מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בליטה בחך הקשה מלווה בכאביםמיכל29/10/2009
שלום.
אני בת 28. ללא בעיות שיניים. לאחרונה אני חשה בליטה מלווה בכאבים באזור החך הקשה. האם ישנה עדיפות עבורי, לפנות לרופא מומחה פה ולסת על פני רופא שיניים או א.א.ג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטה בחך הקשה מלווה בכאבים
ד``ר יזהר שוחט29/10/2009אנא פני לבדיקת כירורג פה ולסת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוסלן ועקירהמלכה27/10/2009
שלום רב,
אני אישה בת 62, לאחר לקיחת 5 שנים של פוסלן.
כבר שנה ושלושה חודשים שאני לא לוקחת פוסלן.
עליי לעקור שן טוחנת. (יש בה מוגלה מתחת לכתר).
הייתי רוצה לדעת מה הטיפול האופטימלי בעקירה על מנת למנוע/להקטין את הסיכוי מאוסטאונקרוזיס
תודה מראש,
מלכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוסלן ועקירה
ד``ר יזהר שוחט29/10/2009ההמלצה היא להפסיק את הטיפול 3-6 חודשים טרם העקירה דבר אותו עשית. מומלץ כי העקירה תבוצע ע"י רופא המיומן בעקירות על מנת להקטין את היקף הטראומה לאתר העקירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חושב על ניתוח לסתדוד27/10/2009
אני בן 29, ולאחרונה נעשיתי מודע לכך שלא נוח לי לסגור את הפה. יש לי לסת עליונה בולטת, או לסת תחתונה שלא בולטת מספיק, וזה גורם לקושי לסגור את הפה בנוחות.
כאשר אני סוגר את הפה הלסת התחתונה כאילו מתאמצת, והמראה שלי נפגם.
רציתי לברר לגבי ניתוח לסת, האם הוא יכול לפתור בעיה זו? האם טיפול זה מומלץ?
לא מצאתי באינטרנט מידע על הנושא הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חושב על ניתוח לסת
ד``ר יזהר שוחט29/10/2009יש בהחלט אפשרות לפתרונות כירורגים - אנא פנה לבדיקת כירורג פה ולסת.
ניתן לחפש חומר בנושא אורתוגנטיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן שלא קיימתדליה25/10/2009
מה ההתייחסות והמשמעויות כאשר ניראה בצילום פנורמי לילד בן 12 שחסרה שן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן שלא קיימת
ד``ר יזהר שוחט25/10/2009תלוי איזה שן ומה מיקומה. יש צורך בייעוץ עם אורתודנט - מומחה ליישור שיניים בשאלה האם הדבר דורש טיפול כלשהו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאילהעמר25/10/2009
שלום אני צריך לדעת אם הכדורים של הסמים גורמים לכאבי שינים שהם לא נפסקים וני גם קרגע התחלתי לאבד חלק מהשניים וייש לי בחד באמת תודה למי שיענלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שיניים
ד``ר דניאל ניצן25/10/2009שלום
אנא גש לבדיקה של רופא שיניים
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקורדבורה24/10/2009
שלום רב,
סובלת מזה כ- 3 שנים מנפיחות דו צדדית של בלוטות הרוק התת ליסתיות (הנפיחות החלה בצד שמאל והופיעה גם בצד ימין) הנפיחות אינה נעלמת ואינה כואבת . נשללה תסמונת סיוגרן ונשללו אבנים בבלוטות הרוק כמו כן בבדיקת MRI נמצאה הגדלה ניכרת ללא סיבה ניראית לעין. האם יש צורך לעשות ניקור לבלוטה למרות שה- MRI תקין והאם תוצאות הניקור יוכלו להצביע על הבעיה?והאם הניקור צריך להעשות מהשפה או מהבלוטה עצמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניקור
ד``ר יזהר שוחט25/10/2009מהימנות הניקור אינה גבוהה ולכן יעילותו נמוכה. יש צורך בייעוץ אצל מומחה לכירורגיה אשר יתרשם האם מדובר בתהליך מקומי או כזה הכולל מס' בלוטות ובהתאם לכך יחליט על המשך הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמלובלסטומה Ameloblastomaקרן23/10/2009
מצאו לבעלי גידול מסוג אמלובלסטומה Ameloblastoma בלסת בתחתונה.
למיטב הבנתינו האופציה המומלצת ביותר לטיפול היא ע"י כריתת הלסת באיזור הגידול +טווח ביטחון של 10 מ"מ והוצאת עצם הפיבולה Fibula במקום.
האם יש דרך יעילה לא פחות, אבל פולשנית פחות לטיפול?
האם ישנה אופציה להשתמש בעצם מחומר סינטטי במקום להוציא את הפיבולה?
אשמח לכל פיסת מידע בנושא!
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמלובלסטומה
ד``ר דניאל ניצן23/10/2009שלום קרן
לצערי, אין דרך אחרת. כריתה היא דרך הטיפול היחידה בגידול הזה, ושחזור עם עצם מהחולה היא צורת השחזור הטובה ביותר. עצם סינטטית היא לא אופציה בכלל.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם אני חוויתי בעבר את התהליך
מישל02/11/2009שלום רב,
שמי מישל ואני יכול לעזור לך במתן מידע על כל התהליך כי גם אני עברתי אותו
ליצירת קשר את יכולה להתקשר:
0502400100* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיברודיספלזיה/ אוסטאומהאורלי אלבז23/10/2009
יש לי בחלל הפה מספר עצמות, נותחתי בעבר בערובת העין, לאור תופעה דומה, העצמות גדלות ומתפתחות בחלל הפה ופוצעות אותי, בנוסף יש לי תחושה שאחת העצמות ממש בוקעת החוצה מהחניכיים. מה עליי לעשות? מי המומחה בתחום? ואיך אוכל להגיע אליו? תודה מראש. אורלי אלבז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיברוס דיספלזיה
ד``ר דניאל ניצן23/10/2009שלום אורלי
למחלקה לכירורגיית פה ולסת בתל השומר נסיון רב. פני אליהם לבדיקה.
בריאות
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפה ניתפסטובה חן23/10/2009
שלום
בזמן פיהוק לא יכולתי לסגר את הפה והגעתי לבית החולים שם לחצו עד שהפה ניסגר
כרגע אני מרגישה שהפ עומד להיתפס לי וזה מפחיד אותי מאוד
לפעמים אני פוחדת לאכל יש לי הרגשה שהפה ניתפס.
יש לי הפרעה בזן שאני אוכלת הרגשה מפחידה
מה עושים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת תפוסה
ד``ר דניאל ניצן23/10/2009שלום טובה
אנא פני למרפאה לפרקי הלסת - בתל השומר:
או בהדסה עין כרם
בריאות
דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת לימפה נפוחה בצוואררועי22/10/2009
אני בת 28. בחודשים האחרונים אני מרגישה שבלוטת הלימפה השמאלית בצוואר נפוחה מעט (לא כואבת).
בצד ימין אין נפיחות. חשבתי שהדבר נובע מדלקת בעצם הלסת שקשורה לטיפול שורש שעברתי, אולם רופא שבחן את הצילומים אמר שרואים דלקת קלה בלבד ושאין הצדקה לנפיחות בבלוטה ושלח אותי לאבחון אצל מומחה לרפואת הפה.
מלבד הנפיחות לא הבחנתי בשום פצע או שינוי חריג אחר בחלל הפה. אני לא מעשנת או שותה אבל נחשפתי בילדותי לעישון. קראתי שבלוטה נפוחה בצוואר יכולה להיות קשורה לסרטן הפה והלוע. רציתי לדעת מה הסיכוי לזה ולשאול איזה עוד סיבות יכולות לגרום לנפיחות כזאת.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת לימפה נפוחה בצוואר
ד``ר יזהר שוחט22/10/2009נפיחות בבלוטת לימפה צווארית עשוייה לנבוע מגורמים רבים כגון תהליך זיהומי בפה או בפנים, תהליך התפתחותי כגון ציסטה ולעיתים גם על רקע גידולי בפה, בפנים או במערכת הלימפה. יש צורך בבדיקה קלינית ורנטגנית של הצילומים המצויים ברשותך על מנת לכוון למקור הנפיחות. לעיתים יש גם צורך בלקיחת דגימה מהבלוטה על מנת להגיע לאבחנה מדוייקת. הסבירות כי מדובר בגידול שמקורו בחלל הפה אינה גבוהה אולם חשוב שתבדקי ע"י מומחה לרפואת הפה לצורך הגעה לאבחנת מקור הנפיחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם מהלשוןשירה20/10/2009
שלום רב,
לעיתים קרובות אני מרגישה צריבה בצד שמאל של הלשון בחלק העליון.
אני לא יודעת אם הצריבה גורמת לכך אך לפתע אני מרגישה טעם דם בפה, ויורקת את הדם ורק לאחר שטיפת הפה במים הזרימה פוסקת. זה קורה גם באופן פתאומי וגם לאחר ארוחה או אולי מאמץ.
אני לא חשה כאבים.
היום חשתי בטעם דם לאחר שסיימתי לאכול, וגיליתי שיש על הלשון הרבה דם..
מזה יכול להיות?
אציין שקשה לי להריח ריחות חזקים כמו של חומרי ניקוי דוגמת פנטסטיק, גם כשאני מריחה אותם יש לי דם
אודה להתייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם מהלשון
ד``ר יזהר שוחט22/10/2009שלום שירה
יש צורך בבדיקת רופא מומחה לרפואת הפה. אנא גשי לבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן קלועה הלוחצת על עצב ראשיtinare20/10/2009
אימי בת ה 60 סובלת משן בינה קלועה , אשר לוחצת על עצב ראשי.
האם ניתן לקבל המלצה לרופאים המתמחים בטיפול במצב זה.
מה הסיכונים הכרוכים בהליך זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן קלועה הלוחצת על עצב ראשי
ד``ר יזהר שוחט22/10/2009אנא גשי עם אימך לבדיקה אצל מומחה בכירורגית פה ולסת אשר לאחר הבדיקה יוכל להבהיר מהם הסיכונים הקיימים במקרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בשפה תחתונהאפרת19/10/2009
שלום. אצל בני בן שנה וחצי התגלתה ציסטה בשפה תחתונה שקיימת מזה חודש בערך.בבדיקת רופא פה ולסת הומלץ לנו להסיר זאת ע"י ניתוח בהרדמה כללית.אני מאוד חוששת וברצוני לשאול אם חייב להוריד את הציסטה ומהם הסכנות של הניתוח האם לא קיימת אופציה אחרת מלבד ניתוח ומה גרם להופעת הציסטה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה בשפה תחתונה
ד``ר יזהר שוחט19/10/2009בד"כ המקור לנגע הוא בלוטת רוק קטנה הנפצעת כתוצאה מנשיכה ונשפכת לרקמת השפה. למעט אי נוחות כתוצאה מהנפיחות אין כל סכנה בנגע ולעיתים התהליך נספג ונעלם ללא טיפול.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריה חוזרת ומופיעה בלשוןד``ר דניאל ניצן19/10/2009
שלום ד"ר,
אני סובלת כבר כמה חודשים טובים מפטריה חוזרת בלשון (ליתר דיוק, הפעם הראשונה שהבחנתי בה הייתה בחודש מרץ וכעת אנחנו לקראת סוף אוקטובר).
במהלך החודשים מרץ-יוני עברתי סדרת בדיקות קונבנציונאליות כגון גסטרו וכדומה (הכל היה תקין) ובסופו של דבר ניגשתי גם לרפואה הטבעית משום שטענתי כי מתפתחת אצלי הפטרייה קנדידה. הרופאים שללו את הטענה (גם ברפואה הקונבנציונאלית וגם ברופא הטבעית), אך עדיין הפטריה חוזרת ומופיעה.
חשוב לציין הפטריה חוזרת תמיד באותו המקום 0קצה הלשון בצד ימין) ונראת ככתם אדום המוקף שכבה תוחמת לבנה.
אשמח לקבל תשובה בהקדם על שיש לעשות בנוגע לבעיה,
שירן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריה בלשון
ד``ר יזהר שוחט19/10/2009לא ניתן היה לאבחן ע"ס הצילום היות ומטושטש מאוד.
אנא גשי לייעוץ אצל רופא המומחה ברפואת הפה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפטריה בלשון
שירן19/10/2009שוב שלום ד"ר,
פניתי היום לרופא היחידה שלי בבסיס עם הבעיה ונאמר לי שאני צריכה לגשת לאחד ממרפאות השיניים הצבאיות על מנת לקבל הפניה אל מכון פה ולסת בתל השומר, אליו אתה משתייך?!
האם זה אכן מה שאני צריכה לעשות?
תודה מראש, שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפטריה בלשון
ד``ר יזהר שוחט22/10/2009כן
אנא הגיעי לבדיקה במרפאת פה ולסת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינההדס18/10/2009
שתי שיני הבינה העליונות שלי בקעו יפה, התחתונות נמצאות במצב מאוזן .
רופאת חניכיים המליצה לי לעקור את השתיים העליונות מאחר והן גורמות לי לחץ,
ואמרה שרצוי לעקור גם את התחתונות. שאלתי מתחלקת לשתיים:
1. האם יתכן לחץ של שיני הבינה העליונות והאם זו סיבה טובה לעקור אותן?
יש לציין כי לפני כן הרגשתי שתפקוד הלסת שלי אינו תקין לחלוטין ( לפני כשנה בערך הייתי מרגישה שהלסת שלי מעט תפוסה כשהייתי לועסת הרבה)
2. האם כדאי לעקור גם את התחתונות? רופאת החניכיים לא היתה נחרצת בענין והציגה זאת כאפשרות ולא חובה.
תודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן בינה
ד``ר יזהר שוחט19/10/2009שלום הדס
יש צורך בבדיקת קלינית ורנטגנית על מנת להחליט על הצורך בעקירות.
ככלל שיני בינה אינן גורמות ללחץ על השיניים הסמוכות במידה ובקעו לחלל הפה במנח תקין
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)




