מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עיקרת שן בינהרון27/02/2008
שלום רב,
לפני כשבוע עברתי עקירה כרורגית של של 2 שיני בינה בצד ימין.
היום, לאחר 7 ימים, המקום עדיין כואב, והכאב לא יורד עם הימים שחולפים. בנוסף אני מבחין במעין מוגלה (צהובה) בתוך חלל השן שהייתה כבר 3 ימים. שמתי לב כי ביומיים האחרונים אני מרגיש גם כאב קל באיזור אוזן ימין ושעין ימין רועדת לפעמים משו מה..
האם כל אלו הם תופעת רגילות לעקירה כזו?
תודה רבה,
רון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר +האיזור לא נפוח , אין לי חום
רון27/02/2008ואני מהיום כבר לא לוקח משכחי כאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקירה
ד``ר דניאל ניצן28/02/2008שלום רון
1. אם יש הפרשה מוגלתית - כדאי שתפנה לרופא שטיפל בך שיבדוק את אתר העקירה.
2. רעידות בעין לא קשורות לעקירה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי ראש אחרי עקירת שן בינה
ביבי סימה28/02/2008לפני כשבוע עברתי עקירת שן בינה ואני סובלת כבר שבוע מכאבים בצד שעקתי את השן ומכאבי ראש עזים האם זה נורמלי או שאני צריכה להבדק אצל רופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוס????רינת26/02/2008
לפני כחודשיים וחצי ביצעתי אמפוטציה + רגנרציה, עד היום השן לא מתפקדת כראוי ויש כאב קל ואי נוחות באזור במיוחד בזמן הלעיסה - האם זה נשמע סביר והגיוני?
דבר שני שיותר מטריד אותי הוא כאב בלחי ( סינוס ??.) - האם יכול להיות קשר או שזה אולי סינוסיטיס ? ואם אפנה לא.א.ג (שזה באיזור מגוריי) ולא לרופא השיניים (המרוחק מידי ממני) ואעשה צילום של הסינוסים - האם הוא יוכל לדעת אם מדובר בבעיית סינוסים או שיניים ?
מראש לך אני מודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוס
ד``ר דניאל ניצן28/02/2008שלום רינת
1. חודשיים וחצי אחרי הטיפול השן צריכה לתפקד כרגיל. אנא התיעצי עם הרופא שטיפל בך.
2. כדאי שכירורג פה ולסת יבדוק את הכאב בלחי שתיארת.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה למומחה הפורוםסמיסי25/02/2008
שלום רב,
לאמא שלי יש כבר כמה ימים כאב חזק ונפיחות בלסת התחתונה (בצד ימין).
היא סובלת מבעיות שיניים וחניכיים כבר המון שנים, אך אני לא יודעת אם זה קשור.
נקבע לה תור לרופא רק בשבוע הבא.
רציתי לדעת ממה יכול לנבוע הכאב והאם יש סיבה לדאגה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר יזהר שוחט25/02/2008קרוב לוודאי שמקור הכאב הוא תהליך דלקתי זיהומי.
יש צורך בבדיקת רופא בהקדם האפשרי.
בברכה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם דלקת זיהומית יכולה שלא לדמם?
סמיסי25/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יכולה להיות דלקת בלסת ללא דימום
סמיסי26/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת
ד``ר דניאל ניצן28/02/2008אין קשר בין דלקת לדימום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כשלון השתלהמירי25/02/2008
אני בת 58
עברתי פעמיים השתלה בלסת עליונה והשתלים נפלטו.
אין לי כלל שיניים בלסת העליונה. מה הטיפול האפשרי לי במצבי.
אודה לכם על תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כשלון השתלה
ד``ר יזהר שוחט25/02/2008שלום מירי
יש צורך בבדיקה קלינית על מנת להעריך את מצב העצם ולברר את הסיבות לאי הצלחת ההשתלות הקודמות - כמות ואיכות עצם לא מספקת? , עישון? מצב בריאותי כללי וכולי. לאחר מכן ניתן יהיה לתכנן את הטיפול ולהלחיט האם יש טעם ובאיזה תנאים לבצע נסיון נוסף להשתלות.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השתלהבונבון24/02/2008
האם בהשתלות עתידיות חדשות הנמצאות בקרבת מקום לשתלים קיימים,
נוהגים להשתמש בשתל הקיים גם עבור הכתר החדש (שתל משותף)???
או שכל שכל שן מחייבת את השתל שלה ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השתלה
ד``ר יזהר שוחט24/02/2008כעקרון ההמלצה היא שלא לבצע שתל "משותף" אלא לבצע שתל עבור כל שן. במקרים של שיקום על גבי מספר שתלים ניתן לוותר לעיתים על שתל אחד או יותר וליצור גשר בו חלק מהשיניים "תלויות" באויר אולם הדבר מחייב כמות שתלים מספקת שתעמוד בעומס.
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקירה
בונבון27/02/2008שארית השורש מפריעה לביצוע שתל.
בינתיים אין זיהום והמכתשית מתרפאת.
האם מומלץ ליזום עקירה כירורגית או להמתין להתפתחויות ??
האם כדאי להקריב שתי שינים סמוכות כדי להרכיב עליהן גשר ??
להזכיר שמדובר בשן 14.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית ריכוז וזיכרוןיעל23/02/2008
שלום לרופאים,
עברתי הרמת סינוס והשתלת עצם באוגוסט האחרון. מאז אני מרגישה שיש לי בעיה מאוד קשה של זיכרון וריכוז. אני לא מרגישה שום שיפור. מה לעשות?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית ריכוז
ד``ר יזהר שוחט24/02/2008לא מוכר כל קשר בין ביצוע ניתוחי שתלים והרמת סינוס לתופעות שתיארת. מומלץ להבדק אצל כירורג פה ולסתות וכן אצל נוירולוג על מנת לאתר את המקור לבעייה ולטפל בו.
בברכה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לסתשר23/02/2008
בני בן 17 בעל לסת תחתונה בולטת, אשר מפריעה לו מאוד מבחינה אסטטית,
1. מה המורכבות של ניתוח כזה?
2. האם כדאי לחכות לגיל מאוחר יותר (אחרי צבא).
3. אני מחפשת מידע בנושא היכן ניתן למצוא ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לסת
ד``ר יזהר שוחט24/02/2008שר שלום
1. מידת המורכבות תלויה בחומרת הבעיה. ככל אין המדובר בניתוחים מורכבים יתר על המידה והם מבוצעים בכמות יחסית גדולה במחלקות לכירורגיה פה ולסת.
2. המתנה לאחר הצבא לצורך ביצוע הניתוח אפשרית ובחלק מהמקרים אף רצויה על מנת לאפשר ללסת למצות את מלוא יכולת הגדילה ומנוע שינוי בתוצאת הניתוח עקב המשך גדילה. מומלץ להבדק ע"י כירורג פה ולסתות על מנת לקבל החלטה סופית בנושא.
3. באתרי האיגוד לאורתודונטיה או לכיורורגיה פה ולסתות ניתן למצוא מידע בנןשא.
בברכה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פה לא נפתח עד הסוף דחוף !!!!!ירון22/02/2008
שלום לך בחודש האחרון קשה לי לפתוח את הפה עד הסוף מצליח לפתוח רק קצת ומלווה בכאב אוזניים שאני מגיע לנקודה שלא מסוגל לפתוח עוד יש לי כאב באוזני הימנית כאילו שיש לי מעצור ואם אני מנסה יותר חזק לפתוח אני מרגיש את האוזן הימנית שלי עוד שנייה נקרעת למה זה קורה ומה הקשר של האוזן הימנית , ממה זה יכול להיות אנא אמור לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פה לא נפתח
ד``ר יזהר שוחט24/02/2008שלום ירון
קרוב לוודאי כי קיימת בעייה כגון תהליך דלקתי בפרק הלסת המצוי בצמוד לאוזן ומקרין את הכאב לכיוון האוזן.
מומלץ לפנות למרפאת פה ולסת על מנת להבדק ולקבל טיפול בהקדם.
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינהרותם21/02/2008
שלום רב,
אני בת 27, לפני חודשיים עברתי הפלה טבעית (נצפה עובר ללא דופק), וכעת מנסה להרות שוב (ייתכן וכבר נקלטתי, אני לא יודעת עדיין מאחר וטרם היה איחור במחזור),
ידוע לי שלנשים בהריון יש מגבלות בטיפולי השיניים במהלך ההריון.
לקח לי זמן רב להתאושש מההפלה, ומתוך רצון לא לפגוע בהריון (במידה וישנו) אני פונה אליכם:
אני צפויה לעבור עקירת שן בינה (ייתכן ואפילו עקירה כירורגית), האם, במידה וישנו הריון, ישנו סיכון כלשהו???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר יזהר שוחט24/02/2008באופן עקרוני אין כל סכנה בביצוע טיפולי שיניים בהריון. ההמלצה הינה להשתדל ולסיים את כל טיפולי השיניים טרם ההריון אולם במידה וישנו צורך בטיפול במהלך ההריון מומלץ לבצעו במהלך הטרימסטר השני - חודשים 3-6 אז סיים העובר את התפתחותו ואין חשש לפגיעה בו.
לגבי עקירה כירורגית הנטייה היא לדחותה לאחר ההריון אולם במידה וקיים צורך בעקירתה במהלכו עקב כאבים או תהליך זיהומי ניתן לבצעה גם בהריון.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בפרקי הלסתמורן20/02/2008
אני בת 28 ומאז שאני זוכרת אני סובלת מ"קליקים" ומכאבים תמידיים בזמן פתיחת פה (אצל רופא שיניים..), פיהוקים לעיסת מסטיק וכו'.. כבר כמה שנים שאיני לועסת מסטיקים ובזמן פיהוק עוזרת לעצמי ע"י סגירת הפה מהסנטר (בעצת רופא השיניים). בשבועיים האחרונים אני סובלת מכאב בלתי פוסק ומתגבר מיום ליום בפרק הלסת בצד ימין, ליד האוזן, ואף קשה וכואב לי ללעוס כשאני אוכלת. מה עלי לעשות למי עלי לפנות כי הכאבים ממש חזקים ואף מטרידים. אני רוצה לציין שבזמנו אפילו הייתי כמה פעמיים עם סד ע"מ למנוע חריקת שיניים אך זה לא עזר.
אשמח לתשובה מהירה כי ממש כואב לי ומפריע לי העניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בפרקי הלסת
ד``ר דניאל ניצן20/02/2008שלום בת חן
כדאי לך לבצע צילום פנורמי, ולגשת עם הצילום להבדק על ידי כירורג פה ולסת.
ניתן לפנות למחלקה לכירורגיית הפה והלסתות באחד מבתי החולים, או למחלקה לאוקלוזיה בביה"ס לרפואת שיניים באוניברסיטת ת"א.
בהצלחה,
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר ניצן,
מורן20/02/2008יש לי צילום פנורמי מלפני חודשיים, האם זה "עדיין" בתוקף או שעלי לעשות חדש?
ועוד דבר, לצערי אני בעניין של הכאבים כבר המון שנים יש מקום מומלץ שאליו אני יכולה לפנות ושבאמת יטפלו בי כיוון שהפיתרון הוא בד"כ סד וזה דבר שניסיתי כמה פעמים ולא הניב תוצאה.. אני כ"כ סובלת מהעניין ביום יום ונורא מפריע לי שאני מגיעה למרפאה ושוב אומרים לי "בואי ננסה סד.." ולכן לא אכפת לי לשמוע על ניתוח במידה ויגידו שזה הפיתרון הסופי אבל הכי יעיל, ואני יודעת שניתוח זה לא תמיד הפיתרון אבל אני מניחה שבמקרים מסויימים הוא הכי יעיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסתדודי19/02/2008
שלום
אני בן 20
הלסת התחתונה שלי בולטת החוצה בטיפה אך בעת חיוך זה מורגש יותר.
רציתי לדעת מה הניתוח לתיקון הבעיה והאם יש עוד דרכים לתקן זאת ללא ניתוח .
כמה זמן החלמה?
האם כדאי לעשות ניתוח כזה אם הבעיה היא אסטתית בלבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת
ד``ר יזהר שוחט19/02/2008מכיוון שהמדובר בבעיה אסטטית הלבד הרי שההחלטה לגבי התיקון היא בלעדית של המטופל.
תלוי מה חומרת הבליטה ובהתאם לכך יגזר סוג הניתוח ומשך ההחלמה. כדאי לפנות לייעוץ של מומחה לכירורגיה פה ולסת על מנת שיתרשם מהמצב ויציע דרכי טיפול.
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים לעשות או לא לעשות ?הדס19/02/2008
שלום רב,
אימי מרגישה שהיא צריכה לבצע שתלים לשיניים בלסת התחתונה והעליונה מעלה ומטה, שן אחת לכל צד.היא מרגישה כי קשה לה ללעוס, וכן כי זה מפריע לה בדיבור.
היינו אצל מס' רופאי שיניים, פרטיים וגם מקופת חולים כללי. כולם אמרו שצריך שתלים, הרופא שיניים של קופת חולים כללית (רופא משקם מומחה) שלא אזכיר את שמו אבל נראה לי בחור רציני, אמר שלא נראה לו שיש צורך בהשתלה, כיון שיש אבן טוחנת ראשונה בכל צד ולא נראה לו שכדאי לעשות את הניתוח של הרמת סינוס - שככל הנראה צריך להתבצע כיון שאין עצם (עדין לא בוצע CT).
אחד הרופאים הפרטיים אמר כמובן שצריך לעשות CT ראשית, אבל אמר שאין צורך בהרמת סינוס, אלא הכל היום מדובר בזויות...שיטת SAFE DIRECT.. אין לי מושג אם אפשר לסמוך על דבריו.
מה דעתך ? האם לדעתך יש צורך בהשתלה ? אימי בעיקר פוחדת מהניתוח זו הסיבה שהיא לא רוצה לבצע את השתלים ומחפשת אלטרנטיבות.. כל מי שמבטיח דרך אחרת..
אשמח לתשובתך. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלים
ד``ר יזהר שוחט19/02/2008לצערי לא אוכל לתת תשובה רצינית ומבוססת ללא בדיקת המתרפאה והצילומים. אני ממליץ לך לפנות למומחה בכירורגיה שלאחר בדיקה יוכל לתת את האופציות האפשריות.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל בין מבנה לכתר -יצוק - בורגרונית18/02/2008
לאחרונה עשה לי הרופא טיפול שורש כאשר בהמשך יש צורך -במבנה- וכתר . להבדיל ממקרים אחרים בעבר כשעשו לי מבנה לצורך הרכבת כתר המבנה היה עשוי - בורג .
במקרה היום רופא השיניים אמר שהוא הפעם יעשה לי (במקום מבנה עם בורג ) המבנה יעשה " יצוק" שיטת הפעולה הפעם הייתה שונה בעבר הוא הרכיב את הבורג . והיום לעיניין המ. "היצוק" הרופא הכניס לחור השורש סוג של גומי אותו הוציא לאחר מכן ואמר שהוא ישלח את ה"גומי " לטכנאי כדי שזה יכין את המבנה היצוק .
שאלתי כאמורב
אלו מקרים עושים מבנה יצוק לצורך הרכבת כתר
האם יש הבדל בעלות_הכספית - הטיפול בין מבנה יצוק ומבנה עשוי בורג
תודה רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבנה
ד``ר יזהר שוחט19/02/2008נא להפנות את השאלה לפורום רפואת השיניים
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסת אשר זזה ממקומהגלית18/02/2008
אמא שלי בת 67. לפני כ- 16 שנים קיבלה מכה מכידון של אופנוע ים בפניה, כתוצאה מכך החלו כאבי ראש/פנים בלתי מוסברים, חזקים ביותר אשר לא הרפו עד עצם היום הזה, לא עזרו כל הבדיקות שעברה אצל הרופאים השונים בניסיון להקל על בעייתה, התשובות היו דומות - אין שום מושג מה גורם לכאבים, אולי עצבים, ואולי יעבור במשך הזמן, עד לאחרונה, אשר נשלחה לעשות צילום פה ולסת ונאמר לה כי הלסת זזה ממקומה ופשוט התיישבה על עצב, וזה למעשה מקור הכאבים החזקים, נאמר לה גם כי אין מה לעשות במקרה זה, וכי יש כדור שאולי יפיג את הכאב אולם רק רופא מוסמך יוכל לתת מרשם לכדור הזה.
אני ממש מיואשת, אימי בוכה כל העת מכאבים אשר אינם פוסקים, אשר מלווים גם בגלי חום בלתי נסבלים.
שאלתי היא - האם צריך אולי לפנות לכירורג פה ולסת, ואם תוכלו לתת לנו המלצה לרופא, מכיוון שאיננו מכירים.
הלוואי ולאימי יימצא הפיתרון סוף סוף ותוכל להמשיך לחיות בצורה שלווה לאחר שנים כל כך רבות של סבל בלתי נתפס.
ושוב תודה
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת שזזה
ד``ר יזהר שוחט19/02/2008יש צורך בבדיקה אצל מומחה פה ולסת על מנת שיעריך את מצבה וימליץ על טיפול. ניתן למצוא את רשימת המומחים באתר ההסתדרות לרפואת שיניים.
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוהאם יש כדורים שיכולים להקל על הכאב
גלית19/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירהבונבון18/02/2008
שן 14 התפוררה בעת העקירה והעקירה נהפכה למסובכת.
הפצע ניתפר תוך השארת קצה שורש בפנים.
הרופא הסביר שהגישה לקצה השורש הזה מסובכת
מאד ויכולה לגרום נזק.
מה משמעות המצב שנוצר?
לאיזה התפתחוית יש לצפות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר יזהר שוחט19/02/2008לעיתים אכן נשאר קצה מהשורש לאחר שנשבר במהלך עקירה. המידה ולא קיים תהליך דלקתי או זיהומי במקום נבמרבית המקרים מתרפא המקום ללא הפרעה. אם בעתיד יתפתח זיהום או כאבים במקום הרי שתדרש הוצאת השורש באופן כירוגי.
בריאות
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקירה
בונבון19/02/2008אפשר גם לפנות לפריודונט??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעקירה
ד``ר יזהר שוחט20/02/2008מומלץ לפנות לכירורג שזהו תחום עיסוקו העיקרי אולם במידה והמקרה אינו מורכב גם פריודונט יוכל לתת מענה הולם למצב.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




