מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דימום בין וסתי בזמן גלולותעדן16/11/2020
שלום
אני נוטלת גלולות מינס כבר כמה שנים ברצף ללא כל תופעות לוואי. בחודשיים האחרונים מופיעים לי דימומים בין וסתיים שנמשכים כשבועיים. אני יודעת שזה נורמלי ב3 חודשים הראשונים לנטילת הגלולות אך זה אינו המצב.
מה יכול להיות הגורם? איך ניתן לפתור את הבעיה? הומלץ לי להחליף לפמינט אך איני מעוניינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן17/11/2020הפרשה דמית בין וסתית תחת נטילת הגלולות זה דבר מוכר ויכול להיום עם כל סוג של גלולות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירוס הפפילומה מאין אפשר להידבק?טלי16/11/2020
שלום וברכה.
רציתי לדעת האם אישה שנשואה שנים רבות ועשתה בעבר בדיקת פאפ ויצאה שלילית. האם יש סיכוי לקבל את וירוס הפפילומה בהמשך החיים תוך קיום יחסים עם אותו פרטנר. כשהוא מקיים יחסים גם רק במסגרת הנישואין?
הכוונה: במידה ונעשתה בדיקה לפני 3 שנים והיתה שלילית וכעת בידקה נוספת חיובית אומר שההדבקה קרתה מגבר אחר ולא מהבעל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן17/11/2020במידה ונעשתה בדיקה לפני 3 שנים והיתה שלילית וכעת בידקה נוספת חיובית אומר שההדבקה קרתה מגבר אחר ולא מהבעל?
== בעבר לא בדקו האם אכן בנגיף קיים. היום בחלר מהקופות ( מכבי למשל) באופן שגרתי בודקים האם הנגיף קיים. בדיקת פאפב (בדיקת תאים) יכולה להיות תקינה כאשר הוירוס קיים. כך שלא יודעים האם היה לך וירוס הפפילומה משום שלא בדקו זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרפטוקוקוס בי בבדיקת שתן ותכיפות במתן שתןעדה15/11/2020
סטרפטוקוקוס b
שלום. תקופה אחרונה חשה תכיפות במתן שתן וחוסר התרוקנות עד הסוף. ביקשתי סוף אוקטובר מרופאת המשפחה בדיקת שתן וזו חזרה עם תשובה של צמיחה מעורבת של חיידקים. עשיתי בדיקה שנייה אך באותו היום מייד אחריה התחלתי אנטיביוטיקה מקרודנטין ל4 ימים. באמצע אותם 4 ימים חזרה תשובה שהבדיקה תקינה אך בכל זאת סיימתי את האנטיביוטיקה. במקביל פניתי גם אל רופאת הנשים שלי משום תחושת צריבה בנרתיק ומשטח וגינלי שנתנה לי חזר עם תשובה של מצב ביניים של וגינה נורמלית ועדות לדלקת על כן נתנה לי 3 נרות אנטיביוטיקה. ביום שעשיתי את המשטח הוגינלי עשיתי גם בדיקת שתן שלישית והתוצאה הייתה נוכחות של סטרפטוקוקוס בי מעל 100000. הגניקולוגית רשמה לי אנטיביוטיקה אמוקסי קאר 500 מג 4 כדורים ביום לשבוע. אבל רופאת המשפחה בהתייעצות עם מומחית למחלות זיהומיות המליצו לי לא לקחת ( אני לא בהריון ולא אהיה יותר בהריון)..אלא לשתות המון לקחת חמוציות ופרוביוטיקה ואם עוד שבוע לערך לא יהיה שיפור ירשמו לי פלאג'ל. אובדת עצות. למיטב ידיעתי בחיידק נלחמים באנטיביוטיקה אך לדברי המומחית למחלות זיהומיות זה רק יגרום לעמידות החיידק ולבעיות נוספות. הגניקולוגית שלי אגב עיקשת בדעתה שסטרפ בי מעל 100000 מחייב אנטיביוטיקה. אודה מאוד על חוות דעתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן17/11/2020אודה מאוד על חוות דעתך
=== אני נותן את חוות דעת רק לאחר הבדיקה אצלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולות שמתאימות למיגרנה ואולי יעזרושירי13/11/2020
שלום,
אני בת 38 עם שחלות פוליציסטיות. אני לא לוקחת גלולות ויש לי לפני הווסת ולעיתים גם בימים שלה מיגרנה ככה כל חודש.
נוירולוג אמר לי לברר על גלולות. במידה אין את החשש להכנס להריון ומטרת הגלולות היא אך ורק עזרה עם מיגרנות ואולי לקיחה רצוף, אילו גלולות עדיפות למטרה הזאת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן14/11/2020אילו גלולות עדיפות למטרה הזאת?
=== זה לא הנושא לדון בהתכתבות. תפני בבקשה לרופא המטפל שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקדמת מחזור חודשי לאחר טיפולי פוריותאביטל13/11/2020
בת 37. ללא ילדים. לפני מס' שנים עברתי שאיבה והקפאת ביציות לצורך שימור פוריות. נמצאת במעקב גניקולוגי בשל רחם שרירני. בד"כ מחזור סדיר כל 28 יום. לאחרונה המחזור החל להקדים לי. היום קיבלתי מחזור ביום ה 24. לפעמים היה מקדים ביום יומיים אבל לא כמו היום שהקדים בארבעה ימים.
שאלותיי הן:
1. עד כמה ימים הקדמת המחזור נחשבת לנורמלית? (היום קיבלתי לאחר 24 יום במקום 28 יום)
2. אם אני שמה לב שהמחזור שלי מתחיל להקדים כל פעם במס' ימים זה מעיד על משהו? זה צריך להדאיג אותי? יש צורך לבדוק זאת? אשמח אם תענה לשאלותיי בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן14/11/20201. עד כמה ימים הקדמת המחזור נחשבת לנורמלית? (היום קיבלתי לאחר 24 יום במקום 28 יום)
=== זה נושא מאד אינדיוודיאלי
2. אם אני שמה לב שהמחזור שלי מתחיל להקדים כל פעם
=== יתכן. תפני רןפא נשים ךבדיקה.
במס' ימים זה מעיד על משהו?
=== יש סיכוי. את חייבת להתייחס לזה ברצינות ולפנות לבדיקה אצל הרופא המטפל.
זה צריך להדאיג אותי? יש צורך לבדוק זאת
=== כן, אצל הגינקולוג שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולות עדיפות למיגרנה ושחלות פוליציסטיותשני12/11/2020
שלום,
אני בת 38 עם שחלות פוליציסטיות. אני לא לוקחת גלולות ויש לי לפני הווסת ולעיתים גם בימים שלה מיגרנה ככה כל חודש.
נוירולוג אמר לי לברר על גלולות. במידה אין את החשש להכנס להריון ומטרת הגלולות היא אך ורק עזרה עם מיגרנות ואולי לקיחה רצוף, אילו גלולות עדיפות למטרה הזאת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן17/11/2020גלולות שלא מכילות אסטרוגן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחור עם מירנה לאחר שתי לידותיולולי12/11/2020
היי
בת 30 לאחר 2 לידות והריון חוץ רחמי אחד עם התקן נובה טי. בעקבותיו הוחלף להתקן מירנה..
עד כה ווסת חלשה יחסית אך עם תסמינים מקדימים,כל 28 יום, בגג איחור של יומיים.
כעת כבר איחור של שבוע, בדיקת הריון ביתיתשלילית, תחושה של עומדת לקבל ווסת כולל הפרשות ורדרדות שנעצרו והוסת לא הגיעה.
האם נורמלי? מפחדת שיש משהו שאפספס..
לציין שבדרך כלל סובלת מכאבי ראש על בסיס קבוע, אך היום כאבי ראש ברמה בלתי נסבלת שגם כדורים לא עוזרים, יכול להיות קשור למשהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן17/11/2020בחלק גדול מהמקרים אצל נשים עם מירנה המחזור נפסק האופן הדרגתי.
לגבי כאבי ראש - ממליץ לעבור בירור ותתחילי מיעוץ ניורולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בגלולות בעקבות אנדומטריוזיס ומחזורמור12/11/2020
שלום אני בת 25 לא פעילה מינית והרופא שלי נתן לי גלולות יאז פלוס (לראשונה אני משתמשת בגלולות ומדובר בחפיסה הראשונה).
הסיבה לגלולות היא ההשערה שקיים אצלי אנדומטריוזיס.
שאלתי היא-
מאז שהתחלתי לקחת את הגלולות (לפני כ9 ימים) המחזור שלי התארך בעוד כ3 ימים ולא נראה שעומד להפסיק כמו כן הדימום היה מאוד כבד ומלווה בכאבים עזים וקרישי דם.
התייעצתי עם הרופא והוא אמר להמשיך כרגיל ושזהו דבר אופייני לחפיסה ראשונה. מהי דעתך?
ושאלתי השנייה היא-
מדוע מקבלים גלולות כטיפול ראשוני לאנדומטריוזיס במקום לבצע לפרוסקופיה על מנת-
א. לוודא שמדובר באנדומטריוזיס
ב. על מנת להסיר את הנגעים
הרי הגלולות לא פותרות את הבעיה, הנגעים נשארים ובמידה ומפסיקים את הגלולות (כי הן לא נלקחות לנצח) הסימפטומים חוזרים בשלב מסויים.. הרי זה נטו להסוות את הסימפטומים זה לא מטפל בנגעים שישנם בגוף אשר הם אלו הגורם לכאב.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שולה
ד``ר מיכאל פרידמן17/11/2020את חייבת לשוחח עם הרופא שמטפל בך. אינני יכול לענות לתשובתיך משום שלא בדקתי אותך.
לא יכול לתת לך תשובה במקום הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור חלש וארוך גיל 40מאיה10/11/2020
שלום בת 40 בדרך כלל מחזור סדיר חודשים אחרונים קצת פחות,לא זוכרת מתי הווסת האחרונה אך בוודאות עברו 21 יום,ב 4.11 החל דימום קל בניגוב והייתי בטוחה שקיבלתי מחזור גם קצת כאבי בטן ותחושת רעב למתןק כמו שקורה לי במחזור רק שהפעם מ 4.11 מחזור חלש מאוד לא צריכה להחליף תחבושת במהלך היום,שאני מנגבת זה אדום אך על הפד ניראה חום ועדיין לא סיימתי היום כבר 10.11 ז"א 7 ימים,עכשיו אני לא יודעת אם זה מחזןר או דימום אחר קבעתי כבר תור לגניקולג ב 22.11 אך כרגע קצת מודאגת שמע זה משהו לא תקין או סרטני חס ושלום אודה להתייחסותך.תודה רבה בברכת בריאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדכון לשאלה שלי
מאיה10/11/2020מציינת זלא בהריון וגם לא אהיה אין תכנון כזה אני חד הורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בגלולות כאשר אין וסתחדווה10/11/2020
שלום
בת 18... וסת נעצרה לפני שנתיים עקב ירידה במשקל... ואז לקחתי פרוברה ופרוגילוטון, הפסקתי לא מזמן את פרוגילוטון... ואז הפסיקה הוסת.... לפני שבועיים סיימתי חמישה ימים עם פרוברה פעמיים ביום ולא קיבלתי וסת עדיין.... הרופא אמר לי פשוט להתחיל את הגלולות (דיאנה) אפילו שלא קיבלתי וסת... אבל זה נשמע קצת מוזר להתחיל גלולות ללא דימום...
מה לעשות? להתחיל את הגלולות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן10/11/2020מה לעשות? להתחיל את הגלולות ?
=== אינני יכול לתת לך המלצה טיפולית כלשהי משום שלא בדקתי אותך. המלצתי - תמיד להתיעו עם הרופא המטפל או לפנו ךבדיקה לרופא אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקנת התקן תוך רחמי- קליינהליטל09/11/2020
שלום רב.
היום רופא נשים התקין לי התקן תוך רחמי. בהתחלה התלבטתי אם הורמונאלי או לא ובמקום מירנה הציע לי קליינה.
לציין כי אני ביום החמישי למחזור ומאז ההתקנה כמויות דם ובנוסף היה לי על הפד גוש דם גדול כגוש אדום שחור כמו אחרי לידה.
האם זה בסדר ונורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן09/11/2020האם זה בסדר ונורמלי?
=== הכי טוב - לשאול את הרופא שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב מטריד טרום ביוץשי08/11/2020
כאב מטריד, טרום ביוץ אחרי שהיה דימום לפני שבועיים לאחר יחסים, ממה יכול לנבוע ומה צריך לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן09/11/2020ממה יכול לנבוע ומה צריך לעשות?
=== בערך - 15 סיבות. ממליץ שתבדקי אצל הרופא שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטרדיול ערכים גבוהים בשלוש בדיקות דםשירה05/11/2020
בבדיקת דם יצא 4000 מאחר ויש לי התקן מירנה ללא וסת. הרופא הציעה לבצע לאחר כשבועיים שוב את הבדיקה התוצאה ירדה ל-856 אך הרופא ציין כי יש לבצע שוב לאחר שבוע על מנת שירדו הערכים. בפועל בבדיקה השלישית באותו חודש יצא 5000 אסטרדיול. במקביל ביצעתי 2 אולטרא סאונד ונצפו 2 ציסטות אך קטנות וצלולות. אשמח לייעוץ ממה נובע הערכים הגבוהים ואיזה בדיקות ניתן לבצע תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן05/11/2020אשמח לייעוץ ממה נובע הערכים הגבוהים ואיזה בדיקות ניתן לבצע.
--- סיבות רבות ביותר לכך.
אני לא מפנית לבירורים מעבדתיים ולא מטפלים דרך האינטרנט. תפני לרואפה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקן מירנה - האם תקף אחרי חמש שנים?מילכה05/11/2020
שלום רב,
לפני חמש שנים + הותקן לי התקן מירנה. בתום חמש שנים הלכתי לרופאה אחרת ולטענתה אין צורך להוציא את ההתקן. לא בדיוק הבנתי למה . ( אני בת 45 עם פרופיל הורמונלי תקין לחלוטין )
מה היית ממליץ לי לעשות? נראה לי , על פניו , לא אחראי להשאיר את ההתקן מה גם שהוא כבר לא יעיל בשלב זה..
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן05/11/2020אחרי 5 שנים ה- MIRENA חייבת לצאת..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיום יחסים בזמן דלקת ושימוש באנטיביוטיקהגיל04/11/2020
שלום,
אני מטופלת עם אנטיביוטיקה בגלל דלקת בדרכי השתן. האם אפשר לקיים יחסי מין בכל מקרה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום
ד``ר מיכאל פרידמן06/11/2020האם אפשר לקיים יחסי מין בכל מקרה?
=== כן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

