך הלחי והלסת.
לאחר פניה למוקד (מחשש לוירוס בעצב הפנים) הרופאה ציינה שאין לי את הוירוס אך שמה לב ל"סגירה לא טובה של TMJ".
היום אני כבר לא חשה בעיקצוצים אך במגע בלסת עדיין אני חשה בשינוי בין צד ימין לשמאל.
האם לפנות לרופא פה ולסת או להניח שזה יעבור מעצמו.
נ.ב - בחודשים האחרונים אני נמצאת במהלך של טיפולי שיניים האם יכול להיות שזה הגורם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרקי הלסת
ד``ר דניאל ניצן27/06/2009שלום
אנא התיעצי עם רופא השיניים שלך. במידת הצורך הוא יפנה אותך לבדיקת פרקי הלסת.
בריאות
ד"ר דניאלניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין לסת צרה להפרעות נשימההילה19/06/2009
שלום:)
במרץ האחרון עברתי ניתוח הרחבת לסת העליונה. בביקור הראשון שלי אצל הכירורג הוא שלח אותי לבירור אצל רופא א.א.ג בכדיי שלא אהיה במצוקה נשימתית בניתוח.
ובאמת, שנה לפני עברתי ניתוח אדנואידים בהמלצת הא.א.ג. (בגיל 24)
האם יש קשר בין הפרעות נשימה ללסת עליונה צרה? האם תוכל להפנות אותי למאמר רפואי שמדבר על הנושא?
תודה רבה
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא ענו לי?=(
הילה21/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקשר בין לסת צרה להפרעות נשימה
ד``ר יזהר שוחט22/06/2009שלום הילה
אכן קיים קשר בין קיום אדנואידים מוגדלים והיצרות של הלסת העליונה. הגדלת האדנואידים מפריעה לנשימה האפית דבר המחייב נשימה בפה פתוח חלקעת. התופעה של נשימת פה מותחת את הלחיים ומפריעה לגדילת הלסת העליונה במימד הרוחבי - אופקי.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שןאופיר19/06/2009
אימי עברה הקרנות באיזור הלסת לפני כשנתיים עקב סרטן בלסת.
כיום היא סובלת מכאבים בחניכיים ובשן שמתנדנדת באותו איזור.
נאמר לה שמסוכן לעקור את השן עקב חשש לנמק, אך מצבה לא משתפר ואף אחד לא יודע איך לפתור את הבעייה!
אימי חסרת אונים וסובלת מאד. מה ניתן לעשות??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר דניאל ניצן20/06/2009שלום
צריך לעקור את השן, וניתן לבצע זאת במרפאה לכירורגיית הפה והלסתות, בבתי חולים כמו איכילוב, בילינסון, תל השומר, ועוד.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לסיוגרןדגנית18/06/2009
אני בת 32 בשנה שעברה בתקופה מאוד לחוצה שבה עבדתי ולמדתי בלי הפסקה
התחילה איזושהי דלקת שגרמה לי לכאבים באוזן. רופא אוזניים בדק ואמר שהאוזניים תקינות ונתן לי "אורטפן" אחרי כמה ימים שלקחתי את התרופה הרגשתי יובש בפה והלשון שלי היתה נראת נפוחה. הלכתי למר"ם שם אמרו שאולי זו אלרגיה לתרופה ונתנו לי הייסטון לכמה ימים שייבש לי עוד יותר את הפה. הלכתי לרופא שאמר לי שאין לי מה לדאוג. כל האנשים שלוקחים הייסטון מתלוננים על יובש בפה וזה יעבור אחרי שבוע מהפסקת התרופה. הפסקתי את התרופה והיובש לא עבר. הפנו אותי לרופא פה ולסת שעובד בקופ"ח מאוחדת והוא לא הצליח לעזור לי. הוא המליץ לי על סוכריות לימון וכו'. עשיתי בדיקות נוגדנים בחשש לסיוגרן פעמיים בהפרשי זמן ושתיהן היו תקינות. הזמנתי תור לרופאה שמומחית בדלקות פרקים והיא אמרה לי שזה שהתוצאות בבדיקות תקינות זה עדיין לא שולל את המחלה ושעליי לעשות ביופסיה (נראה לי מבלוטות הרוק). רופא המשפחה, א.א.ג ורופא פה ולסת המליצו לחכות ולא לעשות בינתיים פרוצדורה כירוגית. מכיוון שהרופא פה ולסת אמר לי שבביופסיה כזאת עושים חתך של סנטימטר עם תפרים פחדתי ו"ירדתי מזה" גם כי לא סמכתי על הרופא שזה עתה סיים את לימודי ההתמחות שלו.
אני כבר שנה סובלת מאיכות חיים ירודה בגלל יובש בפה. יש זמנים שהוא מופחת וזמנים שהוא מתגבר. אני רוצה לעשות ביופסיה ואני מפחדת מהפרוצדורה ויותר מכל- מהתוצאות.
אודה לקבלת הסבר איפה עושים את החתך? באיזה גודל הוא? האם זה כרוך בתפרים?
מי הרופא המומחה שעושה את זה. א.א.ג? פה ולסת? האם יש איזשהם סיכונים שכרוכים בפרוצדורה
זו?ולאיזה רופא כדאי ללכת. אשמח לקבל המלצה. אני לא סומכת על כל רופא שיעשה לי פרוצדורה כזאת.
ואם זה לא סיוגרן, מה זה כן? האם הכדורים פגעו לי בבלוטות? האם זה יכול להיות משהו אחר חלילה? רופא א.א.ג שלח אותי לאולטרסאונד צוואר שהיה תקין
אני מבוהלת מכל הסיפור הזה וצריכה הכוונה
תודה מראש
דגנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש פה
ד``ר דניאל ניצן20/06/2009שלום דגנית
מי שמטפל ביובש פה זה מומחה לרפואת הפה. תוכלי למצוא את רשימת המומחים באתר ההסתדרות לרפואת שיניים. ד"ר נועם ירום הוא המומחה המטפל במרפאה לרפואת הפה בתל השומר.
במידה והוא ימליץ לך על בדיקה לסיורגן, הביופסיה שעושים היא בשפה התחתונה, שם יש בלוטות רוק קטנות. החתך הוא קטן וכמעט שלא נשארת צלקת, והמיקום הוא כזה שהצלקת אינה נראית.
את הביופסיה מבצע כירורג פה ולסת.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתך/קרע בלשוןניר18/06/2009
שלום ד"ר.
אני חייל ,נפצעתי שלשום באימון קרב מגן ויש לי חתכים קטנים בלשון ובצד שמאל יש מן חתיכה שכאילו התנתקה מהלשון אבל תלויה. חלק מהחתיכה הזאת בצבע לבן.
הייתי במיון א.א.ג והרופאה אמרה שלא צריך תפרים אלא לדאוג לניקוי הפה עם סודה לשתייה.
האם באופן טבעי החתיכה הזאת שמפריעה לי לדיבור ולאכילה תיפול או תתאחד עם הלשון?
או שיכול להיות שיצטרכו לחתוך לי אותה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חתך/קרע בלשון
ד``ר יזהר שוחט18/06/2009שלום ניר
הדבר תלוי בגודל הקטע שנתלש וכמה ממנו נותר מחובר ללשון.
אנא גש לבדיקת רופא השיניים ביחידה לבדיקה
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליכן פלנוסרוני18/06/2009
שלום,
אשמח לדעת מה ההיגיון במתן טיפול סטרואידאלי משחתי מקומי לליכן פלנוס בלשון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליכן פלנוס
ד``ר יזהר שוחט18/06/2009אחת התיאוריות לגורם המחלה היא ליקוי בתפקוד המערכת החיסונית אשר מוסדר ע"י הסטרואידים
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בפניםמישהי16/06/2009
שלום
מזה כשבוע וחצי אני סובלת מכאבים בפנים: באזור פאות הלחיים, עצמות הלחיים ולפעמים במצח.
כשהכאב במצח הוא כאילו מגיע מהחך העליון בפה ועולה בקו ישר למצח.
אזור פאות הלחים גם מרגיש כאילו הוא מתחמם/נרדם (אני לא מצליחה להבין מה זה כבר).
לפעמים מלווה בכאב ראש ולפעמים לא.
הייתי אצל רופא א.א.ג ששלל דלקת בסינוסים.
יכול להיות שקשור בפה ולסת?
אתמול הכאבים היו כ"כ חזקים ששני כדורי נורופן לא עזרו והתעוררתי בלילה עם כאבים.
רקע כללי: בת 32, בריאה.
גילוי נאות: נמצאת במתח כרגע אחרי כמה חודשים של ניסיונות להיכנס להריון ללא הצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בפנים
ד``ר דניאל ניצן18/06/2009שלום מישהי
מה שאת מתארת נשמע כמו כאבים ממקור של פרקי הלסת או שרירי הלעיסה, ומתח נפשי בהחלט יכול להיות ה"טריגר" לכאבים מסוג זה.
אנא פני לכירורג פה ולסת לבדיקה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר עקירת שן בינהטל15/06/2009
שלום רב,
אתמול בשעה 12:00 עקרתי שן בינה כלואה תחתונה. בוקר אחרי הנפיחות גדלה ויש לי קושי גדול בבליעה, מעין הרגשה כמו בדלקת גרון...
האם זה נורמלי?
כעבור כמה ימים הנפיחות אמורה לרדת?
ועוד משהו קטן, האם מהיום בסביבות 12:00 (24 שעות לאחר העקירה) אני יכולה להתחיל בשטיפות פה עם קורסודיל?
תודה רבה,
טל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר עקירת שן בינה
ד``ר יזהר שוחט15/06/2009נפיחות לאחר עקירת שן בינה הינה תופעה נורמלית הנמשכת בד"כ 3-4 ימים.
ניתן להתחיל שטיפות קורסודיל ביום שלמחרת העקירה.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




