מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שנתיים של סבל נוראי, חוות דעתךאמילי24/02/2009
שלום, מזה כשנתיים שאני סובל מכאבים בצד הימני של הפנים עם כאב עמוק בתוך העין הימנית, ונימלול בנחיר הימני עברתי המון בדיקות נוירולוגיות שכללו MRI וCT מוח שמצאו מלאות בסינוסים אתמואידים ופרונטליים . כמו כן עברתי המון בדיקות לשלילת מחלות אוטואימוניות שיצאו תקינות לחלוטין. בדיקת BERA תקינה ולא ארחיב עוד על שאר הבדיקות שכולן יצאו תקינות. סובל מסינוסיטיס כרונית שמופיעה כל חודשיים בערך ומתרפאת ע"י אנטיביוטיקה. הכאבים לא מרפים הם מגיעים כמעט כל יום במשך כל היום ומנטרלים אותי מתפקודי היומיומי. נוירולוגים בכירים פרשו את התופעה ככאב ראש מקבצי. רופאי א.א.ג בדקו אותי והחדירו לי צינורות לאף ולגרון ולא מצאו דבר מלבד הסינוסים המלאים (שממש גורמים לזיהום), בלוטות לימפה תקינות.בשבועות האחרונים נבדקתי ע"י רופא שיניים שגילה שאני סובל מנסיגת חניכיים ודלקת חמורה בחניכיים, כמו כן נמצא ממצא כואב בנגיעה על החניכיים שנראה כמו אפטה (ממנה אני סובל המון) שנמצא על שורש שן 13 אותו ממצא נמצא בעוד 3 מקומות בחניכיים רק בגודל קטן יותר. הנגע בשן 13 פורש ע"י רופא שיניים לאחר שהסתכל בצילום פנורמי כסדק בשורש השן וטען שהוא רואה עצם שצומחת לא טוב. הופניתי למרפאת פה ולסת לשם אגיע בקרוב מאוד. שאלתי היא האם יכול להיות קשר ישיר בין המיגרנה שממנה אני סובל לבין הבעיות שיש לי בחניכיים/שיניים? תודה על תשומת הלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנתיים של סבל נוראי, חוות דעתך
ד``ר יזהר שוחט26/02/2009לא סביר קיומו של קשר בין מיגרנה למחלת חניכיים. יש צורך בטיפול נוירולוגי במיגרנה ובמקביל טיפול חניכיים מקיף ע"י רופא חניכיים.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך שאלהאבי24/02/2009
התשובת ביופסי ה כדלקמן compatible with superficial portion of squamous papilloma אודה לך אם תסביר לי מה זה ואם יש סיכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה
ד``ר יזהר שוחט26/02/2009שלום אבי
המדובר בנגע הנגרם ע"י וירוס הגורם ליבלות על פני העור. בחלל הפה הנגע שפיר לחלוטין ואין חשש לגידול סרטני אולם יש להיות במעקב של רופא השיניים המטפל היות ועשוייים להופיע נגעים נוספים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אורתוגנטיאיילת23/02/2009
האם סביר שאחרי ניתוח אורתוגנטי לתיקון א-סימטריה של הפנים (לסת תחתונה נוטה הצידה ולסת עליונה נוטה מעט לצד השני. הסטיות קטנות) לא 'יסגרו' את הלסתות ביחד? המומחה איתו התייעצתי אמר שלא סוגרים את הפה אלא עושים את כל הקיבועים עם פלטות וברגים. בכל חומר שמצאתי בנושא מצויין כי הפה נשאר סגור למשך כ- 6 שבועות... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח אורתוגנטי
ד``ר יזהר שוחט26/02/2009שלום איילת
סגירת הפה תלויה בסוג הניתוח המבוצע ויש אכן מקרים בהם מבוצע קיבוע המאפשר את פתיחת הפה לאחר הניתוח. אנא התייעצי עם הרופא המנתח בנושא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליטה בלשון - דחוף!אורלי23/02/2009
שלום, אמא שלי בת 58, לא מעשנת. לא שותה אלכוהול. סובלת מבעיות בפרקים ומתת פעילות של בלוטת התריס. לפני מספר שבועות הופיעה לה בלוטה על הלשון (כמו גולה כזו בצבע ורוד אך לא במרקם של הלשון). הבלוטה נמצאת בשליש הקדמי של הלשון, מצד ימין. כמו כן מתחת ללשון יש לה כאילו כתם אדום קטן בחיבור שבין רצפת הפה ללשון. הרופא שלך אותה לעשות ביופסיה של הבליטה ואני כמובן נורא מודאגת. מה זה יכול להיות? האם זה נשמע לך חמור? אשמח לתשובתך בהקדם האפשרי, אורלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטה בלשון
ד``ר יזהר שוחט23/02/2009שלום אורלי
יש צורך בבדיקת הלשון על מנת לחוות דיעה. אנא גשי להתייעצות אצל כירורג פה ולסת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לסת תחתונהרוני21/02/2009
שלום, שמי רוני, אני בת 22 עם בעיות חוזרת של פריקת לסת. היום, יום שבת, הייתי שוב פעם בתה"ש על מנת לשחרר את הלסת. והרופא ששיחרר אותה, הסביר לי שאם אני אתן לה כל פעם להיתפס - זה יילך ויהיה גרוע. הרופא גם אמר לי שכדי לבדוק בנוגע לניתוח. הוא הסביר לי כיצד הלסת נתפסת. ועל הניתוח שמסירים את הזיז ששם היא נתפסת. כדי שיווצר מצב שהלסת תגיע לאותו מצב כמו שהיא נתפסת - אך תמיד תחזור למקום. כיצד אני יכולה ללמוד עוד על הניתוח. והאם תוכלו להסביר לי גם כאן קצת. אשמח גם לקבל הפנייה למי לפנות במרפאה של פה ולסת בתה"ש על מנת לשמוע מידע מורחב על מנת לחשוב על אפשרות ניתוח. תודה, רוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרקי הלסת
ד``ר דניאל ניצן22/02/2009שלום רוני
למידע נוסף, גשי להבדק במרפאת פרקי הלסת בתה"ש. ד"ר גבעול מנהל המרפאה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינהL21/02/2009
לפני מספר חודשים התחילה לצמוח לי שן בינה בצד שמאל של הלסת. השן צומחת מעל שן אחרת מפני שאין לה מקום בלסת. לאחרונה אני חשה כאבים ורגישות בשן שמתחת לשן הבינה וכן כאבי ראש כמעט תמידיים בצד שמאל של הראש אשר מקרינים לרכה ולאוזן. האם הכאבי ראש יכולים להיות קשורים לצמיחת השן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה
ד``ר יזהר שוחט21/02/2009לא סביר שמקור כאבי הראש הן שיני הבינה אולם כדאי להבדק ע"י רופא השיניים המטפל. לעיתים מוקרן כאב משיני בינה עליונות לאיזור האוזן ויתכן שזה מסביר את הכאב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה מניתוח אפיסקטומירונן20/02/2009
שלום ד"ר ביום שלישי האחרון ביצעתי ניתוח אפיסקטומי בשיניים מס' 21 ו 22 השיניים שבוצע בהם הניתוח עדיין רגישות וכואבות וגם החניכיים נפוחות מאוד ובעלי גוון אפור. רציתי לשאול מתי סוף סוף תרד הנפיחות והכאב והאם ישנו סיכוי שהניתוח נכשל??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה מניתוח אפיסקטומי
ד``ר יזהר שוחט21/02/2009שלום רונן
נפיחות וכאב לאחר אפיסקטומי עשויים להמשך כ 4-5 ימים. מוקדם עדיין להעריך את הצלחת או כשלון הפעולה ויש להמתין ולבצע מעקב ע"י הרופא המטפל.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיפית20/02/2009
גולה בלחי יכולה להיות מתוצאה של שן כואבת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר יזהר שוחט21/02/2009שלום יפית
אנא גשי לבדיקת רופא השיניים. לעיתים תהליך דלקתי משן מתנקז לבלוטות הלימפה שמתנפחות ומורגשות כגוש נייד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת באיזור שן בינה או בעיה בלסתliat20/02/2009
בהמשך לשאלה הקודת ששאלתי. אני כותבת שורות די ארוכות, מקווה שיהיה לך את הסבלנות :-) כבר שנים ששיני הבינה שלי עומדות לצאת והפעם באמת רואים חלק מהן, אכל השן בינה התחתונה השמאלית ממש נפוחה. בהסתכלות ניתן לראות קצת מהשן אבל יש נפח רב ואדימות באיזור. והכאבים נוראיים, הנפח רב בעיקר בבוקר וככל שעובר היום זה נרגע קצת. ושוב חוזר למחרת. ובנוסף יש לי באותו איזור שן שאני צריכה לעשות בו כתר ואני דוחה את זה בגלל המצב בשן בינה. וקרוב לשנה שיש לי קליקים כשאני פותחת או סוגרת את הפה, לא ייחסתי לזה חשיבות. ובחודשים האחרונים אף קשה לי לפתוח לפעמים את הפה, הלסת כאילו נתקעת לי, אם זה כשאני באה לפהק, לאכול, ללעוס וכו'.. כמו שכתבתי בהודעה הקודמת-הייתי אצל מספר רופאים. הרופאה שלי אמרה לי שזה נובע בגלל דלקת שיש לי בשן הבינה. לקחתי אנטיביוטיקה למשך שבוע וזה אכן הוריד את רמת הנפח אבל עדיין יש נפיחות וכאבים. והיא לא מסכימה לעשות את הכתר ליד השן בינה עד שהדלקת תעבור אבל זה לא עובר כבר כמה חודשים. הרופא השני שהלכתי עליו אמר שאין לי דלקת בשן בינה ושיש להסיר אותה. וכבר מיהר להתחיל בטיפולים לכתר. יש לציין שהוא גם עושה טיפולים כירורגים. והייתי במרפאת כללית וכשעשו לי שם את הבדיקה המליצו לי עד סד ואמרו שהבעיה עם הפתיחה של הלסת נובעת בגלל שאני מפעילה לחץ על השיניים וזה גורם לי לדלקת בלסת. ואני אכן מרגישה שאני מפעילה לחץ על השיניים בסגירה (אפילו עכשיו :-]) ובקשר לבינה- הוא אמר שיש לעקור אותה, מבלי באמת לבחון את האיזור. והייתי צריכה לדרוש ממנו שיראה אם יש לי דלקת. ואחי נגיעה בלבד אמר שיש לי דלקת. מבלי להסתכל אפילו. אני לא יודעת על מי לסמוך. האם אכן יש לי דלקת בשן בינה. במידה וכן איך ניתן לטפל בזה? האם אין בעיה לעשות את הכתר בשן ליד אם יש לי דלקת? והאם ניתן להימנע מעקירה של השן? תודה על העזרה :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת באיזור שן בינה או בעיה בלסת
ד``ר יזהר שוחט21/02/2009החלטה לגבי הצורך בעקירה תתקבל לאחר בדיקת חלל הפה וצילום פנורמי - אנא גשי לבדיקת מומחה לכירורגיה פה ולסת על מנת לקבל את המלצתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח שינייםliat20/02/2009
השיניים שלי נורא צפופות, ועכשיו כשצומחים לי שיני הבינה זה עוד יותר גרוע. לי בהרגשה הכללית זה לא מפריע אלא הרופא הסב לזה את תשומת ליבי. ועכשיו לשאלות: 1. האם מומלץ לעקור שיני בינה? כי הייתי אצל שתי רופאות(אחת אורטודנטית) והן ממש לא ממליצות לי לעשות את העקירה מחשש שזה יגרום לעיוות בשיניים או בפנים. ואילו הרופאים האחרים שהייתי אצלהם אמרו לי לעשות עקירה ושזה לא גורם לנזק ואחד שעובד באחד המרפאות המוכרות אף אמר שזה "שטויות". בבקשה, אני לא יודע מה לעשות. 2. קראתי מאמר שצריך לצחצח שיניים בתנועות סיבוביות ואח"כ עם חוט דנטלי. אבל הרופאה שלי המליצה לי לצחצח רגיל (תנועות ישרות מצד לצד) כי זה יוצא יותר נקי והיא אמרה לי לא לנקות עם דנטלי ובמיוחד כי יש לי בשן הקדמית כתר ויש באיזור כל הזמן דימום (רק באיזור של הכתר) איך לצחצח את השיניים?? האם להשתמש בחוט ומה לעשות עם השן שכל הזמן יש באיזורה דימומים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צחצוח שיניים
ד``ר יזהר שוחט21/02/20091. החלטה לגבי הצורך בעקירה תתקבל לאחר בדיקת חלל הפה וצילום פנורמי - אנא גשי לבדיקת מומחה לכירורגיה פה ולסת על מנת לקבל את המלצתו.
2. אנא פני לפורום העוסק ברפואת חניכיים - פריודונטיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אל דר יזהר שוחט שלוםאבי18/02/2009
לפני כמה ימים סיפרתי לך על הבעייה עם המוגלה שיצאה לי בצד השן ואחרי שעקרו לי את השן המוגלה נעלמה....אבל נשארו לי תסמינים אחרים שיכולים להעיד על ממצא פתולגי כמו טעם רע מהפה ריח מהפה ולפעמים גם דימום ותחושת הירדמות של חלק מהשפה וכולי ממש בלחץ וכבר הספקתי לעשות סונאר צוואר והכניסו לי מין צינור עם מצלמה דרך האף לבדוק אין לי מושג מה והכל יצא תקין ואני עדיין בדיעה שאולי יש לי משהו לא טוב וכמו כן בצילום הפנורמי שעשיתי ראו את המוגלה בשן אבל גם ראו מין כתם קטן בצד השני ליד השן בינה שכלואה והבאתי לרופא צילום שעשיתי לפני שנתיים וגם היה שם את הכתם והוא הסתכל על זה ואמר זה לא נראה חשוד זה סימטרי..ואני כבר מתוסכל הרופא שיניים שלי אומר לי שבינתיים לא צריך ביופסיה כי המוגלה נעלמה אבל אני ממש בלחץ כבר התחלתי להזיע בלילה תגובתך בתודה מראש ועוד שאלה האם זה שהאולטרא סאונד צוואר יצא תקין הבלוטות תקינות והצינור הזה דרך האף שהכניסו לי יצאו תקינים זה סימן טוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבי
ד``ר יזהר שוחט18/02/2009שלום אבי
ראשית כל בדיקה שיוצאת תקינה בוודאי שעדיפה מזו שאינה תקינה....
על מנת להפחית את רמת החרדה בה אתה נמצא, ונשמע כי רמת החרדה גבוהה ביותר, מומלץ כי תיגש עם כל הבדיקות שברשותך למומחה לכירורגיה פה ולסת לצורך בדיקה והמלצות. לא ניתן דרך פורום שכזה להגיע לאבחנות לכן דרושה הבדיקה הקלינית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים מתחת ללשוןנעמי17/02/2009
שלום .. היום קמתי בבוקר והיה לי קשה להזיז את הלשון.במהלך כל היום אני סובלת מכאבים באיזור החניכיים ומתחת ללשון ומתקשה להזיז את הלשון כי כואב לי כשאני מזיזה אותה.. מה יכולה להיות הסיבה לכאבים?? תודה נעמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בלשון
ד``ר דניאל ניצן18/02/2009שלום נעמי
אי אפשר לתת אבחנה על סמך התיאור שלך. את צריכה בדיקה קלינית על ידי רופא השיניים שלך, או מומחה לכירורגית הפה והלסתות.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הדחיפות?יעל17/02/2009
שלום רב! אני בת 26 ולפני כשבוע הבחנתי בגדילה של ריקמה רכה מתחת ללשון שאינה כואבת. פניתי לרופא פרטי שהפנה אותי לכירורג רק לעוד שבועיים. האם עליי לנסות לקבוע אצל מישהו אחר קודם? ישנה היסטוריה משפחתית של גידולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיפות
ד``ר דניאל ניצן18/02/2009שלום יעל
אני מציע לך לשאול את הרופא שבדק אותך לגבי רמת הדחיפות
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבן בבלוטת הרוקקובי16/02/2009
רציצי לדעת מה הטיפול המומלץ להוצאת אבן בבלטת הרוק התת ליסתי. ומה ההשלכות של הטיפול ומה הסיכונים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבן בבלוטת הרוק
ד``ר יזהר שוחט18/02/2009אבן בבלוטת הרוק התת לסתית ניתנת בחלק מהמקרים להוצאה או ריסןק ובחלק מהמקרים נדרשת הוצאת כל הבלוטה כתלות בגודל האבן, מיקומה בבלוטה ורמת התפקוד של הבלוטה. מומלץ כי תבדק ע"י כירורג פה ולסת אשר על סמך הממצאים יוכל להמליץ לך על דרך הטיפול כולל סיכונים או סיבוכים נילווים.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלקים רדומים בפה לאחר עקירה כירוגיתמשי16/02/2009
שלום, אתמול בבוקר עשיתי עקירה כירוגית של שן בינה שמאלית תחתונה לא נעימה בכלל, יש לציין שהעקירה נעשתה ע"י מומחה לכירוגית הפה והלסתות, לפני העקירה עשיתי צילום פנורמי וCT. נשארתי עם שלא נמסים עם הזמן אלא צריך לחזור להוריד אותם תוך שבוע (מה ההבדל בינם לבין אלה הנמסים?), כאבים באיזור העקירה ובעיקר נפיחות גדולה בלחי השמאלית שמגבילה אותי מלאכול או להזיז את הפה. חוצמזה, השפעת ההרדמה נעלמה תוך שעתיים מהעקירה אבל לשון והחניכיים הפנימיות בצד שמאל עדיין רדומים ואין לי תחושה בהם, גם לא שיפור. (עברו 30 שעות מהעקירה) האם קיים סיכוי שהמצב יישאר כך לתמיד בגלל פגיעה בעצב?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלקים רדומים בפה לאחר עקירה כירוגית
ד``ר יזהר שוחט18/02/2009שלום משי
מומלץ לגשת לבדיקה של הרופא המטפל בהקדם האפשרי על מנת להעריך את היקף הפגיעה והטיפול הנחוץ. בחלק ניכר מהמקרים קיימת התאוששות של העצב הפגוע וחזרה של התחושה אולם לצערנו בחלק מהמקרים הפרעת התחושה נותרת קבועה. נפיחות וכאב באיזור העקירה הינן תופעות נורמליות החולפות לאחר כ 4-5 ימים אולם כדאי להבדק ע"י הרופא המטפל
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




