מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מנדיבולה שנופלת אחורה או לשון גדולהלילך06/02/2009
שלום בני בן 3 וחצי נחסם נשימתית קשות, הוצאנו את השקד השלישי אך ללא הטבה, כעת חושבים שיש בעיה אולי עם גודל המנדיבולה או הלשון וכמו כן יש לו שקדים מוגדלים, ברצוני לדעת האם ניתן לבדוק זאת לפני ניתוח הוצאת השקדים, כדי שלא יווצר מצב ששוב ינותח ללא הועיל, אשמח לעזרתכם המהירנ, אמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנדיבולה שנופלת אחורה או לשון גדולה
ד``ר יזהר שוחט06/02/2009שלום לילך
יש צורך בבדיקת מומחה לכירורגית פה ולסת על מנת להעריך את גודל הלסת אולם קרוב לוודאי כי הבעיה נעוצה בשקדים היות ותת התפתחות של הלסת התחתונה סביר שהיתה מאובחנת לפני גיל 3. בכל מקרה כדאי לגשת לבדיקה עם כל החומר המצוי ברשותך לאחת ממרפאות פה ולסתות.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם בצילום פנורמידיאנה ארשנגור06/02/2009
לפני כשבוע חשבתי כאבים בלסת תחתונה בצד שמאל וזה לווה בנפיחות קלה של הלחי.לאחר חמישה ימים של כאב שהיה בחלקו גדול יותר ובחלקו קטן יותר ואף הגיע למצבים שלא יכולתי לפתוח את הפה באופן נורמאלי וללעוס ניגשתי לרופא שיניים( כיוון שהזנחתי שתי סתימות כבר שנתיים). הוא עשה לי צילום שיניים פעמיים ולא מצא שום דבר גם בבדיקה של הפה הוא לא מצא כלום ולכן שלח אותי לצילום פנורמי של פה ולסת. כשחזרתי אליו אם הצילום הוא הראה לי כי ישנו כתם לבן בלסת התחתונה באזור שכואב לי. הוא סירב להגיד לי במה מדובר ונתן לי הפנייה דחופה לכירורגיה פה ולסת. מה זה יכול להיות? הוא לא רצה לתת לי לשופ אפשרת ומשיחה עם רופא משפחה קרוב הוא גם לא ממש רצה לשתף במידע... העיקר כולם עושים צרפופים מודאגים אבל אל אומרםי כלום. יש לי תור עוד יומיים לפה ולסת בהדסה אין כרם... מה האפשרויוץ של הכתם הזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם בצילום פנורמי
ד``ר יזהר שוחט06/02/2009שלום דיאנה
לא ניתן ללא בדיקת הצילום ובדיקת חלל הפה לתת תשובה. אנא גשי למרפאה בהדסה ואני בטוח ששם תקבלי תשובה לשאלותיך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתם בצילום פנורמי
דיאנה ארשנגור06/02/2009אני מבינה כי יש צורך בבדיקה, אך רציתי לדעת מה האפשרויות של הכתם הזה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיפוף עצםקובי06/02/2009
שלום רב, חזרתי לרופא שיינים היום,הוא תחילה אמר לי שאין לו מה לעזור לי לעשות לי לטפל הגדיר את זה אין לי מה להציע לך ושביקשתי הפניה לכירוג פה ולסת אמר שיתן לי ואחר כך ביקש שאשב הוא עשה לי הרדמה ושייף לי משהו באזור של העקירה טען שזה עצם. ירד דם ומישש אם האצבעות.אני מפחד שעשה לי עכשיו יותר גרוע. ביקשתי ממנו הפניה לכיורג פה ולסת הוא לא נתן לי אמר שאין מה לתת ושאלתי האם יש זיהום הוא טוען שלא. וזה נראה לי חפפניק מאד.כי עובדה ששבועיים חצי מהפנים כואבות ומשותקות. אין לי צילום פונרמי כי הוא לא עשה לי לאחר העקירה.האם רופא כירוג יקבל אותי ללא הפנייה וללא צילום? ומה כדאי לעשות עכשיו אחרי השיוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפוף עצם
ד``ר יזהר שוחט06/02/2009שלום בני
אנא גש לבדיקת מומחה לכירורגית פה ולסת רצוי עם צילום פנורמי
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אל ד"ר יזהר שוחטאבי05/02/2009
אז זה ככה בקצרה לפני חודשיים יצא לי מין מוגלה בחייך התחתון מצד שמאל של השן הטוחנת שעליה כתר הייתי אצל רופא שיניים שקבע שצריך לעקור אבל נתן לי אנטיביטיקה שלא ממש הועילה לי ואז התחלתי להיכנס קצת לסטרס ואז התחיל לי מין תחושה של צריבה ומין הרגשה של גוש תקוע בגרון +צרידות עקרתי את השן לפני שבוע וחצי ובנוסף לזה הייתי אצל שני כירוגים מומחים באופן פרטי ושילמתי במיטב כספי הם קבעו שהמקום נראה בסדר גמור ותהליך ההבראה בסדר ובדקו לי את הפה באופן יסודי ועם כל מיני תרגילים שלפתוח ולסגור ומיששו את הלסת ותוך כדי החודשיים האלה עשיתי בדיקות דם הייתי אצל א.א.ג בדק לי את הגרון ומישש לי את הבלוטות ומבחינתו היו תקינות ובחודשיים האלה כמו כן התחלתי להרגיש מין לחץ קבוע באוזן והקרנה של מיחושים לא כאבים באוזנים אז הלכתי שוב לא.א.ג פרטי והוא בדק אותי והבלוטות בסדר גמור ועשה לי גם בדיקת שמיעה + השוואת לחצים ומשום מה יצא תקין הלחץ עבר לי אבל עדיין יש לי מין תחושה קבועה של משהו תקוע בגרון +צריבה בלשון הבדיקות דם היו תקינות +צילום חזה +צילום צוואר והייתי אצל הרופא שיניים וממש התעקשתי על ביופסיה אז הוא אמר לי אם עוד שבוע זה לא יעבור אני אתן לך לעשות .....ואני ממש חרד כי אני נמצא בקבוצת סיכון בגלל שאני מעשן לפי המלל שכתבתי יש אולי סיכוי שזאת המחלה..... אהה ובדקו לי גם את הלשון ואת ריצפת הפה ולא ראו משהו חריג סליחה על ההשתפכות פשוט החרדה שלי עולה על גדותיה אני ממש כבר מצייר מין תמונה טראגית של ידעתי.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה
ד``ר יזהר שוחט06/02/2009שלום אבי
כדאי לדעתי לגשת לבדיקת רופא המומחה לרפואת הפה שהוא הענףהרפואת שיניים המתרכז באבחון בעיות מהסוג אותן תיארת. לאחר בדיקת מומחה לרפואת הפה יוחלט האם ישנו מקום לבדיקות נוספות כגון ביופסיה ותופנה אליהן בהתאם. מתיאורך לא נשמע כי המדובר בתהליך גידולי אולם יש להבדק על מנת לשלול זאת. רשימת מומחים לרפואת הפה ניתן למצוא באתר משרד הבריאות או באתר ההסתדרות לרפואת שיניים.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרופסיה וניתוח אורתוגנטי-ממש דחוףיועד04/02/2009
אני אמור לעבור ניתוח אורתוגנטי, כנראה בשתי הלסתות, נקבע לי תור לניתוח לפני פסח. אני לוקח פרופסיה-כדורים לנשירת שיער המפחיתים את הדהידרוטסטוסטרון בגוף. אני חייב לקחת כל יום, מפני שהנשירה שלי חמורה ותיגמר בקרחת אם לא אקח. יש מגבלות לא לקחת את הכדורים הללו זמן מה לפני הניתוח או לאחריו?(בבקשה תברר לייי!!) והאם ניתן לקחת את הכדורים כשיש מלתעות לאחר הניתוח?(כי הרי חייב לפתוח את הלסת על מנת להכניס את הכדור)? ומתי אוכל שוב להתחיל ליטול פרופסיה לאחר הניתוח באופן קבוע?? בבקשה תענה לי על כל השאלות אני ממש מיואש..ותודה :-)))))))))))))
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרופסיה וניתוח אורתוגנטי
ד``ר יזהר שוחט04/02/2009שלום יועד
אין מגבלה על לקיחת הכדורים לאחר הניתוח אולם יש להתייעץ עם הרופא שרשם אותם האם ניתן לרסק אותם על מנת שימהלו בנוזל ויינתנו בשתייה. הד"כ ביומיים שלושה הראשונים לאחר הניתוח קשה עדיין לשתות וקרוב לוודאי שתאלץ להפסיק עם הכדורים ל4 ימים ולאחר מכן לשוב ולקחת אותם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי גם בעיה של נפיחות בצד אחדמימי04/02/2009
ממה זה נובע דוקטור?! לכל מי שיש בעיה בלסת וצריך לעשות ניתוח אורתוגנטי יש אסימטריה כזו בלחיים? יש מצב שהניתוח יפתור את הבעיה או שזה טיפול אחר ולא הזזת לסת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרך אגב
מימי04/02/2009אני מטופלת אצל אורתודנט וצריכה לעבור קיצור לסת תחתונה. הבעיה של צד ימין של הפנים שנראה שמן תתוקן עם הניתוח?! בבקשה תעזור לייייייייייייי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפיחות
ד``ר יזהר שוחט04/02/2009שלום מימי
לפי התיאור נשמע שהמצב ניתן לשיפור. לגבי שאר הפרטים - אנא פני למרפאה ושם ימסרו לכם את כל המידע .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלחיץ מאודאבי03/02/2009
אל דר ניצן שלום ובכן הלכתי למומחה בפה ולסת שבדק לי את המקום של השן שנעקרה ובדק לי את הפה באופן יסודי ומישש לי את הפנים עם כל מיני תרגילים של לפתוח לסגור ואמר לי שהכל בסדר אף על פי שאמרתי לו שיש לי תסמינים נוספים כמו בצד של העקירה השפה עדיין קצת רדומה לי עדיין אחרי שבוע וחצי מהעקירה ויש לי מין תחושת גירוי בגרון ותחושת הירדמות בלחיים ובלשון אני כבר לא יודע מה לעשות אני רק חושב על ביופסיה ועל זה שיש לי סרטן שהתפשט כי אני מרגיש את הלחיים והלשון...אומנם אין לי פצע על הלשון אך אני ממש חרד מה אתה מציע לי לעשות דוקטור אני כבר מריץ סרט בראש שלוקחים לי ביופסיה מהלשון ואומרים לי תשמע יש לך סרטן ונשאר לך כך וכך לחיות ואומנם אני מכיר תופעות פיזיולוגיות של כאבים פסיכוסומטים ולא נראה לי שמה שיש לי זה כאבים פסיכוסומטים סליחה על ההשתפכותץ....ותודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלחיץ
ד``ר דניאל ניצן03/02/2009שלום אבי
קיבלת יעוץ מקצועי ממומחה. אם אתה לא מסופק - זכותך לגשת לחוות דעת שניה .
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפת חניכייםילנה02/02/2009
שלום אני צריכה לעבור ניתוח אורתוגנטי כדי לשפר רק לסת תחתונה אך יש לי משהו שמפריע בחיוך שלי- כשאני ממש צוחקת ומחייכת חזק רואים לי את החניכיים בלסת העליונה בצורה שמפריעה לי..האם בניתוח אורתוגנטי ניתן לפתור את הבעיה הזו?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשיפת חניכיים
ד``ר דניאל ניצן02/02/2009שלום ילנה
ניתן לפתור את הבעיה. התיעצי עם המנתח שלך.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איפה יש רופאים באופן פרטי?קובי02/02/2009
האם אני צריך לקבל הפניה מטעם הרופאת משפחה לרופא כירוג פה ולסת או מטעם רופא שיינים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפניה
ד``ר דניאל ניצן02/02/2009שלום בני
רופא השיניים שלך יכול להפנות אותך
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אורתוגנטי ונפיחות בצד ימיןילנה02/02/2009
היי ד"ר דניאל.. אני מטופל אצל אורתודנט שאמר לי שאני צריך לבצע ניתוח להזזת לסתות( לסת תחתונה בולטת) והפנה אותי לתל השומר. אני מעוניין לבצע את הניתוח(בן 19). יש לי גם נפיחות מוזרה בצד ימין של הפנים, שנראה יותר "שמנמן" מהצד השמאלי וכבר כמה שנים שהבחנתי בחוסר הסימטריה של לחי ימין לשמאל...האם זה קשור למצב הלסתות העיוות הזה? הוא ניתן לתיקון? ועוד שאלה-חוץ מהזזת לסתות אני מעוניין לעבור באותו ניתוח גם עידון לסת תחתונה וסנטר...זה אפשרי וכמה זה בערך יעלה לי כולל הזזת הלסתות? תודה רבה!! מקווה שתענה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אורטוגנטי
ד``ר דניאל ניצן02/02/2009שלום ילנה
לפי התיאור נשמע שהמצב ניתן לשיפור. לגבי שאר הפרטים - אנא פני למרפאה ושם ימסרו לכם את כל המידע .
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת חניכיים קשה ולסת נעולהאבי02/02/2009
בוקר טוב. כמה ימים שאני סובל מדלקת קשה בחניכיים (או בשן) והצד הימני התנפח לי. יש לי כאבי תופת ברכה השמאלית ואני לא יכול לפתוח את הפה. האם זה קשור ללסת נעולה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת חניכיים קשה ולסת נעולה
ד``ר יזהר שוחט03/02/2009שלום אבי
יתכן כי הסיבה לקושי בפתיחת הפה הוא תהליך דלקתי סביב שן הבינה הגורם לכיווץ שרירי הלסת ומקשה על פתיחתה. אנא גש לבדיקה אצל רופא השיניים המטפל אשר יפנה אותך במידת הצורך להמשך בירור וטיפול.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר עקירת שן בינהקובי31/01/2009
שלום רב, עברתי עקירה כירוגית של שן בינה לפני חצי שנה,לקחה מהר העקירה,ולא היו בעיות לאחריה לא נפיחות ולא ממש כאבים כמו שחשבתי שיהיו,,כיום חזרתי לרופא בגלל כאבים גדולים באזור,והוא נתן לי אנטיבוטיקה,מבלי לבצע צילום,רק נגע לי באזור אם האצבע ואמר לי שהכאבים ממקור העקירה ,וחשבתי כבר שאולי יש לי דלקת בשן שליד,אני מפחד לקחת את האנטיבוטיקה כי רוצה להפחית בכדורים,אבל התחלתי,רציתי לדעת האם יכול להיות שיש דלקת באזור גם ללא שורש? הכאבים מגיעים לי ברכות של המצח,ובצדדי הראש באזור .האם יכול להיות שמדובר בזיהום או בדלקת? דבר זה מאד מרתיע ומפחיד אותי.כי אולי האנטיבוטיקה לא תועיל אם זה כבר התפתח. בתודה בני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון בין שלושה-4 חודשים
קובי31/01/2009לפני שלושה-ארבעה חודשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב
ד``ר דניאל ניצן01/02/2009שלום בני
נדיר מאוד כאבים באתר עקירה אחרי 4 חודשים. כדאי להתיעץ עם מומחה לכירורגיית הפה והלסתות.
רפואה שלמה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לסת שנמשך שניםסמי31/01/2009
אני בן 29 , עברתי עקירת שן טוחנת בלסת עליונה צד ימין לפני 4 שנים . מיום העיקרה ועד היום מרגיש כאב צדדי בלצד באיזור העקירה , קל וחומר הכאב הזה ממשיך ומקרין לעין צד ימין , בנוסף לעורף הראש צד ימין . יודגש כי אני מרגיש כאבים כמו לחץ בעין צד ימין כתוצה מתאותה עקירה , מזה שנים . הערה - רופא עיניים אמר שאין לחץ בעין או בעייה ,כומר אני מרגיש תחושה של לחץ וכאב במקביל בעין , והראש כיוון הצוואר שמקורו בלסת . עברתי עד היום , צילום ct מוח ונמצא תקין . אם אני לוחץ באמצבע על הלסת באיזור הצדדי של העקירה אני מרגיש את נקודת הכאב , למרות שעברו מס' שנים . מה דרך הטיפול היעילה ביותר , והאם מדובר בתופעה שהיא מקור לדאגה כמו גידול . ו/או האם מדובר בפגיעה בעצב בזמן העיקרה , ומה דרך האבחנה , בבקשה תעזור לי ? לטיפולך המסור והאדיב אודה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
ד``ר דניאל ניצן01/02/2009שלום סמי
לפי התיאור שלך נשמע שהכאבים לא קשורים כלל לשן שנעקרה. אנא פנה לכירורג פה ולסת לאבחנה מדויקת.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רנולה בשפה תחתונה פנימיתפזית30/01/2009
שלום רב, אני בת 29, ולאחרונה יצאה לי מעיין נקודה שקופה בשפה התחתונה בפה (פנימית כך שזה מתנגש בשיניים). בשיא "חכמתי" פוצצתי אותה הפלא ופלא, היא לא נעלמה. הלכתי לרופאת משפחה, שנתנה לי משחה גרגירית שנקראת איקורט. לא רק שזה לא עזר - זה נהיה מעיין ג'ולה פנימית, קטנה, קשה עם ראש פנימי שקוף. זה לא כואב - רק מציק, זה בולט פנימית. היום הייתי אצל רופא השיניים שלי לטיפול והוא אמר שזה "רנולה" ושאני צריכה להוציא את זה ע"י כירורג פה ולסת. הסביר לי שזה ניתוחון פשוט מאוד, בהרדמה של השפה, עם חתך מינורי ותפרים נמסים. למיטב הבנתי וממה שאני קוראת אונליין, רנולה נוצרת מתחת ללשון. לא קראתי תופעה כזאת על השפה הפנימית בפה. האם זה הגיוני? אם כן, האם כדאי בניתוח או בלייזר? מה המשמעויות בכלל?... ואם אני לא מנתחת? האם זה יעבור לבד? אודה לעזרתך... בברכה, פזית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רנולה
ד``ר דניאל ניצן01/02/2009שלום פזית
אכן, רנולה היא תת לשונית. כשהמקור לנפיחות היא בלוטת רוק קטנה בשפה, זה נקרא מוקוצל Mucocele . יש מספר אפשרויות לפתור את הבעיה, אני מציע לך להבדק על ידי כירורג פה ולסת לקבל אבחנה וטיפול.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה כירורגית אצל בת 12קרנית29/01/2009
לאחותי בת ה12 נדרשות 2 עקירות כירורגיות. האם חובה לשים כתר לאחר מכן או שהשיניים יצמצמו את הרווח? האם אפשר לעשות עקירה וזהו? או שיש צורך בהשלמת עצם... השתלת עצם... והאם השתלת עצם תמנע מהשיניים לצמצם את הפער?... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר דניאל ניצן01/02/2009שלום קרנית
תלוי אילו שיניים צריך לעקור - כדי לענות לך צריך לבצע בדיקה קלינית ורנטגנית. אני מציע לך להתיעץ עם הרופא המטפל.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




