צניחה מינימלית של השלפוחית והרקטום

מנהל הפורום

ד``ר מאיר פומרנץ
ד"ר מאיר פומרנץ
לקביעת תור אצל ד"ר מאיר פומרנץ ללא פרסום בפורום
 
  • צניחה מינימלית של השלפוחית והרקטום
    נורית
    22/09/2008

    שלום רב, בדיקת גניקולוג ( 6 שבעות לאחר לידה שלישית של ילוד במשקל 4 ק"ג) הצביעה על צניחה מינימלית של הרקטום ושל שלפוחית השתן. קיבלתי הפנייה לביו פידבק. האם יש שוני בין תרגילי פיזיותרפיה לביופידבק? האם ע"י ביצוע הפיזיוטרפיה יש אפשרות שהמצב יחזור לקדמותו? הגניקולוג אמר שבסוף אצטרך לעשות ניתוח. מבחינה גנטית אין מקרים כאלו במשפחה. האם הריון וללידה נוספים עלולוים לגרום להחמרת המצב, והאם יש השפעה של טווח הזמן בין הריון אחד לשני. תודה ושנה טובה, נוריתן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צניחה מינימלית של השלפוחית והרקטום

    ד''ר דוד יוחאי
    24/09/2008

    שלום
    צניחה מינימלית לאחר לידה הינו דבר שכיח יחסית וישנם סיכויים רבים שזה עוד ישתפר בחודשים הקרובים. בכל מקרה פיזיוטרפיה הינה חשובה ומומלצת. ביופידבק הינו שימוש באלקטרודות המראות אם התרגול הפיזיוטרפי נעשה נכון, כך שאין הבדל ביניהם אלא אמצעי נוסף לשיפור התרגול. במקרים הקלים פיזיוטרפיה בהחלט יכולה לעזור.
    לגבי ניתוח בעתיד , יתכן שאכן תצטרכי ניתוח, אבל זה יכול לקחת שנים רבות, וטוב אם תשתדלי להמנע מהרמת משאות, להימנע מעצירות ולהתמיד בפיזיוטרפיה. כפי שכבר כתבתי ביעוצים קודמים הבעיה הבסיסית הינה בטיב הרקמות, לידה ושאר הדברים שכתבתי יכולים להוות גורם מזרז, מחמיר, מוסיף ,לצניחה. אין ספק שככל שהלידות או הגורמים הנוספים יהיו תכופים יותר הסיכוי להחמרה גדול יותר אך לדעתי במצבים הקלים זו בודאי אינה הוראה ללידה בניתוח קסרי.
    לסיכום :התמידי בפיזיוטרפיה לחיזוק שרירי רצפת האגן.
    שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו