מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לסת עליונה בולטתמיטל16/02/2009
שלום לכם הלסת העליונה שלי מאוד מאוד מאוד בולטת (עקב מציצת אצבע עג גיל מאוד מאוחר). אני מעוניינת לעבור ניתוח כבר הרבה מאוד זמן ומאוד חוששת מהניתוח ,מההשלכות של ההחלמה ומהתוצאה. מה הסיכויים של הצלחות של ניתוחים כאלה? יכול להישאר לי עיוות בפנים? (קראו דברים מעולם) ואיך אפשר לברר מי הטוב בתחום? ובכלל אשמח אם תצליחו להרגיע אותי על מנת שאגש לעשות את הניתוח כמה שיותר מהר..... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת בולטת
ד``ר דניאל ניצן16/02/2009שלום מיטל
הניתוחים האלו נפוצים מאוד ויש בהם תוצאות טובות בדרך כלל.
כמו בכל ניתוח, ייתכנו בעיות, ויש אחוז קטן שהתוצאה אינה בדיוק כפי שהמטופל מצפה.
כדי ללמוד על כל הפרטים הרלוונטיים לך, אני מציע שתיגשי למרפאה ששם תנותחי ותתיעצי עימם.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטות על הלשוןנטלי16/02/2009
יש לי בלוטות על הלשון מה זה אומר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטות על הלשון
ד``ר יזהר שוחט16/02/2009אנא גשי לבדיקת רופא השיניים המטפל לצורך אבחון הבליטות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהאלה16/02/2009
שלום לכם, לפני שלוש שנים התחלתי להרגיש שרפות וכאב בבטן העליונה , היתי אצל גסטרו – ביצעתי גסטרוסקופיה ואנדוסקופיה – בקע בסרעפת קצר וגסטריטיס קל , טופלתי בלנטון כמה חודשים והכאבים עברו. לפני שנתיים ועד היום מרגישה כאב גרון והרגשה של חנק וגוש בגרון , מתעוררת בבוקר עם כאב בגרון חזק , ואחרי זה כל היום מרגישה כאלו שמשהו תקוע בגרון והרגשת חנק . בשנת 2007 עשיתי בדיקות הבאות : בדיקת א.א.ג עם סיב אופטי – הבדיקה תקינה , אודם קל בלוע גסטרוסקופיה ואנדוסקופיה – בקע בסרעפת קצר. CT גרון וחזה עליון – הבדיקה תקינה רנטגן עם בליעת בריאום לשלילת ריפלוקס – הבדיקה תקינה אולטרסאונד צוואר וגרון – הבדיקה תקינה חוץ מזה שבלוטת הטריס קצת מוגדלת . צילום ריאות ותיפקוד – הבדיקה תקינה . בדיקות דם אחרונות באוגוסט 2008 – תקינות , חוץ מבלוטת הטריס שהיא קצת מוגדלת. א.ק.ג. – תקין לחץ דם - תקין הרופא גסטרו העלה אפשרות שזה נובע מלחצים, פניתי לפסיכיאטר , קיבלתי אלפרליד בהתחלה 0.25 מ"ג פעמים ביום , זה קצת עזר לי אבל אחרי חודש זה הפסיק להשפיע , הגדלתי מינון לאלפרליד 0.5 פעמים ביום , בהתחלה זה עזר ואחרי כמה חודשים הפסיק להשפיע... הפסיכיאטר הציעה לנסות ציפרלקס 20 מ"ג , שהוא בכלל לא עזר . חזרתי לרופא גסטרו , והוא הציעה לעשות בדיקת מנומטריה- ניתור חומציות PH כי הוא חושב שזה נובע אולי מחומציות בקבע . בנתים רשם לי אומרפדקס40 מ"ג X2 שאני לוקחת כבר חודש ללא שום שיפור, אז הוא היציע LOSEC שאני לוקחת אותו כבר חודשיים ללא שיפור. עשיתי הפסקה מאלפרליד 0.5 מ"ג כחודש , אבל לא יכולתי לסבול את ההרגשה וחזרתי לקחת את הכדורים , האלפרליד קצת עוזר לי , לפחות לחצי יום , אבל אחרי צהרים ההרגשה הזאת שוב חוזרת . השאלה היא- לאיזה כיוון ללכת ? רציתי לציין שאני מאוד רגועה ואין לי לחצים ... תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר יזהר שוחט16/02/2009שלום אלה
משאלתך נראה כי המקום הנכון לפנות הוא לרופא אא"ג . הדבר אינו בתחום כירורגית הפה והלסתות.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף לניתוח אורטוגנטיויוי ס.15/02/2009
שלום! לאחרונה הוסבר לי שבני בן ה-15.5, צריך לעבור ניתוח אורתוגנטי בשל אסימטריה בלסטות (בסגר הקדמי). מאחר והניתוח (וההחלמה ממנו) אינם פשוטים ברצוני לדעת האם יש תחליף או אלטרנטיבות (יעילות, ולא רק לתקופה מסוימת) לניתוח זה. תודה רבה ויוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליף לניתוח אורטוגנטי
ד``ר יזהר שוחט15/02/2009שלום ויוי
לא ניתן ללא בדיקה להעריך האם ניתן להסתפק בתחליף לניתוח אורתוגנטי. בחלק מהמקרים ניתןלבצע פשרה ולטשטש את הליקוי הסגרי ללא אורתוגנטיה אולם הדבר עשוי שלא להיות יציב לאורך זמן אנא התייעצי עם הצוות האורתוכירורגי על מנת להחליט לגבי אפשרויות הטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיוף לסתעדי14/02/2009
יש לי לסת מחודדת וארוכה. ברצוני לשייף אותה ולעדן את צורתה. רציתי לדעת האם יש אפשרות לשיוף בלבד ללא ניסור (המטרה היא להוריד כסנטימטר) כמו כן מהם הסכנות שיש בניתוח זה. אודה על תשובה כנה ומפורטת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיוף לסת
ד``ר דניאל ניצן14/02/2009שלום עדי
יש אפשרות לתיקון אסטטי של הלסתות.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון א-סימטריהאיילת14/02/2009
הוצע לי לעבור ניתוח בסנטר בכדי לתקן בעיית א-סימטריה הנובעת מסטייה קלה הצידה של הלסת התחתונה (כאלטרנטיבה לניתוח הזזת לסת וכל ההליכים שסובבים אותו). האם זו אכן אלטרנטיבה מקובלת לצורך בעיות א-סימטריה? כיצד בעצם מתבצע ההליך? ומה לגבי השימוש בברגים? נשמע אכזרי למדי :) למיטב הבנתי לא מוציאים אותם. האם כך גם בניתוח הזזת לסת (משאירים את הפלטות והברגים)? אין חשש שיראו אותם? ובניתוח הזזת לסת - הבנתי שהתהליך האורטודנטי המכין לניתוח מביא למצב לא אסתטי במיוחד. ברור לי שקשה לענות בלי בדיקה, אך האם הדבר נכון בהכרח? השיניים שלי די ישרות, פשוט שהמנשך התפתח בהתאם לסטייה הצידה של הלסת התחתונה (סטייה של כ- 2 מ"מ הצידה). תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסימטריה בלסת
ד``ר דניאל ניצן14/02/2009שלום שרונה
ניתן לתקן אסימטריה של הלסת בכמה אופנים, לכל דרך יתרונות וחסרונות.
השימוש בברגים הוא נפוץ מאוד, בדרך כלל לא צריך להוציא אותם, לא רואים אותם כמובן, וזה לא "אכזרי" כלל.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה...
איילת15/02/2009תודה על התגובה המהירה, את הקישור המצורף יצא לי כבר לראות יחד עם עוד מספר כתבות בנושא, אך אין שם יותר מדי מידע... תוכל לפחות לומר לי, מנסיונך, האם בהכרח שלב ההכנה לניתוח הזזת הלסתות חייב להיות 'לא אסתטי' כפי שהוסבר לי? אם השיניים בשתי הלסתות ישרות למדי, מדוע אין אפשרות רק להזיז אותן מעט קדימה/אחורה בכדי לאפשר סגירה תקינה וישר לבצע את הניתוח? לפי מה שהוסבר לי התהליך האורטודנטי יביא למצב מאוד לא נעים לעין... שוב תודה והמשך שבוע נעים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה לד"ר למעלה. תודה
איילת15/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלסת בולטת
ד``ר דניאל ניצן16/02/2009שלום שרונה
שלב ההכנה האורטודונטית חשוב מאוד לשמירת התוצאה שתושג בניתוח, לאורך זמן. לא ניתן "לדלג" עליו בדרך כלל, ולא "לעגל פינות". אם את רוצה את התוצאה שאת מצפה לה, עלייך לעבור את כל התהליך. אין קיצורי דרך בחיים.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אורתוגנטי ופלסטי.עמית13/02/2009
היי ד"ר אני מיועד לעבור ניתוח אורתוגנטי לקיצור לסת תחתונה ואחרי טיפול אורתודנטי. הלסת שלי התחתונה והסטנר מאוד מאסיביים לדעתי והייתי רוצה לעדן ולהצר קצת את הסנטר וגודל הלסת- האם ניתן באותו ניתוח לעבור את כל השיפורים הללו והאם השיפורים שהזכרתי מלבד הניתוח האורתוגנטי עצמו מייקרים מאוד את הניתוח? ועוד משהו- יש לי הפנייה דרך הקופה שלי לפה ולסת. זה אומר שהקופה יכולה לממן לי את הניתוח כולל השיפורים האסתטיים(לסת וסנטר)?? בבקשה תענה לי אתה נורא תעזור...תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אורתוגנטי ופלסטי
ד``ר יזהר שוחט13/02/2009שךום עמית
ניתן במהלך הניתוח האורטוגנטי גם לשפר את מראה הסנטר ולעדן אותו. לגבי נושא ההתחייבות מדובר בפרוצדורה אדמיניסטרטיבית שאיני בקיא בה אולם ניתן יהיה לברר זאת במרפאת פה ולסת אליה תופנה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש בשן בינהאורן12/02/2009
דוקטור שלום רב, שן בינה אחורית תחתונה אצלי הציקה לי מזה שנה וקצת. לא כאבי תופת אבל בוא נקרא לזה רגישות (נדמה לי שהיה איזה רגע שחלק מהשן נסדקה או נשברה ואז זה התחיל). רופא השיניים שאליו פניתי אמר שהוא יעשה לי סתימה זמנית על השן, ואם הכאב נרגע - אפשר לעשות סתימה יותר משמעותית, ואם הכאב לא יעבור - אני אצטרך לעקור, כפי שבד"כ עושים לשיני בינה. הסתובבתי חודשים רבים עם הסתימה הזמנית הזאת ( עדיין היתה רגישות אבל לא כאבים חזקים) עד שיום אחד גם הסתימה הזו נשברה לי במהלך נגיסה תוך ארוחה. אחרי שהסתימה נשברה הכאבים החמירו טיפה, ובבוקר שאחרי הלכתי לרופא שיניים אחר. אמרתי לו שבאתי לעקור את השן, כפי שהנחה אותי רופ השיניים הקודם (שאינו מבצע עקירות). הרופא החדש אמר שכדאי לנסות להציל את השן ולעשות בה טיפול שורש וכתר וכו'. טיפול השורש אכן נעשה (בשלבים), ולאחריו הרופא עשה מבנה זמני. בימים שלאחר מכן הכאבים באיזור היו בלתי נסבלים עד כדי דמעות, ובנוסף התנפח לי באיזור הלסת התחתונה-צוואר. קיבלתי אנטיביוטיקה שאכן עזרה אחרי מספר ימים, והכאב יחסית חלף. אבל כמה ימים לאחר מכן, פתאום יש שוב איזו רגישות עמומה. זה לא כאב חד, אבל מרגיש את זה. הרופא אמר לי שכדאי עדיין לחכות כמה ימים כדי לראות אם זה יעבור לבד, כי אחרי כל שנעשה, לעקור יהיה חבל אם כי תמיד אופציה אפשרית. אודה לך מאוד אם תחווה את דעתך בנושא. האם רגישות קבועה וממושכת בשן בינה שנשברה הוא דבר מוכר? האם פשוט לתת לזה זמן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש בשן בינה
ד``ר יזהר שוחט12/02/2009שלום אורן
לא ניתן ללא בדיקה קלינית וצילום השן לתת חוות דעת לגבי סיכוייה לשרוד לאורך זמן. כדאי שתיגש לבדיקת מומחה לשיקום הפה שיחווה את דעתו לגבי אפשרות שיקום השן והתועלת שבהשארתה.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Mucoceleפזית09/02/2009
שלום רב, לפני שבוע וחצי כתבתי לך בנושא רנולה. בעצתך פניתי לפרופ' בודנר ליפא ואכן כפי שציינת בתשובתך מדובר ב Mucocele בשפה התחתונה. הוא המליץ לי על הסרה - לטענתו זו הדרך הטובה ביותר. כמו כן אמר כי כדאי להשתמש בתפרים רגילים שיוציא אותם לאחר שבוע. שאלותי הן כאלה: 1. האם אתה מכיר את הפרופ' והאם תוכל להמליץ לי אם כדאי לי לעבור אצלו את הניתוח? אני קצת לחוצה מזה ורוצה לעבור את ההסרה אצל הטוב ביותר. במידה ויש לך שם של מומחה אחר אשמח להמלצתך. 2. האם אתה ממליץ על תפרים נמסים או על תפרים רגילים? 3. כמה זמן אני צפויה להיות עם נפיחות וכאבים לאחר ההסרה? מאוד אודה לתשובתך!!! האמת שאני קצת מפחדת מזה... בברכה, פזית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקוצלה
ד``ר דניאל ניצן09/02/2009שלום פזית
1. צריך להיות ברור לך שאני לא מתכוון להמליץ, או ההיפך, על אף אחד מעמיתי
2. סוג התפרים שבהם תטופלי הם לשיקולו של המנתח בלבד
3. פרטים על ההחלמה - תשאלי ותקבלי מהמנתח
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה מעקירת שן בינה כירורגיתאלון09/02/2009
לפני כשבוע עברתי עקירת שן בינה כלואה תחתונה בהטיה העקירה הייתה קצת לא סימפטית ולאחר מכן נעשה תפר קטן שנמס עם הזמן... לאחר שעות ספורות מהעקירה החלו כאבים חזקים שנחלשו בהדרגה תוך48 שעות... שאלתי היא האם כיום כשבוע לאחר העקירה כאשר אין כאבים ואין הגבלה בפה אפשר לאכול דברים קשים כגון גרעינים וכדומה אשמח על תשובה מקצועית....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה מעקירת שן בינה כירורגית
ד``ר יזהר שוחט10/02/2009התשובה חיובית - ניתן לאכול לאחר שבוע כל מה שאתה מעוניין ויכול
בתיאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינה היושבת על עצבשרון09/02/2009
שלום, בעקבות הפניית רופא השיניים, ביצעתי צילום פנורמי אשר הראה כי השן "יושבת" על עצב. רופא השיניים הסביר לי כי על מנת לעקור את שן הבינה, אצטרך לבצע CT. א. אני סובלת מכאב חזק באיזור שן הבינה (שמאלית תחתונה), האיזור נפוח מעט ואף קשה לי בפתיחת הלסת. האם מצב זה נשמע סביר? ב. הבנתי מרופא שיניים אחר שהיות ויש קירבה בין השן לעצב, עקירה שכזו חייבת להתבצע בבית חולים ע"י כירורג ולא ע"י רופא שיניים פרטי. האם זה נכון? בברכה, שרון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שו בינה
ד``ר דניאל ניצן09/02/2009שלום שרון
נפיחות סביב שן הבינה היא נפוצה מאוד.
עקירת שן בינה מורכבת כדאי לבצע אצל כירורג מומחה. מקום הטיפול לא חשוב (מרפאה פרטית או בית חולים) , אלא מי המטפל.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשן בינה
שרון10/02/2009תודה על התגובה. אתמול הייתי אצל רופא השיניים אשר חתך את החניכיים מסביב לקצה שן הבינה אשר בקעה וצרב את העור. כעבור כמה שעות, לאחר שההרדמה פגה ועד עכשיו, אני סובלת מכאבים ומקושי בפתיחת הלסת. כל תזוזה של הלסת מכאיבה. כמו כן, יש נפיחות באיזור, ממש רואים שלחי שמאל נפוחה. אני חייבת לציין שהנפיחות החלה עוד טרם הגעתי אתמול לרופא השיניים (כפי שציינתי בהודעה הקודמת שפרסמתי). האם תקין שהלחי תהיה נפוחה אחרי הליך שכזה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפיחות
שרון10/02/2009רק לשם הבהרה: הנפיחות היא בלחי עצמה, לא בחניכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח בלסתותשולה08/02/2009
היי ד"ר אני לוקחת הורמונים בגלל גיל המעבר וגלי חום נוראיים ועומדת לעבור ניתוח אורתוגנטי כנראה בשתי הלסתות בגלל לסת תחתונה בולטת וגדולה. לאחר הניתוח, מתי אפשר לשוב ולפתוח את הפה על מנת לקחת כדורים? ( אני לא מעוניינת לרסק אותם. )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שולה- יש לי שאלה לא קשורה...
אתי08/02/2009שולה שלום, יש לי בקשה אליך, מקוה שתעני לי.. אני עומדת לעבור את אותו ניתוח אך יש לי ערעורי נפש בקשר למקום שבו בחרתי לא בשל הספק בטיב הרופאים אלא בגלל היחס המזלזל. אני מרגישה כמו מספר. לדג' אני כרגע מוכנה לניתוח (אני בטיפול אורטודנטטי מכין מזה שלוש שנים) ובבית חולים אמרו לי שישלחו לי את הזימון לניתוח בדואר ועברו כבר שבועיים! וכשהתקשרתי מתברר שבכלל לא הייתי ברשימה... זה מלחיץ אותי החוס ניהוליות שלהם לארוך כל הדרך אנא אימרי לי אם התאפשר לךף רק היכן את עושה את הניתוח ומיהו הרופא אינני רוצה להשמיץ פה אף אחד רק להירגע כי אני בלחץ נפשי עמוק תודה ובהצלחה לשתינו! אתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי אתי מתוקה כנסי
שולה09/02/2009אני עוברת את הניתוח אישית בתל השומר ע"פי הפניית והמלצת האורתודנט שלי. היחס שם נחמד- אבל תמיד תזכרי שמרפאה ציבורית ופרטית זה לא אותו יחס ולכן אל תצפי ליחס "אישי וחם" כי עם כל הצער שבדבר רופאים חיים בלחץ נפשי עצום ומבחינתם את עוד "מספר" או "ניתוח" שצריך לעבור בהצלחה. לכן אני מבינה את הצוות הרפואי אפילו שהיחס לא משהו לפעמים, מילא. אבל יחס נורמלי ונורמטיבי את אמורה לקבל בכל מקום, לא משנה מי ומה את ובייחוד אצל עובדי מדינה שזה בי"ח! אני אמורה לעבור ניתוח שחלמתי עליו כבר שהייתי צעירה אך פחדתי והבנתי שלא אוכל להראות כך עוד זה פשוט מעוות לי את הפנים, והבנתי עד כמה הניתוח אמור לשנות את זה ולעדן את הפנים ולהפוך אותן לפחות "מאסיביות" בייחוד אם מדובר בלסת תחתונה בולטת. לכן, אם את מקבלת יחס מזלזל באמת אני מציעה שאל תשתקי ותגידי להם מה את מרגישה וחושבת לגבי היחס ואני בטוחה שהם יתנהגו בהתאם. וחוץ מזה, איזה ניתוח את צריכה לעבור, איפה ולמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשולה שלום,
אתי09/02/2009שולה, את נשמעת לי אם מקסים. תודה שענית לי. לידע הכללי, אני בת 31 , וגם אני חלמתי תמיד לעשות את הניתוח הזה. יש לי "בעייה" דומה לשלך, ככל הנראה. הלסת התחתונה בולטת והעליונה אצלי שקועה בפנים מדי. מה שבהחלט מעוות את הפנים.. בשלב מסויים בחיי שרכשתי ביטחון עצמי ובן זוג מקסים הפסקתי לחשוב על ז, אבל אז באה הקריירה (אני מורה למוסיקה וזה מפריע לי לשיר), והבנתי שאני אף פעם לא איהיה שלמה עם זה, מה גם חמי האורטודנט שלי והוא שכנע אותי לעשות את הניתוח.. רציתי להודות לך מקרב לב על העידוד. את צודקת במה שאמרת. אך לא ציפיתי ליחס אישי, רק ליחס אנושי ואכן, אבדוק במקומות נוספים. אני כרגע מטופלת בבלינסון, ואני יודעת בוודאות שהמחלקה שם מעולה, אבל כפי שהסברתי לך , הסחבת נוראית. אני מוטשת. אשמע לעצתך, ואבדוק עוד מקומות במקביל. תל השומר קרוב אליי, אז אולי זה גם אופציה... כמה זמן לקח לך הטיפול האורטודונטי, אם לא אמרתי אני כבר כמעט שלוש שנים... בייי אתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח בלסתות
ד``ר יזהר שוחט10/02/2009שולה שלום
קצת קשה לענות על שאלתך היות ולא ברור לי סוג הניתוח אותו את אמורה לעבור. כעקרון סגירת הפה מבוצעת למשך 6 שבועות מאז הניתוח אולם ישנם מקרים בהם ניתן לקצר את התקופה כתלות בסוג הניתוח והקיבוע המבוצעים. אנא התייעצי עם המנתח המטפל בשאלה זו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ בקשר לניתוח בשתי הלסתות.תודהאתי08/02/2009
שלום רב, אני נמצאת בתקופה לא קלה , מטופלת מזה שנתיים וחצי בטיפול אוטודנטי בשיתוף פעולה עם רופא כירורג לקראת ניתוח בשתי הלסתות (יש לי לסת תחתונה בולטת ולסת עליונה פנימה). שאלתי: אני מרגישה חרטות לאחרונה לגבי המקום שאליו פניתי לניתוח , בשל היחס המזלזל. האם אפשר בשלב זה לעבור למקום אחר? אני כבר בשלב של קביעת התור לניתוח ואני בקונפליקט רב אנא שילחו לי תשובתכם בהקדם תודה אתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוקיי...
אתי09/02/2009אני מבינה שאין תשובה על שאלתי הקשה... אם כך, אנסה למצוא אותה במקום אחר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהייעוץ בקשר לניתוח בשתי הלסתות.תודה
ד``ר יזהר שוחט10/02/2009שלום אתי
כעקרון ניתן לעבור ולבצע את הניתוח גם במקום אחר ממנו התחלת את ההליך אולם קחי בחשבון כי הדבר עשוי לעכב את הניתוח היות ותעברי שוב את הליך הבדיקה והאבחנה במקום החדש.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
אתי11/02/2009לד"ר שוחט שלום, תודה על הענות אני אקח זאת בחשבון אתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לאתי
הילה19/02/2009הי אתי, היכן את עוברת את הניתוח? אני מרגישה אותו דבר לגבי המקום שבו אני מועמדת לעבור את הניתוח.... הילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי הילה
אתי21/02/2009אני עוברת את הניתוח בבלינסון היכן את? האם זה ניתוח כמו שלי, בשתי הלסתות? אתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחירת מקום הניתוח
אחת14/04/2009אני נמצאת בידיוק באותו מצב, לסת עליונה שקועה ותחתונה בולטת ואני בהתלבטות גדולה באיזה מקום לעשות את הניתוח, האם אפשר לקבל המלצות לגבי המקומות הנחשבים טובים ואזהרות לגבי מקומות שעפ"י ניסיון העבר ותוצאות המטופלים הם טובים פחות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקה לפני השתלהעמירם קריספיל07/02/2009
יש לי השתלה של שתל ביום ראשון ונאמר לי מהמזכירה של המירפאה לקחת 4 מוקסיויט לפני הטיפול שזה ביום ראשון נאמר לי שאני צריך לכחת את כל הכדורים בבאת אחת וזה קצט מפחיד אני מעונין בתשובה אם זה נכון לכחת את כולם או לחלק את הכדורים למשך היום עד לטיפול (1530)אני ישמח לתשובה עוד היום בגלל לקירבה של הטיפול תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה לפני השתלה
ד``ר יזהר שוחט10/02/2009ההמלצה היא לקחת את כל הכדורים כשעה לפני הטיפול על מנת להגיע לרמת מספקת של התרופה בדם בזמן ההשתלה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- c.t. מערות האףריטה06/02/2009
עשיתי c.t. מערות האף לאחר בעיות שנוצרו בגלל הרמת סינוס בשיניים 14 ו-15. הממצא: סריקות במנח אקסיאלי לברור מלאות במערות הפנים לאחר השתלת שיניים. מחיצת האף במקומה. קונכות תחתונות מעט גדושות. מצב לאחר השתלת עצם ושן בלסת עליונה מימין. השתל הגרמי בולט לריצפת הסינוס ולתוך חלל הסינוסים עם עיבוי רירית הקפי ומלאות רקמה סביב הבלט הגרמי בעיקר בחלקו האחורי. מלאות והצרות במאטוס מימין. עיבוי רירית קל בתאים אתמואידליים קדמיים מימין. איוורור תקין של סינוסים ספנואידליים ופרונטליים. אין הרס גרמי. ארובות עיניים תקינות. עד שיגיע מועד הביקור אצל הרופא אני מאוד מתוחה. אני מפחדת שצריך להוציא את הכל. בתודה מראש על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיטי מערות האף
ד``ר דניאל ניצן07/02/2009שלום ריטה
מצטער, אבל אני צריך לראות את הצילום ולבצע בדיקה קלינית כדי לתת לך תשובה מהימנה.
אנא התיעצי עם הרופא המטפל.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




