צניחת רחם והטיפול בה

מנהל הפורום

ד``ר מאיר פומרנץ
ד"ר מאיר פומרנץ
לקביעת תור אצל ד"ר מאיר פומרנץ ללא פרסום בפורום
 
  • צניחת רחם והטיפול בה
    סיגלית
    01/03/2009

    לדר' יוחאי ודר' שיזף שלום רב! אני אישה בת 62, סובלת מצניחת רחם מזה 9 שנים. לאחרונה החלו להופיע דימומים, בהתייעצות עם גניקולוג הומלץ לבצע כריתת רחם אבל בהתייעצות עם רופא מומחה של מרפאת "כללית", דר' נוימן מנחם המליץ לי הדר' להתקין רשת במקום לבצע כריתת רחם. שאלתי היא כזאת, מבחינה רפואית, מה מומלץ יותר לעשות? כריתה או התקנת רשת?האם ישנם סוגי התקנים שונים המומלצים יותר או פחות?ומבחינת הטיפול מה נימצא בסל הבריאות? כמו כן מה לגבי תגובות הגוף לרשת , האם זה לזמן מוגבל או לא? בציפייה לתגובתך. תודה מראש, סיגלית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צניחת רחם והטיפול בה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צניחת רחם והטיפול בה- סיגלית

    ד''ר דוד יוחאי
    02/03/2009

    שלום
    תחילה אסביר באופן כללי ואחרכך אתמקד בך. טיפול בצניחת רחם , נקבע תחילה לפי מידת ההפרעה באיכות החיים ולפי דרגת הצניחה. עד לא מזמן בצניחת רחם היינו כורתים את הרחם דרך הנרתיק. כמובן שיש לבדוק אם אין חלקים אחרים של הנרתיק שצונחים ולתקנם באותו ניתוח. לאחרונה , ישנו ניתוח שאנחנו מבצעים אותו , והוא השמת רשת מתחת לשלפוחית ,אפשר גם על הרחם ואם יש צורך גם בחלק האחורי, או רשת על חלק אחד בלבד. הניתוח הזה יכול לעזור גם בצניחת הרחם. היום עדיין אין אחידות דעים בנושא, וישנם כאלה שממליצים על כריתת הרחם והשמת הרשת , ואחרים ששמים רק הרשת מבלי לכרות הרחם. אישית אני ממליץ למטופלות שלי על כריתת הרחם והשמת הרשת. כמובן שחשוב מאד דרגת הצניחה . אם כל הרחם בחוץ לדעתי יש מקום לכריתת הרחם אם הרחם צונח מעט , עד דרגה 2 יש מקום להשאיר הרחם. כל זה נכון במקרה של רחם תקין. במקרה של פטלוגיה כל שהיא ברחם, לדעתי אין שום מקום לשקול השארת הרחם. ולגבייך, אני לא יודע מה צונח אצלך ומה מידת הצניחה ,אך אם שני רופאים קבעו שיש מקום לניתוח אני משער שאכן ישנה אינדיקציה, אך את מדווחת על דימום וכאן לדעתי ההבדל הגדול. צריך אלף ,לבדוק מה מקור הדימום, ואם הוא מהרחם חובה לקחת ביופסיה מחלל הרחם וגם אם התשובה הפטלוגית תהיה שפירה אני ממליץ מאד על כריתת הרחם ,ורשת. אם הדימום הינו מהצואר , לברר הצואר, PAP וקולפוסקופיה ובוודאי לכרות הרחם . כך שלסיכום לגבייך , מבלי לבדוק אותך, אני הייתי ממליץ על כריתת רחם והשמת רשת. יתכן ואחרי בדיקה ושלילת כל מיני דברים, אולי הייתי מגיע למסקנה אחרת, אך בנתונים שהצגת והם לא מספיקים להחלטה, הייתי כורת הרחם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו