מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- צניחת רחם והטיפול בהסיגלית01/03/2009
לדר' יוחאי ודר' שיזף שלום רב! אני אישה בת 62, סובלת מצניחת רחם מזה 9 שנים. לאחרונה החלו להופיע דימומים, בהתייעצות עם גניקולוג הומלץ לבצע כריתת רחם אבל בהתייעצות עם רופא מומחה של מרפאת "כללית", דר' נוימן מנחם המליץ לי הדר' להתקין רשת במקום לבצע כריתת רחם. שאלתי היא כזאת, מבחינה רפואית, מה מומלץ יותר לעשות? כריתה או התקנת רשת?האם ישנם סוגי התקנים שונים המומלצים יותר או פחות?ומבחינת הטיפול מה נימצא בסל הבריאות? כמו כן מה לגבי תגובות הגוף לרשת , האם זה לזמן מוגבל או לא? בציפייה לתגובתך. תודה מראש, סיגלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת רחם והטיפול בה- סיגלית
ד''ר דוד יוחאי02/03/2009שלום
תחילה אסביר באופן כללי ואחרכך אתמקד בך. טיפול בצניחת רחם , נקבע תחילה לפי מידת ההפרעה באיכות החיים ולפי דרגת הצניחה. עד לא מזמן בצניחת רחם היינו כורתים את הרחם דרך הנרתיק. כמובן שיש לבדוק אם אין חלקים אחרים של הנרתיק שצונחים ולתקנם באותו ניתוח. לאחרונה , ישנו ניתוח שאנחנו מבצעים אותו , והוא השמת רשת מתחת לשלפוחית ,אפשר גם על הרחם ואם יש צורך גם בחלק האחורי, או רשת על חלק אחד בלבד. הניתוח הזה יכול לעזור גם בצניחת הרחם. היום עדיין אין אחידות דעים בנושא, וישנם כאלה שממליצים על כריתת הרחם והשמת הרשת , ואחרים ששמים רק הרשת מבלי לכרות הרחם. אישית אני ממליץ למטופלות שלי על כריתת הרחם והשמת הרשת. כמובן שחשוב מאד דרגת הצניחה . אם כל הרחם בחוץ לדעתי יש מקום לכריתת הרחם אם הרחם צונח מעט , עד דרגה 2 יש מקום להשאיר הרחם. כל זה נכון במקרה של רחם תקין. במקרה של פטלוגיה כל שהיא ברחם, לדעתי אין שום מקום לשקול השארת הרחם. ולגבייך, אני לא יודע מה צונח אצלך ומה מידת הצניחה ,אך אם שני רופאים קבעו שיש מקום לניתוח אני משער שאכן ישנה אינדיקציה, אך את מדווחת על דימום וכאן לדעתי ההבדל הגדול. צריך אלף ,לבדוק מה מקור הדימום, ואם הוא מהרחם חובה לקחת ביופסיה מחלל הרחם וגם אם התשובה הפטלוגית תהיה שפירה אני ממליץ מאד על כריתת הרחם ,ורשת. אם הדימום הינו מהצואר , לברר הצואר, PAP וקולפוסקופיה ובוודאי לכרות הרחם . כך שלסיכום לגבייך , מבלי לבדוק אותך, אני הייתי ממליץ על כריתת רחם והשמת רשת. יתכן ואחרי בדיקה ושלילת כל מיני דברים, אולי הייתי מגיע למסקנה אחרת, אך בנתונים שהצגת והם לא מספיקים להחלטה, הייתי כורת הרחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
צניחת שלפוחית השטן וכאבים ברגל
בריחת שתן במפתיע
אני אחרי תיקון כזה 4ימים אחרי.מתי אוכל להתחיל לעמוד ללכת בלי כאבים חזקים תודה?
בדיקת אורודינמיקה מורכבת ומתי להפסיק לקחת טוביאז 8
שימוש בתחבושות לאחר סיום מחזור ודליפת שתן
אבחון של תחילת צניחת רחם שמורגשת רק בשעות הערב
צניחת שלפוחית דרגה 2-3 יש טעם בטיפול או ישר לנתח?
כאבים פנימיים אזור מתן שתן ופתיחת הנרתיק
בריחות שתן 4 ימים לאחר לידה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



.jpg)