מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח wilckodonticsטלי13/08/2009
שלום,
אני מתלבטת לגבי ניתוח בשיטת wilckodontics לזירוז יישור שיניים. נאמר לי כי זה יקצר את הטיפול באופן משמעותי (חצי שנה לעומת שנה וחצי). את היתרונות הבנתי ואולם מה החסרונות (למעט סבל בטווח הקצר, מחיר וכ'ו)? האם השיטה מוכרת די זמן על-מנת להעריך את כל הסיכונים? האם, למשל, ידוע על נסיגת חניכיים מוקדמת עקב הניתוח? או על החלשת בסיס השן בטווח הארוך?
האם אתם ממליצים על השיטה (בהנחה שהיא מתאימה למקרה)?
תודה,
טלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח wilckodontics
ד``ר יזהר שוחט16/08/2009אנא התייעצי עם הרופא המנתח בשאלות אלו. כמו כל ניתוח קיימים סיכונים הכוללים זיהום , פגיעה בשיניים ובחניכיים אך שיעורם נמוך למדי. השיטה חדשה יחסית - מוכרת מס' שנים כך שקשה להעריך האם קיימים נזקים לטווח ארוך ומה שכיחותם וחומרתם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטריה בלשוןרוית13/08/2009
שלום, אני בת 35 ומזה כמה ימים יש לי טעם חמוץ מאוד בפה, לא משנה מה אני אוכלת ואפילו בלי לאכול חמוץ לי בפה.
היום הסתכלתי במקרה בלשון וכל החלק האמצעי עד לכיוון הלוע הלשון שלי כאילו חרוכה בצבע לבן צהוב.
האם זוהי פטריה ? או משהו אחר? ועד כמה זה מסוכן או מעיד על דברים אחרים?
חשוב לציין שלפני שבוע סיימתי טיפול באנטיביוטיקה במשך שלושה שבועות כנגד חיידק בקיבה (כדורים שבלעתי), האם יש קשר ומה צריך לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריה בלשון
ד``ר יזהר שוחט16/08/2009מתיאורך נשמע כי אכן מדובר בפטריה קרוב לוודאי על רקע הטיפול האנטיביוטי אותו נטלת.
אנא גשי לבדיקת מומחה ברפואת הפה אשר ימליץ על הטיפול המתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אזור הסינוס המקסילרישחר13/08/2009
שלום שמי שחר אני בן 18
מגיל 14 עם הגדילה החלה להווצר לי בעיה נוראית שמציקה לי נורא ומשבשת לי את החיים עד כדי אי יציאה מהבית.
אין לי בעיה בשיניים ובלסת והלסת במצב בסדר גמור .
באיזור הסינוס המקסילרי (אני לא באמת מבין מה זה אבל לפי תמונות שראיתי היכן הסינוס המקסילרי נמצא אז זה האזור הזה) מעל צידי הלסת כל האזור הוא כמו נמוך ושקוע לי ולא בגלל רזון או משהו
זה מתבטא בכך שאין מה שיחזיק ויתפוס את הפה כמו שצריך והפה שמוט ובולט , אין לי לחיים כתוצאה מזה וזה נראה לעין לא בסדר בכלל וגם מציק לי פיזית בצורה נוראית כל הזמן שאני מזיז את הפה
אם יש אפשרות כלשהי להגביה את העצם או את האזורים האלה ולסדר לי את הבעיה אני יותר מאשמח לדעת ...!!!
תודה רבה, מקווה לבשורות טובות,
שחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עוד משהו
שחר13/08/2009יכול להיות שכל מה שכתבתי לא נכון ולא הבנת כלום..
אבל אם יכול להיות מצב שבו כל אזור הפה ובמיוחד הצדדים נראה בולט ושמוט ולאחריהם שקעים כאשר הוא לא מוחזק בצדדים כמו שצריך ושזה קשור איכשהו לפה ולסת? ואם לא עלי לפנות לכירורגיה פלסטית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד משהו
ד``ר יזהר שוחט16/08/2009אנא גש לבדיקת מומחה לכירוגיה פה ולסת . ייתכן שביצוע השתל עצם או ניתוח בלסת העליונה לצורך הזזתה קדימה יביא לשיפור במראה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה בבקשה.-----==
שרון18/08/2009למה הכוונה השתל עצם?
האם אפשר להשתיל משהו מעל השיניים העליונות כי אצלי זה כאילו מעל השיניים ישר הולך אחורה יכול להיות שהשיניים והלסת במצב טוב אבל הקטע של הלסת מעל השיניים צריך עצם או משהו?
בקשר ללסת קדימה -היחס בין הלסתות נראה לי די תקין אבל כאילו יש הגיון בזה שהלסת העליונה אולי אחורה ואז הפה לא יושב כמו שצריך על הלסת והוא רפוי בגלל זה וזה נראה ומורגש גם במצב נייח...
אלך בקרוב לבדיקה. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה בבקשה
ד``ר יזהר שוחט18/08/2009הכוונה השתלת עצם , נשמטה לי הת'.
בבדיקה ע"י מומחה לכירורגיה ניתן יהי לתת לך הסבר מפורט על הפעולה במידה ותמצא מתאים לה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה
שרון19/08/2009סליחה על השאלות פשוט הבעיה הזאת נוראית
אני אלך בשבועות הקרובים לרופא שמתמחה בכירורגיה פה ולסת
אך בקשה להשתלת עצם - האם אפשר על הלסת להשתיל עצם? בלי קשר לשיניים? למה הכוונה שלך, למרות שזה לא בטוח שזה זה אני רוצה להבין מה זה השתלת עצם והאם השתלה כלשהי יכולה לגרום לפה להיות צמוד יותר ללסת וכך המראה וההרגשה הפיזית והמצב שפה הפה שלי רפוי ולא צמוד ללסת ישתנו..
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שני שורשים של שיני בינה שנשארו בפהמיקה ירדני11/08/2009
שלום רב!
אני מיקה, בת 30 ועברתי 4 עקירות של שיני בינה כלואות. בהתחלה עקרו לי את שתי התחתונות, ובאחת מהן הרופא השאיר את השורש (או חלק מהשן) בחניכיים כיוון שהוא היה קרוב מדי לעצב. לפני ארבע שנים עקרו לי את שן הבינה העליונה, ולפני יומיים עקרו לי את שן הבינה העליונה השנייה. הרופאה נאלצה להשאיר שורש אחד בחניכיים כיוון שהוא היה קרוב מדי לסינוס.
שאלתי היא האם יש סיכון בהשארת שני השורשים כלואים בחניכיים? ומתנצלת מראש אם השאלה הבאה היא מטופשת אבל ליתר בטחון - עלולות לצמוח לי שיני בינה חדשות מהשורשים האלה?
בתודה מראש,
מיקה ירדני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שו בינה
ד``ר דניאל ניצן12/08/2009שלום מיקה
אם אין דלקת סביב לשורשי שן הבינה , אין בעיה להשאיר שורשים בעיתיים בעצם, אך יש לבחון כל מקרה לגופו.
לא יצמחו שם שיני בינה....
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודה בתוך הפה בסמוך לאפטהרועי10/08/2009
שלום
אתמול הבחנתי בנקודה קטנה בתוך הפה בסמוך לפצע(אפטה) שיצא לי
סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה
ד``ר דניאל ניצן12/08/2009שלום רועי
אין לי אפשרות לענות על סמך התיאור הזה.
אנא גש לכירורג לבדיקה
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרגלשחר10/08/2009
שלום אני בן 20 ומזה כמה שנים, אין לי מושג למה כי זה פשוט הרגל, הלסת שלי מעט פתוחה כל הזמן, וזה לא בגלל שהמבנה ככה כי כל הזמן הלסת הייתה סגורה רק בשנים האחרונות זה קורה בגלל ההרגל. שאני מנסה לסגור אני מרגיש הרגשה שזה לא ההרגשה הטבעית אולי כי התרגלתי לאחרת. רציתי לדעת אם אני ישנה את ההרגל וינסה לסגור את הלסת כל הזמן אם זה יכול להשתנות ולחזור למה שהיה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון
שחר10/08/2009כמובן לסתות פתוחות , לא דיברתי על אחת הלסתות דיברתי על הרווח ביניהן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרגל
ד``ר דניאל ניצן12/08/2009שלום שחר
הלסת התחתונה במצב פתוח מעט כל הזמן, אצל כולם.
אי אפשר להשאיר אותה סגורה כל הזמן, זה מאמץ בלתי אפשרי לשרירי הלעיסה.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה כרורגית שן 38 שכשלהבני09/08/2009
עברתי לפני כחודש עקירה כרורגית של שן 38 אופקית וכלואה שכשלה.
לאחר יותר משעתיים הרופא תפר את המקום ושלח אותי לבית החולים.
לא הלכתי כמובן (אתם יכולים להבין כי ההליך הכושל לא היה נעים במיוחד.....)
שאלתי, הרופא שכשל חתך את השן בזוית, ורציתי לשאול האם ניתן להשאיר את השן כלואה ללא צורך בעקירה נוספת ?
אם בכל זאת אצטרך לעבור עקירה האם הסיכוי לפגיעה בלסת גבןהה יותר (בגלל העקירה שכשלה )?
תודה
בני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה כרורגית שן 38 שכשלה
ד``ר יזהר שוחט09/08/2009במידה והמקום נסגר ואין כאבים או סימפטומים אחרים ניתן לבצע מעקב. ניתן גם לעקור את השן ואין הדבר בהכרח אומרשהסיכון לפגיעה בלסת גדול יותר מהרגיל.
אנא גש לבדיקת כירורג פה ולסת עם צילום פנורמי עדכני על מנת להחליט לגבי האלטרנטיבה הטיפולית
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- "גולה" בלחייובל09/08/2009
שלום,
אתמול בבוקר התעוררתי עם "גולה" קטנה במרכז הלחי השמאלית. כשנוגעים בה מרגישים מעט כאב, והיא גורמת במידה מסוימת לנפיחות בלחי.
מלבד זאת, לפני מספר חודשים גיליתי נפיחות בצוואר הקדמי מצד שמאל למטה, בדיקת אולטרה סאונד העלתה כי מדובר בבלוטת לימפה מוגדלת עד 1.3 ס"מ - והאבחון היה לימפו' תגובתית.
האם יש קשר בין הדברים?
מה עלי לעשות? לעצתך אודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע בלחי
ד``ר דניאל ניצן09/08/2009שלום
אנא גש לכירורג פה ולסת לבדיקה.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים 37 ו- 38שי08/08/2009
שלום רב,
אובחן ע"י רופא השיניים: שן 37 ספיגה חיצונית ושן 38 כלואה.
הטיפול המומלץ:
עקירת שן 38 (בצילום CT נמצא כי השן קרובה לעצב)
שן 37 -הארכת כותרת, סילוק האזור הנגוע ושחזור.
האם הנסיבות מצדיקות עקירת שן 38 בהתחשב בסיכון הנובע מהקרבה לעצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה כלואה
ד``ר דניאל ניצן09/08/2009שלום שי
1. אם צריך לעקור שן בינה - עוקרים, למרות הסיכון.
2. צריך להעריך סיכון מול תועלת ולקבל החלטה. אין לי מספיק נתונים לעזור לך לקבל את ההחלטה, ולכן כדאי להתיעץ עם הרופא המטפל לגבי זה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסת תחתונה צרהרינת08/08/2009
שלום,
רציתי לדעת: האם יש פרוצדורה כירורגת להרחבת לסת תחתונה צרה?
יש לי לסת תחתונה צרה, כך שהלסתות שלי לא נסגרות כראוי ואני רוצה לתקן את זה.
איך אני קובעת תור לכירורג פה ולסת? אני מבקשת הפנייה מרופא משפחה? או שאני יכולה להתקשר ולקבוע תור ישר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת צרה
ד``ר דניאל ניצן09/08/2009שלום רינת
יש פתרונות כירורגיים,
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איסמטריה בעצמות לחייםגל06/08/2009
שלום לאחרונה שמתי לב שהצד השמאלי של הפנים שלי רחב יותר מהצד הימני .. וכאילו שהעצם לחיים בצד שמאל רחבה יותר מהעצם לחיים בצד ימין . יש לציין שיש מן בליטה כזו בעצם לחי השמאלית וכשאני ממשש אני די מרגיש בהבדל.
ממה זה נובע ? וכיצד ניתן לפתור את הבעיה ?
תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסימטריה
ד``ר דניאל ניצן09/08/2009שלום
אנא גש לבדיקה במרפאת מומחים לכירורגיית הפה והלסתות.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פפילומה בשפה, מסוכן? מה לעשות?יובל04/08/2009
שלום,
כבר כמעט שנה שיש לי מין גידול מוזר בפה שמעולם לא הפריע לי. השבוע הלכתי למרפאה הקרובה והרפואה הודיעה שיש לי פפילומה בשפה. (אני מצרף תמונה).
מה הסיכון בדבר? האם אני חייב להוריד את זה אם זה לא מפריע לי? האם יש חשש לגידול ממאיר בדבר כזה?
תודה!
יובל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פפילומה בשפה, מסוכן? מה לעשות?
ד``ר יזהר שוחט05/08/2009אנא גש לבדיקת מומחה לכירוגית פה ולסת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגבלה בתנועה לאחר ניתוח שןענבל03/08/2009
שלום רב,
לפני שבוע עקרתי 2 שיני בינה. עליונה לא כלואה. תחתונה כלואה.
במשך שבוע צד שמאל היה נפוח מאוד. בימים האחרונים הנפיחות ירדה.
אני אוכלת רק מעדנים, מרקים ושייקים.
אני לא מצליחה לפתוח את הפה לכדי פתיחה מלאה. כשאני פותחת יש שריר שכואב.
האם זה נורמלי אחרי שבוע?
מחר אני הולכת להוריד תפרים. האם זה יתאפשר לאור מוגבלות התנועה?
האם יש משהו שעליי לעשות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגבלה בתנועה לאחר ניתוח שן
ד``ר יזהר שוחט05/08/2009הגבלה בפתיחה אפשרית לאחר עקירת שן כתוצאה מכיווץ השרירים הסוגרים את הלסת. יש צורך בפזיותרפיה ותרגול הפתיחה לאחר שבוע על מנת לשפר את תנועת הלסת
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפטהיערה01/08/2009
שלום,
יש לי חשד למחלת קרוהן, אך זה לא ודאי!
לפני כחודש לאחר מחלה ויראלית יצא לי פצע לבן (אפטה/כיב) משמאל לענבל . הפצע הוא די גדול הוא נראה "שקוע" (כמו בור) ומסביבו ישנה "חומה" עגולה בצבע אדום (לפחות ככה זה נראה לי). למען האמת הפצע כבר אינו כואב, למרות שהוא נראה די "מפחיד" (להערכתי 2-3 ס"מ).
האם יש צורך ללכת לרופא פה ולסת או אאג?
נניח ועושים ביופסיה- האם ניתן לאבחן בפה כיב כתוצאה מקרוהן?
וכיצד מבצעים ביופסיה?
תודה רבה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה
יערה03/08/2009אני רוצה לציין שהפצע האו משמאל לענבל אך אינו על השקד אלא מאחורי השיניים (בית הבליעה?).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפטה
ד``ר יזהר שוחט05/08/2009שלום יערה
אנא גשי לבדיקת מומחה לפה ולסת או לרפואת הפה אשר ימליצו על ביופסיה במידת הצורך. הביופסיה הינה הליך כירורגי בו נלקח מקטע מהאיזור הנגוע על מנת לאבחן אותו. בד"כ הדבר מלווה בתפר או שניים אותם יש להסיר אחרי שבוע
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול שפיר בבלוטת הרוק בחיך העליוןרון01/08/2009
נתגלה אצלי גידול שפיר מסוג אדנומה בבלוטת הרוק בחיך העליון. אני עומד לעבור ניתוח להסרת גידול זה. אחת מתוצאות הלוואי של הניתוח תהיה שינוי בקול - שאלתי האם קיימות טכניקות לצמצם שינוי קול זה וכמה הוא בדרך כלל חמור? כפי שאני מבין השינוי יגרם עקב כך שיש צורך להסיר את הגידול מאיזור ועקב מיקומו יכול להיפתח פתח לאיזור האף כך שהקול יהיה כמו מנוזל. הקול ישתנה כך נאמר לי לצמיתות .
האם ניתן לצמצם את התופעה באמצעים מכנים כמו השתלת מרכיבים או עצם או דברים נוספים?
אודה לתשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול שפיר בבלוטת הרוק בחיך העליון
ד``ר יזהר שוחט05/08/2009שלום רון
במידה ונוצר קשר בין חלל הפה לאחלל האף ניתן לסגור אותו באמצעים כירוגים או מכניים כמו תותבת.אנא התייעץ עם הרופא המנתח אשר יוכל להסביר על פתרון המועדף בהתאם למיקום וגודל הקשר
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)

.jpg)




