מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צריכה עזרה דחוףף!!!!שני06/05/2008
יש לי פצע על הפהה ממש על השפה התחתונה זה נראה כמו אפטה אבל כעיקרון אפטה יש בבפנים של הפה בתוכו אבל בעבר כבר היו לי אפטה על הלשון ממש במרכז ועכשיו אני חושבת שזה אפטה כי זה נראה כמו אפטה ומרגיש כמו זה שורףף שאוכלים ושותיםם וזה לא הרפס אני בטוחה!!!!
מה לעשות?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפטה
ד``ר דניאל ניצן07/05/2008שלום שני
אפטות יכולות להיות בכל מקום בחלל הפה. הן בדרך כלל עוברות אחרי 10-14 יום. ניתן למרוח משחות כמו אפטגון, שנותן הקלה מסוימת.
רפואה שלמה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהבן06/05/2008
שלום רב,
ברצוני לדעת האם כל אדם צריך לעקור שיני בינה או שזה מומלץ רק לאנשים שהשיני בינה צפויות ליצור אצלם בעיות בפה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני בינה
ד``ר יזהר שוחט06/05/2008שלום בן
אין חובה לעקור את שיני הבינה. רק במידה וקיימת בעייה איתן כגון עששת או תהליך דלקתי סביבן יש צורך בעקירתן
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיקום השתליםיעל03/05/2008
מהו התכנון היעיל בביצוע 2 שתלים ללסת תחתונה כדי לעגן מעליה תותבת שלמה?
כלומר - היכן הכי טוב למקם את 2 השתלים?
מה קורה בזמן ההמנתה עד שהשתלים נקלטים? כלומר - כמה זמן לאחר ביצוע השתלים ניתן לשים את התותבת הישנה מעל ולא להישאר בלי שיניים בכלל?מבלי שהשתל יפגע?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיקום שתלים
ד``ר יזהר שוחט04/05/2008המיקום הטוב לשתלים לעיגון תותבת שלמה הינו באיזור הקדמי של הלסת.
לאחר ההמתנה מומלץ שלא ללכת עם התןתבת בשבוע הראשון ולאחר מכן ניתן לרפד אותה ולהחזירה. הדבר תלוי בריפוי הרקמה וסגירת החניכיים על אתר ההשתלה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה שן מס' 7לי02/05/2008
יש לי ילד בן 9, עקב טיפול שורש בשן מס' 7 הומלץ לנו לעקור את השן מכיוון שבכל מקרה השן תתפורר עוד שנתיים לערך, וששן מס' 8 עדיין לא צמחה ולכן היא תתפוס את מקומה. האם לדעתך כדאי לעקור את השן ? בתודה מראש לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר דניאל ניצן02/05/2008שלום
אני צריך לראות צילום כדי לחוות דיעה רלוונטית.
בכל מקרה השאלה שלך לא מתאימה לפורום הזה אלא לפורום של רפואת שיניים כללית.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים לחולת סכרת??מלי01/05/2008
שלום ותודה על העזרה מראש.
הנני בת 55 סובלת מזה זמן רב מבעיות סכרת ולחץ דם גבוה והנני מטופלת באופן קבוע ובנוסף מעשנת קופסא אחת ביום.
יש לי בעיות שיניים מזה זמן רב ואחרי הצילום הפנורמי הוצע לעשות 5 שתלים והייתי מעוניינת לדעת מה הסיכונים בכך למצבי הנזכר לנ"ל?
בתודה מראש .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכרת ועישון
ד``ר דניאל ניצן02/05/2008שלום מלי
אצל חולי סכרת שמעשנים אחוזי ההצלחה של שתלים מעט נמוכים יותר מהנורמה. כמובן שכדאי להפסיק לעשן (מאלף סיבות נוספות,,,) וכדאי שהסכרת תהיה מאוזנת בתקופת הטיפול.
בכל מקרה, אנא התיעצי עם הרופא המטפל שלך לגבי הסוגיות הנ"ל.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בחניכייםסיון30/04/2008
שלום רב,
אני בת 22 ובימים האחרונים גילו לי ציסטה בחניכיים
נתנו לי אנטיביוטיקה (אוגמנטין 875 ) והמליצו לי לפנות למרפאת פה ולסת.
רציתי לדעת האם הציסטה היא מסוכנת? והאם יש חשש לגידול סרטני?
בנוסף כשפניתי לרופאים בשאלה איך ניתן למנוע היווצרות ציסטות נוספות מסרו לי שאין להם על כך תשובה.
אשמח לתשובתך המהירה....
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה
ד``ר דניאל ניצן02/05/2008שלום סיון
אני לא יכול להתיחס באופן ספציפי בלי לבדוק אותך ולראות את הצילומים.
ככלל רוב סוגי הציסטות אינן "מסוכנות", אך כולן מצריכות התיחסות - בירור וטיפול במידת הצורך. ישנן סוגים של ציסטות שהן בעלות אופי אגרסיבי יותר מאחרות.
עליך לגשת לכירורג פה ולסת לבירור והוא יענה לך על שאלותייך.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיהנ.30/04/2008
שלום רב,
לפני כשבוע התעוררתי עם כאבים בלסת בצד שמאל, חשבתי שזה השיניים, אז הלכתי לצילום ואין בעיה. קשה לי לפתוח את הלסת והיא גם קצת עקומה. אם אני פותחת בטעות יותר מדי, נשמע קליק וזה כואב מאד.
אני עושה תרגילים ובעזרת מניפולציות, תוך כדי הזזת הלסת ימינה ושמאלה, אני מצליחה לפתוח אותה, אבל זה כואב. בנוסף, כשאני שמה אצבעות באזור מפרק הלסת ואז פותחת וסוגרת, אני מרגישה הבדלים בתנועת המפרק
בין ימין לשמאל. כאילו שבצד שמאל המפרק לא זז בכלל. מה לעשות? למי לפנות?
אני חברה בקופ"ח מכבי...
האם זה נשמע כמו משהו שדורש התערבות כירורגית? אציין שזה קרה לי לפני מספר שנים, אבל השתחרר לבד לאחר כמה ימים.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרקי הלסת
ד``ר דניאל ניצן02/05/2008שלום
את זקוקה לבדיקה וטיפטל במרפאה לפרקי הלסת - ישנן מספר כאלה בארץ, למשל -
http://pe-valeset.sheba.co.il/206/
בואי לבדיקה עם צילום פנורמי עדכני.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה כירורגית של בינה כלואהליאת27/04/2008
שלום,
אני בת 30, אם לתינוק, וסובלת משן בינה בעייתית מאוד (תחתונה) כלואה, ולאחר שנבדקתי אצל רופא כירורגי מומחה וביצעתי צילום וCT, מסתבר כי העצב נמצא סמוך מאוד לתעלה, וקיים סיכון לבצע את העקירה (בשל פגיעה אפשרית בתחושה בלסת התחתונה).
לפני כחודשים, בעקבות התקף ממושך של כאבים, עקרתי את הבינה העליונה, משום שהרופא סבר שאם נפחית את הלחץ, אולי תבקע מעט התחתונה ויהיה בטוח יותר לעקור אותה.
בשבוע האחרון הכאבים הבלתי נסבלים חזרו, ואף הייתי בערב חג בעזרה ראשונה ע"מ לנתק את העצב בשן.
אני עדיין עם כאבים ומתלבטת מאוד:
האם לבצע את העקירה הזו אצל אותו רופא בקליניקה הפרטית שלו? (מנהל מחלקת פה ולסת לשעבר)
האם בטוח יותר לעשות זאת בבי"ח? האם ניתן מבחינה פרוצדוראלית? והאם זול יותר לעשות זאת?
אני חרדה וחוששת מהטיפול , ההתאוששות והפגיעה האפשרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן בינה
ד``ר יזהר שוחט27/04/2008שלום ליאת
את עקירת השן רצוי שייבצע מומחה בעל נסיון וכפי שמשתמע ממכתבך המדובר בכזה. אין מניעה לבצע זאת ברפאה פרטית המיועדת לטיפולים כירורגים וניתן לבצע זאת גם בבית חולים בעלות נמוכה יותר בד"כ מבאופן פרטי אולם במרבית בתי החולים אין באפשרותך לבחור את הרופא המטפל.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בלסת - לסת "נתפסת"יעל25/04/2008
מזה כ7 שנים אני סובלת מכאבים מפעם לפעם באיזור הלסת. האמת היא שהכאבים הם רק סימפטום לכך שהלסת כמו "נתפסת". הבעיה דו"צ אך בעיקר מימין. לפעמים אני ממש מרגישה שאני לא יכולה לפתוח את הפה. אני צריכה בעזרת היד להזיז את הלסת מעט לצד הנגדי כדי שזה יסתדר (דבר שכרוך בכאב רציני).
מבחינת רפואת הפה שלי: מעולם לא היו לי בעיות שיניים. מעולם לא היה לי חור בשן ואני כבר בת 24. סבלתי תקופה מסויימת מכאבי חניכיים אבל זה עבר עם שימוש במי פה. אמרו שיש לי חניכיים רגישות. נשאלתי ע"י אבי (אורטודנט במקצועו) האם אני חורקת שיניים ביום או/ו בלילה ואני חושבת שלא. בטוח שלא במידה כזו ששומעים את זה. אולי במשך היום יש סגירה טיפה חזקה של הלסתות אבל לדעתי לא במידה כזו שתגרום לכאלה צרות בלסת. כשאני נושכת טיפה חזק אני מיד שמה לב ומפסיקה (זה גם לא קורה בשכיחות גבוהה).
במסגרת קופ"ח אין מרפאת פה ולסת (למעט אא"ג). השאלה היא האם יש משהו שכדאי לעשות בנדון? האם זה משהו שאם לא אטפל בו הוא יחמיר? האם מדובר בעניין דלקתי שעובר רק באמצעות אנטיביוטיקה?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לסת נתפסת
ד``ר יזהר שוחט25/04/2008שלום יעל
כדאי שתגשי לבדיקה אצל כירורג פה ולסתות או בבית חולים במרפאה לכירורגית הפה והלסתות, עם צילום פנורמי עדכני.אין צורך באנטיביוטיקה היות ואין המדובר בתהליך זיהומי.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אקבע לי תור
יעל27/04/2008במידה ואין מדובר בעניין דלקתי, מהן האופציות? מה יכול לגרום לתופעות כאלה? ומה ניתן לעשות בנדון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהטדי22/04/2008
שלום רב,
ברצוי לדעת מהם הטיפולים האפשריים למחלת חניכיים?
מה, זה רק ציחצוח וחוט דנטלי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת חניכיים
ד``ר יזהר שוחט22/04/2008הקפדה על בריאות החניכיים ע"י צחצוח נכון ושימיוש בחוט וקיסמים הינם רק חלק מהדרכים לשמירה על בריאות החניכיים . יש צורך בביקורות תקופתיות הסרת אבנית ולעיתים גם ניתוחי חניכייים . אנא פנה לפורום העוסק בפרידונטיה לקבלת פרטים נוספים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחבת לסת-מי מבצע?מיכל19/04/2008
שלום רב,
קראתי באתר של מנתח פלסטי מסויים שהוא מבצע ניתוחים להרחבת לסת ע"י שתל מיוחד.
רציתי לדעת האם אני יכולה לעבור אצלו את הניתוח או שמא הוא צריך להיות מומחה בנושא פה ולסת כמו כירורג פה ולסת?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרחבת לסת
ד``ר דניאל ניצן19/04/2008שלום מיכל
באופן עקרוני שינוי במיקום וצורת הלסתות מבוצע על ידי מומחים לכירורגיית הפה והלסתות. אני לא יודע מה בדיוק ראית אצל הפלסטיקאי ולכן אינני יכול להגיב.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לאחר עקירת שן בינהגל17/04/2008
שלום,
לפני כ4 שבועות עברתי עקירת שן בינה עליונה בצד ימין שלי.
לאחר מס ימים (ואולי מייד, אני לא זוכר בדיוק), התפתחה רגישות למזון/משקאות קרים בכל צד ימין (למעלה ולמטה), כלומר כאשר אני שותה קר והמשקה בא במגע עם השיניים/חניכיים בצד ימין, אז מופיעם כאבים עזים.
שאלתי היא איך התופעה קשורה לעקירה ומה אפשר לעשות כדי להחלים?
תודה,
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר דניאל ניצן17/04/2008שלום גל
סביר שהרגישות שאתה מתאר לא קשורה לעקירה אלא לשיניים הסמוכות.
אנא גש לבדיקה של רופא השיניים שלך.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירהמירי13/04/2008
תודה ד"ר שוחט על תשובתך המהירה - בהמשך לתשובתך רציתי לשאול אם המקרים של השארות שורשים היא שכיחה בזמן עקירה - בנוסף מה הסבירות שתתפתח דלקת בעתיד אם אחרי הניתוח אין
דלקת ? האם קצוות של שורשים שנשארו בעצם יכולים להיות הסיבה לדלקת אף על פי שהם חומר שהוא לא זר לגוף - מה קורה ברוב המיקרים ? תודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר יזהר שוחט15/04/2008שלום מירי
השארת קצות שורשים אינה תופעה שכיחה אולם מתרחשת לעיתים תלוי המיומנותו ומומחיותו של המטפל. במידה והשן היתה חופשייה מדלקת טרם נעקירה והמקום התרפא ללא בעיות מיוחדות הרי שההסתברות להתפתחות דלקת בעתיד נמוכה ביותר.
ד"ר שוחט יזהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת חניכיים ויובש בפהאלנית13/04/2008
שלום רב,
אני בת ארבעים.סובלת שנים ממחלת חניכיים. לאחרונה החל יובש בפה לאחר שינה אשר מתלוים לו פצעים על הלשון, מופיעים ונעלמים ומופיעים שוב כבר כשלושה חודשים. מה הדרך הנכונה לטפל בבעיות אלו. וכן למי לפנות? האם לרופא שיניים או למומחה פה ולסת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש פה
ד``ר דניאל ניצן13/04/2008שלום אלנית
יובש פה מטופל על ידי מומחים לתחום הנקרא "רפואת הפה", והם יוכלו לעזור לך.
מומחה בתחום, העובד איתי בתל השומר, הוא ד"ר נועם ירום. את יכולה למצוא מומחים נוספים לרפואת הפה באתר של ההסתדרות לרפואת שיניים.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירהמירי13/04/2008
אחרי עקירה של השן הטוחנת השנייה בלסת עליונה נותרו 2 קצוות של 2 שורשיים - נהאם הגיוני לחזור לרופא ולבקש להוציאם ? האם זה מסובך או לא כדאי בכלל ? האם יכולים להיות סיבוכים בעתיד הקרוב או הרחוק ? האם בזמן ניתוח להרמת סינוס בעתיד תמצאותן של השורשים יסבך את הניתוח ? בצילום קצוות השורשים מאוד קרובות לרצפת הסינוס ונדמה שהם אפילו נוגעות ברצפת הסינוס ורציתי לדעת אם במקרה זה היה עדיף לשבור את השורשים ולא להתקרב לרצפת הסינוס.
תודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר יזהר שוחט13/04/2008שלום מירי
ייתכנו סיבוכים עקב שבירת קצות שורשים כדון זיהום במקום שיצריך את עקירתם. במידה ומתוכננת הרמת סינוס במקום ניתן יהיה להוציאם תוך כדי הניתוח. במידה ולא מתוכנן ניתוח במקום ואין סמני זיהום ניתן להסתפק במעקב בלבד.
בברכה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




