מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הסרת נגע בפהערן14/05/2009
שלום רב,
השבוע עברתי פעולה כירורגית, כולל ביופסיה, של הסרת נגע שהופיע על גבי החניכיים החיצוניות שלי.
הופתעתי לגלות לאחר הפעולה, כי מעבר לנגע "חסרים" חלקים מהחניכיים שלי שהיו באיזור הנגע, כלומר הן נמוכות יותר מכפי שהיו.
ברצוני לשאול האם החניכיים יחזרו למצבם הקודם, ואם לא, האם זה תקין?
בנוסף, האם באמת בידי הכירורג לאבחן האם הגידול (הנגע) ממאיר, באופן עקרוני?
במילים אחרות, האם לדעתך אני יכול לסמוך על קביעתו שהגידול אינו ממאיר?
בתודה מראש,
ערן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגע
ד``ר דניאל ניצן15/05/2009שלום ערן
סביר שהחניכיים לא יחזרו למצבן הקודם, אך שאל את הרופא המטפל לגבי הפרטים הללו.
פירוש המילה ביופסיה: כריתה של הנגע, או חלק ממנו, וביצוע בדיקה היסטולוגית (מיקרוסקופית) שלו. זו הדרך הבדוקה והטובה ביותר לאבחון כל נגע.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריקת לסתרווית12/05/2009
שלום,
באוגוסט האחרון התחילו לי קנקים בלסת בצד ימין , כנראה שפחדתי מהקנקים ואז התחלתי לפתוח את הפה בצורה יותר מוגבלת. כתוצאה מכך הופסקו הקנקנים אך אנני מסוגלת לפתוח את הפה יותר משתי אצבעות. הלכתי לרופא מומחה הוא המליץ על פיזיוטרפיה.
כיום המצב נהיה יותר גרוע - כשאני פותחת את הפה אני מרגישה שיש עצם שבולטת לי בצד שמאל של הפה. כאשר הכאבים מתרכזים בצד ימין של הפה.
המצב כיום פגע לי ביכולת דיבור תקינה , לא ניתן לאכול כל דבר וכמובן הפחד שזה לא משהו יותר גרוע.
אני אציין שעברתי טיפול שיניים מאוד ארוך שבו היית צריכה להיות המון זמן עם הפה פתוח.
מה אתה מציע לי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריקת לסת
ד``ר יזהר שוחט12/05/2009אנא גשי לבדיקת מומחה לכירורגיה פה ולסתות בצירוף צילום פנורמי
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסיכון בשטיפת מפרקסיגל12/05/2009
שלום רב, אני סובלת מדלקת ושינויים ניוניים במפרק הלסת. טיפול תרופתי ופיזיותרפיה הקלו נקודתית אבל הכאבים ממשיכים.
מהן הסיכון בפעולה של שטיפת מפרק הלסת? האם יכול להיפגע אחד העצבים או?
האם ישנו סיכון לעיוות כלשהו?
אנא תשובה בהקדם, אני מאוד לחוצה.
תודה
סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסיכון בשטיפת מפרק
ד``ר יזהר שוחט12/05/2009הסיכונים בשטיפת מפרק כוללים: כאב, זיהום באתר ההזרקה ובסבירות נדירה ביותר פגיעה בעצב הפנים היכולה להביא לפגיעה בתנועתיות שרירי ההבעה בפנים. אנא התייעצי עם הרופא המטפל בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת שתליםטלי11/05/2009
שלום
עברתי טיפול לא טוב אצל רופא שיניים ובשל כך אני אאלץ לשים שתל מיותר.
ידוע לי שכל 7 שנים צריך להחליף שתל.
היכן אוכל למצוא מידע בנושא זה ?
תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלים
ד``ר דניאל ניצן12/05/2009שלום טלי
קיים שפע מידע באינטרנט על שתלים.
פני לרופא השיניים שלך לקבלת מידע רלוונטי לגבייך.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה מוזרה בלשוןלילך09/05/2009
כבר כמה שבועות אני מרגישה תחושה מוזרה בקצה הלשון ולאחרונה גם מרגישה כאילו יש לי שם איזו שערה שמפריעה (כמובן שאין שם שערה, זו רק הרגשה). האם זה סימפטום של סרטן בלשון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה מוזרה בלשון
ד``ר יזהר שוחט09/05/2009שלום לילך
לא נשמע כי זהו סימפטום של סרטן אולם גשי להבדק אצל הרופא המטפל על מנת לאתר את מקור התחושה
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה?עדי08/05/2009
שלום!
הופיעה לי בליטה בפה -
בחניכיים התחתונות מבפנים - לכיוון השיניים הקדמיות.
הבליטה הופיעה לפני שבוע.
אין כאב, חום מקומי, דלקת, אודם או הפרשה.
זה דבר נפוץ?
לא היו לי פצעים בפה, יבלות וכו'
תודה!
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטה
ד``ר יזהר שוחט08/05/2009אנא גשי לבדיקת רופא השיניים המטפל לצורך אבחנה
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שיני בינהמאיה07/05/2009
שלום, אני חיילת בת 20 וסובלת בתקופה האחרונה מכאבים בצמיחת שיני הבינה. בשבוע האחרון התנפחו לי החניכיים מסביב לשן בינה תחתונה שרובה עדיין לא בקעה. בנוסף שן הבינה העליונה (זאת שמעליה) כל הזמן פוגעת בחניכיים הנפוחים ופוצעת אותם.
אני סובלת מכאבים חזקים באיזור ואינני יכולה לסגור את הלסתות בשל הנפיחות.
במרפאת השיניים הצבאית נאמר לי שעליי לעקור את שתי השיניים- העליונה והתחתונה.
רציתי להתייעץ לגבי זה: האם אכן יש צורך בעקירת שתיהן ומדוע?
איזו שן עליי לעקור קודם?
האם ניתן לעקור כשהמצב כה נפוח ודלקתי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שיני בינה
ד``ר יזהר שוחט08/05/2009יש צורך בעקירת השן העליונה קודם על מנת שתפסק ישיכת החניכיים סביב השן התחתונה. לאחר שיחלוף השלב החריף בלסת בתחתונה ניתן יהיה לעקור את השן התחתונה
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבת עצמות הלסתאור04/05/2009
שלום שמי אור, בן 24.
יש לי מבנה פנים צר יחסית וזה מפריע לי במשך הרבה שנים. משקל תקין.
רציתי לדעת האם יש ניתוח קוסמטי להרחבת עצמות הלסת? האם צריך לעשות הכנה אורטודנטית לפני? (היה לי גשר בעבר והשיניים מסודרות), כמה אפשר להרחיב את עצמות הלסת? והאם זה משפיע על הרחבת עצמות נוספות בפנים בכדי ליצור איזון?
אשמח לקבל תשובה
תודה רבה,
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרחבת עצמות הלסת
ד``ר יזהר שוחט04/05/2009שלום אור
ניתן לבצע הרחבה של הלסת העליונה או ביצוע שתלי עצם או סיליקון שישוו מראה רחב יותר.
ברוב המקרים נדרש טיפול אורתו מסייע.
על מנת לקבל פרטים נוספים אנא גש לבדיקת מומחה לכירורגית פה ולסתות שיוכל לייעץ לך לגבי הטיפול המתאים ביותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Chlorine Dioxideירון30/04/2009
אני משתמש כבר זמן מה, באופן יומיומי, בשטיפת פה של חברת Oxyfresh המכילה את החומר Chlorine Dioxide.
יש לציין שחברת Oxyfresh העבירה את החומר תהליך ייצוב (שעליו היא רשמה פטנט) והפכה אותו
ל- Stabilized chlorine dioxide.
עכשיו, שמעתי שחומר זה עלול להיות מסוכן ואף לגרום לסרטן. האם שמועות אלה נכונות?
שאלה שניה: היכן אוכל לבדוק אם אני סובל מסרטן הפה/הלוע/הלסת? האם הבדיקה מורכבת ויקרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Chlorine Dioxide
ד``ר דניאל ניצן01/05/2009שלום ירון
1. לא מכיר את החומר שציינת.
2. בדיקה על ידי כירורג פה ולסת, עם צילום פנורמי עדכני.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לגבי ניתוח לסת,רושל30/04/2009
היי לך!
אני בן 19 ו-4 חודשים עוד מעט ועומד להתגייס. עברתי יישור שיניים לפני כמה שנים ועדיין הפריע לי העניין של הלסת, כלומר שהלסת התחתונה בולטת והעליונה רגילה. אין לי מצב של "אי יכולת לעיסה" או ליקוי דיבור, אך יש לי מנשך די פתוח, אף על פי שהמצב לא ממש גרוע. הייתי אצל אורתודנטית מעולה בראשון לציון לייעוץ, והיא אמרה שהלסת העליונה צרה מהתחתונה ועלי לעבור טיפול אורתודנטי מתאים על מנת לתקן זאת. היא הוסיפה "במידה והלסת שבולטת החוצה מפריעה לך, אני לא הכתובת- ורק ניתוח יוכל לתקן זאת, וכמובן בשילוב אורתודנטיה, ושניהם יחד יכולים לתת תוצאות טובות". היא אמרה לי להחליט מה אני רוצה לעשות, והחלטתי שאני רוצה ניתוח. מבחינתי, הוא אסתטי בלבד! מכיוון שהלסת התחתונה הבולטת יחסית, משווה לי פנים עגולות ומארכה לי את הפנים בצורה לא מחמיאה ומעוותת משהו. הייתי רוצה לתקן את זה בשילוב עם יישור שיניים. עם העלות של הטיפול האורתודנטי אני עוד איכשהו יכול להסתדר. רק אני לא מבין אם צריך לשלם על הניתוח עצמו, שמבוצע בתל השומר.
וכמה שאלות...
1. האם הפנייה דרך קופ"ח כללית משמעותה מימון מלא של הניתוח או לא?
2. האם הניתוח יתקן את ה"עיוות" של צורת הפנים?(פנים עגולות, ארוכות, גדולות)
3. האם ניתוח רק בלסת התחתונה בא בשילוב עם סגירת לסתות(מלתעות) לאחר הניתוח? ולכמה זמן המלתעות?
4. איך אפשר לאכול עם מלתעות? האם ניתן להסירן רק לצורך פתיחת הפה או שהן קבועות?
מצטער על השאלות הרבות, היה לי הרבה לשאול
מקווה שתענה לי במהרה
רושל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לסת
ד``ר דניאל ניצן01/05/2009שלום רושל
1. תבדוק עם קופת החולים , לעיתים הם ממנים את הניתוח ולעיתים לא, לפי ההסכמים בין המוסדות באותו תקופה.
2. הניתוח משנה את המיקום, העמדה, וצורת הלסתות, ולכן משפיע על צורת הפנים.
3. לגבי נעילת הלסתות - זה תלוי בניתוח אותו תעבור, שאל את המנתחים.
4. המלתעות קבועות, אוכלים מצוין איתם - יסבירו לך איך.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודה שחורה על הלשוןשרית30/04/2009
שלום רב,
לאחותי יצאה היום נקודה שחורה על הלשון.
זה לא מגרד, לא מציק, לא כואב ואולי קצת מתקלף אבל זה שם.
היא מעשנת.
מה זה יכול להיות ולאן עליה לפנות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה שחורה על הלשון
ד``ר יזהר שוחט30/04/2009שלום שרית
יש לפנות לבדיקת רופא השיניים המטפל שיפנה אותה במידת הצורך להמשך בירור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגעים רדיולוצנטיים עם מוקדים אופקיםאריקו28/04/2009
שלום,
אשתי בת 43 בריאה בד"כ.
בצילום פנורמי אקראי הובחן נגעים גדולים בלסת תחתונה בצד שמאל בקוטר 10-20 מ"מ.
הנגעים רדיולוצנטיים עם מוקדים רדיואופקיים במרכזם.
אשתי הופנתה לביופסיה ניתוחית. יחד עם זאת, הרופא במרפאת פה ולסת אמר שזה נראה שפיר.
שאלותי
1. אם כבר אני עושה ביופסיה - האם לא כדאי באותה הזדמנות להוציא את הנגעים הנ"ל ?
2. הרופא אמר שאצטרך מידי פעם לעקוב אחרי זה. אז במקום לעקוב - אולי עדיף להוציא ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נגעים
ד``ר דניאל ניצן28/04/2009שלום אריקו
ללא בדיקה רנטגנית וקלינית מלאה אינני יכול לענות על שאלתך.
בריאות
ד"רדניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגדלה של בלוטות הרוקאור27/04/2009
לפני כחודש וחצי התעוררתי וגיליתי ששתי בלוטות הרוק שלי מוגדלות
לקראת הערב פגשתי את רופא המשפחה שבדק ואמר שאם הנפיחות לא תעבור או שתחזור לאחר מס' ימים לחזור אליו.
לאחר כשבועיים שוב פעם בבוקר התנפחו בלוטות הרוק ולאחר כיום הם שוב חזרו לגודלם הטבעי.
שאלתי היא : מה עלי לעשות? ולמי לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת רוק
ד``ר דניאל ניצן28/04/2009שלום אור
אנא פנה למומחה לרפואת הפה, זה תחום הטיפול שלהם. רשימת המומחים תמצא באתר ההסתדרות לרפואת שיניים.
בריאות
ד"ר דניאל היצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך!!
אור28/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בבלוטת רוקלאה26/04/2009
שלום רב,
ביבופסיה מאזור רטרו-מולארי התגלה MUCO-EPIDERMOID CA. LOW GRADE.
אזור הביופסיה לאחר כחדשיים תקין ואין עדות חיצונית לגידול.צילום פנורמי ו CT ראש צוואר -תקינים.
רופא 1 המליץ על ניתוח להוצאת התאים שנותרו בהדרמה כללית תוך בדיקה פתלוגית של התאים בהקפאה. ההמלצה לניתוח בהקדם.
רופא 2 המליץ על מעקב בלבד פעם בחודש.אם לא תיווצר עדות חיצונית לא ייעשה דבר.
ההתלבטות שלי גדלה באיזו מהאפשרויות לאמץ ואשמח מאד לחוות דעתכם והמלצתכם.
תודה
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בבלוטת הרוק- ייעוץ בהתלבטות
לאה27/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן בבלוטת רוק
ד``ר יזהר שוחט28/04/2009שלום לאה
אנא גשי לבדיקת מומחה לכירורגיה פה ולסתות עם כל תוצאות הבדיקה. לא ניתן במסגרת זו להמליץ על דרך כזו או אחרת בטיפול בנגעים ממאירים היות ויש לשקלל נתונים רבים בהחלטה.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן בבלוטת רוק
לאה28/04/2009תודה רבה ד"ר שוחט.
ההתלבטות נוצרה אחרי ביקור אצל 2 רופאים מומחים עם אותם נתונים. כל רופא המליץ על דרך ריפוי שונה. רופא 1 המליץ על ניתוח והוצאת רקמות ותאים בהקפאה לבדיקה פתלוגית תוך כדי.
רופא 2 המליץ לא לבצע בינתיים כל התערבות אלא מעקב בלבד כיוון שמקום הכריתה (לביופסיה) תקין לחלוטין.לדבריו לא ייתכן שהפצע מהביופסיה בריא לחלוטין אם נשארו תאים סרטניים. לדעתו רק אם ייראה משהו חיצוני יש לבצע ניתוח.
האם לגשת לרופא שלישי ואז לאמץ גישה?
ושוב תודה ובברכה,
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן בבלוטת רוק
ד``ר יזהר שוחט30/04/2009שלום לאה
לדעתי כדאי לשמוע רופא נוסף ואז להחליט.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםמזל26/04/2009
עקב כאבי ראש בעיקר בצד שמאל שלח אותי הרופא לס.טי מוח וסי.טי מערות הפנים. סי.טי מוח תיקון אולם סי.טי מערות הפנים מופיע סיכום כדלקמן:שינויים ניווניים ניכרים בפרק הלסת השמאלי כמו כן יש לציין תפליט בתאי המסטואיד משמאל. אבקשכם באם אפשר לקבל הסבר לסיכום הנ"ל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
ד``ר דניאל ניצן26/04/2009שלום מזל
1. השינויים בפרק הלסת יכולים בהחלט להקרין לראש, אולם עלייך להבדק על ידי כירורג פה ולסת שיבצע בדיקה קלינית ורנטגנית מלאה וייתן לך חוות דעת שלמה.
2. לגבי התפליט במסטואיד - אנא התיעצי עם רופא אף-אוזן-וגרון.
בריאות
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




