מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- צניחת נרתיק אחרי לידה בגיל 28.אירה08/09/2008
שלום, אני בת 28, חודשיים אחרי לידה קשה וארוכה.כבר מעל חודש יש לי גוש שכמעט יוצאה מהנרתיק. כשאני הולכת לשירותים הוא בולט יותר. לפעמים ממש יוצא ואני מנסה להכניס אותו חזרה. הגוש קרוב לפאיזור פי הטבעת. גיניקולוג שלי אמר לי שזה צניחה של נרתיק ואני צריכה לחכות עד שיעברו 3 חודשים. אני ממש לחוצה, זה מפריעה לי בתפקוד יום יום. אני מפחדת להרים את התינוק. אני מפחדת ללכת לשירותים כדי לא להחמיר את הצניחה... האם יש סיכוי שהמצב ישתפר תוך 3 חודשים? למה צריך לחכות, אולי אני חייבת טיפול. קראתי שעם סיום הנקה המצב יכול להישתפר, האם זה נכון? גם רוב הנשים מדברות על גוש בגודל ביצה. אצלי זה יותר קטן, אז זה אומר שהצניחה קטנה? אני ממש לא יכולה לסלוח לעצמי שלא ילדתי בניתוח קיסרי, אני שוקלת ת הלידה ההבאה שלי רק בניתוח קיסרי. איך הצניחה תפגע באיכות החיים שלי? תודה על התשובות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת אברי אגן אחרי לידה
ד''ר בעז שיזף08/09/2008אירה שלום
ראשית אני מבקש לאחל לך מזל טוב.
ולעניין - אני מבין כי כבר נבדקת ע"י רופא הנשים שלך שהתרשם מצניחת דפנות הנרתיק ללא צניחה משמעותית של הרחם. מצב זה הוא נפוץ מאד לאחר לידה נרתיקית עקב הטראומה שעוברים שרירי רצפת האגן יחד עם פגיעה בגידים ובעצבים באיזור. ברוב הגדול של המקרים מדובר במצב חולף או לפחות בבעיה המוקלת מאד עם הזמן גם ללא טיפול. כמובן ישנם מקרים נדירים בהם לידה יחידה עשויה לגרום נזק קבוע לאברי האגן (ואכן מדובר בד"כ בלידה ממושכת וטראומטית).
בשל הסיכוי הגבוה להטבת ספונטנית, מומלץ בד"כ להמתין מספר חודשיםלפני ששוקלים טיפול קבוע.
עם זאת רצוי להתחיל כבר בתרגול עצמי של שרירי רצפת האגן (קיימות מספר שיטות מקובלות כתרגילי קגל, שיטת פאולה וכו'). אם הצניחה גורמת לך אי נוחות יום-יומית ניתן גם לשקול התקנה זמנית של PESSARY שהוא גוף פלסטיק בצורות שונות שנועד לתמוך בדפנות הנרתיק/רחם.
גם במקרה שהצניחה לא נרפאת לגמרי צריך לשקול בזהירות טיפול ניתוחי בטרם השלמת את הרחבת המשפחה, כי הריון עשוי להשפיע לרעה אפילו ללא לידה וגינלית.
מכל מקום אני ממליץ שאם תוך חודש חודשיים לא תראי שיפור משמעותי - גשי לגינקולוג מומחה לרצפת אגן לשם אבחון וטיפול
בהצלחה ושוב מזל טוב !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול כירורגי
לנה09/09/2008תודה רבה על התשובות, במידה ומאבחנים אצלי צניחה חמורה, איזה טיםול כורורגי ניתן לעשות ? אני צעירה בת 28, אני ובעלי מתכננים עוד 2 ילדים? מה ניתן לעשות? מה יהיה עם חיי המין שלנו? ועוד שאלה האם אתה יכול להפנות אותי למומחה לרצפת האגן באיזור הצפון? תודה, אירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
צניחת שלפוחית השטן וכאבים ברגל
בריחת שתן במפתיע
אני אחרי תיקון כזה 4ימים אחרי.מתי אוכל להתחיל לעמוד ללכת בלי כאבים חזקים תודה?
בדיקת אורודינמיקה מורכבת ומתי להפסיק לקחת טוביאז 8
שימוש בתחבושות לאחר סיום מחזור ודליפת שתן
אבחון של תחילת צניחת רחם שמורגשת רק בשעות הערב
צניחת שלפוחית דרגה 2-3 יש טעם בטיפול או ישר לנתח?
כאבים פנימיים אזור מתן שתן ופתיחת הנרתיק
בריחות שתן 4 ימים לאחר לידה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



